Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Observatori internauta | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 01:59h
La "generació bloc" s'obre pas és l'article de Manuel Cuyàs publicat dissabte a El Punt. Agraeixo la referència que em fa, en Cuyàs, i us recomano la seva lectura. Quan vaig començar a explicar-li això dels blocs, en Cuyàs va reaccionar amb un rebuig evident. Ni ho entenia ni ho volia entendre. Amb el temps, però, ha evolucionat fins al punt de teoritzar sobre el món dels blocs i la generació que s'hi ha apuntat amb més convicció. Ell l'ha titllada com la "generació bloc", i em sembla molt suggerent les reflexions i els reptes que planteja.

Divendres, Salvador Cardús publicava Els sense nom al diari Avui. És un article que també recomano, i el cito aquí perquè crec que la lectura de tots dos té sentit. Cardús sosté que hi ha uns "sense nom" en l'espai del catalanisme, el sobiranisme i/o l'independentisme, mentre que Cuyàs adverteix que els governants que sorgeixin d'aquestes eleccions seran rellevats d'aquí a un parell de legislatures, com a molt, pels ciutadans de la "generació bloc".

Jo fusionaria els "sense nom" amb la "generació bloc" perquè, en el fons, els desacomplexats d'aquesta generació emergent han de ser capaços de prescindir de noms i etiquetes i saber-se moure al marge del concepte "nom".

Cuyàs recull a la seva tribuna una frase meva que més o menys deia així: «L'agitació que la vostra generació feia amb conferències i manifestacions on es llançaven llambordes pel cap, nosaltres la fem amb uns blocs que si un dia serveixen per la discussió intel·lectual, un altre criden a la desobediència civil o a votar no al nou Estatut.»

Divendres, xerrant, en Cuyàs em va formular una pregunta: ¿Com és que no hi ha dones entre els autors de blocs? La pregunta és molt oportuna, perquè un simple repàs als llistats de blocs d'aquesta pàgina posa de manifest l'escassa presència femenina a la bloquesfera. Contrasta la creixent presència de dones en política i càrrecs de responsabilitat pública amb l'encara minsa participació femenina a la bloquesfera, almenys la més polititzada.

¿Us apunteu a la generació bloc? Feu-ho córrer.

¿Per què no hi ha tantes dones com homes a la bloquesfera? Reflexionem-hi.

Referències:

-Xavier Mir: "La generació blocaire diu que ara referèndum és democràcia"

-Carles Puigdemont: "Generació Bloc"

-Enric Gil: "La generació bloc"

[Deixeu l'enllaç de les vostres anotacions sobre Generació bloc i les afegiré al llistat.]

Comentaris: 19
  • GeneracionS Bloc
    Erraté| Adreça electrònica | dimecres, 21 de març de 2007 | 19:52h
     
    El dia que
    vaig fer setanta anys em van regalar un bloc. Com que això va ser al
    gener passat, reacciono tard a la qüestió plantejada per Manuel Cuyàs
    al diari El Punt de 26.10.06 sobre si La «generació bloc» s'obre pas o
    se’l barra. La veritat, em pensava que la blocosfera escupiria un
    septuagenari. Millor dit, que un septuagenari s’hi ofegaria. Error.
    M’estic convertint en blocaire. Per això em sembla que el fenomen no té
    res d’especialment generacional. És un artefacte més de «nova
    generació» i prou. Tan de bo fos tan fàcil de generar canvis en la
    successió biològica! La nova generació acostuma a ser la següent i
    prou. Ben mirat la blocosfera està cridada a ser un espai
    intergeneracional més. Un cibermercat multigeneracional. Ho ! veurem.
  • LAS DONAS
    ENCARNA SILES| Adreça electrònica | dissabte, 28 d'octubre de 2006 | 20:52h

    Hola SEÑOR  SaúL  Gordillo le boy ha decir porque no hay tantas donas en el bloc, yo creo que no escriben mucho porque las pocas que somos  lo hacemos para que se nos comprenda, y nos den un puesto en la sociedad

     Y  lo que hacen muchas personas  es  tratarnos regular, pero las mujeres estamos aquí para saber como va todo en Cataluña, hay catalanas y castellanas con un corazón muy grande  que no les cave en el pecho con ganas de que se nos reconozca como personas  además de ser madres y señoras (de) un saludo  ENCARNA
  • Fa mesoso ja en parlava
    Toni Ibàñez| Adreça electrònica | dimarts, 24 d'octubre de 2006 | 18:41h
    Escriure al segle XXI suposa un repte, una aventura que passa
    necessàriament per l'experimentació amb les noves tecnologies. Qui no
    ho vulgui veure així, és que està cec o prefereix quedar-se al segle
    passat. Els blogs segueixen sent una eina molt valuosa per a
    l'escriptor. Escriure cada dia serveix per agafar ofici. És un
    aprenentatge lent, però segur. Saber que hi ha gent que et llegeix
    (perquè en tens constància),
    t'anima en aquesta incerta singladura de les lletres virtuals. Les
    possibilitats són immenses i encara molt inexplorades: entrecreuaments
    d'autors i personatges, una autèntica teranyina dins la qual es
    fecunden co(i)nspiracions inèdites i insòlites... La generació dels blogs encara és a les beceroles. No és una qüestió de fe, sinó de fets: la facticitat quotidiana d'una ciberescriptura ultramoderna.

    ENTRELLUM 7.4.06

  • Dones blocaires
    judith| Adreça electrònica | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 23:54h
    Jo soc dona i tinc un blog des del 2003, i no parla de política, d'acord, però tamcpo parla de "temes més qüotidians o de creació literaria" com s'ha dit en algun d'aquests comentaris. Esteu convidats a fer-hi una visita i a enllaçar-lo, també. 
    • Judith:
      Tristany| Adreça electrònica | dimarts, 24 d'octubre de 2006 | 10:23h
      Dir "acostumen a parlar més de temes qüotidians o de creació literaria" no és un menyspreu, ben al contrari. Els blocs que mágraden són els d'aquesta mena, precisament.
  • Judith:
    Tristany| Adreça electrònica | dimarts, 24 d'octubre de 2006 | 10:23h
    Dir "acostumen a parlar més de temes qüotidians o de creació literaria" no és un menyspreu, ben al contrari. Els blocs que mágraden són els d'aquesta mena, precisament.
  • Les dones i els blogs
    Trena | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 15:19h
    Em sembla, com ha dit en , que les dones escrivim força blogs, el que passa és que segurament parlem de moltes més coses, no sempre de política.

    Jo escric un blog des del mes de febrer d'enguany i hi he parlat de política quan m'he sentit amb la necessitat de fer-ho, igual com amb qualsevol altre tema. El meu, com el de la immensa majoria de dones, no és un blog polític, és un blog personal, en el que també s'hi pot parlar de política.

    De tota manera penso que tampoc no cal saber si qui escriu és un home o una dona, el fet que sempre acabem fent aquesta distinció em fa pensar que encara estem més propers a l'home de les cavernes que al s. XXI, on se suposa que hi ha d'haver igualtat entre gèneres, però la igualtat no és ser iguals sinó només deixar de ser diferents. Bé, al menys, això és el que m'agradaria a mi.
    • perdó...
      Trena | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 15:22h

      Recupero el principi ja que m'he oblidat la referència:

      "Em sembla, com ha dit en perejoan, que les dones escrivim força blogs, el que
      passa és que segurament parlem de moltes més coses, no sempre de
      política."

  • Penso que...
    Tristany| Adreça electrònica | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 11:30h
    les dones són més pràctiques, no els hi va tant el que fem nosaltres; això de embolcar-nos en discussions polítiques inacabables fins que acabem regatajant-nos nosaltres mateixos.
    Es veritat el que diu en Perejoan, a Blogger i altres servidors les dones i són en qüantitat (i qüalitat), però acostument a parlar de temes més qüotidians o de creació literaria. La prova de que les dones són més pràctiques s'exemplifica en la manera de conduir. Acostumen a anar més a la seva; aparcar on volen, reduïr la marxa discressionalment, fer cas relatiu dels "cediu el pas"...(l'accident de moto que vaig tenir, que em va fer sortir volant 3o metres, va ser per aquest motiu)....aquesta teoría és certa, encara que em diguin masclista. Doncs això, crec que les dones parlen menys de política perquè no els hi agrada perdre el temps, es posen nervioses.

  • segons des d'on t'ho miris
    Perejoan | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 11:08h
    Permet-me dir que no estic gens d'acord amb tu, en el que fa a l'última afirmació: "...amb l'encara minsa participació femenina a la bloquesfera, almenys la més polititzada."  "¿Per què no hi ha tantes dones com homes a la bloquesfera?" Ho diu tu mateix "almenys la més polititzada", que deu ser la que bàsicament llegeixes tu. T'asseguro que si fas un exhaustiu repàs al que s'edita amb Blocat o Blogger (els més nombrosos de la bloquesfera) els blocs editats per dones guanyen per golejada. Els blocs de Vilaweb, més polititzats, és una altra història. Però en cap cas pots prendre una part pel tot.
  • Generació Bloc
    Marc Arza Nolla| Adreça electrònica | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 10:06h

    Els retrats generacionals que de tant en tant s'empesquen els periodistes acostumen a ser forçats, casuals i ridiculs. En el cas de la Generació Bloc però, m'hi reconec i el subscric totalment.

    La pobre presència de dones blocaires i sobretot de dones blocaires entorn de la política és la mateixa que es veu en la base de la majoria d'inciatives i plataformes polítiques. No sé per que no hi son, però el cert és que es troben a faltar.

    Fins aviat,
    Marc

  • Ei, ei ei!!
    dors | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 03:47h
    Com a mínim n'hi ha una, de dona!! És clar que, el meu bloc no és pas polític (ni vol ser-ho...).
  • Masculinitat o masclisme?
    Alexis| Adreça electrònica | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 03:45h
    Hola Saül, vaig tocar el tema de la masculinitat a la bloc-esfera a arrel de la notícia de la Isabel Clara Simó i alguns blocaires sobre el català com a segon llengua emprada als blocs.
    http://arestanord.org/alexis/?p=82
    salut

    • Doncs potser sí.
      calaixdesastre | dilluns, 23 d'octubre de 2006 | 10:04h

      En part estic d'acord en que el nostre sistema educatiu home-dona ens marca encara ara.

      Tal com he escrit en el meu bloc, penso que "les dones tenen poc temps per escriure, llegir i reflexionar sobre la política i la societat, el temps els cau a sobre pensant en solucions als problemes diaris: del treball remunerat i del treball domèstic.

      Potser els homes són més pràctics i no donen tantes voltes als problemes del dia a dia, són més concrets a l'hora de pensar. O potser ja tenen totalment solucionat algun dels dos àmbits de les preocupacions diàries (el domèstic principalment), perquè tenen algú altra que pensa en això i se'n ocupa."

      • LES DONES
        ENCARNA SILES| Adreça electrònica | diumenge, 29 d'octubre de 2006 | 11:26h

        Hola yo pienso como usted no es que no nos interese el  Bloc  y  la política es que tenemos otros problemas mas grande cada DIA en casa  con los padres  con los hijos y alguno problema mas que se nos agregan,  pero sabemos cuando los políticos lo hacen bien y sabemos agradecerlo, somos las primeras que nos damos cuenta ala hora de comprar  arrimemos todos el hombro, y lo agradecerán todas las generaciones un saludo ENCARNA




pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 233 visites
  • Aquesta setmana: 1458 visites
  • Aquest mes: 3201 visites
  • Des de l'inici: 1211554 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 1483 visites
  • Aquesta setmana: 7005 visites
  • Aquest mes: 14219 visites
  • Des de l'inici: 1702837 visites

Últims 40 canvis