Des de fa uns dies tota la premsa es fa ressò del cas d'una noia de vuit anys d'origen marroquí, que va estar una setmana sense anar al col.legi, atès que l'esmentat centre prohibia, en el seu reglament de regim interior: portar signes externs que representin la diferència de sexe, ètnia...i siguin causa de marginació del alumne.
Fa uns anys davant un cas similar hagués pres una decisió similar a la del Departament d'Educació, de que havia de prevaler el dret a l'educació de la nena.
Pensava que sempre seria millor tenir a la noia dintre del sistema educatiu i que el mateix contacte amb altres noies i una educació en valors com: la igualtat entre homes i dones, la llibertat individual i el dret a decidir sobre la teva vida, possibilitéssin en un futur, si ella ho decidia, un canvi.
Avui, crec sincerament, que ens estem equivocant amb certes actituds, més pròpies d'una societat que demostra la seva debilitat i es mou i pren decisions pensant en allò que anomenem "políticament correcte", per la por a ser acusada de xenòfoba, que la d'una societat que té clar com vol ser.
El Departament d'Educació ha fet prevaler el dret a l'educació. Però i el deure dels pares a escolaritzar la seva filla?, la van tenir una setmana a casa sense deixar-la anar a l'escola, no haurien també d'actuar les autoritats?.
Aquest dies es parla de religió i multiculturalisme com si tot fos el mateix; per tant sembla que la qüestió està en tenir clar si el yihab és només un símbol religiós, o també és un element decoratiu propi d'una cultura com la corbata, els piercings en el melic, els tops etc..., o són les dues coses a la vegada.
Però si com és prou evident (la bibliografia és prou extensa), el yihab és a banda d'un símbol religiós, un símbol clar i diàfan de la submissió de la dona al home, de la discriminació de les dones envers els homes, de l'invisibilitat de la dona en el món de l'Islam i el menyspreu amb que és tractada, si és així atès que les nostres lleis proclamen que el homes i dones som iguals, les autoritats haurien de ser menys timorates i actuar d'acord amb ella.



veiem que ens has linkat, gràcies, pel que convingui ja ho saps, ens tens a la teva disposició, fem el mateix amb el teu bloc
salut i república !!