VilaWeb.cat
cucarella | dissabte, 12 de maig de 2007 | 19:25h

No acabe d'empassar-me del tot aquesta enquesta de CIS que diu que el PP revalidarà la majoria absoluta al País Valencià, i també a Madrid. Em fa l'efecte que té la intenció de mobilitzar el votant d'esquerres que podria tenir la temptació, tan comprensible i coherent, d'anar-se'n a la platja el dia de les votades. Com si diguérem que l'enquesta pretén posar una mica de por al cos.

Val a dir que la capital d'Espanya, i els seus ports de mar, també coneguts com la Comunidad Valenciana, són puntals forts del PP i la seua derrota donaria ales al PSOE. Cal traure momos, mutoronis i moros-mussa a la campanya: voteu, voteu, que si no voteu guanyarà el PP! Amb tot, em fa l'efecte que fan por amb navaixetes, perquè els qui han decidit d'anar-se'n a platja el dia de les eleccions ho fan conscients que tots els vots torrats al sol van en detriment del PSOE i a favor del PP. I no ho dic com a retret. Perquè si participar en aquestes eleccions és per a triar entre el mal i el mal menor, igual té morir d'espasme que de garrotillo. Tot i amb això, és evident que veure les cares desencaixades de Camps, Giner, Rus i tota la seua tropa d'acabacases en el moment de la derrota electoral és un moment de glòria impagable. Tot i que cal ser conscient que és una victòria efímera. Perquè posem par cas que el PSOE guanya i no guanya prou, vull dir que ha de pactar amb el Compromís. I penseu ara d'on provenia l'artilleria que va metrallar el primer tripartit al Principat, com va acabar i gràcies a qui aquell Govern de Progrés de les Illes abans de Matas... El PSOE en govern de coalició usa les seues energies i les seues estratègies no per destrossar l'oposició de dretes, sinó per afeblir els seus socis de coalició, que acaben perdent el suport dels seus votants, vots que el PSOE no pot aprofitar malgrat la seua acció caïnita. Així han anat les coses fins ara.

Però, bo. Hi ha qui amb un dia d'alegria en té prou. De tota manera, alguna veritat podria tenir l'enquesta del CIS. Ja sabem que Camps no és res de l'altre món, més aviat cagandanes. Però és que l'alternativa d'Atzeneta d'Albaida, l'Ignasi Pla del PSOE, fa pena, pena, pena. Parafrasejant Voltaire, si aquests són els millors polítics del país, com deuen ser els altres... (ai). Llegesc la pancarta publicitària de Pla i diu: Guanya amb el canvi. Què guanyarem? Quin canvi? Ai, si fa sol el vint-i-set...

I el Compromís que no suma segons el CIS. O suma poc. Però, és clar, la percepció que en tenim és que EU i Bloc i els altres s'han casat per compromís i no per amor. I s'han casat a última hora, amb presses i sense ganes. Aquesta aposta, perquè haguera quallat amb totes les seues possibilitats -que serien moltes-, caldria que s'haguera presentat un any abans com a mínim, i sobretot que els candidats principals posaren una altra cara més alegre, que els seues rostres traspuaren més il·lusió, encara que fóra igualment mentida, tot pur teatre. Perquè, clar, si encara en el convit de boda ja es veuen els novençans que cadascú tira cap a un costat i ja fan números per repartir-se els regals i parlen de divorciar-se... Així no hi ha manera que ens entre l'alegria al cos, l'alegria d'anar a votar. No n'hi ha prou de dir: Ja n'hi ha prou de PP! No n'hi ha prou... Calen altres polítics, cal una altra il·lusió, unes altres ganes... Així, anar a votar com quin es pren un glop d'aigua de Carabanya, no fa goig. Fa més goig la platja.

O siga que no m'acabe de creure l'enquesta de CIS. Però igual va i té raó... Tinc el cap a carrerons. Semble valencià, collons. Au avant o aixa arrere?


Comentaris: 9
  • L'has encertada
    Andreu| Adreça electrònica | dimarts, 29 de maig de 2007 | 23:49h
    Avui ja és 29 de maig. Les eleccions ja han passat. L'èxit del PP i el fracàs del PSPV i el Compromís són evidents. La teua reflexió és del tot encertada. A veure si n'aprenen dels errors perquè has exposat perfectament quin ha estat el problema del fracàs. I això ja ho vas dir el 12 de maig: es veia vindre.
  • De canvis poquets...
    Carquinyol| Adreça electrònica | dilluns, 14 de maig de 2007 | 10:15h
    La veritat és que de canvis  poquets poquets, el Pla segur que està la mar de content de que siguin els del Compromís els que li han de fer la campanya, ell només ha d'estar calladet per no espatllar-ho.

    I és que els socialistes de callar-se en sabent molt, al Principat sembla ser l'únic a que es dedica el sr. Montilla... i ací, com diu en Cucarella, ja estan provant de menjar-se als seus socis. Pobre Esquerra, que volia menjar-se vots socialistes i és ella la que està sent eliminada.
  • Anar a votar
    Anònim | diumenge, 13 de maig de 2007 | 06:13h
    Malgrat la teua vena llibertària deuries d'haver cridat al vot i, més encara, al vot del Compromís. I qui vulga anar-se'n a la platja que vote per correu. Això he fet jo.
    Clementina de la Marina

    • La realitat és dura i cabuda!!
      Panxut | diumenge, 13 de maig de 2007 | 16:50h


      És vena llibertària o tindre unes mires una mica allà d’un
      pam dels nassos?.



      Si ho mirem tot plegat tenim un muntatge “exclusivament”
      encaminat a fer del País Valencià el centre d ‘oci i turisme mundial. Primer
      varen ser les infraestructures adients: Terra Mítica, Ciutat de les arts i de
      les ciències, palau de la música, urbanitzacions & camps de golf, ciutat de
      la llum, Terra Natura, ... . Després varen vindre els espectacles mediàtics per
      promocionar el País Valencià cap al món: America’s cup, visita del Papa,
      circuit urbà de F1, ... . Tot eixe muntatge ha fet capgirar la societat
      valenciana. Estem en un moment de canvi històric, ens agrade o no, el PP sap
      molt bé el que ha fet. Si Juan Ignacio Pla arriba a ser Cap del Consell, no te
      més remei que seguir amb aquest muntatge (a més a més, ell encantat de la vida),
      doncs la transformació ja ha estat feta i intentar donar-li la volta,
      simplement seria un suïcidi polític que provocaria el retorn, amb molt més
      força encara, del PP a les institucions. Així és que almenys, els polítics “progressistes”
      del Compromís o no, deurien ser una mica més honestos i plantejar les coses
      sense enganyifes, el canvi simplement no és possible!!.




  • L'enquesta de l'aparell de l'estat és perfeta donar-ho tot per perdut i per anar-s'en a la platja tot el no votant del PP.
    Anònim | dissabte, 12 de maig de 2007 | 22:23h

    Percentatge d'antics votants del Bloc enquestas pel CIS 1 %.  Vots obtinguts a les darreres autonomiques al voltant del 5 %.

    • La primer arma electoral de l'aparell burocratic de l'Estat són les enquestes el més ben espanyadetes possibles.
      Anònim | dissabte, 12 de maig de 2007 | 22:27h
      Per avorrir els possibles adversaris i animar l'espanyolisme a la victòria.
      • Qui vol guanyar?
        l'encobert | diumenge, 13 de maig de 2007 | 12:25h

        Qui vol guanyar? El PSPV no, perquè tindria que carregar amb l'endeutament de la hisenda autonòmica, estaria al poder quan la Comunitat Valenciana siga condemnada las tribunals europeus pels abusos urbanístics, estaria al poder quan la Unió Europea li retire els fons a la CV per malversació, i si a més l'any vinent guanya el PP a les generals, s'ho tindrien que empapussar tot ells solets.

        El PSOE no vol guanyar perquè no ho faria amb majoria absoluta, y la brunete mediàtica  estaria tot el dia amb el "tripartit valencià".  De fet ja han començat, quan hi inclouen en la coalició Compromís pel PV a ERC , ja que es refereixen a ella com la coalició de EUEUEUEU, el Bloc i Esquerra Republicana ( canviant-li el nom a Izquierda Republicana, els bes-nets ideològics de Manuel Azaña, que tan deia Aznar que li agradava quan encara no era president del govern espanyol ).

        En tot cas , em sembla que hi ha més interès en que Carmen Alborch guanye a València, i més endavant quan escampe, presentar-la  a les properes autonòmiques.  I de Pla, ni un gra, en això estic amb Cucarella.

        • Carmen de València
          Anònim | diumenge, 13 de maig de 2007 | 21:21h
          Home, la teua anàlisi no està malament, però Carmen, malgrat tots els "liftings" ja està grandeta i d'ací quatre anys, amb farlopa o sense, no crec que estiga molt presentable.
          Per altra banda les guerres dels espanyols a nosaltres no ens deurien d'importar massa. Ja s'ho faran. Nosaltres a la nostra.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats