VilaWeb.cat
amadeu_casucreu | dilluns, 2 de juliol de 2007 | 15:37h

Molts socialistes catalans, quans els parles d’independència o d’auto-determinació, contesten que els catalans ens auto-determinem cada vegada que votem. Si volguessim ser independents, diuen, votaríem a partits independentistes.


Fora de micròfon afegeixen que ells també són independentistes, però que Catalunya no té una voluntat real de separar-se d’Espanya, raó per la qual val més centrar-se en la gestió del dia-a-dia (que, dit en unes altres paraules,significa anar escalfant la poltrona, i qui dia passa, any empeny) i si un dia s’escau que els catalans tenim una mica de ganes de fer-nos independents, no tingueu cap dubte que ells es posaran al capdevant del moviment, i sabran com enfocar-lo.

 

Mentrestant, diuen, l’independentisme podria ser que fes més mal que bé, com es demostra pel fet que l’Estatut de Catalunya és més discutit que, per exemple, el d’Andalusia, perquè no respon, com aquest, a una simple voluntat descentralitzadora i d’acostament de l’Administració als administrats, sinó que és un pas cap a la independència.

 

Suposo que tenen raó, i que l’independentisme només avança gràcies al 102.0 del dial,  les declaracions de l’Arcadi Espada, els viatges per l’Espanya profunda, i la selecció espanyola de futbol.

Que hi farem...

PS Els valencians, que sempre es queixen que ens oblidem d'ells, podrien contractar el Losantos perquè es fiqués una mica amb ells, i ja veuries tu... (Només és una idea, però em sembla que amb aquests del Bloc no arribaran gaire lluny, pobrets)

Comentaris: 3
  • Els valencians de moment sembla que prefereixen l'original a una mala còpia.
    Anònim | dilluns, 2 de juliol de 2007 | 18:35h
    Els catalans sembla que prefereixen ser els regionalistes de l'autoengany i l'autoodi disfressats de nacionaliste o independentiste, contra gusts no hi ha res escrit.
  • ...
    latrappola | dilluns, 2 de juliol de 2007 | 18:03h
    No recordo de cap de les vegades que he anat a votar que hi hagués una urna i unes paperetes on jo pogués manifestar si vull o no la independència de Catalunya. En tot cas em deixen la possibilitat d'escollir un partit polític que diuen que és independentista -que tampoc no ho sé del cert-, però, ai las!, si resulta que aquell partit en concret no m'agrada, m'haig de fotre i abstenir-me o votar un partit que no vol la independència de Catalunya. Quan els socialistes diuen que els catalans ja ens autodeterminem quan anem a votar diuen quelcom de molt semblant al que havien d'escoltar els meus pares quan en l'època de Franco els convidaven "obligatòriament" a votar en un referèndum "democràtic", o quan a Cuba munten aquella mena de votacions populars on els escollits guanyen amb un 99,99% del vots. Això és confondre la gimnàsia a la magnèsia, per quina raó hauria de votar un partit independentista si al que em conviden -que en són de magnànims- és a escollir un parlament "autonòmic"?

    • Quan votes, no et pregunten res
      amadeu_casucreu | dilluns, 2 de juliol de 2007 | 18:41h
      No et pregunten si estàs d'acord amb l'energia nuclear, ni a favor dels matrimonis gais, ni de l'augment dels impostos, ni de la censura de la pornografia als mitjans de comunicació... és la democràcia dels partits, i com deia Churchill, la democràcia és el pitjor dels sistemes possibles, excepte tots els altres. Si vols la independència vota a un partit que et sembli independentista (per exemple això de les CUP, si no et convenç Esquerra) o funda'n un de nou. Jo crec que el problema no és aquí. Si em perdones, aquest argument de que votes i després fan el que volen als qui més he sentit dir-ho ha estat als feixistes. El problema real és que encara que hi hagués una majoria de vots independentistes, Espanya no està disposada a permetre la independència. Un exemple? El País Basc. Allà hi ha una majora que voten partits partidaris de la independència, i no se'n sortiran. Jo comparteixo amb els socialistes que el problema de debò no és a la classe política, sinó al tarannà poruc dels catalans. Jo sempre dic que tots els polítics són independentistes, fins i tot els del PP, encara que només sigui perquè ser ministre a un país com podria ser Catalunya és molt més important que ser conseller d'una subdivisió administrativa de tercera categoria, que és el que són ara.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris