VilaWeb.cat
llenas | dimarts, 22 de maig de 2007 | 20:50h
Ja tenim les eleccions municipals a sobre. Ens tocarà decidir quina opció triem per governar el nostre ajuntament. Qüestió difícil, sempre n´hi ha uns que sembla ho faran millor que els altres. Tot i que el conjunt ens promet quasi capgirar el poble de cap a peus. Sempre ens ho diuen, però al final les coses segueixen bastant igual com sempre. Aquesta darrera afirmació no és equiparable amb aquella tan famosa que diu: tots són iguals. Deia que les coses segueixen igual com sempre per una qüestió molt fàcil d’explicar: Fins ara ens han governat els mateixos de sempre, aglutinats en llistes diferents, però amb un pensament poc evolucionat i dirigits, o sigui amb un alcalde, que representa més el passat que no pas el futur.

Majories encapçalades per PSC o CiU, representen tics molt encallats en la praxi habitual del seu partit, res no es mou si des de dalt no ho deixen moure, res no és reclama o es reivindica si des de dalt no ens garanteixen que ens donaran la solució. Una política depenent de les direccions dels partits majoritaris que fa anar els pobles a pas de tortuga.

Vist això, com és possible que tinguem un Pla General que provocarà un creixement insostenible? Com és possible que el Pla Director de l’Empordà faci previsions de creixement molt pel damunt del que reclama la societat empordanesa? Per què ens estan trinxant el territori amb carreteres, com la C-31 al seu pas per Mont-ras, Palafrugell i fins a Girona, i els ajuntaments abaixen el cap sense protestar gens ni mica? Com és possible que ecologistes i verds de debò..., acceptin una cosa d’aquestes dimensions?

On són els caps de l’Entesa de Palamós i Palafrugell?

Ja sabem on són. Es presenten a les eleccions com si res no hagués passat, com si la carretera i els plans generals no afectessin als seus pobles (el de Palafrugell ha estat el principal promotor del Pla General), per a ells la cosa ja està feta i cal mirar cap un altre costat, els hi agrada el creixement urbanístic desmesurat, ja els hi van bé les carreteres de quatre carrils. Es conformen com a contrapartida amb un carril bici, una pineda, una zona verda i la tranquil·litat de saber que els seus segueixen governant la Generalitat. Els socialistes fan al mateix, però amb una part de molta més responsabilitat, els seus segueixen governant a la Generalitat i a més a més són els autors materials de tanta destrossa ambiental, i uns dels principals promotors urbanístics del País, ja que col·laboren estretament amb els constructors i promotors per fer cada dia més metres i metres de construccions, destinades bàsicament a enriquir en poc temps les butxaques d’aquests últims.

Ara ens hem de decidir per ajuntaments governats per noves majories, injectades amb gent jove i conscient, que facin possible reconduir aquesta situació municipal, ens cal gent que pensi en el País, en el seu poble com a prioritat, i que treballin estretament amb els seus partits mares, fent sentir la seva veu, que treballin per millorar les coses posant la vista en el futur del conjunt de la ciutadania i enfrontant-se, si és necessari, a les decisions que es prenen al Govern de la Generalitat, sempre que no convinguin als interessos de la majoria del nostre poble.

Hem de fer el canvi, hem de fer confiança a les noves generacions, no podem repetir i repetir, hem de renovar per millorar, hem de decidir què volem ser quan siguem grans i això ho hem de posar en mans de les persones que avui per avui millor garantia ens ofereixen. Les persones compromeses socialment amb Palafrugell i nacionalment amb Catalunya, les persones d’Esquerra. I aquest missatge val per tots el pobles de les nostres comarques, per tant jo votaré Esquerra i punt.
Comentaris: 6
  • Til·la o Boldo? Nervis o Àtac de fetge?
    Garoina | dissabte, 26 de maig de 2007 | 15:27h
    Em penso que ara mateix algú ha d'estar fent tissanes de til·la o boldo, uns per una cosa i d'altres per una altra. Crec que hi ha d'haver un canvi i estic molt d'acord amb en Llenas. Espero que Esquerra sigui el partit que pugui fer aquest canvi i donar un gir a Palafrugell. No m'agrada això que dius Peix Fregit que segons tu és possible que tinguem un Montilla Palafrugellenc i si és així i què ?? Crec que en Juli Fernández és una persona molt vàlida, però encara ho és més l'equip que té al darrera que això també s'ha de mirar (i molta gent no ho fa). L'Entesa té un bon cap de llista i a l'equip i té també persones molt vàlides, de CiU ho sento però no m'agrada la cap de llista i l'equip que té al darrera també alguna persona vàlida hi té, però es poden fer números amb una sola mà. Del PP passo de llarg perquè ..... no tinc Ferrari i clar no seria de la seva qualitat. Em queda la il·lusió de dilluns saber que Esquerra ha fet trontollar Palafrugell i que en Medir o en Juli han tingut que negociar i espero que aquests joves no els hi posin ben fàcil a l'hora de triar i remenar. Ah !!! una última cosa pel meu vot no pateixis Peix Fregit que no anirà per ningú de Palafrugell, no sóc d'aquesta Vila però hi tinc més de mitja vida i el meu treball diari excepte el cap de setmana que reposo i aprofito per mirar el bloc d'en Llenas i l'Empordà Digital. És divertit veure venir el tren i poder opinar. M'estimo Palafrugell i m'agradaria dilluns arribar a la feina i poder dir: Nois/Noies us havia avisat. I per sobre de tot guanyar la porra que gràcies a ells l'àpat em pagaré de franc.
  • Caram!
    Peix Fregit | dimecres, 23 de maig de 2007 | 17:28h
    Caram Llenas, ja has fet una bona volta: PSUC primer, PSC-PSOE després i ara Esquerra...no està gens malament. Això si...sempre en la direcció en que bufa el vent...
    A més, si hi ha alguna manera de fer en Fernández del PSC-PSOE (àlies el Montilla de Palafrugell) Alcalde és amb el vot a Esquerra. Ens hi juguem alguna cosa?
    • fa vent?
      llenas | dijous, 24 de maig de 2007 | 17:50h
      A mi no em sembla que faci vent, al menys vent polític. O potser si que en fa? La veritat és que si segueixes el fil conductor d'aquesta volta meva, veuràs que sempre he anat contra vent. O sigui que no has entés res. Que hi farem
      • Pot fer una ventada!
        Peix Fregit | dijous, 24 de maig de 2007 | 23:47h
        No, el que no m'has entès res ets tu. Però és cert, potser no m'he explicat massa bé, volia dir que sempre t'ha agradat seguir el vent de la rebequeria i del anar contra sistema: quan ser comunista era ben vist, comunista; quan el que era atrevit políticament era ser socialista, doncs PSC-PSOE; i ara que està de moda seguir als messiànics d'ERC, doncs a votar ERC. A això em referia quan deia que sempre has anat seguint allò que era més "radical" i més "alternatiu", encara que, probablement, en tots els casos era el més ridícul.
        I per cert, no has respost a la meva anàlisi dels hipotètics resultats. No creus que votar ERC és la única manera de NO impedir que el PSOE-PSC d'en Fernández tingui alguna remota opció de guanyar l'Alcaldia?
        • vols fer apostes?
          llenas| Adreça electrònica | divendres, 25 de maig de 2007 | 15:46h
          Per anar a votar s'ha de fer a favor d'algú, no en contra dels altres. Jo no se quins pactes hi haurà a la Vila, però com no seré jo qui pactaré, no puc condicionar el meu vot. Tu fes el que vulguis, jo segueixo dient que s'ha de renovar i pensar més amb el poble, i això ho poden fer els d'Esquerra, ara si tu votes CiU, ja em sembla bé.
          Donem per tancat el tema, doncs segur no ens posariem d'acord, a més amés tu saps qui soc, peró jo amb el Peix Fregit no en tinc prou, per tan adeu i fins dilluns, que podràs llegir el meu comentari sobre les eleccions i tornar  a dir que sempre vaig a favor de vent.

          • Apostes
            Peix Fregit | divendres, 25 de maig de 2007 | 17:07h

            Tens raó, jugo amb una mica d'avantatge, pero no voldria en cap cas que t'ofenguis. La grandesa d'inernet és que la informació és tan lliure com secreta, i que, qui té un bloc, sovint, s'arrisca a que algú que pensa diferent s'expressi lliurement a casa seva.

            Dilluns espero -de veritat- amb interès el teu post i anàlisi sobre els resultats per comentar les possibles aliànces. Segueixo dient que em fa por per Palafrugell un Montilla d'Alcalde....

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats