Correu Blocs | VilaWeb.cat
albert.torrents | diumenge, 2 de setembre de 2007 | 17:59h

When you’re by yourself
And there’s no one else
You’ll just have yourself
And you tell yourself
Just to hold on

Oh and when you’re one
Really one
Well you get things done
Like they’ve never been done
So hold on

John Lennon “Hold on John”

Quan estàs sol amb tu mateix
i no hi ha ningú més
només et tindràs a tu mateix
i et diràs:
Resisteix!

Ah, i quan tu ets només u
Realment només u
Aleshores fas coses com ningú mai les havia fet
Per tant:
Resisteix!


Comentaris: 1
  • Quin dolor?
    Elsa Tauser| Adreça electrònica | dimarts, 4 de setembre de 2007 | 13:20h

    Realment el dolor s'instal.la i sembla que no vulgui marxar. El pitjor són aquelles fiblades sota el cor, aquell nus a la gola, quan recordes aquell moment en què et vas ofegar, i et tornes a ofegar.

    El primer pas és acceptar-lo. Si gires l'esquena i mires cap a una altra banda, es va fent gran i més gran, i quan te n'adones, ja ho ha envaït tot. L'has de mirar cara a cara, presentar-lo al teu metge, a la teva mare, als teus amics. Hola, bon dia, aquest sóc jo, i aquest és el meu dolor, ara mateix jo sóc ell i ell és jo, i no em podreu entendre si no enteneu el meu dolor. I decideixes emportar-te'l a Galícia, a la platja del Prat, a la llibreria Laie, li cedeixes un llit de casa teva i un glop del teu cafè matinal.

    A vegades, moltes vegades, no et deixa viure. Desitjaries llençar-lo per la finestra i tornar enrera, quan encara no us coneixíeu, quan encara no havia tirat a terra la porta del teu cor i s'havia instal.lat, sense el teu permís, a sobre del teu futur.

    El dolor es rearma amb l'odi, amb l'enuig, amb el rebuig. Però si l'abraces, si aconsegueixes observar-lo serenament des de la distància, amb el temps, amb molt de temps, comença a diluir-se. Ni els murs més grans i infranquejables s'han mantingut drets eternament.

    Un aventurer com tu, amb tanta curiositat i tanta vitalitat, és impossible que pugui mantenir un company de viatge tan feixuc com el dolor durant molt de temps. D'aquí poc, més aviat del que potser imagines, el dolor es convertirà en el record d'allò que va ser, i passaran els anys i la sensació s'esvairà i només quedarà l'experiència solidificada que fa més fort i ajuda a tirar endavant.

    I la satisfacció de no haver-se rendit i haver continuat el camí i haver-se aixecat cada cop que hem caigut.

    Les paraules són fàcils. Però tu saps de què parlo, benvolgut amic, i saps que tots els grans homes, els grans escriptors i els grans poetes, han patit i han viscut més intensament i més dolorosament que els altres homes. És el preu de tenir una sensibilitat com la teva.

    Endavant, Kavafis!

    Elsa Tauser, de vacances literàries

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats