Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Eleccions 2006 | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 16:50h
Ho comentava Lluís Foix [bloc] fa uns minuts a RAC1. El que no ha aconseguit Reventós, Obiols, Nadal i Maragall ho ha fet Montilla, i olé! El candidat Montilla [web poc actualitzada] ha plantat cara a Ferraz, Moncloa i els poders empresarials espanyols. Diuen que l'empresariat català, s'ha comportat, i no ha pressionat gaire per frustrar l'Entesa Nacional de Progrés. Pressió espanyola, esquena ampla. Els que reclamaven al PSC que actués en clau sucursalista, al dictat del compañero Zapatero, s'han quedat amb un pam de nas. Això no s'ha decidit a Madrid. Almenys una alegria.

Ara caldrà veure si és cert el que Carod [web] va dir en el míting del Palau de la Música, parlant dels candidats de CiU i del PSC, respectivament. "Un es mor de por de no ser President. L'altre es mor de por de ser-ho." A veure, a veure...

["José Montilla. Radiografia de la calma"]

Guerra entre blocs confidencials nacionalistes-independentistes:
Consumir amb prevencions...

Submarí

Diari Republicà

Busot

Sa Palomera

Comentaris: 28
  • Hi ha un bruixot entre nosaltres? Atenció: porra feta el dia 25 de setembre!
    de la porra de Marcús | dimarts, 7 de novembre de 2006 | 00:21h
    Tripartit : el camí d'ERCsalvador | dilluns, 25 de setembre de 2006 | 12:47h

    CiU : 49 escons

    PSC : 38 escons

    ERC : 22 escons

    PP : 13 escons

    ICV : 11 escons

    Partit Ciutadans : 2 escons

                 Montilla és investit President amb Carod de Conseller Primer. La notorietat del Conseller supera la del President. Carod finalitza la seva carrera política i Puigcercós serà el cap de cartell electoral el 2010. Puigcercós aconsegueix que ERC sigui la primera força d'entre les esquerres.

    CiU continua la seva política d'oposició agressiva, sense aconseguir que una legislatura de gestió com la propera tingui ni una sola crisi. La gestió del tripartit és valorada pels ciutadans, i CiU no troba el seu lloc.El PP continua centrant-se amb Piqué i l'objectiu de superar a CiU per ser el primer partit de la dreta catalana.

    Respondre aquest comentariVés sommiantjoan| Adreça electrònica | dilluns, 2 d'octubre de 2006 | 18:04h Vés sommiant xaval, els teus deliris d'il·luminat, et fan digne seguidor dels xirucaires d'erc.Respondre aquest comentarimira qui parla...roc | dimecres, 11 d'octubre de 2006 | 15:29h

    Menys llops, caputxeta...Et recordo que tu pronostiques 60 diputats per CiU, i això no apareix ni en els teus somnis. Així que aquí te dret a sommiar tothom.

    Salut

  • Insults i ràbia
    Vicenç| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 23:31h

    Sóc militant d'ERC i estic d'acord amb la decisió tirar endavant l'Entesa nacional i de progrés. Jo, com en Montilla, tampoc sóc nascut a Catalunya. De fet, això no vol dir gran cosa, però observo que hi ha comentaris en fòrums on s'insulta aquest senyor per aquest fet. Aquests "nacionalistes" tan catalans no deuen veure que no construirem res a partir del menyspreu i de l'insult. No construirem aquesta pàtria a partir del ERC+CiU=Catalunya. Aquesta pàtria que diuen estimar tant.  

  • L'hora dels menuts: cal que ens llegim les entranyes?
    Leizag | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 23:30h
    Tothom que esventra en aquesta hora sagrada ho fa per afany de venjança o per afany de llegir el futur a les vísceres d'altri? Tots aquest ganivets de la Catalunya escorxador són en mans autoritzades o s'han armat els més torrats de la colla? Tots aquests estofats de llengua i altres menuts atiparan algú altre que l'ancha es Castilla?
    La resposta no és en el vent, la resposta és a la sang. Que cadascú interpreti el batec de les seves venes!
    Ban: teniu tots plegats 24 hores per escupir el verí i després quatre anys per fer política: demà passat cadascú al seu lloc i per Catalunya. 
    I sobretot, deixeu en pau en Saül Gordillo que és un dels que fa bé la seva feina a la xarxa ( sense xarxa i sense anonimat).

  • Només pressa abans que torni ZP?
    Carles| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 22:11h

    Pressa abans que torni ZP o també pressa d’ERC, abans no es pronunciïn les bases mitjançant un procés assembleari (com el de l’Estatut), i els altres els tornin a acusar d’“immadurs i poc fiables”? Per cert, aquest és l’aspecte més interessant d’ERC, respecte als altres partits regits pel “centralisme democràtic”. O potser s’hauria de dir burocràtic? Això, si és què parlem del poder com a representació democràtica dels ciutadans i no com a mera gestió del poder de l’Estat (o d’una part de l’Administració Pública) en funció dels interessos partidaris (vol dir dels que en viuen) i clientelars.



    És creïble afirmar que en 24 hores el “candidat Montilla ha plantat cara a Ferraz, Moncloa i els poders empresarials espanyols, després d’anys de submissió? O dubto, i el temps serà implacable en un sentit o altre.



    I, les “esquerres”? Hi ha qui pensem que a ERC saben el que és ser independentista o sobiranista, però encara no el que és ser d’esquerres (i si no que li preguntin al Sr, Portabella que ha perdut dos diputats a Barcelona). Perquè, malgrat la matemàtica sociològica simplista de 2 cap a CiU, realment els ha perdut per la dreta? Aquest cop, encara n’aprendran menys a ser d’esquerres a l’ombra del Sr. Montilla (o dels senyors. Gorbacho i Cia.), ni del PSOE-PSC, que fa dècades van perdre la “S” i la “O”, malgrat se’ls hagi a voltes mal anomenat sector “obrerista”. De fet, com tots els mites, mai ho han sigut d’obrers, en tot cas funcionaris o buròcrates de partit o sindicat.



    Penso que ERC tenia altres opcions estratègiques (excepte que planegi fagocitar el PSC) que sucar poder durant 4 anys més. Quatre? Opino que si no aconsegueix singularitzar-se en un projecte sobiranista i d’esquerres, defensant polítiques realment d’esquerres, i manté aquesta mena d’ambigüitat situada en la nova socialdemocràcia o neoliberalisme light, i el PSOE-PSC i el Sr. Montilla no deixen de ser la subordinada “federación catalana del PSOE”, la propera patacada serà la d’ERC. Això, si és cert que, als vots que ja ha perdut (si són per l’esquerra), no s’hi afegeix el vot delegat dels que els han donat la darrera oportunitat. O, sinó, a què responia la crida d’última hora del Sr. Carod, a la vella (i no tant vella i nombrosa) guàrdia antifranquista? Perquè, quan en la llarga llista anomenava al PTE, suposo que no pensava només en el Sr. Montilla i els milers que aleshores es van “col·locar”. Les properes municipals, potser, ens ho començaran a indicar o rebatre.
  • Desolació
    desolada | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 21:10h
    Un titular que no posa la vista en l'essència dels fets sinó que mira de desviar-ne l'atenció. I l'essència és que només dotze diputats representen vots amb voluntat de reeditar el triSpartit, són els d'icv, que ja van dir durant la campanya que volien reeditar-lo (evidentment, no tenien altra forma de continuar ocupant cadira i pantalla de televisió). Els altres enganyaren la gent. I amb aquesta "entesa no sé què" (el nom provoca nàusees immediates en sentir-lo, l'acaben de dir per RAC1), els d'erc fan un govern amb un líder (JOSÉ M.) no votat per la majoria i no nacionalista català, un partit ídem com a principal, i deixen FORA el candidat i el partit més votat, que, dit sigui de passada, és nacionalista català. He vist que hi ha comentaris que demanen que Ciu tregui les estelades. Penso que ja les treu i que està molt bé. Però estelades i discursos a banda, el que determina un avanç contundent són altres actuacions que Ciu ha fet, fa i ofereix fer i que l'entesa aquesta no fa perquè no pot. Llarga travessia ens espera.
    • Pero...
      yuanyu| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 21:19h

      Compte! Per què s'acusa a ERC i PSC de np haver dit clarament amb qui pactaria? Què potser CiU va dir amb qui pactaria de guanyar les eleccions? Ai, no, espera, que això només ho han de fer els altres, ells amb dir que al notari que no pacten amb el PP ja fan.

      Jo sér que es dur tornar-se a quedar a les portes, però si estàs en un escenari sense majories absolutes cal tenir més mà esuqerra amb els teus futurs aliats. No els pots faltar al respecte constantment, fer la guitza amb l'Estatut i editar un DVD i després que no facin pinya contra tu, quan a mes a mes les teves propostes catalanistes son xecs escolars i subvencions a l'especulacio immobiliaria.

      Més política i menys victimisme!

  • Endevant Saül
    FRANCESC| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 20:51h
    Vista la reacció dels convergents (versió descarada i versió votant emprenyat d'ERC) crec que el nou tripartit pot servir per treure la part radical que CiU ha estat amagant un munt d'anys.
    A veure si així fan servir les esteladas per alguna cosa més que per decorar els mitings dels seus dirigents.
    Vint-i-tres anys van tenir per fer avançar, mal que fos una mica, Catalunya cap a la sobirania i, que van fer? Anar ficant  peixos al seu cove.
    I ara donen lliçons de patriotisme? Au va...

  • Zapatero guanya per panera
    Lo Lluent | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 20:38h

    Fa temps que llegeixo el teu bloc, crec que fas comentaris intel·ligents, ajudes a crear opinió i controvèrsia, però a hores d'ara i tal com han anat les coses crec que vas molt equivocat.

    Ara mateix una cosa és clara, el pacte Mas-Zapatero no va existir i si va existir va ser un pacte trampa per a en Mas. Ningú es pot creure que el Montilla hagi plantat cara al seu "jefe". El nou tripartit estava fet i amanit des de fa molts dies.

  • Es l'hora de guanyar diners
    Associats&Cia | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 20:26h

    Busco soci per a muntar una parada a la Plaça de Catalunya amb un ninot de'n Carod i un de'n Puigcercós.

    Es tracta de fer-los caure amb 5 pilotes petites.Cada jugada a 5 euros.

    Esquerra podria finançar-se d'una manera menys estrident.Es el moment de treure la pasta als nens de can CiU.La seva fúria pot fer-nos rics en només un cap de setmana.

    Ens podríem forrar i donariem una donació anònima al partit.

  • Calmem-nos
    Xavier| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 20:20h
    Fa una estona he escrit un comentari discrepant de l'anàlisi que fa en Saül, però ara em veig obligat a discrepar de les pujades de to d'altres comentaris.

    No anem bé si la indigestió que ens provoca en Montilla de president l'anem descarregant i escopint als altres.

    Tampoc veig que en Saül defensi en Montilla. En tot cas el que fa és atribuir-li habilitats polítiques (que jo no li veig). Però és com dir que en ZP és hàbil. Ho hem de reconèixer, tot i que no vulgui dir que sigui correcte.
  • ETS UN VENUT, SAÜL
    Estafat i decebut | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 19:55h
    SE'T VEU EL LLAUTÓ, GORDILLO, ETS UN PERIODISTA COMISSARI DEL NOU RÈGIM. NO EM CREC QUE HAGIS ESTAT SENSE INTERNET PERQUÈ POTS CONNECTAR-TE DES DE QUALSEVOL LLOC. EL QUE HAS HAGUT DE FER ÉS CALLAR I EMPASSAR-TE EL QUE T'HAN ENCOLOMAT. ARA POTS DIR MISSA. JA NO TENS CREDIBILITAT. 
  • Llegiu l'article de Victor Alexandre...
    Jordi| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 19:51h
    Llegiu l'article del Victor Aleixandre. Aquest Montilla que tant estima el Saül queda ben retratat... i és que els fets són tot molt recents perquè ens venguin motos com ho intenta ara el Saül...
  • A la banda d'Espanya...
    Jordi| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 19:49h

    Aquest Montilla no és aquell que seia a la banda d'Espanya quan es negociava l'Estatut i exigia que es retallés? Aquest Montilla no és el que va acabar el seu discurs després de les darreres eleccions a Corts cridant "!Viva España!"? Collons, Saül, quina memòria més feble que tens, i teniu, tots els fans d'ERC... i és que no hi ha pitjor cec que el que no vol veure...

    Però cap problema, tal faràs, tal trobaràs. Si ara heu perdut 1 de cada 4 vots respecte al 2003, no vull ni pensar en que passarà d'ací un any, perquè aquest tripartit neix ja tocat de mort (Saura a Interior és la millor prova de les incoherències que ens venen a sobre).

  • Com a militant d'ERC em sento enganyat i estafat. Això és una vergonya. S'ha de consultar a les BASES
    Caracremada | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 19:45h

    El PSC ens va fer fóra del tripartit, el PSC no va moure  un dit per evitar la retallada. El PSOE va imposar el seu candidat en Montilla i va fer fóra l'ànima catalanista d'en Maragall. Que algú em digui perquè coi ERC ha fet el tripartit. Lo que havia de fer era després de la estafa de l'estatut quedar-se a la oposició o com a molt donar suports puntuals  a CiU, abans en MAs de president encar a que ens trais amb l'estatut que en Montilla, un titella de Madrid.

    Veient que el poder ha corrumput la dignitat de dels dirigents d'ERC, només tinc dos opcions s'els cambia o se'ls fa ractificar com ja es va fer amb el No al EStatut, o simplement, jo i molts que conec ens donem de baixa del partit. L'independentisme queda orfe d'algun referent polític.

    Això és una vergonya, amb en Montilla de president som una altra regió d'Espanya. Lo que no entenc és el perquè del tripartit, en el seu moment li vaig donar suport s'havia de fer un estatut ambiciós i obligar al PSC a votar a favor, a catalunya ho vam aconseguir a Madrid ens van aixecar la camisa, després del fracàs, no ho entenc. Haviem d'anar a la oposició així teniem legitimitat per criticar les mancances de l'Estatut. ARa sí que l'hem fet bona, jo plego, i sé que molts votants dERC això no ho perdonaran. Que es prepari a les municipals per veure la devallada més gran de la historia del partit.

    Si en Macià resucités i veiés que han fet els dirigents d'ERC d'entregar la Generalitat a un españolista com en Montilla, crec que ploraria per CAtalunya i pels catalans.

    PD: em fa rabia, que em diguin que soc un convergent amagat, mentida i mentida, sempre he defensat a ERC, però ara m'ha decebut a mi i a molts, i això ho pagarà molt car. No si val tot pel poder.

    Si volien fer tripartit ho haguessin dit abans de les eleccions

    • visca l'Entesa Nacional de Progrés
      manel | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 20:18h

      Perdona,però políticament som una regió d'Espanya. Per això fem política de llarg recorregut: per a canviar-ho. T'havies pensat que tenim un President de la República i un Primer Ministre? Això t'ho feien creure,de manera folklòrica,els que volen impedir que el procés sobiranista s'estengui.

      La opció d'Esquerra ens ha fet avui més nació que mai.

      • ERC lo que ha fet és que un espanyolista governi Catalunya, ha enganyat als seus votants. Dimiteixo del partit.
        Caracremada | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 20:35h

        Un senyor que diu que Catalunya no té drets histórics, un senyor que no vol les seleccions catalanes, un senyor que serà un titella del govern espanyol, un senyor que diu que el debat identitari i les dèries nacionalistes s'han acabat, aquest senyor per culpa d'ERC, per tan per culpa del meu vot serà qui governi la meva pobre nació durant 4 anys. I em fa ràbia perquè és gràcies a mi, quan jo no volia que succeis per tan em sento estafat, i com jo molts. Mai de la vida hagués pensat que ERC seria capaç de fer president un personatje españolista com en Montilla, però ja ho veus m'he equivocat. A partir d'ara ja no queda cap partit independentista a CAtalunya, no queda dignitat. Plego del partit, ara només em queda votar en blanc.

        Cada cop entenc més els casi 3 millons de catalans que no van anar a votar. Perquè fer-ho? perquè t'estafin.

        Això és una vergonya, és la meva opinió, i la de uns quants que militen al partit i que m'han dit que pleguen. Ens hem quedat orfes, i no vull ser un botifler, per tan renunció al meu carnet de militant.

  • No és mètit de Montilla
    Xavier| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 19:42h
    No crec que aquest tripartit (tu ja en dius entesa...) sigui mèrit d'en Montilla. És en Carod que s'hi ha tirat de cap, empès des de convergència, també és cert. Els seus votants decidiran. Però no estic d'acord en l'anàlisi que fas. Jo canvio el resultat, amb un president del PSOE el que tenim és: Regió 1 - Nació 0
  • Un mal menor
    ivan | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 17:45h

    El senyor Foix comentava això que indiques però aquest no era el centre de seu discurs. El mapa de Catalunya el dia 2 era blau (en referència a CiU) podria ser el titular de la seva intervenció.

    Jo destacaria la poca importancia que li han donat a l'altissima abstensió i com tots els debats giren al volatant de la figura de qui serà president i quin acord triomfarà més que de les polítiques que les diferents coalicions aplicaràn o aplicarien. Perqué si bé sabem quins eren els seus programes de campanya, ara un cop ajuntats no podràn cumplir-se tots al 100%, ja sigui bé per incompatibilitats o bé perquè no governaràn tots. El més important es doncs, per als periodistes, la cara que si ha quedat al Mas, lo agust que s'ha quedat en Montilla (i a veure quan dura), lo xul·lo que és en Carod i com en Saura treu pit. 

    Tot i que el Tripartit és un mal menor, o el menor dels mals, recordem que fa quatre dies no es posaven d'acord en gaire coses. Ara en Puigcercós haurà de desplegar un Estatut que va votar en contra (no li dol la consciència?), en Montilla serà el president de Catalunya després de la patacada del PSC, en Saura es fotrà de morros ara que li toquen carteres complicades com pot ser la d'interior (serà ell qui "piqui" als antisistema del seu barri?). Tot i ser el mal menor, no oblidem que és un MAL.

    Ningú parla de l'abstenció després del primer i fàcil lament 5 minuts després de coneixer els resultats de les eleccions.

  • estan sonats
    divertit | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 17:32h

    Fa 3 anys cridaven allò tan fatxa de CiU+ERC=CAT.

    Avui ja diuen CiU=CAT

    Demà poster serà només Ci=CAT

    Fins que es quedin sense sigles.

  • No tenien cap altre sortida
    Marc | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 17:17h
    davant dels reusltats paupèrrims, el psc no tenia cap altre sortida. Pactar amb ciu era un suïcidi polític. El benefici, hagués estat per erc i ic. Amb millor resultat, tan amb escons com en vots, possiblement la sociovergència hagués estat possible. A Montilla i el psc no els ha tocat un altre remei que la fugida en davant. Caldrà veure com se'n surt l'exalcalde de Cornellà, el seu perfil és molt baix, amb poques taules. És possible que tant Carod, com Castells o fins i tot en Saura li acabin menjant territori.
    Si erc l'ha encertat o s'ha equivocat, el temps ho dirà, però és evident que s'hagués equivocat del tot si hagués pactat amb ciu. No hi havia altra solució, o l'oposició o tripartit.
    Amb tot, és curiós, si fem un repàs a la blocoesfera nostra, sembla que tots els "votants" d'erc volien un pacte amb ciu. Ara surten "votants" d'erc partidaris de ciu per les cantonades. Tot plegat, aquest mal pair de ciu fa riure.
  • La "vilirrubina" de l'inici
    saltenc | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 17:15h
    Seguint el símil del 1-0 a principis de temporada els equips petits en 90' s'imposen al equip gran, però al final de temporada aquest és a dalt i el petit lluita desesperadament per mantenir-se, sinó és que fa varies jornades que estigui sentenciat.
    Saül no facis com aquests aficionats esbojarrats, tots sabem quin peu calça el PSC, Montilla i l'actual executiva d'aquest partit i sobre tot, i ja van........ Zapatero.

  • El que has de fer pel partit. Què, esperant càrrec?
    joan| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 17:03h

    Quanta demagògia Saül. En Foix diu que en Montilla era l'únic candidat que alhora era el partit, l'aparell (a diferència d'Obiols, Maragall, Nadal,etc) i si pactava amb CiU, el PSC desapareixia, cosa que al Zp tampoc li déu interessar.
    Montilla no defensa la independència del PSC, defensa el seu futur polític.
    Que patètic per un independentista com tu, buscar arguments per defensar un espanyolista de president, nomésd per defensar el teu partit, Saúl.
    Ets un periodista de partit. Ens ho creiem això de ser un país? Dieu la veritat: només us interessa el vostre partit - Esquerra- i no el país - Catalunya.
    Visca la terra, mori el mal govern!
    • CiU, o la memòria dels cargols
      Tristany| Adreça electrònica | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 17:22h
      Ara ja ni em fan emprenyar els convergents, em distreuen. Quin canvi de discurs en tres dies!, de trucar com desesperats a Madrid i oferir a Montilla ser conseller en cap...a dir-li xarnego espanyol.Això es lleig.
      Doncs res ciuencs, a fer barricades, a penjar posters del Che a l'apartament de la Val d'Aran, a fusionar-vos amb el PSAN...ja només us falta que la Ferrusola es transmuti en la Federica Montseny. Una mica de seny, moderació i autocrítica és el meu consell. Ah, i demaneu explicacions als vostres dirigents del que han fet.

      • Tant d'odi no pot ser bo!
        tant me fot | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 23:27h
        Quan llegueixo esl teus comentaris només hi veig l'odi visceral que des de fa molts anys teniu tots els "anti ciu" i les ànsies de poder dels qui no se l'han guanyat mai a les eleccions!! El que no va aconseguir Franco emb la dictadura ho aconseguireu vosaltres. Ens falta tan poc per perdre la identitat catalana, els nostres trets diferencials. Em fot tan de pal fer un fill perquè li toqui viure en aquest pais de perdedors i de botiflers....
  • Tant de bo
    peremerono | dilluns, 6 de novembre de 2006 | 16:56h
    Tant de bo, Saül, facin en tot tres quarts del mateix. En interès de la nova majoria. En interès del país.



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 67 visites
  • Aquesta setmana: 1691 visites
  • Aquest mes: 6695 visites
  • Des de l'inici: 1242156 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 643 visites
  • Aquesta setmana: 7307 visites
  • Aquest mes: 28310 visites
  • Des de l'inici: 1842290 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats