Mira com son les coses, si jo et dic ara que fa dos dies que no dormo, la teva ment depravada i indecent creurà que és pel trasbals que ha produït en mi el naixement de la Sofia i la detenció de la Pantoja. Doncs no, mira per on, fa dos dies que no dormo perquè tinc tres fills, ja ho saps, i últimament quan no és un és l'altre que em fa passar la nit en vetlla. Jo no sé si la Pantoja va dormir be l'altre dia a la comissaria de Màlaga, però almenys va poder dormir, i a més la brometa va servir-li perquè un amiguet li fes obsequi de no sé quants mils d'euros per sortir d'allí. I el collons de Príncep, que té les minyones que vulgui perquè les hi paguem entre tots, m'agradaria saber quantes nits s'ha passat sense dormir per culpa dels seus fills. Per si fos poc, la seva dona acaba de parir-ne un altre i crec que només ha passat per l'hospital dos dies i tan sols una estoneta. Mira, jo, quan he tingut un fill, la meva dona m'ha fet passar a l'hospital els tres o quatre dies d'ingrés, i pots comptar que dormint una merda. Estar clar que això de tenir fills i d'estafar el país només o poden fer alguns. Nosaltres no servim, perquè tenim tanta son pel matí que seríem incapaços de fotre el pel a ningú, en tot cas ens el fotrien a nosaltres. Ja ho veus que la Monarquia i el Folklore Espanyol es donen de la mà. Tots dos dormen tranquils, els uns perquè els fills els hi cuida la nostra minyona (dic nostra perquè li paguem nosaltres) i l'altra perquè sempre hi ha algú (els favors es paguen) disposat a fotre una morterada de diners sobre la taula perquè no hagi de patir per res.
La veritat és que ja s'ho faran, que continuïn estafant els uns i criant els altres, perquè en el fons, els seus actes donen molta vida i molts llocs de treball, hores de tele, i pàgines de revistes del cor, i ajuden als pares amb fills que no dormen a passar les hores en vela una mica més distretes.
EL BLOC DEL RAMON ARQUÉ
"No soc un fan de Raimon ni conec massa l'obra d'Ausiàs March, més enllà del que em van explicar a Literatura Catalana al batxillerat, però he sentit aquesta cançó un munt de vegades a casa, perquè a la meva mare li encanta i francament la trobo genial. Si busqueu el poema sencer, trobareu que parla de la vida, de l'amor, de la mort, dels amics, etc. I de tot això és del que us intentaré parlar en el meu blog."