Correu Blocs Traductor | VilaWeb.cat
jpuig | botiflers | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 02:05h

Aquest és el títol del darrer llibre de Víctor Alexandre i és ell mateix, que des de la seva pagina web denuncia una greu irregularitat a la televisió pública del nostre país, com a ciutadà i des del meu bloc demano una resposta clara i contundent.

No voldria creure que TV3 hagués caigut tant baix, no ho vull creure i espero que tot acabi en un greu error per part d’algú. Aquest any la televisió publica (el matí de Josep Cuní) del nostre País juntament amb “El Periodico” organitzant l’elecció del Català de l’any.

Abans de festes i mitjançant el programa de Josep Cuní, és podien proposar candidats i votar a traves dels SMS e internet, entre les propostes fetes pel públic  va sorgir la de l’Èric Bertran (autor del llibre Èric i l’Exèrcit del Fènix).

Des del primer moment la proposta esmentada es va situar entre els primers llocs, concretament entre els tres primers, sorprenentment va succeir el que jo voldria que fos, un lamentable error.

Amb l’ampliació de candidats, va desaparèixer de la llista i de la possibilitat de poder votar-lo, l’Èric Bertran; no van desaparèixer com podia ésser lògic, els menys votats, si no concretament la persona de l’Èric, casualitat? No crec.

Error, mala fe, no vull ésser mal pensat, voldria creure que és tracta d’un greu error; que el programa d’un professional com en Cuní, hauria d'acceptar. Ho tenen molt fàcil d'arreglar; de cara a la segona fase (que comença el proper 8 de gener) on s’han classificat els deus més votats, han d’incloure l’Èric i tot o quasi tot arreglat.

Sense l’Èric l’elecció del Català de l’any serà una pantomima més d’aquells que volen un país virtual, jo el vull real, per tant ara més que mai TV3 i El Periódico han de reconèixer “el seu error”. 


Comentaris: 20
  • Eric Bertran, el nuevo tambor del Bruc
    Luis | dimecres, 15 d'agost de 2007 | 17:47h
    Me limitare a copiar un link a un artículo.

    http://nacionalismo.blogs.com/byebyespain/2005/01/eric_bertran_el.html



  • prou hipocresia
    Català fart | dissabte, 30 de desembre de 2006 | 15:03h

    M'agradria recordar que si ara hi ha qui hi ha al davant de TV3 és perquè els senyorets d'Erc van han col·locat com a president a un espanyolista com el senyor Montilla. Cal recordar que si avui a TV3 hi ha més manipulació, espanyolitat i castellà que mai és perquè els senyorets d'Erc han permès que persones que en el seu moment van estar en contra de la creació de TV3 ara l'estiguin manant.

    Senyor Puig, menys parlar i més actuar. I menys baixar-se els pantalons a Madrid abstenint-se davant uns pressupostos que estan a anys llum en matèria d'inversió a Catalunya del que disposa el nou Estatut.  

    • valentia
      Maria | dissabte, 30 de desembre de 2006 | 18:19h
      Miri com a mínim el sr. puig ha tingut la valentia de dir les coses i denunciar-ho, no està callat,ho ha fet amb TV3,el RACC, ETA i el que faci falta, crec que gent com en Tarda i el Puig fan falta a Catalunya.
      • Doncs que plegui
        Català per sobre de tot | dissabte, 30 de desembre de 2006 | 23:33h
        Si no està d'acord amb les polítiques del seu partit, que plegui i se'n vagi a un altre lloc, però que no es quedi com si res estés passant. Una mica de dignitat!
  • Quins disbarats dius Jordi...
    Oriol| Adreça electrònica | dijous, 28 de desembre de 2006 | 22:25h

    Com se't veu el llautó, Jordi. La ràbia de la teva ideologia et surt per les orelles i parles i parles sense saber res de res. La ignorància i l'espanyolisme et surten per tot arreu. Si t'informessis abans d'escriure no faries el ridícul i sabries que, com ja informat Vilaweb, El Periódico i TV3 s'han negat a fer declaracions. Sabries també el sarau que s'ha muntat entre el butlletí oficial del PSC -El Periódico- i TV3 arran de tot plegat. Estan massa enfeinats acusant-se mútuament i a punt de suspendre l'edició del premi d'enguany. Mira't això:

    http://confidencialcat.blogspot.com/2006/12/josep-cun-tv3-i-rafael-nadal-el.html

    Si t'informessis abans d'escriure, en lloc de deixar-te endur per les vísceres, veuries que els articles 3 i 11 del Codi deontològic que cita l'Alexandre han estat violats totalment. Una de dos: o ets analfabet i no saps llegir o ets més espanyol que Montilla, que ja és dir:
    L'article 3 diu que els mitjans "han de rectificat amb diligència", cosa que ni El Periódio ni TV3 han fet.

    L'article 11 diu que cal "tractar amb especial cura tota informació que afecti a menors", cosa que ni El Periódico ni TV3 han fet.

    És justament per defensar els drets de l'Èric Bertran que s'han denunciat els fets, perquè en aquesta mena de convocatòries no hi hagi gent tendenciosa com tu que les manipuli.

    I ara vés i que et moqui la iaia.
    • Deixeu-lo en pau!!
      JordiGon | divendres, 29 de desembre de 2006 | 01:11h

      No sé en què et bases per acusar-me d'espanyolista. Però t'asseguro que preferixo que em titllin d'això que no pas ser un grandíssim maleducat com tu. Com saps la meva ideologia? Em coneixes?

      Si et molestes a acabar de fer el "copy & paste" de l'article 3 del codi deontològic, veuràs que es refereix només a informacions i a les opinions que se'n derivin. Per tant manipular un concurs pot ser èticament reprobable, però en cap cas la rectificació està emparada pel codi.

      Pel que fa a l'article 11, el podem debatre tant com vulguis (si és amb respecte i educació), però no em pots treure la raó i em reafirmo en tot el que vaig dir. A més, un concurs, per molt que l'organitzin mitjans de comunicació no és infomació ni periodisme (com SÍ que ho són aquests blocs). Per tant, si algú vulnera aquest punt estrictament són els senyors Puig i Alexandre. (Per cert, no acabo d'entendre el mèrit que un diari com El Periódico et doni un premi)

      No dubto que vilaweb s'ha posat en contacte amb TV3 i El Periódico, sé llegir, però jo em refereixo als articles dels dos esmentats senyors. No a Vilaweb.

      Per acabar, no juguem a fer competicions de catalanisme-nacionalisme-independentisme és patètic.

  • Deixeu-lo en pau
    JordiGon| Adreça electrònica | dijous, 28 de desembre de 2006 | 01:39h

    Totes aquestes persones que estan qüestionant l'elecció d'aquest absurd premi de català de l'any s'han posat en contacte amb TV3 o El Periódico? En cas afirmatiu, per què ni el senyor Alexandre ni el senyor Puig esmenten els arguments dels organitzadors del certament (que no hem d'oblidar que és un premi que organitzen dues empreses i que en darrera instància poden donar a qui vulguin). I parlant del senyor Alexandre, té unes grans penques d'esmentar els articles 3 i 11 del Codi Deontològic dels periodistes, crec que no se'ls ha llegit mai. El tres no acabo d'entendre per què l'esmenta i l'11... Si es llegís l'11 esborraria d'inmediat l'article d'avui. I el senyor Puig igual. Han pensat que estan "jugant" amb la vida d'un menor? Han pensat en les conseqüències d'aquests escrits en aquest nen que està intentant refer la seva vida? Siusplau, deixint-lo en pau. Aquests dos senyors també es podrien llegir l'article 12 de l'esmentat codi i el senyor Alexandre també el 7. Potser es pensen que li fan un favor, però no acabo de veure ben bé quin. El millor favor que li poden fer és deixar d'utilitzar-lo per publicar escrits com el d'avui.

    Atentament,

    Jordi

  • Demanem que s'afegeixi
    Oriol| Adreça electrònica | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 16:55h
    El que hem de fer és enviar correus demanant que S'AFEGEIXI L'ERIC ABANS DEL 8 DE GENER i que hi hagi 11 candidats finalistes i no 10. A més de les adreces ja apuntades hi afegeixo la del responsable del català de l'any del periodico que és mfananas@elperiodico.com i la de la direcció de la Corporació de radio i televisió que és direccio@ccrtv.com Enviem-ho també a la resta que apunteu (atenció al lector del periodico, formulari d'atenció al client de tv3, etc.)
  • Cagada a traïció
    Ismael | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 15:36h
    Tant en l'article com en els comentaris ja es donen suficients fonaments d'aquest deslliurament que serà "El català de l'any 2006". Ha passat el mateix que amb el Planeta o les Creus de St. Jordi, per exemple. L'existència d'uns interessos en treuen mèrit.
    Si aquesta és una elecció lliure del poble català hauria de ser amb una llista oberta a tothom i durant tot el temps d'elecció. Potser el guardonat seria un "desconegut" dels mèdia o una "sorpresa inesperada" però seria volgut realment pels votants.

  • però ERC no és al govern?
    david valls| Adreça electrònica | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 15:20h
    fa gràcia com els Srs. d'ERC es queixen. Però Srs. d'ERC no sou al govern? qui mana a TV3? Per tant en sou còmplices, no? prou de demagògia, no?
    • i que.
      joan puig | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 16:51h

      que jo sapigue tv3 té el mateix director, per tant cal donar el dret a la rectificació, crec que encara té més merit que sigui jo mateix qui denuncií les irregularitats d'una tv pública.

      • denúncia
        david valls| Adreça electrònica | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 20:15h
        No entenc perquè ho denuncies, esteu al govern, acteu en conseqüència i ja està. Moveu els fils. Ah! no... que ara toquen polítiques social si catalanisme de pluja fina... però que aquí no plou, que no ho veieu que hi ha sequera? Volíeu el Montilla, no? doncs de què us queixeu? Foteu riure... si amb vosaltres ens hem d'independitzar anem ben arreglats. L'Aznar es deu fotre un bon fart de riure.
  • No senyor. No val.
    drake | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 13:25h
    "No voldria creure que TV3 hagués caigut tant baix, no ho vull creure i espero que tot acabi en un greu error per part d’algú."



    No val a donar cuartada a ningú. Qui sigui que s'encarregava dels premis ha de posar-se a recollir els patrecols i no cal que torni demà a la corporació o a el periódico.



    Directament.



    No val a dir "m'he equivocat". La ineptitud no és una excusa.



    És difícilment demostrable si la persona que ha comés aquest error ho ha fet voluntàriament. Però és intrascendent. Per mala fé o per idiota ha posat l'honor de la corporació en entredit. I això mereix la seva expulsió directa. Sigui per una cosa o sigui per l'altra.

  • Fem arribar la nostra queixa
    Marc | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 13:17h

    Queixem-nos-en a:

    matinstv3@tv3.cat
    cartalector@elperiodico.com

    bustia@avui.cat
    cartas.bcn@metrospain.com
    cartas@lavanguardia.es
    cartasaldirector@diarioadn.com
    cartes@elpunt.com
    elmon@rac1.net
    mati@catradio.com
    noesven@20minutos.es
    • Ai mandat un corriel a cadun
      Jacme| Adreça electrònica | dimecres, 3 de gener de 2007 | 19:16h

      En tant qu'occitanista, es pron important aqueste Éric Bertran coma catalan de l'an. Es pron important per totas las minoranças lingüisticas europèas.

      Lo diario adn m'a mandat un messatge de plasença en espanhòl : es normal ?

  • tanta queixa per un premi que aquest nano no es mereix
    Tantri | divendres, 29 de desembre de 2006 | 20:29h
    foteu pena: escrits de queixa a adn, el punt, 20 minutos, etc? i els meus escrits de queixa d'ERC a on els adreço? A Òmnium Cultural? Al PSC? A electrodomèstics New Pol? Deixeu de jugar amb el martirologi d'un menor, i es indignant com us n'aprofiteu: seria normal que Èric Bertran quedés català de l'any en comptes de Valentí Fuster, per dir algú? Totalment d'acord amb en Jordi, i si voleu votar l'Èric, feu-ho, però si no surt, no denuncieu irregularitats que no hi són, encara que tan el Puig com l'Alexandre i la mare de l'Èric hagin enviat 1000 sms votant-lo.
  • és un error...
    Arnau | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 09:52h

    Vull creure que és un error.

    Error donat perquè el nom de l'Èric comença amb un caràcter extrany per als anglosaxons, que són els reis en això de la informàtica...

    La manera fàcil d'ordenar una llista informàtitzada alfabèticament és aprofitar l'ordre implicit dels caràcters. Però aquest ordre està fet amb mentalitat anglo-parlant: és a dir, sense accents, ni ç, ni ñ. D'aquesta manera, l'ordre implícit va de la A a la Z (sense accentuar) i després els caràcters no anglesos (dièresis, accents, ç, ñ i moltes de les grafies particulars de llengües nòrdiques i germàniques). Si TV3 ha usat la manera fàcil d'ordenar el llistat de noms, s'entén que l'Èric hagi quedat en última posició.

    Ara bé, aquest és un problema conegut, per tant, es pot programar un codi específic per a ordenar la llista correctament. El perquè no s'ha fet té diverses possibles explicacions:

    1)TV3 a traïció, tal i com apunta aquest article.

    2)TV3a la mandra, la mandra que fa haver de programar una correcció per a llistar correctament els noms citats.

    3)TV3 al desconeixement, que ni s'ha adonat que l'Èric surt en última posició, quan no hauria de ser així.

    • Massa casualitats
      Miquel | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 11:50h
      En tot cas l'Èric no té cap culpa que el seu nom comenci amb una lletra accentuada. TV3 ha elaborat aquest formulari per a fer les votacions i, intencionadament o per deixadesa, l'ha AMAGAT als ulls de qui el cercarien al seu lloc natural, a la lletra E. Els vots que l'Èric haurà perdut per culpa d'això hauran estat molt nombrosos. Com apunta en Joan Puig, la manera d'esmenar aquesta greu errada seria incloure l'Èric als classificats per a la següent fase.

      En tot cas, també fa olor de socarrim el fet que l'Èric passés d'anar 3r durant tota una setmana, a perdre aquesta posició justament quan el programa d'en Cuní va deixar de dir la classificació diàriament. És que -si efectivament era així- temien que el públic reaccionés, si sabia que l'Èric ja no estava entre els deu primers?

      Per què, també, va haver de ser un particular qui demanés explícitament que el nom de l'Èric deixés d'aparèixer com a "Altres", quan estava entre aquests 3 primers?

      Moltes casualitats per amagar la candidatura d'un vailet. Tanta por, els hi fa?
  • manipuladors!
    Pep | dimecres, 27 de desembre de 2006 | 10:50h

    Perquè Èric Bertran ha baixat amb set dies de tercera posició a no sortir al rànquing quan es va mantenir una setmana seguida en tercera posició?
    Si van posar l'Èric Bertran expressament a la llista, perquè no es van cuidar que surtis correctament?

    Hooligans!
    • no podeis parar la marea
      calvinista | dissabte, 30 de juny de 2007 | 13:49h
      Estais asïstiendo al principio del ocaso del catalan, la marea mundialista va a pasar para todos y sobre toda para una región que sólo es eso una región de un pais mucho mas grande....en 50 o 100 el catalan solo sera conocido por los paleolingüistas como el sardo, el gallego, el aymará, el cantonés....feliz extinción!

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 74 visites
  • Aquesta setmana: 187 visites
  • Aquest mes: 762 visites
  • Des de l'inici: 190101 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 184 visites
  • Aquesta setmana: 352 visites
  • Aquest mes: 1794 visites
  • Des de l'inici: 197887 visites

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2010 »
dl dt dc dj dv ds dg
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats