VilaWeb.cat
dfigueres | Ofici de tenebres | dilluns, 15 d'octubre de 2007 | 14:19h

L'estiu del 2006 vaig escriure una sèrie de contes breus escrits directament al bloc. L'experiència em va agradar. No és el mateix escriure a mà que amb ordinador i quan em pensava que ja no existien més opcions, resulta que amb el bloc tens les maneres d'escriure amb l'ordinador però amb l'exigència que et dóna el fet de publicar de manera immediata. D'aquí que hagi aprofitat l'opció que dóna Comunicació21 per obrir un nou bloc: Contabiltat bàsica, on m'imposo la feina d'escriure-hi petites narracions amb el denominador comú que totes hauran estat escrites directament al bloc.


Malgrat que en el món dels blocs siguem minoria, penso que pels escriptors s'ha obert una petita porta en el sentit que el fet de publicar et dóna una recepció crítica -qualificada o no, això ja és una altra cosa- que almenys et fa pujar el llistó de la qualitat i et fa enfrontar-te amb el teclat i la pantalla amb una nova exigència. La manera de llegir en una pantalla no és la mateixa que fer-ho en un full de paper. D'aquí que la configuració dels espais, l'ús d'imatges que poden complementar el text o fins i tot l'ús d'arxius sonors, ofereixen pel lector i per l'escriptor una nova configuració estilística totalment nova que supera l'invent de Gutenberg. 

Us animo a visitar el meu nou bloc, deixar-hi el vostre parer i ser-li tan fidel com ho sou amb aquests Dies i aquestes Dones. El tret de sortida ja està donat. Sigueu benvinguts.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Perfil al Facebook de David Figueres Felip
  • El David va fer estudis administratius, de guió de tele i d’Humanitats. També té dos diplomes: un de natació i un altre de mecanografia. Ha fet de jardiner, de viatjant de material fotogràfic i d'enquestador. De ben petit son pare li feia escriure rodolins després dels dinars familiars. D'aquí li ve, potser, que es posés a escriure versos més seriosos que van guanyar algun premi literari quan era jovenet. De més gran, també n'ha guanyat algun altre. Ara, a més de poesia i en aquest bloc, escriu narrativa i articles de temàtica diversa. Però no s'hi guanya la vida. Curiós de mena, va deixar el seu Reus natal per marxar a Barcelona ja fa uns anys. És donant d'òrgans, membre del Comitè d’Escriptors Empresonats del PEN català, soci del videoclub Hollywood, de l'AELC, i del Centre de Lectura de Reus, on va ser secretari de la Secció de Llengua i Literatura. Diu poemes, fa ràdio quan pot, organitza esdeveniments culturals, sap tocar "Frère Jacke" amb flauta amb el nas i es deixa dir que està més prim cada vegada que sa mare el veu.
  • Coses de tele
  • Recull de poemes meus recitats per mi mateix
  • Bloc de l'espectacle poètic que hem creat amb el guitarrista Nadim Majure
  • Passejades, llocs, viatges, indrets...
  • Apunts al voltant de l'assassinat de la periodista russa Anna Politkvòskaia
  • Música i coses així de fer sorolls bonics amb instruments
  • De tot que ens hi fan a aquest que fa bum-bum
  • Cròniques sobre la Catosfera de Granollers
  • Els apunts més llegits de cada mes
  • Tot fent diana a la pintura, l'escultura, les projeccions, les instal·lacions...
  • Sèrie de 10 contes que vaig escriure durant l'estiu del 2006
  • Sobre el crític, poeta i lingüista Gabriel Ferrater
  • ...veus millors que aquesta meva
  • Un glop d'ironia i humor
  • Quan s'apaguen els llums i s'obre el teló
  • Literatura i lletraferidures variades
  • Amb el puny alçat, malgrat tot
  • Tot el que vaig aprenent d'aquesta mania meva d'arrenglerar mots i paraules
  • (amb veu asmàtica) La famiglia...!
  • Actes i activitats d'aquesta entitat de la qual formo part del seu Comitè d'Escriptors Empresonats.
  • De tapa dura i escrit a mà
  • Quan s'apaguen els llums i s'encèn el projector
  • Apunts de política

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats