VilaWeb.cat
marcus | Espai Català de Comunicació [Categoria antiga] | dimecres, 8 d'agost de 2007 | 12:15h

ACTUALITZACIÓ: Sembla ser que tot plegat no passa de rumor.

------------------------------------------

Tenia la notícia sobre la marxa de’n Bassas de Catalunya Ràdio en quarentena, més que res per que no dono molta fiabilitat al digital El Debat. Però, tant aquest digital com el setmanari El Triangle (de la mateixa casa), a vegades l’encerten, i la blogosfera i altres mitjans se’n comencen a fer ressò. El Joan Arnera està molt emprenyat, i amb raó. El/La del bloc “Reflexions en catalàtres quarts del mateix. De la mateixa manera Manel Bargalló ens transmet des d’Alemanya la seva estupefacció per aquest rumor estiuenc. I, la premsa digital? Doncs, amb un esforç patètic de no moure el cul de la cadira ni fer alguna trucada de rigor, s’apunten al carro i es dediquen a enganxar tal qual la notícia/rumor que va destapar El Debat. Tant Directe!Cat com La Malla informen tenint com a única font d’informació al digital dirigit per Jaume Reixach.

Arribats aquí, què tenim? Doncs, un rumor que pinta molt malament, perque res fa pensar que no es converteixi en realitat. En poques paraules, fotrien fora al Bassas del programa més seguit de Catalunya Ràdio, posarien al Manuel Fuentes al seu lloc, tenen la intenció de substituir al Vicent Sanchís de la direcció de l’AVUI i posar-hi al seu lloc al Bassas o, en el millor dels casos, a l’egarenc Salvador Cot.

Sóc optimista de mena i, contra tot pronòstic, encara crec que anem bé (com pitjor, millor?), però si aquests moviments es confirmen, la premsa i la ràdio catalanes patiran un bon cop.

En Bassas -molt moderat, però alhora molt professional- aguantava el tipus als matins de la ràdio pública catalana i, sumat al desaparegut (voluntàriament) Xavier Bosch (substituït pel Jordi Basté) a la privada Rac1, aconseguien un bon gruix d’audiència informativa a la ràdio catalana (i de qualitat).

L’AVUI, tot i l’entrada al seu accionariat de Planeta i Grupo Godó, ha aguantat el tipus molt bé. Per mi, actualment, és un dels millors diaris que tenim, sobretot per haver introduït un bon format, molts articles d’opinió (qualificada), reportatges i entrevistes, a més de la recent arribada de l’AVUI.cat. I, potser només és una percepció, però veig més AVUIs que mai al tren cada matí quan vaig cap a Barcelona. De moment, han aguantat molt bé el tractament autocentrat, és a dir, una visió catalana del món, i no han incorporat una visió espanyola en català del món (a l’estil de El Periódico). A més, també tenim una bona notícia pel setembre (en gran part, segur que gràcies al Vicent Sanchís), i és l’arribada de l’AVUI a les Balears (amb possible desembarcament futur al País valencià). Però, tot això se n’anirà a la merda si perden l’actual línia editorial. L’AVUI només aguantarà si és innovador (com ha aconseguit amb el darrer canvi d’imatge i de continguts), si aconsegueix tenir unes firmes i uns reportatges de qualitat, si tracta més o menys bé la informació de proximitat (local) i la Internacional i, sobretot, si té al cap tot el mercat de parla catalana i una idea catalana del món. Si perd el vessant reivindicatiu catalanista, ja pot regalar paelles i ganivets cada dia, que no se’n sortiran.

En resum, si el Manel Fuentes substitueix al Bassas al Matí de Catalunya Ràdio, i el Bassas al Sanchís a l’AVUI, potser tindrem un (patètic) empat tècnic d’audiències matinals entre CatRàdio, Rac1 i la Ser, i l’AVUI no seguirà amb la bona trempera que li aporta un Sanchís independentista, energètic i inflexible (em sembla que és tot això i més).

Blocus Track 1: Per no acabar amb una mala notícia, que cal ser optimistes, si no ja podem plegar, només volia deixar a l’aire una (bona) percepció que tinc: Els creadors d’opinió filoconvergents (que són molt bons i sempre van a una!) han deixat d’atacar a ERC i estan centrant les seves crítiques a l’únic punt on (crec) s’han de centrar: PSC-PSOE!.

Blocus Track 2: Per què els d’ERC no es plantegen posar al Ridao al capdavant del partit? Ho té difícil amb les eleccions estatals, però si se’n surt...

Blocus Track 3: Proposo que es canviï el nom de la conselleria (molt ben governada per Joan Manuel Tresserras Gaju, per cert) de "Cultura i Mitjans de Comunicació" pel nom de "Cultura i Mitjans de Comunicació excepte els de la CCRTV"!.

[Envia’l a Independència] [Envia’l a La Tafanera] [Envia’l a Politi.cat]

[Envia’l a Remoume.net] [RSS d’aquest bloc] mailto:markusrv@icab.cat


Comentaris: 4
  • ...
    latrappola | dimecres, 8 d'agost de 2007 | 19:30h
    Pot ser em surto una mica del tema, però hi ha una notícia que va passar desapercebuda, són els mals resultats de Vueling, els responsables de la companyia ho atribuïen gairebé exclusivament a la competència de Clikair, vull dir que no crec que en Lara estigui gaire content amb el govern socialista (Ja sé que un socialista diria que això és cosa de les privatitzacions del PP, però AENA no pas). Pot ser això explica que a l'Avui es mantinguin prou combatius, quan l'aliança PLANETA-GODÓ ens feia pensar el pitjor. Algun dia ha d'arribar el moment que els empresaris d'aquest país es donin compte que l'Espanya de les autonomies no hi tenen a pelar, les diferents influències estan ja ben repartides i ells hi pinten ben poc.
  • Rumor fals
    Joan Arnera | dimecres, 8 d'agost de 2007 | 16:24h
    Ep Marcús, finalment el rumor no és cert (per aquest any). Ho explico al bloc, després que hagi pogut consultar fonts (realment) ben informades i de fet molt pròximes a CatRàdio.
    Salut

  • Fer notícia d'una no-notícia
    J.C. | dimecres, 8 d'agost de 2007 | 12:56h
    Ni treuran a Bassas de Catalunya Ràdio malgrat les ganes que en tenen (una altra cosa és que ell, com tots els que fan matins, se'n cansarà algun dia) ni Sanchis perilla en l'Avui (més enllà del que Lara pugui improvisar en un moment determinat).

    El que és sorprenent és que es faci notícia d'una no-notícia. El senyor Jaume Reixach, sociata de pro, s'inventa un tema com tants se n'ha inventat des de fa dècades sempre al servei del seu partit, i tothom (tothom no) cau de quatre potes. I tu mateix Marcús sembla que no coneguis aquest personatge.

    Fins i tot dius que la premsa digital no s'esforça en fer ni una trucada. I si la trucada s'ha fet i no hi ha notícia? Dius que La Malla i la Directe copien el pamflet de Reixach (així van). I els altres? començant per VilaWeb que sol no fer cap cas de rumors. El seu silenci vol dir que no han mogut el cul de la cadira o que han telefonat i no hi ha notícia? I si han telefonat i comprovat que això és una mentida més fan bé callant? O perquè el malalt del Reixach en fa notícia ells n'haurien de fer una altra desmentint la no-notícia a base de convertir-la en notícia?

    A aquest pas arribarem a la conclusió que la premsa digital fa més mal que bé. Del teu post es dedueix que tu creus que tothom hauria de fer el seguiment d'aquest rumor difós per un mitjà sense credibilitat ni públic (mira la patètica OJD del Debat). Rumor. No publicable per definició segons els vells esquemes del periodisme. I la teua responsabilitat Marcús on queda?

    Ja parlarem al setembre, tot escoltant el Bassas i llegint l'Avui de Sanchis.
    • Només un rumor
      marcus | dimecres, 8 d'agost de 2007 | 13:22h


      Començava l’escrit així: “Tenia la notícia sobre la marxa de’n Bassas de
      Catalunya Ràdio
      en quarentena, més que res per que no dono molta
      fiabilitat al digital
      El Debat.


      Em sembla que ja posava en dubte la
      notícia, no? Bé, però tens raó, és un rumor, i com a tal s’ha de tractar.
      Potser no calia parlar del tema, però m’ha semblat que, si acaba sent cert, és
      prou important i ens afectaria prou com per parlar-ne.

      Tens raó, també, amb la
      credibilitat dels mitjans digitals. Penso que n’hi ha molts (massa?) i acabaran
      aguantant els que contrastin les notícies, com Vilaweb o Comunicació21. No trobaria malament
      desmentir la notícia amb proves, com
      es va fer en el seu moment amb la marxa de Rac1 del Xavier Bosch
      .

      Em
      preguntes on és la meva responsabilitat? Home, sóc un blocaire amateur, i com a
      tal em puc permetre el luxe de parlar de temes que un periodista professional no podria,
      no? A més, si aviso que és un rumor i que me’l prenc amb molta cautela...
      Doncs, no ho veig tant greu.

      En fi, gràcies pel comentari, i espero que tinguis
      raó i puguem dir al setembre que no calia fer-ne un gra massa de tot plegat.



      Salut!



      Marcús




Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats