VilaWeb.cat
cucarella | dissabte, 19 de maig de 2007 | 23:57h

Aquesta setmana Rafa Xambó i l'arreglaparròquies Ramon Lapiedra han firmat un article a quatre mans en el periòdic Levante-EMV “animant” a votar els abstencionistes: A uns certs abstencionistes. Però em fa l'efecte que no hauran reeixit gaire a animar-los. De fet, no aporta cap argument de consistència que els hi anime. Els sermon no animen gens a res. Diuen que cal votar per derrotar el PP i afavorir així la democràcia. Com si donant la victòria al PSOE, el mateix PSOE de la Llei de Partits, la democràcia precària que patim guanyara gaire amb el canvi; com si amb la victòria de Pla al País Valencià la (dis)sort de llengua catalana, del territori o de l'ensenyament públic canviaria gaire de rumb (a millor, és clar). Pocs abstencionistes hauran convençut Xambó i Lapiedra si tot el que saben dir és que el PSOE és millor desgràcia que el PP (ni que siga acompanyat).

Comencen el seu article d'aquesta guisa: “Ho diuen els que en saben d'aquestes coses, experts en anàlisis electorals: que ací, al País Valencià, a més participació electoral, millor són els resultats de l'esquerra, i a més abstenció, major proporció de vots per al PP”.

Senyors Xambó i Lapiedra no cal ser cap expert en anàlisis electorals per fer aquesta afirmació. És una evidència que el PP no guanya mai les eleccions, que sempre les perd l'esquerra. Tanmateix, vostès no s'han preocupat a analitzar-ne les causes. Ni vostes ni els “experts” a què fan al·lusió. S'han limitat a “llegir la cartilla” als abstencionistes i prou, de la mateixa manera que un mossèn sermoneja els pecadors de la seua parròquia. I si no van al coneixement de les causes, prediquen vostès en el desert. Perquè aqueix electorat d'esquerres que té flix d'anar a votar si alguna no li cal és que li “llegesquen la cartilla”. Poca cosa de profit trauran vostès si tot el que tenen a dir-los és que la seua abstenció serà culpable d'una nova victòria del PP. S'han adreçat a un electorat que si ha pres la decisió -ben democràtica- de no votar ho ha fet de manera conscient i amb arguments, i perquè estan ben escalivats de les esquerres quan governen: és un electorat d'esquerres que quan han votat partits que es diuen d'esquerres han esperat que faeren polítiques d'esquerres. No val a dir als abstencionistes que cal votar encara que siga tapant-se el nas. Ja n'hi ha prou de votar i plorar. Potser el que caldria és haver demanat més coratge a l'esquerra per fer polítiques d'esquerra, més coratge per plantar cara a la dreta, als seus xantatges i als seus còmplices. Ploricar que si guanya el PP serà l'hecatombe és un argument diria que prim i infantil. De fet, estic convençut que si al País Valencià guanya el PSOE serà una desgràcia. Tant serà si guanya per majoria absoluta com si guanya amb el suport "captiu" del Compromís. L'experiència és clara en aquest supòsit: el PSOE farà una política aporegada perquè la dreta no l'escridasse gaire, els seus socis hauran de fer mans i mànegues per explicar als seus votants per què callen davant les polítiques de dreta del PSOE, i uns i altres tornaran a perdre les properes eleccions, que amb els mateixos vots de sempre guanyarà el PP i s'hi estarà dues o tres legislatures més.

Han tornat a fer propostes per mirar de salvar la conjuntura i prou. I amb això no fan res de nou de cara al futur. ¿Algú és capaç d'elaborar un pla de ruta a mitjà termini? ¿Algú és capaç de proposar a l'electorat d'esquerres d'aquest País Valencià nostre una alternativa al PSOE? Perquè si la solució ha de sempre votar PSOE directament o al remitjó que li falta com una penitència, francament, cal tenir vocació masoquista. I per votar amb el nas tapat, hi ha qui prefereix l'aroma de la mar salada o el timó de la muntanya.


Des d'una posició d'esquerres, done aquestes eleccions per perdudes. Tant si guanya el PP com si Pla arriba a President de la Generalitat. I em consta que no sóc l´únic que pensa així. I pregunte: ¿Serà possible per al 2011 construir una alternativa àmplia que siga capaç de fer guanyar l'esquerra, no solament l'electorat perdut, sobretot l'audàcia i el coratge per ser una alternativa al PSOE? Si això no és possible, no cal que es citen experts en anàlisis electorals: nosaltres també sabem sumar i restar. I això no és una anàlisi: és un càlcul aritmètic. ¿Passem dels càculs i anem a les causes? Per al 2011 és clar, perquè per a enguany ja no hi som a temps.

No n'hi ha prou de dir que cal evitar una nova victòria del PP, si després guanya l'esquerra i governa a la manera del PP. Després d'aquesta decepció -i ja n'hem patides unes quantes-, ¿quina altra il·lusió en queda sinó l'agradable escalfor del sol en la platja?


Comentaris: 15
  • que tal?
    paco | dijous, 24 de maig de 2007 | 18:06h

    Res, simplement dir-te que quasi sempre estic d'acord amb allò que escrius i que ,a més a més, sóc xativí com tu, m'ha encantat el teu llibre quina lenta agonia la dels atmetlers perduts i m'encantaria que visitares el meu blog, seria un honor.

    Salut i segueix escribint.

  • provebi sufi
    Anònim | dimecres, 23 de maig de 2007 | 12:53h

    Passejava un mestre sufí amb un deixeble per la vora d'un riu cabalós de la nostra bella terra andalusí mentre  mantenien aquesta conversa:

    - Mestre, com podria aturar aquest riu perquè totes les seues riqueses es quedaren ací amb nosaltres i no es malbarataren  en terra de forasters?

    El vell mestre es quedà pensant i contestà amb la saviesa i tendresa assolida del solatge de l'experiència:

    -Posant una pedra en el bell mig del riu i esperant amb paciència....

    - Però mestre, això és impossible! Vosté ha vist el riu i l'aigua que porta...

    - Benvolgut deixeble: si tots aquells que han passat per aquest camí i han pensat com tu, hagueren posat la seua pedra, a hores d'ara viuriem en un verger farcit de pau i d'alegria, però com què la felicitat mai no és completa, comença tu amb la teu pedra i el temps et donarà la raó....

    I després d'això, esdevé la conclusió:

    Diumenge 27 cal posar la pedra, cal anar a votar i deixar-se de fer filosofia. Després, podeu anar a la platja i gaudir de les rajoles que omplin el nostre bell País Valencià  mentre l'escalfor del sol reflexat pel  fals marbre de l'edifici de 18  plantes que tindreu al davant s'enjogassa amb la tibantor de la sorra i us recorda que, potser, mai més gaudireu d'aquell badall de pau, d'aquell bri d'esperança perquè les coses poden esdevenir encara pitjor si no aturem el riu....

    -

    • Hem fallat
      rafael| Adreça electrònica | dijous, 31 de maig de 2007 | 19:54h
      Hem fallat i prou. Tot el què diu el SR Cucarella és cert i comulgue amb la seva idea. Però cal pensar que els que han donat la cara per nosaltres publicament son persones amb sensibilitat de patriotes. Ara tocaba votar, votar esquerres , votar nacionalisme NACIONALISME i si pot ser d'esquerres . Entre els mals cal votar el menos mal . Ecara que siga el PsoE. Quatre anys més seran fatals per al nacionalisme , el poc que queda no sobreviurà. Hojala m'equivoque  .
  • Qüento sufí
    cucarella | dimecres, 23 de maig de 2007 | 14:55h
    Doncs això, filòsof sufí: aplica't el qüento. I una pregunta filosòfica A quin cap trau votar contra un dels enemics comuns si poses a manar l'altre enemic?
    • enemics... millor els més dèvils
      rafael| Adreça electrònica | dijous, 31 de maig de 2007 | 20:03h
      Millor els més dèbil. El PP actua com una mula : Torpe , corrupta i testaruda , però tot a una en la direcció que els interesa. Son menys que nosaltres però tots esta ahí , tirant del carro quan fa falta : I.... els d'esquerres ...Els d'esquerres no. fallem quant més necessitem de la força de tots plegats . FALLEM , sempre FALLEM . si mai posen la pedreta cadasscú mai retindrem l'aigua que ens ha de beneficiar a tots.
  • els altres enemics
    filosof sufí | dijous, 24 de maig de 2007 | 10:45h

     Qui són els nostres amics,doncs? No serà millor que guanyen els altres enemics? Al menys intentaran fer una xicoteta assut en el riu perquè ens arribe aigua per a beure i fer alguna colliteta ,ecològica , perquè si continuen els enemics actuals....

    P.D: cal anar a votar el diumenge als altres enemics, tot i que podeu tapar-vos el nas i fer cara de gos escaldat..... però voteu !

  • pasat
    Altre Toni | dilluns, 21 de maig de 2007 | 23:23h
    A vegades, em sembla que els únics que es creuen, vertaderament, amb força fins els budells, \"lo\" dels Països Catalans són Sentandreu i la seua tropa.
    Maedéu, Senyor.

    PS: Clementina, tota la ró del món.
  • Una esquerra altra
    Anònim | diumenge, 20 de maig de 2007 | 01:11h
    Toni, per eixir d'aquesta "normalitat" hem d'entrar en una altra i aquesta no és més que la valencianització de la política i l'esquerra. Malauradament tu no has caminat per aquests verals i no sembla que vulgues fer-ho ara.
    En aquest País de la perifèria de la perifèria de l'imperi és difícil, molt difícil, que puguem trobar una alternativa total a la "normalitat", europea si més no.
    València no és Navarra. La part nord de Navarra és més basca que Vitoria i la part sud és qualsevol cosa menys basca.
    El País Valencià és tot valencià, exceptuant les comarques de Villena i Requena que podran ser qualsevol cosa, fins i tot valencians, si volen.
    Certament el País Valencià no sabem que és, però evidentment no és Espanya i no és, ai, Catalunya. A hores d'ara redreçar el sentiment català o catalanista cap la valencianització és prou improbable i ja pots estar segur que sense la valencianització no tenim res a fer: una regió d'Espanya i prou.
    Si totes les forces físiques i intel.lectuals, començant per Fuster, que heu esmerçat per voler ser catalans les haguereu dedicat a ser valencians ara les coses tindrien un altre color.
    En la teua crítica dels dos saberuts de la universitat i en l'analisi de l'actualitat dius moltes coses de trellat, però t'ha mancat assenyalar la dependència espanyola del PP i PSOE i per tant del seu seguidisme de la política estatal i torne a dir que el País Valencià no sabem que és però si esperem l'ajut d'Espanya ho sabrem i si lluitem pels Països Catalans i no per València, també ho sabrem: Una regió com Múrcia. Tu Mateix.
    Clementina de La Marina

    • A Clementina de la Marina
      cucarella | diumenge, 20 de maig de 2007 | 10:58h
      El teu argument és molt "saragossanista". Però et diré que ja no li val assenyalar els irredempts catalanistes dels mals del País Valencià. Des de finals de 1996 en què la UPV va posar en marxa el camí cap al BNV i Joan Fancesc Mira el va beneir amb "Sobre la nació dels valencians" l'any següent, el que s'ha esdevingut ací en política és cosa vostra. Ni ERPV ni cap dels altres grups pancatalanistes us fan ombra. Teniu centenars de regidors i algunes dotzenes d'alcaldes. I ho heu aconseguit precisament abandonat l'espai polític catalanista. En el millor dels casos sou catalanistes "en l'armari". Només et faig un retret, Carolina: la vostra incapacitat per a assumir amb totes les conseqüències el camí que triàreu fa més de deu anys. No podeu continuar jugant a la Puta i la Ramoneta segons convinga. Si el camí que triàreu a la fi us dóna èxit polític, no tornareu arrere per recollir les motxilles catalanistes. I hauríeu d'assumir que tot plegat va suposat un trencament. Avui ja no solament no defensem el mateix concepte nacional, fins i tot la vostra deriva particularista ha fet que tampoc no defensem la mateixa llengua, i ho dic pel suport que el BNV dóna a l'AVL i al seu procès de galleguització.

      Et deixe aquest enllaç, sobre els Països Catalans: Quin futur tenim sense els Països Catalans?

      • La reflexió i les veritats absolutes
        Anònim | diumenge, 20 de maig de 2007 | 17:26h

        Al teu post hi ha reflexió, a la teua contesta dogmes: discusió enllestida.
        Al teu post utilitzes els lobuls centrals i parietals, a la teua contesta la mèdula espinal: discusió enllestida.
        Al teu post utilitzes arguments, a la teua contesta doctrines: discusió enllestida.
        Al teu post utilitzes idees, a la teua contesta clixés: discusió enllestida.

        Clementina, que no Carolina, de La Marina

        P.S. Gràcies per l'enllaç, ja ho havia llegit, et recomane que ho tornes a fer tu.
        • intolerància
          cucarella | diumenge, 20 de maig de 2007 | 18:39h
          En resum, Clementina, si no pense com tu sóc un dogmàtic. Tens molt pujats els nivells d'intolerància. 
  • PSOE i el PP, espanya profunda
    emigdi| Adreça electrònica | diumenge, 20 de maig de 2007 | 10:58h

    Em dóna molta ràbia aquesta concepció del PSOE com a mal menor. No és un mal menor ni tan sols al País Valencià i les Illes. A Catalunya, han destruït la possibilitat de tenir un estatut passable, a Espanya són espanyols a morir. aleshores, aquesta dèria de pactisme amb el PSOE per part de les forces catalanes no l'entenc. Toni, tens molta raó en el teu comentari.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats