Correu Blocs | VilaWeb.cat
loburinot | dimecres, 29 de novembre de 2006 | 18:54h

La plena sobirania del poble Català no l'aconseguirem amb els vots dels 4 nacionalistes convençuts que som avui. Per arribar algun dia al nostre horitzó cal treballar molt, cal equivocar-nos molt, caldrà patir molt, i caldrà mantenir la il.lusió per molt dures que siguin les recaigudes, però per sobre de tot, caldrà convèncer la resta de Catalans que la millor via per aconseguir la justícia social , per ser un país pròsper, és la independència. Si no passem de ser 4 a ser 4 milions, ja ens en podem oblidar. I és en aquest sentit que trobo un encert l'estratègia d'ERC d'aliar-se amb el PSC, un altre cop. Poden dir el que vulguin, tantes mentides i difamacions com vulguin, però la finalitat última d'Esquerra segueix i seguirà sent la independència. Només aliant-nos amb els que ho tenen menys clar (els de CiU tampoc ho tenen clar), podrem treballar des de dins, perquè l'electorat Català d'esquerres, afí als partits d'àmbit espanyol, entengui que la plena sobirania serà beneficiosa pels seus interessos personals i col.lectius. I si a més amb aquest pacte obtenim una radicalització nacionalista de CiU, doncs doblement encertada, a veure si algun dia es decideixen a explicar-nos quin és el seu horitzó nacional per Catalunya, a què hem d'aspirar, i si aquesta aspiració és igual que la nostra. Un pacte ERC-CiU hagués trencat la societat Catalana en dos, i hagués relegat els nacionalistes a una d'aquestes parts. Al contrari del que molts pensen haguéssim restat més que sumat en les nostres aspiracions sobiranistes. Sovint la estratègia seguida per assolir la finalitat no és la més amable, ni la més senzilla, però en aquest cas, la finalitat justifica els mitjans. 

Tinguem clara una cosa, només serem alguna cosa si hi som tots. I en aquesta tasca ens hi hem d'implicar tots, tots els que tinguem clar l'objectiu, és clar! És per això, que des d'aquí us animo a fer pedagogia amb els vostres veïns, companys, familiars. Expliqueu-les-hi que vol dir ser cornut i pagar el beure, és a dir Catalans. Expliqueu-les-hi que es foten un fart de treballar i de pagar impostos que ben poc repercuteixen en benefici seu. Expliqueu-les-hi que amb el que nosaltres tributem, a Espanya es fan autovies lliures de peatge, mentre a Catalunya seguim pagant-les. Expliqueu-les-hi que els nens d'Extremadura tenen els llibres de text gratuïts i a qui no ens els podem pagar. Expliqueu-les-hi que mentre aquí estem fent la tercera pista de l'aeroport del Prat, a Madrid ja van pel segon aeroport. Feu-les-hi entendre que si tots els seus impostos es quedessin aquí podrien viure molt millor i els seus fills tindrien molts menys problemes per trobar feina, perquè el país seria pròsper. No us talleu, expliqueu com són les coses, perquè si ho fem així, fins i tot el més ignorant ho haurà d'entendre.


Comentaris: 2
  • On és la novetat ?
    querbosch | dimecres, 29 de novembre de 2006 | 23:19h

    El que dius fa 26 anys que és predica i no ha funcionat. El que feu ara els d'ERC, CIU fa 26 anys que ho ha estat fent i amb plantejaments molt més moderats que l'independència. Doncs el primer pas és l'autodeterminació.

    El fi no justifica els mitjans, doncs seguiu fent el mateix que va fer CIU. Però amb molt menys poder polític. Que hem guanyat nacionalment?..doncs res, al contrari em perdut bous i esquelles.

  • Ets massa bona fe
    saltenc | dimecres, 29 de novembre de 2006 | 22:04h
    Portem 26 anys fent aquesta pedagogia, dins a casa com si escoltessin ploure i fora ens diuen victimistes.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Converses creuades entre Quim Sostres (La Puta) i Ramon Aytés (La Ramoneta) sobre temes d'actualitat i d'altres tonteries
  • Diari d'una Aprenent de Cuina, és un conjunt de relats sobre la relació d'una noia amb la seva padrina cuinera d'un restaurant de muntanya

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 5 visites
  • Aquesta setmana: 92 visites
  • Aquest mes: 282 visites
  • Des de l'inici: 28299 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 792 visites
  • Aquesta setmana: 4272 visites
  • Aquest mes: 106889 visites
  • Des de l'inici: 370642 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats