VilaWeb.cat

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

 
rosadefoc | Veneçuela | dimecres, 22 de novembre de 2006 | 12:05h
SI FÓSSIM VENEÇOLANS VOTARÍEM CHÁVEZ!

Crida internacional


Veneçuela torna a tenir una cita amb les urnes el pròxim 3 de Desembre. Per
dotze vegades consecutives, el poble veneçolà té el repte de derrotar a la
dreta del seu país, que actua com braç electoral de l'imperialisme i pretén
afeblir el procés en curs. A pesar del manteniment d'una estructura estatal
sorgida de la democràcia burgesa, Hugo Chávez segueix representant un factor
decisiu per al triomf d'aquest procés revolucionari.

Manuel Rosales, governador de Zulia, és el candidat genuí d'una dreta
capficada a destruir tot allò que el procés revolucionari ha anat aixecant
des de 1998. Per a aquesta dreta, les conquestes democràtiques que el poble
veneçolà ha obtingut a través de la seva lluita - derrotant el cop d'estat
de 2002, el boicot patronal de l'hivern 2002-2003, les múltiples temptatives
de desestabilització armada i econòmica - haurien de ser immediatament
escombrades per a tornar a una situació on l'Estat es trobaria
estrictament al servei de les classes posseïdores.

Les preses de posició del govern veneçolà, la seva línia d'oposició sense
concessions al govern dels Estats Units, la reiterada oposició a les guerres
imperialistes, la retirada de l'ambaixador veneçolà a Israel per a protestar
contra la guerra en el Líban, la denúncia de la intervenció armada a Haití,
la condemna sense pal·liatius de la política de Tony Blair en l´Orient
Mitja, el suport obert a l'esquerra llatinoamericana, l'activisme diplomàtic
desplegat a Àfrica, han fet de Chávez una de les figures més destacades de
la lluita antiimperialista a nivell mundial, a pesar dels límits i
contradiccions que pugui tenir la política del seu govern. Una àmplia
victòria de Chávez i el poble veneçolà suposarà una crida a la lluita en tot
el continent i constituirà un nou motiu d'esperança per a la classe
treballadora i els pobles oprimits del món sencer.

Estem segurs que el 3 de desembre, el poble veneçolà celebrarà una nova
victòria que els permetrà continuar construint una societat més lliure i més
justa, així com aprofundir el procés revolucionari. És per això que
nosaltres reafirmem que:

SI FÓSSIM VENEÇOLANS, VOTARÍEM PER HUGO CHÁVEZ EL 3 DE DESEMBRE


Enviar les adhesions a: venezuela-elec@hotmail.com

http://www.rebelion.org/noticia.php?id=41662


Comentaris: 6
  • Totalment d'acord
    abelc | dimecres, 22 de novembre de 2006 | 17:47h

    Totalment d'acord amb el suport a Hugo Chávez. I totalment en desacord amb les postures d'esquerra estètica a les quals els fa cosa alienar-se al costat d'algú "tan poc refinat". Sí, sí, continueu confiant en Lula, el Saura brasileny, i la seva corrupció. N'hi ha que preferim els resultats: Reforma agrària? Reducció del percentatge de l'analfabetisme? Extensió de l'assistència sanitària? Compareu i veureu on porta el lulisme i on porta el chavisme. 

    I per als de dretes, ara que les revolucions hem après a fer-les guanyant elecció rere elecció, quina excusa donareu?

  • ESTIC D'ACORD
    Marc | dimecres, 22 de novembre de 2006 | 16:51h

    No ens podem mirar la realitat veneçolana amb ulls d'aquí. Chavez als nostres ulls pot ser un personatge ben friki, però la revolució bolivariana a portat coses molt positives per a Veneçuela i de retruc per tota sud-america. I siusplau no fem tant de cas a la premsa d'aquí quan es parla d'allí. Chavez no es cap dictador, des de que ell es al govern s'ha aprofundit més en la democràcio popular. Recordem que la premsa d'aquí va donar per fet i va donar suport al cop d'estat feixista despres fracassat contra el la Revolució.

    Al continent americà hi estan passant coses molt interessants que s'ens volent amagar, i de les quals a Europa n'hauriem d'apendre. (moviments populars a argentina, resposta popular a Brasil, Mexic, Nicaragua....) 

  • Llegir més i ser menys ingenu
    Pere Roure| Adreça electrònica | dimecres, 22 de novembre de 2006 | 16:41h
    Les coses rarament són blanques o negres. Per això desconfio immediatament d'al·legats com els de l'amic/ga Rosa de Foc. També hi havia qui defensava sàtrapes com Mao, Stalin, Pol Pot i tota la plèiade de dictadors menors, des de Honecker fins a Ceucescu, pel sol fet que s'omplien la boca dient que "defensen el poble i els seus drets contra l'imperialisme". Si Rosa de Foc hagués llegit més i informat millor sobre Chavez no s'atreviria a identificar-s'hi, i això sense que vulgui dir que els seus opositors siguin gaire millors, per desgràcia de Veneçuela.
    • No només he llegit
      rosadefoc | divendres, 24 de novembre de 2006 | 00:57h
      No només he llegit sobre el tema si no que he anat un mes a Veneçuela per a veure-ho amb els meus propis ulls. I a Veneçuela, potser parlen molt, però encara actuen molt més. El que he vist són fets: han nacionalitzat el petroli, han erradicat l'analfabetisme, han extès l'educació (des d'alfabetització a universitat) a tota la població, han extès l'atenció sanitària a tota (TOTA) la població, hi ha més llibertat d'expressió que a molts llocs (que aquí, per exemple, on hi ha gent a la presó per escriure articles de diari, quan no tanquen el diari directament), i es fomenta realment la democràcia participativa. El nivell cultural de la població en general va en augment i també la seva participació política. S'estan creant els Concejos comunales que gestionaran recursos als barris i seràn totalment democràtics i assemblearis...
      Impossible resumir-ho tot, però que no hi estiguis d'acord no vol dir que hagis d'afirmar que sóc ignorant del tema... Potser ets tu qui té la "veritat absoluta"?

  • No, gràcies
    joseppuigvert | dimecres, 22 de novembre de 2006 | 16:22h

    Em sap greu no poder-te ajudar, però m'estimo més que se'm respecti la meva llibertat que no pas formar part d'una massa estúpida que busca un objectiu tan inconcret com aquest d'acabar amb l'imperialisme. Els ramats, si pot ser,  d'ovelles. I els messies, per als que tenen fe.

    • Qui són les ovelles?
      rosadefoc | divendres, 24 de novembre de 2006 | 01:04h
      Perdona, però els ramats d'ovelles estúpids són els que no fan res i es deixen endur per la corrent, els qui planten cara al poder no són les ovelletes, des de quin cantó t'ho mires? Plantar cara a l'imperialisme és ser una ovelleta? És millor anar els caps de setmana a un centre comercial? Segons tu què cal fer per no ser una ovelleta? Als revolucionaris si són pocs els diuen radicals, i si són molts ovelletes... bé, s'haurà d'argumentar tot això.
      O potser creus que cal acabar amb l'imperialisme però tens una manera original de fer-ho tu tot sol? O no vols acabar amb l'imperialisme? I de messies res, que a Veneçuela una gran majoria dóna suport a Chávez, però és un suport crític, saben argumentar què els agrada i què no, i perquè li donen suport. No li donen pas a cegues, se l'ha de guanyar cada dia. I ho fa prou bé per cert, tot i tenir un munt de teles pagades pels imperialistes al país i només dues d'estatals...

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031