Correu Blocs | VilaWeb.cat
quimvic | Les vísceres | dissabte, 24 de març de 2007 | 16:07h

Arrel de la meva anotació d’ahir, en la que criticava el silenci i la passivitat d’Erc davant del tancament de tv3 al País Valencià, l’apartat de comentaris s‘ha convertit en el camp de batalla de dos comentaristes anònims.

Crec que hauríem de ser tots prou madurs per entendre que hi ha persones que, tot i que no m’agrada, prefereixen mantenir l’anonimat per qüestions personals: en aquest país, tenir certes idees encara és criminalitzat en alguns sectors. Però el que em sembla absolutament miserable és amagar-se sota un pseudònim per abocar les frustracions tot dedicant-se a insultar als altres.


I això és el que ha fet un dels comentaristes: un personatge de pell molt fina, cara molt dura i comprensió lectora limitada s’ha dedicat a insultar-me, atacar la Cup i desacreditar l’independentisme en nom d’Esquerra. I tot sense donar la cara.

M’acusa de ressentiment vers Erc: conec gent d’Erc, he treballat amb ells en molts llocs (la Cal i la Plataforma Ràdio Vic en Català, per exemple), els he votat alguna vegada (tot i que sempre he acabat penedint-me d’haver-ho fet) i hi mantinc relacions més o menys cordials. Fins i tot els puc discutir el que deia a l’apunt d’ahir cara a cara d’una manera civilitzada. Per tant, de ressentiment, res de res.

Diu que culpo Erc del tancament de tv3: pobre noi o no sap llegir, o no coneix la diferència entre ser culpable i ser còmplice. L’únic que dic és que si no aconsegueix que el Psoe impedeixi el tancament i continuen governant amb ells, s’hauran convertit en còmplices del tancament, no culpables.

I bé, podria dir més coses, però crec que la seva capacitat de comprensió no donaria l’abast i potser es col·lapsaria. Per això ho deixo aquí.

I agraeixo, malgrat l’anonimat que ja he dit que no m’agrada, al comentarista que signa com a Jo que hagi sortit en defensa de la meva postura i del dret a la llibertat d’expressió (que vol dir, entre altres coses, poder dir el que penses sense ser insultat).

... I continua el silenci d’Erc davant del tancament de tv3 (més enllà del trist comunicat d’ahir en el que no es diu quasi res).

Comentaris: 8
  • tots junts
    josep | diumenge, 25 de març de 2007 | 11:55h

    No estic d'acord ni amb els insults ni amb els retrets continus entre independentistes, més propis de nens malcriats que no pas de persones adultes.

    A vegades però puc arribar a entendre que els militants d'ERC s'emprenyin. Ha de tocar molt els pebrots que continuament, algú amb qui comparteixes objectius i somnis, t'estigui dient que si ets un botifler, que si ets espanyol, que si la culpa de que l'ultra-dreta tanqui tv3 a Valencia és teva, etc. etc. ERC, CUP, PRC, Sobirania i Progrés,.... no tenim els mateixos objectius? Potser durant el camí algú es desvii, potser l'estratègia no sigui la més adequada, però la feina de la resta no hauria de ser betllar per la unitat entre tots en comptes de comportar-nos com si fossim rivals o enemics?

    La veritat és que des de la CUP i des de la resta de partits independentistes no tant implantats com ERC hi ha una mena d'òdi, o això és el que sembla des de fora, cap a ERC. És incomprensible aquesta fixació, es pot criticar, es pot discrepar, però aquesta fixació és del tot incomprensible. Aquests dies he llegit molts blocs i moltes notícies de l'entorn independentista parlant del tancament de tv3 al PV i tots coincideixen en una cosa: El culpable és ERC. Totes les paraules malsonants, tots els retrets, tots els exabruptes van cap a ERC i en canvi no he llegit gairebé crítiques al PP ni al PSOE. Sembla que alguns hagin canviat l'enemic real per un de nou sobre el cual els sembla que és més rendible carregar. L'objectiu de la CUP no ha de ser carregar continuament contra ERC, l'objectiu ha de ser creixer i guanyar-se la gent i això no ha de ser a costa dels votants d'ERC ha de ser a costa d'il.lusionar nous independentistes o gent que ja ho és i no va a votar.

    CUP + ERC = independència
    • crítiques a Erc
      quimvic | diumenge, 25 de març de 2007 | 14:43h

      Hola Josep,

      d'odi cap a Erc, cap, ja ho he explicat abans en un altre comentari. I de desacords, uns quants.

      Dius que no critiquem el Psoe i el Pp pel tancament de tv3: no tinc cap motiu per criticar-los, ja que el seu ideari porta incorporat aquest tancament; simpleent an el que diuen que faran. Erc, en canvi diu que defensarà els Països Catalans; per això, jo puc criticar Erc per no fer el que diu que farà. Els votants del Psoe i del Pp els voten, entre altres coses, perquè tanquin tv3 al País Valencià. Per tant, res a criticar. Els votans d'Erc, en canvi, els voten (votem, en alguns casos, com ja he dit abans), entre altres raons, perquè faci tot el possible per evitar aquest tancament I el silenci d'Erc i el seu entorn dóna a entendre que en aqest tema no estan fent tot el que haurien.

      I si resulta que ho fan, i no ho diuen per discreció, tranquil, que també sóc capaç de rectificar les meves paraules si en algun moment m'he errat.

      Apali, Salut i Independència

      • prou
        josep | diumenge, 25 de març de 2007 | 17:23h

        Doncs apali. Continueu així. Buscant com més desavinences millor i si aquestes són petites mireu d'amplificar-les acusant-vos mutuament continuament. A cada claudicació d'ERC mireu d'aprofitar-ho el màxim millor i crideu i crideu fort. Així els que somniem amb la independència i que creiem que només hi arribarem tots junts i que tant ens fot quin partit sigui el que es consideri més independentista cada dia estarem més i més desanimats. A la CUP fa 4 dies que esteu en política i ja us comporteu com la resta de polítics. Encara sou a temps a rectificar, siusplau, necessitem unitat i serenor. En comptes d'allunyar ERC de l'independentisme necessitem que s'hi torni a apropar i necessitem la CUP forta i madura.

        Només espero que el que llegim aquí sigui una mínima minoria de la manera de fer a la CUP i a ERC. Només espero que aquest estil no sigui el de la CUP ni el d'ERC ja que si és així val més que els independentistes ens quedem a casa o ens n'anem a viure a Andorra.

  • una altra cosa
    Esquerra o Espanya | dissabte, 24 de març de 2007 | 17:41h
    Se m'oblidava. Dius que no has titllat Esquerra de culpable, i sí ho has fet. Has dit que és culpable per renunciar a la nació sencera. Clar, ara que presentarà desenes de candidatures municipals al PV i le Illes i amés les candidatures autonòmiques, i després d'haver començat la pre-campanya a València patint el feixisme ultra en connivència amb el PP. I va el listillo revolucionari de saló i diu que ha renunciat a la nació completa. Es pot ser més miserable?
    • Això d'insultar és un costum teu?
      Mònica Font i Garcia | dissabte, 24 de març de 2007 | 21:43h

      Entenc que puguis no estar d'acord amb el que diu algú i que hi puguis estar totalment en contra, però el que no puc entendre és que constantment hagis de recórrer a l'insult. Una i altra vegada.

      A mi em sembla perfecte que defensis les posicions d'ERC, igual que em sembla de conya que algú altre les ataqui completament, però sempre des del respecte a l'altre. I això és el que tu no estàs tenint.

      Una cosa és la crítica, perfectament lícita, bona i necessària, i la rèplica, una altra molt diferent l'atac a la persona o al col·lectiu que representa o del qual forma part. El que és miserable és recórrer a l'insult. Jo em pensava que això d'insultar a cada pas, de ser vils i abjectes, només passava en algunes ràdios en castellà, però estic veient que també succeeix en català.

      La crítica no fa mal, el que fa mal és l'insult. Fa mal a qui el rep i fa mal als qui el llegim o el sentim.

      I hauries d'aprendre a llegir millor (i t'ho dic des del punt de vista professional de qui ha hagut d'avaluar la comprensió lectora durant anys i a nivells diversos), si no és que el que estàs fent és una manipulació conscient, cosa que no voldria pensar. 

      M'he rellegit l'article d'ahir i el d'avui i el que diu l'autor és que ell no ha acusat ERC de ser culpable del tancament de TV3 ("Diu que culpo Erc del tancament de tv3:"), el que és completament cert.  En cap moment no afirma "jo no he dit que ERC sigui culpable" sense afegir res més, com tu estàs assegurant en aquest comentari. En el seu missatge d'ahir sí que acusa ERC de ser culpable de la renúncia a la nació completa, només d'això (cosa que no ha negat, òbviament), però sobre TV3 del que l'acusa és de ser còmplice. És bastant diferent.

  • sembles un xiquet
    Esquerra o Espanya | dissabte, 24 de març de 2007 | 17:34h

    Veig que la crítica t'ha fet mal. No hi estaves acostumat. Doncs et plouran a tu a als teus cabassos de crítiques, nano. Llàstima que vosaltres mai no tindreu cap responsabilitat política de res, escepte un grapadet de regidors per alguns pobles del Principat. 

    Respecte a parlar en nom d'Esquerra, dir-te que ni tan sols sóc militant, no parle en nom de ningú. Per què vols que done el meu nom si no em coneix ningú? Eres poli? Què és el teu blog, a més d'un poal d'exabruptes? Una roda de reconeiximent policial?

    Mira, nano, siguem clars. Ací els únics còmplices amb l'espanyolisme sou vosaltres, els pirats revolucionaris de saló, que crideu molt i no feu res. I a més, covards. Vosaltres us dediqueu a promocionar l'abstencionisme polític, a cremar projectes si no són perfectes, a cremar el jovent. Una mostra és el teu  escrit, que en lloc de parlar del PP valencià o del poc o res que va fer la dreta catalana quan tenia majoria absoluta dones com un ultimatum a Esquerra per fer algo que ni saps si està fent ni tens ni idea de com s'ha de fer. I l'únic que vols és que tinguem de nou sociovergència. zapatero, Mas i Duran t'agrairan molt que Esquerra deixe el govern, inútil. Vosaltres sou els borinots útils de l'espanyolisme, babau. Després, quan CiU torne a agafar el govern no el soltarà per res del món, i tu en canvi demanes que Esquerra el deixe per qualsevol cosa, inclús si no l'ha fet ella. I veig que t'ha fet molt de mal la crítica, que fins i tot escrius un article al respecte. Tu no és que tingues la pell fina, és que ni en tens, de pell.

    • nerviós?
      quimvic | dissabte, 24 de març de 2007 | 23:01h

      És curiós, la Cup som quatre desgraciats, però et fem posar prou nerviós com per fer que dediquis moltes estones a despotricar-ne.

      En canvi, jo, no penso perdre ni un minut més a respondre els teus exabruptes.

      Apali, adéu, i espero que fins mai, desconegut

      • bon vent i barca nova
        Esquerra o Espanya | dimarts, 27 de març de 2007 | 07:06h

        Els meus missatges no han vingut per res de la CUP sinó per la teua demagogia i dogmatisme. No eres tan important com representar tota la CUP. A la CUP hi ha gent molt vàlida, però no seràs tu un d'ells, amb tot el teu odi tan interioritzat.

        Has fet demagogia i has sigut respost de forma contundent, i això t'ha descolocat fins al punt d'haver d'escriure aquest post. Veus? Si és qüestió de rajar, tots sabem fer-ho. Tranquilitza't i madura.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Coses del món mundial
  • El món dels polítics funcionaris, semblant al dels pallassos, però sense gràcia
  • Aquí hi cap tot allò que no cap en cap altre cap (ai, en cap altre categoria)
  • o el país, aquell que gairebé ningú s'atreveix a reivindicar: Els Països Catalans
  • o el paiset, és a dir, Vic i la comarca d'Osona
  • Allò que em dicta algunes vegades el cor, d'altres el fetge i d'altres els budells
  • L'Ajuntament, on alguns hi planten la llavor i en recullen bitllets.
  • Les eleccions municipals del maig i la Candidatura d'Unitat Popular de Vic

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats