Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Relat diari | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 12:51h
El vicepresident del Govern i president d'ERC, Josep-Lluís Carod-Rovira, ha posat sobre la taula el 2014 com a any per a la celebració d'un referèndum autodeterminista. No és l'únic dirigent d'Esquerra que posa l'accent sobiranista al retorn de les vacances. Els líders independentistes catalans tenen la mirada fixada en Escòcia. És evident que s'han llegit el llibre de l'amic Xavier Solano [bloc]. (Pels que fa mesos que estem pendents d'Escòcia és una bona notícia l'interès que ara provoca la causa sobiranista que lidera Alex Salmond.) També és evident que l'actual cúpula d'ERC necessita marcar perfil independentista amb els debats interns i a les portes d'unes eleccions espanyoles incertes. I, per acabar-ho d'arrodonir, la conjuntura és favorable a la desafecció amb allò que depèn de l'Estat espanyol: serveis públics i infraestructures.

Si el referèndum ha de ser pel 300è aniversari de la derrota del 1714, només queden 7 anys. I n'hi ha molta, moltíssima, feina a fer... Qui s'hi posa?

Comentaris: 20
  • Ja m'agradaria, ja...!
    Francesc A. Roca i Martínez| Adreça electrònica | dimarts, 4 de setembre de 2007 | 20:41h
    Ja m'agradaía, ja...! Però molt em temo que no hi hagi una petita errada: que no hi hagin trabucat un número i es parli del 2014 en comptes del veritable, el 2041.Sóc massa vell per a creure en miracles! I més segons de qui vénen!
  • I si canviem el verb?
    La pubilla del Ter| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 20:21h

    Només dues cosetes: jo fa anys que tinc una samarreta (molt bonica per cert) amb l'eslogan o crit de guerra "2014 independència", així que crec que més que un invent del Carod és un sentiment comú entre els independistes romàntics del segle XXI. Seria tan bonic...

    Respecte a la pregunta de "qui s'hi posa?", jo em pregunto més aviat: qui està disposat a marxar? Qui està disposat a jugar-se la cadira i la credibilitat dels veïns per lluitar pel nostre país? Qui deixarà de fer allò "políticament correcte" per deixar fer el que s'ha de fer a qui estigui disposat?

    Francament, no crec que la independència depengui de qui s'hi posi, sinó més aviat d'entendre que és el nostre dret i que hem de lluitar per ell i, sobretot, exercir-lo, a qualsevol preu. O algú pensa que deixaran marxar la "gallina dels ous d'or" jugant al seu joc i amb la seva pilota?

  • No sé pas.
    Tristany| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 17:51h

    Això em recorda bastant al dibuixet aquell del Tintín; aquell en que l'Oliveira de Silveira (o com es digui) montava una paradeta enmig del desert i venia paraïgues als beduins.
    La cançoneta aquesta del: aratoca-aranotoca-aratoca-aranotoca (en funció d'interesos partidistes i partidaris), cansa i avorreix, a parts iguals. Cal renovar les cúpules i els projectes. És l'hora dels Hèctors Lòpez Bofills. L'arròs fa temps que s'ha covat.
  • Refrèndum el 2011
    Enric I. Canela| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 17:31h
    Fa uns dies, el 22, vaig fer una proposta en aquesta línia que podeu llegir al meu bloc. Jo crec que si anem fent xarxa podrem aconseguior implicar partits i societat. Les converses que he tingut sobre el tema em fan veure que hi ha gent amb ganes i preveure que la por és el nostre pitjor enemic. Catalunya es defineix d'esquerres, però curiosament és enormement conservadora. Diefrències entre el que un creu que és i com actua.
  • qui s'hi posa?
    Joan| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 15:53h
    Qui s'hi posa? En MONTILLA!!! Ja, ja, ja..... Prou parides home
    SaÚl prou de "necessita marcar perfil independentista" aquesta frase vol dir que això és "pose" "disfressa" d'independentista se n'és o no, i se n'exerceix o no. No es marca perfil. I vosaltres esteu actuant com a quintacolumna de l'espanyolisme a Catalunya.

  • no estem del tot sols...
    Lídia Pelejà| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 15:00h

    Saül, això que dius va en la línia del que apunta Joan Oliver a l'Avui: "[...] ara no es tracta de discutir si aquestes declaracions són una maniobra electoralista o si responen a una convicció profunda. Tant és. La qüestió és que el principal dirigent de la tercera força política catalana posa calendari. Doncs, deixem-nos de discussions i anem per feina, que set anys no són res."
    M'encanta llevar-me un dilluns i sentir coses com aquestes: sembla que no estem del tot sols...

    Salut!
  • no volguem córrer massa
    esduralacondemna | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 14:48h
    en aquestes coses abans de posar-s'hi cal un substracte que permeti que hi hagi gent que segueixi els "l´ders" que s'hi posen. En aquest sentit, a Catalunya, ho tenim malament. No existeix una classe mitjana culta i amb inquietuds que realment prioritzi l'independència. Cal crear aquest substracte, i per això cal nu diari de qualitat (NYT en català, per entendre'ns), una tele de qualitat (BBC), i un debat sobiranista allunyat de les retòriques nacionalistes i centrat en qüestions objectivables de drets, deures, economia, recerca, eficiència, etc, etc. Fixar dates properes, 2014 és demà passat i objectivament és una data sense cap interès especial, serà contraproduent: quan hi arribem i veiem que el més calent és a l'aiguera crearem desencís.
    • no et confonguis
      Salvador Cases | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 15:06h

      No confonguis les coses. Potser es massa aviat perque guanyi el SI en un referendum d autodeterminacio, pero no es massa aviat per convocar-lo, igual que no ho es a euskadi, ni a escocia ni al quebec; lo important es convocar-lo, per sentar precedent, per desmitificar-lo, per dessacralitzar-lo, per perdre-li la por, per donar una llisso de democracia a espanya i, sobretot, per saber quina es, sigui la que sigui, la voluntat majoritaria dels catalans.

      • farem el ridícul
        esduralacondemna | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 16:24h
        Els polítics al front dels partits catalans actuals no tenen més vista que les properes eleccions, basicament perque no hi ha una massa crítica de gent amb opinió que els esperoni. Poden fer el que volen, amb les sortides de cara a la galeria que convingui, que ells estan tranquils: cada cop vota menys gent i a pràcticament ningú li interessa la política. Fer un refèndum sense una preparació prèvia, és més, sense una demanda popular al darrera, serà totalment contraproduent. Acceptem-ho: de independentistes en diversos graus no en som ni la quarta part dels individus amb dret a vot del país. A més, caldria recordar que, ara per ara, convocar aquest referèndum és il·legal. Primer creem la demanda que obligui a legalitzar-lo i després convoquem-lo. D'altra manera farem el ridícul, i això és la darrera cosa que ens cal ara.
        • Culé?
          Jordi C | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 20:47h

          Tu deus ser culé. És la única manera que tinc d'antendre tant pessimisme. Si el teu objectiu és que hi hagi més independentistes ho fas molt malament.

          Una mica d'optimisme siusplau.

  • Hi estic d'acord, però...
    Oriol| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 18:35h
    Estic d'acord en gran part de les coses que dius. Per a poder tirar endavant un projecte d'¡aquest tipus encessitem gent preparada al davant, ... els millors. No quatre aspirants a funcionaris amb cotxe oficial i pocs papers. Calen uns mitjans de qualitat, efectivament, un NYT... buf, tant de bó. Però sobre quants som, només cal veure aquestes dades per comprovar qu eno som lluny i que molta mé sgent de la que pensem acabaria dient SÍ. Per tant, dues passes: gent preparada i pebrots
  • Jo ja m'he possat
    mba4639 | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 14:31h

    En el post Projecte pel Referèndum d'Autodeterminació, ja vaig fer una proposa per aquesta data, ara he vist què en Carod també s'ha despertat , malgrat què no m'agradat el que va dir de què no necessàriament s'hauria de demanar la Independència en aquest referèndum i per això he fet el meu bloc darrer.

    Estic molt content que hagis també tret el tema, crec Saül què si tu també ho reclames, possiblement si que podrem fer quelcom al respecte.

    Espero aviat abans de les meves vacances (tinc unes ganes de tornar cap a Catalunya...) de poder escriure la introducció de la proposta pel projecte pel referèndum abans de aquest cap setmana.

    A veure si s'anima més gent en aquest projecte. 

    • En quin idioma escrius
      ******** | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 15:21h
      En catala es diu jo ja m'hi he posat (tota la vida has parlat aixi?)
      • Dons si, perquè?
        mba4639 | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 17:36h

        en tot cas gràcies per la correcció, així anirem milloren més el nostre català.

  • Qui s'hi posa?
    Blocaire sense bloc| Adreça electrònica | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 13:34h
    gran pregunta Saül.
    sovint un es pregunta què pot fer per la independència. A banda de votar a un partit sobiranista cada vegada, i veure que a aquest pas ni amb 7 anys ni amb 14, llegeixes, parles, discuteixes, i al final les parules, també les escrites, se les endú el vent.
    l'eslògan famós de "fets, no paraules" també ens l'hem d'anar aplicant els independentistes, però, quins fets? qui concreta? a qui li toca?

    qui s'hi posa?
    • Escepticisme... amb il·lusió, eh!
      Makoki | dilluns, 27 d'agost de 2007 | 16:46h
      Uns quants anyets d'independentisme duen a un sa escepticisme, crec. Abans ja hi va haver qui va fer volar Coloms amb independències al 92, que si referents quebequesos... No seré jo qui digui que no hem avançat, eh. Jo estic disposat a treballar per una de les causes que encara no han aconseguit aixafar-me. De fet, cada vegada la tinc més clara!



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 325 visites
  • Aquesta setmana: 1813 visites
  • Aquest mes: 3556 visites
  • Des de l'inici: 1211909 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 1849 visites
  • Aquesta setmana: 8932 visites
  • Aquest mes: 16146 visites
  • Des de l'inici: 1704764 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una