Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Eleccions 2006 | divendres, 10 de novembre de 2006 | 04:17h
L'entrega del Palau de la Generalitat a José Montilla, això que alguns manifestants titllen de traïció, es va gestar en poques hores. Entre 48, 72 o 96 hores. Els serrells de la negociació encara estan per resoldre, amb disputes incloses. A diferència de fa tres anys, amb el primer tripartit, que no va pas provocar discrepàncies reconegudes amb Zapatero, ara la discreció és major. L'estil Montilla és això. Negociar als despatxos amb el cul de ferro, si cal. Mantenir-ho tot en secret fins al moment oportú. Que el futur executiu (cuinat abans?) sigui encara un misteri, i que els negociadors de les tres forces [entrevistes a VilawebTV] s'hagin conjurat per evitar les fuites informatives és la millor prova que el futur President de la Generalitat vol tancar l'etapa de l'ensurt diari maragallista.

Amb tot, hi ha relliscades notables. La més sonada es va produir dilluns al migdia, quan Jordi Guillot va comparèixer davant la premsa a la seu d'ICV per anunciar, entre d'altres coses, que Joan Saura assumiria el Departament d'Interior, és a dir, el comandament polític dels Mossos d'Esquadra i la corresponsabilitat de la seguretat pública en aquest país. L'entorn de la consellera Montserrat Tura i ella mateixa es van assebentar pels periodistes. Tura encara no ha paït la decisió dels montillistes de sacrificar-la, almenys apartant-la del departament que dirigia amb gran èxit mediàtic. [Biel Barnils: La dona tenaç. Retrat de Montserrat Tura]

Ferran Mascarell, conseller en funcions de Cultura, també serà sacrificat, en aquest cas no per satisfer l'augment de la quota de poder ecosocialista sinó per cedir la cartera als republicans. Josep-Lluís Carod-Rovira (que es compara amb CiU) havia promès en campanya que ERC ocuparia aquesta conselleria en cas de governar. Dit i fet. Alguns diuen que Mascarell ha estat el millor conseller de Cultura de la Generalitat democràtica, però em sembla massa agosarat tractant-se d'un mandat tant breu, el de l'exregidor barceloní. Mascarell es deu estirar els cabells blancs que té només de pensar que haurà estat un breu conseller de Cultura circumstancial quan bé podria haver ocupat la vacant de Joan Clos a l'alcaldia de Barcelona, en lloc del delfí nicaragüenc Jordi Hereu.

Tura i Mascarell són segurament les víctimes més sonades d'entre l'executiu bipartit que Pasqual Maragall té per exhaurir el seu mandat com a President de la Generalitat. Tots dos catalanistes i maragallistes. Tots dos amb projecció i molts números, ella com a possible candidata a la Presidència i ell com a possible candidat a l'alcaldia de Barcelona.

La reflotació de la nau socialista, molt en hores baixes per un fracàs de resultat electoral (Artur Mas li ho retreu) que quedarà dissimulat per la continuïtat al poder, no està exempta de tensions internes. Montilla és discret, seriós i ferm, en la negociació de l'anomenat Govern d'Entesa Nacional pel Progrés. No hi ha tant de soroll com si al capdavant hi fos Maragall. [Aquest dijous, Maragall i Montilla s'han reunit al Palau.] A més, l'empresariat més conservador ja li llença floretes, mentre ERC fa de CiU al Congrés omplint el cove i CiU amenaça amb fer d'ERC al Senat.

Però la seva derrota a les urnes no li permet treure gaire pit. S'ho haurà de guanyar a la Presidència, allò que no va guanyar l'1-N. Haurà de demostrar que la imatge d'home fet a si mateix, treballador i obstinat, és certa. Haurà de demostrar això, i no pas que és un gran conspirador. Perquè el PSC no es pot permetre anar deixant cadàvers com Tura i Mascarell per les cantonades. Amb un cadàver, el de Maragall, ja n'hi ha hagut prou. Diria jo...

[Joan-Josep Isern: ZP-Mas: el pacte que no fou]

Comentaris: 15
  • JA ESTA FET, JA NO HI HA REMEI. ARA SON EL GOVERN DE CATALUNYA!
    Segolene | divendres, 10 de novembre de 2006 | 23:44h

    Hem quedo amb la reflexió final que fa avuí Marc Vidal al seu bloc. Diu que ja està. Ja no toca parlar de pactes, ni de politica en majuscules, ara toca gestió i lideratge. No confia gaire, però coincideixo en que ara per ara són els que representen el poble de Catalunya i els hi debem un respecte, encara que sigui institucional.

    El podeu llegir a: http://www.marcvidal.cat/marcvidal/2006/11/dosi_de_metapol.html

    M.G.

  • I ara es carregarà Carod i Puigcercós
    Pere Regencós| Adreça electrònica | divendres, 10 de novembre de 2006 | 19:46h
    I aquesta legislatura Montilla es carregarà Carod i Puigcercós. Amb tanta unitat i cohesió que vol donar al tripartit, i la direcció d'ERC empassant-s'ho, Montilla ha assumit tot el comandament. I ERC desapareix del mapa al govern, i a sobre a mans del PSOE. És d'una irresponsabilitat absoluta el que Carod i Puigcercós estan fent amb el nostre partit.
    • A Esquerra no se la carrega ningú.
      vidal | divendres, 10 de novembre de 2006 | 20:01h

      Vés pensant què pensen i fan a hores d'ara els Ciutadans de Boadella.

      Pensa si en les municipals,en Trias pot ser alternativa (i sense socis!)...oi que no?

      Pensa si en les eleccions a l'Estat, en Duran anirà al notari per sobreviure...oi que no?

      I sobretot pensa que ningú té majoria i el Govern farà una molt bona tasca amb polítiques progressistes amb un comú denominador.

      Amunt Esquerra!

      • ERC o EC
        Eduard| Adreça electrònica | dissabte, 2 de desembre de 2006 | 13:23h
            Aixi al partit que defenses amb tanta contundencia, no et deixa veure la magnitud de la trajedia. Fill, tu ets de Esquerra REPUBLICANA de CATALUNYA o ets de ESQUERRA republicana de cataluña-PSOE. Sí, la diferencia es molt significativa. Son les prioritats el que ens defineix.
        Lo que ha fet esquerra es el seguent. Existeix una casa (catalunya) i te dues opcions quedar-se amb la casa (nacionalisme) i després ja veurem de quin color la pintem (politica d'esquerres o de dretes, millor de centre si ha CIU. es la opcio que aglutina mes CATALANS, ja que si em permet no considerar catalans aquells que viuen a catalunya i no tenen cap mena d'interes de formar part. Gran exemple el baix llobregat) Aixo si la opcio ha estat anar a la casa de lloguer (pacatar amb els que viuen a catalunya pero no es consideren catalans) a mans del POSE per fer una suposada politica d'esquerres q no es reflexe de la realitat del pais.
        Au salut , farem comptes a les municipals, a veure cuants regidors treus al baix llobregat i cuants en perds a girona.
  • No podran culpar en Montilla...
    dona de fer feina | divendres, 10 de novembre de 2006 | 19:56h
    S'ho hauran cercat, en tot cas.
  • Puntualització
    dona de fer feina | divendres, 10 de novembre de 2006 | 16:12h

    El primer sacrificat és el votant majoritari de les eleccions catalanes...No fotem!

  • injustos amb montilla
    maria | divendres, 10 de novembre de 2006 | 12:27h

    els turas, maragalls, serras, obiolss, raventoss...etc...tan catalans i catalanistes ells, MAI van contredir el PSOE, MAI!!!!!!!

    Ha calgut un altre "castellà"  (andalús, ho se...), per engegar-los a pastar fang... i encara l'acuseu de carregar-se el sector "català"...no serà que confoneu origens i actes-posicionaments?? no serà que doneu molta més importància als primers que als segons??

    • Si ja ho vam veure
      Lluís | divendres, 10 de novembre de 2006 | 12:48h

      quan el Montilla va votar contra la unitat de la llengua catalana. És curiós que els filòlegs catalans ahgion donat la Presidència a algú que considera el valencià una llengua independent del català.

      • És...
        dona de fer feina | divendres, 10 de novembre de 2006 | 16:10h
        És suïcida. És il·legítim. És baix des del punt de vista moral. És repugnant.
  • I només és el principi
    Lluís | divendres, 10 de novembre de 2006 | 11:26h

    Els cadàvers que deixa  pel camí Montilla són uns quants més. S'ha carregat Maragall i Clos sense cap problema.La Tura és la següent, ningú pot tenir més poder mediàtic que Montilla. Els següents en caure seran TV3, Catalunya Ràdio i Catalunya informació, ja que Catalunya Cultura ja va passar a millor vida. Saura caurà sol, és impossible que aguanti una Conselleria com Interior. Carod serà dissolt en una Vicepresidència buida de contingut amb el beneplàcit de Puigcercós.

    • d'acord...
      desfet | divendres, 10 de novembre de 2006 | 11:54h

      Aquesta valoració em sembla prou encertada, tot i que potser una mica tremendista a dia d'avui. Veurem el proper mes, no farà falta esperar quatre anys és evident. Nicaragua no s'ha revelat contra Ferraz, per dir-ho d'alguna manera. Temps al temps. ERC: se us ha girat molta feina, massa feina per tapar comunicats, rectificar declaracions... etc; massa coses per tenir temps de governar amb tranquilitat. El Dragon Khan no s'atura. Penso que amb CIU + ERC tot aquest soroll no hagués sortit amb tanta facilitat als mitjans. Les qüestions identitàries són les que causen més portades i en conseqüència més columnes d'opinadors, i amb el pacte CIU - ERC s'haurien estalviat certs desgavells. Sí, volem que el soroll mediàtic disminueixi a Catalunya, a Madrid que diguin missa. Del contrari l'abstenció, els vots en blanc i els nuls seguiran creixent.

      • Hi hauria hagut molt més soroll
        Àlex | divendres, 10 de novembre de 2006 | 15:38h
        Crec que t'equivoques de fit a fit en la teva valoració. Precisament un pacte CiU-ERC hauria conformat un front nacionalista que hagués tingut a l'oposició un front no-nacionalista o dit d'altra forma, espanyolista. A més la presència dels Ciudadanos hagués arrossegat al PP i al PSC a una batalla per liderar l'oposició en  què els partits competirien per veure quin hagués estat el més espanyolista de tots.
        Aquesta situació, donat que efectivament sí hi ha un sector social espanyolista, ens hagués dut al punt en què es troba Euskadi, a on les grans reformes no es poden dur a terme -pla Ibarretxe- per culpa de l'etern empat tècnic.
        Si CiU vol continuar creixent, no ha de competir amb ERC en ocupar l'espai catalanista, sinó que ha de competir amb el PP a ocupar l'espai del centre-dreta.

        • Perdre el temps
          vidal | divendres, 10 de novembre de 2006 | 16:12h
          Es perdre el temps. El centre-dreta no es declararà mai independentista perquè no n'és. I el centre-esquerra independentista ha de créixer al seu espai natural que és el de les esquerres. No vulguis fer entendre a un convergent que hem de ser un país normal i que un pacte entre el centre-dreta i el centre-esquerra només és possible per engegar un procés sobiranista. Per ells, només és vàlid el que coneixen i el que els anava bé malgrat que mai més hi tornarem: dividir el país entre CiU i PSC. Ambdós patits ho ténen magre. Molt magre. Els uns per estar sols i els altres per tenir al clatell a Ciutadans.
          • Declaracions, ja no més
            dona de fer feina | divendres, 10 de novembre de 2006 | 20:01h
            Potser no calen més declaracions. De què serveixen?



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 67 visites
  • Aquesta setmana: 1691 visites
  • Aquest mes: 6695 visites
  • Des de l'inici: 1242156 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 643 visites
  • Aquesta setmana: 7307 visites
  • Aquest mes: 28310 visites
  • Des de l'inici: 1842290 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats