VilaWeb.cat
llenas | dissabte, 21 d'abril de 2007 | 18:55h

El nostre Patró, una data referent per a nosaltres. Enguany aquesta commemoració es mourà també al voltant dels llibres i les roses. Tothom procurarà comprar ambdues coses per afalagar el company, parella, familiar estimat. És una festa maca i molt important pels catalans, també pels llibreters i comerciants de flors. És un dia que facilita un volum de vendes que molt sovint salven la temporada, com diuen ells.
Per l’altre costat, l’estrictament nacional, farem quatre homenatges institucionals, culturals i col·locarem les senyeres a molts edificis públics i a moltes cases particulars i oblidarem altra vegada les qüestions importants pel País.
Aquest Sant Jordi pot arribar a ser el més trist, o dels més tristos, en relació a la nostra situació envers l’Estat espanyol, el seu govern i els partits polítics majoritaris, el que veurà perillar molt més el nostre idioma, el que en definitiva ens hauria de servir de referent per seguir treballant per tombar totes aquestes qüestions que avui perjudiquen de forma alarmant les possibilitats d’assolir un nivell d’autogovern imprescindible si volem seguir sent nosaltres mateixos i tenir un futur no retallat, no maquillat, no transformat en una cosa que no s’assembla en res amb el que una majoria important de catalans desitgem pel nostre País.




Comentaris: 1
  • De sants i majories
    Silveri Garrell| Adreça electrònica | dissabte, 28 d'abril de 2007 | 17:00h
    Es el primer Sant Jordi amb el president Montilla, i va voler fer el mutis sense discurs. Encara que això de "sant" Jordi als socialistes no crec que els caigui gaire bé, i més aviat amb el temps ho anirán modificant fins arribar com ho han fet amb Santa Eulalia patrona de Barcelona que, li han posat el dia de la Laia, perque els sants fan flaire de mises i espanten a segons quins colectius. Referent a l'Autogovern no podem reclamar perfeccionismes perque al final ens ho tiraràn pels morros.  El que volen la mayoria dels catalans és potser la independencia però aquesta "majoria" l'hem de posar entre cometes perque en el referèndum de l'Estatut aquesta "majoria" va guanyar per la meitat més u, i quasi una tercera part no van votar. Ja veiem quina "majoria", fa pena de comparar-la amb les eleccions franceses del 80 per cent. 

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats