Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | Sobre la XBS | dimarts, 27 de febrer de 2007 | 21:23h
El mes de febrer, com ja vaig escriure, ha estat curt però intens. El discurs de Carod ha tingut la virtut d'obrir el debat sobre la legitimitat de la via sobiranista, i això ha coincidit amb el primer aniversari de la manifestació del 18 de febrer i l'arrencada de la campanya de recollida de signatures per part de la PDD. A més, la Xarxa de Blocs Sobiranistes ha superat els 300 membres (al moment d'escriure això, 315, força més blocaires que els adherits a la campanya "Jo també vull un estat propi" el setembre passat). Al febrer, doncs, es posa el tema sobre la taula d'una manera irreversible. La via sobiranista l'ha plantejada el vicepresident de la Generalitat després d'haver esgotat totes les possibilitats d'entesa amb l'Estat i amb l'amenaça del Constitucional com a remor de fons. Ara, amb l'arribada del març, toca planificar-ho tot plegat, i a la XBS es comencen a sentir veus. I a l'abril, no ho oblidem, farà 300 anys d'Almansa.



Un cop més, al bloc de Xavier Diez hi trobem un text sensacional, personal, sincer i directe, en què entre altres coses llegim: "Catalunya se’n va, silenciosament, sense fer espectacles, sense gosar legalitzar una situació que ja representa una separació de fet, i l’Espanya profunda està tractant d’utilitzar la violència emocional per impedir el que ja es veu venir."

Del bloc Pels drets de les persones, que cita un article de Joe Linehan publicat ahir a El Punt, em quedo amb la frase següent: "Un estat no té legitimitat sense el consentiment dels seus territoris minoritaris."

Des del bloc Foc Nou es reacciona amb contundència a les declaracions de Miquel Iceta.

Josep Sort emprèn una nova iniciativa a Internet des del seu bloc. Es tracta d'emplenar un formulari en favor de l'exercici del dret de decidir. Com ell mateix explica, "Aquesta iniciativa la faig a nivell estrictament individual i vull deixar ben clar que en cap cas es contraposa a les que estan sorgint o ja s'han anunciat públicament. Tot el contrari, totes elles tenen el meu suport entusiasta." Potser comença a ser hora que, a banda de la recollida de signatures proposada per la PDD, es revifi la idea d'un cens del sobiranisme, un espai on puguin anar-se registrant les persones que volen que tinguem un estat propi. La societat civil està donant prou mostres d'aquesta necessitat si tenim en compte també la recent proposta d'Alexis Vizcaino de situar l'independentisme al mapa.

Un altre blocaire, Guillem Carol, parla d'independentisme utilitarista i escriu: "En fi, què és evident que la cosa ja no dóna per més. Catalunya ho ha provat de totes les formes possibles aquestes alçades. Hem intentat per l’article 150.2 (el dels traspassos de competències) més autogovern i res. Hem intentat a través de la disposició addicional primera combinada amb la disposició transitòria segona on s’al·leguen els famosos drets històrics per aconseguir més autogovern i res. Ara, hem fet un nou Estatut seguint en tot moment de forma quasi ridícula la Constitució i ara un TC radicalment polititzat ens el vol tombar. En fi, ja m’explicaran què s’ha de fer si cada cop que intentem assolir més autogovern topem amb un Estat que ens escanya sense deixar-nos treure el cap. Al final potser sí que convergirem tots en un independentisme ja no de caire patriòtic però sí utilitarista per avançar. Qui sap…"
Comentaris: 2
  • m'he perdut la broma
    Anònim | dimecres, 28 de febrer de 2007 | 01:41h
    No entenc això d'en Maragall .M'he perdut la broma.Me la pots explicar?. Deu fer gràcia , però jo no li trobo. Té a veure amb Polònia?
    Parlant de coses críptiques , qui és en XBS?
    PReguntant es va a Roma, diu el poeta
    • De bromes..
      Francesc | dimecres, 28 de febrer de 2007 | 11:45h
      La broma és el mateix Maragall,  i si vols saber què és XBS vas a una pàgina que es diu Google i fas la pregunta (pot ser que amb el Google spanish no et surti) Ah! i no cal anar a la Ciutat Eterna.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 47 visites
  • Aquesta setmana: 666 visites
  • Aquest mes: 2765 visites
  • Des de l'inici: 542766 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 328 visites
  • Aquesta setmana: 5431 visites
  • Aquest mes: 19033 visites
  • Des de l'inici: 1201850 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats