VilaWeb.cat
mamoros | La Terra, planeta blau | dilluns, 12 de març de 2007 | 14:22h
Titular de l'AVUI: "El canvi climàtic dispara la plaga de processionària del pi".
Fa molts anys que la premsa bombardeja amb la por del canvi climàtic. Basta que algú ho digui de passada i els altres s'apunten al carro. En una altra banda del diari "Més de 100 morts a Mèxic pel fort fred de l'hivern". És un breu, però haguessin pogut titular també: "El canvi climàtic fa 100 morts a Mèxic" i au, embolica que fa fort.


De tots és sabut que fa anys que el primer món estem sobre-explotant recursos naturals. Culpa nostra és que s'aprimi la capa d'ozó i tingui un forat considerable en algunes parts del planeta. El sol no es pot prendre com abans (bé, de fet ara se'n coneixen millor els efectes cancerosos que pot produir a la llarga), però tampoc fa tants anys que podem anar a la platja de vacances i prendre el sol està de moda.

També el tabac era un vici acceptat i potenciat i ja fa uns anys que se n'han vist els efectes negatius.

Sembla que vivim instal·lats en l'alarma permanent, en la por del que fem i què pot passar. Evidentment el clima està canviant, però és que ha canviat sempre. Al massís del Garraf es poden trobar esculls coralins que evidencien que fa uns 100 milions d'anys les coses eren aquí molt diferents: hi feia molta més calor. També podem trobar mamuts prop del Pirineu Lleidatà, evidencien que a la darrera glaciació hi feia molt més fred que l'actual. També als Pirineus hi ha valls glacials perfectes que ara (de fa 40.000 anys ençà), amb clima molt més càlid han passat a ser valls de rius i de les glaceres que van originar les valls només en queda el rastre. I així podríem continuar amb exemples per totes bandes.

Només fa uns 150 anys que es prenen les dades de temperatura regularment i no a tot arreu i amb això ens atrevim a parlar de canvi climàtic a l'engròs, em sembla exagerat. Amb això no vull dir que no s'hagi de fer res per no contribuir a l'escalfament global del planeta, al contrari, s'han de prendre mesures per no accelerar el procés natural, però tampoc cal espantar amb el "Que ve el llop!" cada vegada; com quan van explicar la possible pandèmia del virus de la grip del pollastre i que seria un desastre a nivell mundial, les possibilitats eren ínfimes, però feien vendre més diaris.
Comentaris: 2
  • el canvi climatic
    andrea| Adreça electrònica | diumenge, 13 d'abril de 2008 | 22:12h
    hola em dic andrea y buy parlar sobre el canvi climatic en el por nort.Cada vegada el gel es derriteix y el animals no sacostumen.Y aixo k mencanten el sanimals y fins y tots el polars.Jo al menys estic molt preucupada, el gel  no torna y .... no se mes que dir perque estic molt preocupada y agubiada.

    petons andrea p:yo ho intento pero yo sola no puc.
    • ya noestic sola
      andrea| Adreça electrònica | dilluns, 14 d'abril de 2008 | 19:14h
      HOLA SOC YO UNA ALTRA VEGADA PENSO K ENTRE TOTS PODEM FER ALGO PERO MOLT POC.PODEM POSAR ALS ANIMASLS(OSSOS PINGUINS FOQUES).. EN ZOOS O EN ZONES ON NO SI AGI CONGELAT EL GEL.LA MATANÇA DE FOQUES NO SE PERQUE LES FAN SI ELLES NO HAN FET RES PERQUE NOSALTRES LAS MATEN.
      ELS PINGUINS MOREN CADA VEGADA MES PERQUE HI HA MES LLOCS PROFUNTS I NO PODEN SORTIR DELS FORATS SI ES QUE ALGUN HOME AMB COMPAÑIA LIS AJUDI A SORTIR.ELS PEIXOS ES VAN ANANT I YA CASI NO QUEDEN PERQUE EL AGAFEN I NO TENEN DE MENJAR EL ANIMALS.COM JA VAIX DIR MENCANTEN ELS ANIMALS I NO BUI QUE NINGUNA CLASE SECSTINGUEIXII.Y SIUSPLAU AJUDARME NECESSITO AJUDA CONTRA AIXO QUE PASSA  O SI NO, NO SE QUE PASSARA EN AQUETS DIES DE CALOR QUE FAN DERRETIR EL GEL RAPIDAMENT SENSE TEMOR .

         PETONS Y SORT A TOTS ELS QUE HI HA P:SIUSPLAU AJUDARME Y TINDREM UN MONT MILLOR PER NOSALTRE Y EL ANIMALS DEL POR NORRT

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Malauradament la Ribera d'Ebre té un llarg historial de lluites per intentar evitar les agressions al seu territori.
  • Allò que em passa pel cap i no sé on classificar.
  • La desigualtat encara existeix, i molt, en molts àmbits, per això és important la lluita de les dones d'arreu del món per a què sigui més just.
  • Què dificil això d'educar i ensenyar, tothom té la seua versió i costa posar-se d'acord... però clar, és que és molt important!
  • El futbol és una passió i també un espectacle quan es veu jugar bé; també hi ha altres espectacles que em ve de gust comentar i coses sobre el cinema que em poden semblar interessants.
  • Coses a dir sobre el nostre planeta, el canvi climàtic, l'energia interior, les renovables i no renovables...
  • De la nostra llengua pròpia i comuna sempre hi ha coses a dir.
  • Alguns dels llibres que vaig llegint.
  • Una mica de música sempre va bé.
  • Comentaris sobre algú o alguna cosa en particular que m'ha provocat alguna emoció, sigui quina sigui.
  • L'aigua és un bé escàs, en molts llocs no renovable. L'hem d'usar amb cura.
  • Moltes vegades, ni ens en adonem i estem d'alguna manera o altra parlant de política... i és que em sembla un tema prou interessant i fonamental i ens afecta a tots, vulguem o no.
  • Tastets de racons del poble o d'altres coses d'interès.
  • No és que en sàpiga massa, però els dolços de la Ribera d'Ebre bé mereixen un lloc a part.
  • Un vici o un plaer, tot depèn del moment i el lloc.
  • Recull d'experiències, impressions, comentaris... amb viatges i sortides arreu del país i de més enllà.
  • Per desgràcia trobem sovint notícies de violència als diaris que no només afecta a les dones, sinó també als nens o als avis. Cal frenar la barbàrie.

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats