VilaWeb.cat
cesc | Del país del treball | dijous, 18 d'octubre de 2007 | 17:09h
Ahir vam celebrar, al Temple Romà de Vic, l'acte de reconeixement als afiliats i afiliades de la UGT de Catalunya a Osona amb més de 30 anys d'antiguitat, és a dir, que es van afiliar abans del 1977.

Fa 30 anys, just sortint de la dictadura, afiliar-se a un sindicat era un compromís que hi implicava la vida. Era un acte de valentia, absolutament necessari, que a les persones que el van dur a terme els hi hem de reconèixer. De la mateixa manera que hem de reconèixer, el valor per la defensa dels drets socials, als treballadors i treballadores que durant aquests 30 anys han mantingut el seu compromís sindical.

Pensava igualment que aquest acte coincideix amb la vaga al veí Estat Francès en defensa de les pensions dels col·lectius especials, un de les primeres regressions socials que vol impulsar el govern Sarkozy (Pàgina del diari Liberation i dels sindicats CGT i SUD-Solidaires). I és que els sindicats són importants en les empreses i en la societat. Abans dels sindicats no hi havia ni vacances, ni convenis, ni sanitat ni educació universals. Em venen al cap la vaga general del 20 de juny del 2002, aquí mateix, i les anteriors i la defensa dels drets i conquestes socials que han comportat.

Sovint se'ns diu que amb l'actual model de diàleg social hi guanyem tan com hi perdem, que no està clar si avancem o retrocedim, que fem una passa endavant i dues endarrera. Segurament hi ha de tot. El que és clar és que si no hi haguessin sindicats seria encara pitjor. I per avançar tossudament sols hi ha un element clau, tenir força. La força que dona l'afiliació als sindicats.

Tot això ho pensava ahir sortint del Temple Romà de Vic (La foto és de la Mia Coll, amb els homenatjats)

Comentaris: 6
  • Sarkozy
    Joan | dijous, 18 d'octubre de 2007 | 19:25h

    Espero que Sarkozy se'n surti. Que acabi amb els privilegis de "l'aristocràcia" funcionarial i espavili França.

    Per cert tu molt independentista però cobres d'un sindicat espanyol. Quina coherència !!!

    • Privilegis o bones condicions
      Andreu | dijous, 18 d'octubre de 2007 | 20:12h
      Quan en algun sector econòmic hi ha bones condicions laborals diuen que són privilegis. Que no ens enganyin.
      Tranquil, com a afiliat a la UGTsé guanyarem amb gent compromesa i que treballa com feu a Osona, no  amb desqualificacions fàcils. Catalunya serà independent el dia que la majoria dels seus treballadors ho vulguin.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats