VilaWeb.cat
botxi | Polític-militar | dijous, 2 de novembre de 2006 | 00:30h

No vull repetir valoracions d’altres companys blocaires.  Però unes idees que em volten en aquests moments podrien ser :

Em reafirmo en la necessitat de fer valdre els 69 escons nacionalistes per desplegar l’estatut, sobre tot ara que tindrem el Partit de l’Immigrant Ressentit donant pel sac.  El Tripartit no té futur amb un Montilla totalment desacreditat i fent el penes.

La victòria de CiU és relativa.  Ja vaig dir que per a guanyar calia superar la suma de PSC+ICV, i no ha estat el cas.  Aleshores ERC té realment legitimitat per optar pel Tripartit, i si és així, res a dir.  Seria una pena, però res a dir.

L'hòstia del PSC és històrica, deixem-nos de conyes.  CiU no la rendibilitza, però el PSC torna pràcticament als nivells de Reventós.  Només guanya bé al Baix Llobregat.  Al Barcelonès i al Vallès Occidental guanya per uns poquíssims vots.  Compte a les municipals, ja sé que no es pot extrapolar, però la pèrdua de pes municipal pot ser el principi d’una lenta decadència.  (...)


Vot nul+blanc = 2,5%.  Al 2003, 1,1%.  Per a pensar-hi...  Possiblement, aquests nuls i blancs han possibilitat el tercer escó dels Immigrants Ressentits.

Els Ciudad-anos són, en realitat, el Partit de l’Immigrant Ressentit, i així hem de considerar-los.  No són un partit normal, més o menys interclassista, més o menys implantat.  Això no és una moda.  Això no és el PSA de la primera legislatura.  Només els escombrarem si acaben a hòsties entre ells per temes de poder.  Si no, els tenim, els tindrem, i els veurem créixer.

Mitjans de Madrid :  els Immigrants Ressentits han sortit per l’empenta de la Cope, d’El Mundo, i la certa complicitat d’El Periódico i El País.  Només per això.  Sense l’ajut dels Primos de Zumosol no haurien sortit de l’extraparlamentarisme.  Això és un símptoma :  palesa la creixent influència dels mitjans madrilenys a moltes capes de la societat catalana resident a Catalunya.

Nacionalisme :  amics, sóc molt pessimista.  Malgrat el nacionalisme torna a tenir 69 escons (al final, és el que compta), hem perdut un 1,8% del vot total, o sigui, una pèrdua del 3,8% dels nostres votants.  D’acord que alguns poquets hauran anat a ICV, que és una mena de partit “de casa” també.  Però no ens enganyem :  anem cap avall, poc a poc, però cap avall, si més no en xifres relatives.

No tinc dades, però caldrà saber quin ha estat l’augment del cens electoral derivat de la nacionalització (espanyola) d’immigrants, fonamentalment sudaques.  Són unes desenes de milers, i segurament molts no voten, encara... però la nostra base electoral davalla en termes relatius.  I veurem una sotragada fortíssima als propers anys.  Per començar, a les municipals del proper any tindrem desenes de milers d’estrangers amb dret a vot.  Quants n’arreplegarem nosaltres ?

Tinc la sensació que aquestes han estat les darreres eleccions on el nacionalisme pot treure majoria absoluta.  Tot el que no fem ara, d’empenta nacional amb l’aixopluc de l’Estatut, potser ja no ho podrem fer.

Comentaris: 23
  • El Virolai, himne anti tripartit
    Carles| Adreça electrònica | dimarts, 7 de novembre de 2006 | 18:57h
    El Virolai, himne anti tripartit

     

    Totes les revoltes tenen els seus himnes. Prenent l’entrevista que Xavier Sala i Martín va fer-li a La Vanguardia com a mostra de la mediocritat i ineptitud del nou president de la Generalitat, proposem que la revolta nacionalista contra l’estafa del govern tripartit tingui com a himne “El Virolai”, i que sigui cantat en tots els actes i mobilitzacions que es facin aquests dies.
  • Un 69 sempre ha estat una bona xifre
    Anònim | dissabte, 4 de novembre de 2006 | 12:35h

    Hi estic d'acord. Ara és hora, catalans! Ara hem d'agafar els nostres vots i corre, units. I anar fent, sense aturall i amb molta coherència. Unitat sobirana, fent del parlament català un parlament normalitzat, en arc d'opcions i clau de país, on es pugui escoltar tothom, però on no es deixi, ni un sol dia, perquè les urnes ho permeten i així ho volen els ciutadans i ciutadanes, de fer país i de ser qui som.

  • Em sembla que no hi ha res a fer
    Tallaferro | divendres, 3 de novembre de 2006 | 07:31h
    Fa temps que està tot dat i beneit. Està bé que el poble s'il·lusioni, però la pela és la pela i si l'animal polític pot seguir esgarrapant el 3% o més no dubteu que es vendrà la seva mare si arriba el cas. Mas President, Montilla i Zapatero  Consellers Primers, Carod Cap de l'oposició, i si no... ja veureu. Tant de bo m'equivoqui, tantmateix per fer un seixanta-nou que la Generalitat no torni a ser a Can Seixanta. Una mica de mala llet potser si que fa falta per dir les coses pel seu nom...
  • Concentració per un govern nacionalista; no més tripartit
    Anonimus | dijous, 2 de novembre de 2006 | 17:09h

    No volem més tripartit. Concentració silenciosa per un pacte CiU + ERC, el proper dijous dia 9 de novembre, a partir de les 8 del vespre a la plaça Sant Jaume de Barcelona. Més informació a www.unitat.org Passa-ho!

  • Un fet rebelador a tenir molt en compte
    Sdinger | dijous, 2 de novembre de 2006 | 12:23h

    Tindrem temps de fer balanços però hi ha un fet socio-electoral que ens dóna pistes de cap on anem. Més que a l'alta abstenció em refereixo als escons que ha tret el partit de la Ciutadania. És evident que la brutal propaganda (mai més ben dit) que els han fet des d'Espanya El Mundo, La Razón, COPE, PAIS, etc... ha calat dins sector obrers de la periferia de Barcelona, feus del PSC i en feus del PP de la zona alta de la ciutat. Com diu l'editorial de Vilaweb: "En qualsevol procés sobiranista arriba un moment on els unionistes prenen una forma política indiscutiblement anti-nacionalista." i aquesta és la importància que té que el partit d'en Boadella irrumpeixi (per sort poquet!) al parlament com una força obertament anticatalana, perquè aquesta novetat és un indicador d'on estem, i això ha de ser motiu de reflexió sobretot per ERC. És un indicador de polarització, del final d'una pretesa via federalista, de que anem cap a un conflicte amb les forces unionistes (dins les vies democràtiques en principi) en el procés cap a la sobirania, procés que encara que nebulós, existent. Aquesta és la visió que ha de tenir ERC si la seva última meta és la independència a l'hora de pensar amb els pactes de govern.
    • Independentistes perdonant la vida
      Anònim | dijous, 2 de novembre de 2006 | 13:27h
      El independentisme té el 14% dels vots emesos (414.000 vots) i el 7,9% del cens (5.213.000 electors) dóna suport aquesta idea política.


      O sigui, que no esteu per a anar "perdonant la vida" a ningú. El 86% dels votants prefereixen altres coses.

      A més, com es coneix la classe d'individus que poblen el partit independentista, és segur que es van a quedar fora de les aliances. Ja s'ha vist la trajectòria dels freaks de ERC mentre que ha tocat poder.


      Així que tranquil·litat i a veure si algú us feu major i podeu començar a anar a altres llocs.
  • Visca el 69
    Lo Lluent | dijous, 2 de novembre de 2006 | 11:20h

    Jo també estic pel 69, ara més que mai. No es pot fer president a un paio amb 37 escons i no es pot tornar a donar poder a una gent que no fan res (els floretes) i que després encara en treuen rendiment del desgavell.

    No es pot fer el tripartit: CIU ha guanyat a tot arreu. I tampoc es pot fer la socioconvergència mentre hi hagi una majora nacionalista al parlament.

  • Pessimisme nacionalista
    Anònim | dijous, 2 de novembre de 2006 | 10:38h

    La Catalunya d'estampa folk se salva per la sobre valoració per Llei del vot de l'habitant de territoris poc poblats. Catalunya és Barcelona (4 milions) i 1,2 milions més. El valor del vot és inversament proporcional a la població. Per això el nacionalisme treu la meitat dels escons. Un milió de votants del camp tenen la mateixa representació que tres milions de l'àrea de BCN. Però això s'ha d'acabar, perquè volem millorar la qualitat de la democràcia.

     El que si conduïx al pessimisme és l'existència de paios com tu que s'identifiquin amb la nació catalana, amb els aires d'un marquis del Ancien Régime. La bajeza humana que et caracteritza és totalment aliena a la tradició catalana. És difícil saber d'on has sortit (ets txarneguet, Botxinet?), però de la tradició catalana, segur que no. Ets tan ximple que et creus el Napoleó de la Catalogne, quan realment ets un pobre auto-intoxicat amb una vista més curta que la màniga d'una armilla.

    Et creus amo d'un món inexistent del que exclous als diferents (segons al teu greu problema de narcisisme). Hi ha immigrants ressentits, sudacas, "mitjans de Madrid" i ... poca gent bona. Vius en un món que no és com ho veu la teva ment (malalta). Tot és dolent, tot és lleig. Hi ha molts ciutadans immigrants ressentits, votants del Partit Socalista, no pocs del Partit Popular i, ara de els putos Ciutadans.

    Veus el declivi del vot nacionalista (ja veuràs quan canviem la Llei electoral) i l'auge del pes de "els de fora".

    Sofreix, i segueix sent com ets. Ajudes als quals m'interessa que pugin.

    • Vots
      Francesc | divendres, 3 de novembre de 2006 | 17:49h

      El vot d'un català del Solsonès, de la Segarra, del Berguedà, d'Osona, de la Garrotxa, del Ripollès, de la Terra Alta o de la Conca de Barberà val, no dues vegades, sinó quatre vegades més, i saps per què? Perquè ells són hereus dels qui han fet aquesta Nació durant segles, mentre nosaltres (me n'incloc perquè sóc immigrant dels anys setanta) hi vam venir fa quatre dies, de mans i necessitats creades pel franquisme, per gaudir de la riquesa JA CREADA aquí i que no van ser capaços de fer els nostres avantpassats, ni en Andalusia, ni en Murcia, ni en Galícia. 
      Però hi ha una diferència entre immigrants. Uns són d'aquells que criden (per no dir-ne una altra cosa) "A por ellos oé, oé" en mítings del sr. Zapatero (mentider i cínic reconegut) referint-se als catalans (he dit catalans, no ciutadans de Catalunya, no et confonguis) que viuen en guetos de suburbis, impermeables i ignorants (analfabets funcionals) a allò què és Catalunya i altres que vam fer Catalunya com a nostra Nació en pobles de la Terra Ferma. Encara que hi visqui en una comarca-gueto com el Baix Llobregat, no deixo de dir-vos "pixapins" i "camacos" quan sortiu dels suburbis i viatgeu per Catalunya.

      Què no és "políticament correcte" dir allò que he dit? no m'importa perquè ni sóc polític, ni estómac agraït, ni funcionari, ni cobro de l'erari públic. Apa, adéu!

      • Chapeau!
        Anònim | dissabte, 4 de novembre de 2006 | 00:20h
        ..o em trec el barret davant teu, si t'ho estimes més. Això és tenir les coses clares, i dir-les més clares encara. Que no canvïin la Llei, si us plau.
  • Llei electoral
    botxi | dijous, 2 de novembre de 2006 | 10:55h

    Agraeixo aquest i els altres comentaris, com sempre.

    En quant a la Llei electoral, ja faré un posting al seu moment.  Només un apunt, per a mi molt important :  ¿per què hi ha tant d'interès a canviar-la per part de l'espanyolisme, per allò de reduir la representativitat de les comarques, i en canvi no es diu mai res de la representativitat a nivell estatal?

    A Catalunya hi ha una certa (petita) correcció territorial.  A Espanya, la correcció territorial a favor de les províncies poc poblades és intolerable, i sí que és una autèntica estafa (sobre tot, perquè per a cambra territorial ja hi ha el Senat).

  • pessimisme...
    Toni | dijous, 2 de novembre de 2006 | 02:02h
    jo el 69 no el veig, veig més la sociovergència i no em desagrada, perquè em dóna la sensació que podria acabar de destrossar als sociates. Part del seu electorat no els ho perdonaria.
    Sobre els ressentits, doncs m'agrada molt com els anomenes. A veure si tots els que llegim aquest bloc ho difonem i s'escampa la denominació. La pitjor notícia del dia. El pitjor no era el Nocilla o més tripartit o el que fos, era això... fa dies que és el meu pitjor malson i s'ha complert. Gairebé he suplicat a un amic que anés a votar per evitar que arribessin al 3%. Em penso que m'ha fet cas.
    També estic d'acord amb el que dius de que ens estan diluint... immigració i demés merdes i ja som minoria al nostre propi país. El dia que tothom vagi a votar, ens posaran dalt d'una patera i diran que ens la campen a un altre lloc...

    • ja es veia a venir
      Anònim | dijous, 2 de novembre de 2006 | 03:25h

      ja es veia a venir, la representació
      del parlament i la catalunya virtual de tv3 no són realistes.
      I com tu dius només han votat el 50% si votessin el 70% o el
      100% encara seria pitjor...

      Jo crec que te una part positiva,
      crec que abans de la mort definitiva o la independència hi
      haurà una bi-polarització molt forta, entre
      constitucionalistes i indep. Una mica al estil basc.

      Aquí
      el partits excepte erc volen tokar totes tecles i no són
      clars, sobretot CiU si el comparem amb el PNV que te les coses
      bastant més clares...

      En el propers anys i veien com
      creixen el ciutadanos a les següents eleccions, regidors a bcn,
      diputats a madrid (+diner+media) i ves tirant ja que amb la demagògia i el
      populisme hitler i mussolini van arribar al poder.

      CiU, PSC,
      hauran de fixar posició d'un cop españa o catalunya,
      les mitges tintes no serviran, pq els votants voldran A o C no
      B.

      per tant quan CiU es declari independentista si no vol
      desaparèixer i tinguem els 2 blocs enfrontats serà les
      últimes batalles independència o españolització
      final.

      Evidentment amb el lliri a la mà com en Carod o
      Puigcercós no anem enlloc, ERC necesita gent amb mala-bava al
      davant com carretero o vendrell (de patriotisme demostrat amb fets no
      paraules).





      I CiU-indep amb en Laporta al davant i
      que enviïn d'una vegada a Unió a l'extra parlamentarisme.


      • gairebé
        j | dijous, 2 de novembre de 2006 | 09:27h

        gairebé d'acord.

        Només vull matitzar que a Unió hi ha gent molt sobiranista (no a la Direcció òbviament). Potser caldrà que s'escindeixin o refundin el partit i deixin en Duran sol.

        • sobiranistes...
          Toni | dijous, 2 de novembre de 2006 | 16:50h
          jo n'estic convençut que a Convergència hi ha sobiranistes, i en conec, i que a Unió també n'hi ha, sobretot entre els joves, però no se'ls veu. Si n'hi ha que es manifestin. Que obliguin al partit a mullar-se. De que serveix treure les estelades una vegada cada quatre anys. Quines són les expectatives de futur del partit? Heu sentit mai dir al algú de CiU cap on vol portar aquest país?
  • La blogosfera pel 69!!!
    Salvador| Adreça electrònica | dijous, 2 de novembre de 2006 | 00:42h
    Company em sumo plenament a la teva demanda. I jo també vull fer un 69!!! Per aquest motiu, volia proposar-te d'endagar una campanya virtual de suport i de pressió als partits nacionals per a què el 69 sigui una realitat.

    Si estàs interessat en la meva proposta escriu-me i mirem de posar-hi fil a l'agulla!!!

    Salut. 
    • Compta-hi !
      botxi | dijous, 2 de novembre de 2006 | 00:51h

      Jo poso el Bloc a disposició dels "pro-69", però siguem (una miqueta) realistes :  el Bloc Botxí no té cap representativitat, ni cap prestigi, ni ningú no se'l pren seriosament (cosa normal, donat el to i contingut que gasta habitualment, i del qual em sento naturalment orgullós) :-)

      Però si serveix d'alguna cosa...

      • Tal hi com van les coses... M\
        la veu de les llambordes | dijous, 2 de novembre de 2006 | 07:46h

        Si senyor, vist com està el pati jo -és a dir la veu de les llambordes- també si suma!

        Posats a triar, 69!!

        Salut!

  • molt bona la foto
    Albert | dijous, 2 de novembre de 2006 | 00:40h
    no em sembla mala idea fer el 69. Llàstima que no tinc amigues que el vulguin fer.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats