Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Eleccions 2006 | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 11:48h
Avui La Vanguardia publica la primera d'una sèrie d'entrevistes que l'economista Xavier Sala-i-Martín [web] ha fet als candidats a la Presidència de la Generalitat. La secció, en el context d'un ampli desplegament electoral a les planes de Política, amb un gran repertori d'opinadors i recursos desengreixants de la típica informació de campanya, no podia començar amb més notorietat. Sala-i-Martín [viquipèdia], un economista liberal vinculat a la Fundació Catalunya Oberta, a l'òrbita de CiU, i president en funcions del Barça aquest estiu, entrevista el candidat socialista José Montilla [web]. Dic "entrevista" per dir-ho d'alguna manera, ja que el cara a cara o el frontó Sala-i-Martín-Montilla té un desenllaç accidentat. Montilla s'aixeca de la taula i marxa precipitadament acusant l'economista-entrevistador de sectari.

Aquest és l'últim fragment de l'entrevista, que podeu trobar íntegre (amb àudio inclòs) al web de Sala-i-Martín:

Xavier Sala-i-Martín: Els últims mesos, l'últim any, vostè, o el seu partit, han aconseguit que Esquerra deixés el Govern, que hi hagués eleccions anticipades, és a dir, que es desfés el Tripartit, que marxés el President de la Generalitat i que el President de la Generalitat anterior no es presenti a la reelecció, i finalment que Clos deixés l'Ajuntament. Darrere d'aquesta cara de bona persona hi ha un polític fred i calculador? O no?

José Montilla: No, hi ha una bona persona.

Xavier Sala-i-Martín: Hi ha una bona persona.

José Montilla: Hi ha una bona persona, si. I tot això són afirmacions absolutament fora de lloc, carregades de prejudicis i falses, les que fa vostè. Vostè no pregunta, vostè afirma. Vostè afirma, no pregunta. I ho fa des del desconeixement, des dels prejudicis i des del sectarisme. Senyor Sala Marín.

Xavier Sala-i-Martín: Sala Martín.

José Montilla: Martín, perdó.

Xavier Sala-i-Martín: No és veritat que Esquerra ha estat expulsat del Govern?

José Montilla: Esquerra ha estat expulsat del Govern després de votar en contra del Estatut.

Xavier Sala-i-Martín: No és veritat que el Tripartit s'hagi acabat abans d'hora?

José Montilla: El Tripartit ha acabat abans d'hora perquè el President ha decidit convocar eleccions, l'únic que podia fer-ho, no jo.

Xavier Sala-i-Martín: No és veritat que el President Maragall no es presenta a la reelecció?

José Montilla: Sí, però vostè ha formulat la pregunta d'una altra manera, abans.

Xavier Sala-i-Martín: No és veritat que el President Maragall…

José Montilla: El President Maragall ha decidit, ha decidit… Mira, marxem, Toni, marxem. Adéu. Eres más sectario!!! Ets un impresentable!!

Xavier Sala-i-Martín: Però, a veure...

José Montilla: No, no. Vull una cinta del que he gravat, o una còpia. Ets un sectari! Però què et creus! Ets un sectari, ple de prejudicis! Però tu que t’has cregut! Però tu que t’has cregut, tio! Estiguis o no estiguis a Columbia!



Comentaris: 61
  • el PP Morciya va estar a una sekta da yoba !
    eugeni carol| Adreça electrònica | dimecres, 18 d'octubre de 2006 | 17:52h
    Pel que vaig llegir fa molt de temps, aquest paio, el PP Montiya, deia haver estat d'una secta de jove (el P.T.E.) sino recordo malament eren com maoistes. El paio pel que sembla, en renega; com es un liberal-sociatas, no li fa gaire gracia la cosa.
    Tinc la sensacio que la candidatura li ve pero que molt gran.

    De l'altre personatge, no cal ni perdre el temps, es un autentic pijeras-impresentable.

    El tercer element, la Vanguardia, doncs de pura pena, com quasi tota la premsa de l'estat.
    • Porta 1 bandera española a la seu d´ ERC!!!
      Ramon| Adreça electrònica | dimecres, 8 de novembre de 2006 | 10:20h
      ERC havengut Catalunya als nazionalistes españols de PP Montilla.Inudem ERC de banderes españoles!Compra 1 bandera española i entregala ala seu/seus d´ERC.Corre,desde ahir ja n´estan portant!!!
  • Míting del PSOE: Passin i vegin!
    Jordi| Adreça electrònica | dimarts, 31 d'octubre de 2006 | 22:20h
    Míting del PSOE
    jaumeciurana | dimarts, 31 d'octubre de 2006 | 15:24h
    Un bon amic meu va anar al míting dels socialistes al
    Palau Blaugrana. No sé si és l'únic cas, però l'home,
    indecís, hi va anar perquè té una certa admiració a
    Zapatero i li feia gràcia veure'l en directe. Ara fa
    una estona me l'he trobat i estava esparverat. " Tenia
    la sensació que estava en un míting del PSOE o en un
    partit de la selecció espanyola de futbol. Els crits
    eren els mateixos: A por ellos, oe; Este partido lo
    vamos a ganar i Presidente, Presidente".

    Dedueixo que aquest "ellos" som nosaltres. No acabo
    d'entendre la irresponsabilitat i la dèria del PSC
    d'intentar dividir el país ara, després de trenta anys
    d'haver-lo intentat - i gràcies a tots aconseguit -
    unir. Em ve al cap el passatge bíblic del judici del
    Rei Salomó.

    Canvi d'opinió
    Francesc | dimarts, 31 d'octubre de 2006 | 18:04h
    En un post del seu blog del passat 14/9, amb títol
    "Opcions" li expressava la meva decisió de no
    participar-hi, en aquestes eleccions. Li he de dir que
    en rectifico, i votaré (això sí, amb el nas tapat) per
    posar el meu gra de sorra per intentar evitar
    l'arribada del lerrouxime a la Presidència de la
    Generalitat. El sr Montilla és un lerrouxista que
    treballa per la regionalització d'aquesta Nació, i no
    ho és pel fet dels seus orígens. El bateig per part
    del sr. Zapatero (mentider compulsiu i cínic
    reconegut) com el Lula dels treballadors d'Iznajar ha
    estat clar i entenedor. Un bon bateig per qui "ells"
    volen l' encarregat del magatzem (Catalunya).

    I dic tot allò amb l'autoritat moral que em dóna el
    fet que jo pertanyo a la immigració extremenya de
    començament dels anys setanta. Però a diferència
    "d'ells" jo he après estimar aquesta terra i fer-la
    meva, fer el català la meva llengua pròpia i familiar
    (amb accent segarrenc) i, en definitiva, aquesta és la
    meva Nació. Jo sí puc dir-los, al sr. Montilla, al sr.
    Corbacho, i a molts altres que són lerrouxistes. Jo no
    vull saber res dels seus guetos impermeables
    lingüístics, sindicals ni d'estómacs agraïts,
    s'anomenin Baix Llobregat o Vallès. En definitiva, jo
    no sóc "d'ells". Senzillament, sóc independentista.

    Fins ara havia votat sempre ERC, ara votaré a CiU. Votar ERC és fer Montilla president. Amb el text d´ aquí sobre em sembla que les coses keden molt clares.
  • el PP Morciya va estar a una sekta da yoba !
    eugeni carol| Adreça electrònica | dimecres, 18 d'octubre de 2006 | 17:51h
    Pel que vaig llegir fa molt de temps, aquest paio, el PP Montiya, deia haver estat d'una secta de jove (el P.T.E.) sino recordo malament eren com maoistes. El paio pel que sembla, en renega; com es un liberal-sociatas, no li fa gaire gracia la cosa.
    Tinc la sensacio que la candidatura li ve pero que molt gran.

    De l'altre personatge, no cal ni perdre el temps, es un autentic pijeras-impresentable.

    El tercer element, la Vanguardia, doncs de pura pena, com quasi tota la premsa de l'estat.
  • Ai aquests polítics!
    Jaume | dimecres, 18 d'octubre de 2006 | 10:23h
    Ei!, heu vist quin joc més guapo? jajaja, és molt bo perquè es riu de tots els polítics, fa molta gràcia. I més aquest any, amb tota la història dels pactes.
    És boníssim!!!!!
    Feu-hi un cop d'ull www.jocspolitics.cat
    jejeje

  • La vergonya convergent
    David Gutiérrez | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 12:56h

    És una vergonya el que està fent CiU, no hi ha paraules per calificar la campanya miserable i lamentable que està fent Convergència i Unió! Jo sóc de Sant Cugat i puc dir perfectament que vol dir un govern convergent. És insultant el que ha fet el senyor Xavier Sala, el seu nivell intelectual està sota mínims!

    gutiblog.blogspot.com

    • La vergonya socialista
      Francesc | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 15:17h

      Miri, jo visc en Castelldefels i li puc dir que estic patint un ajuntament PSC-PSOE des de 1979. El grau de sectarisme, amiguisme, prepotència de ignorants de l'escala del cigró, impulsor d'enfrontaments entre veïns, molts llocs de treball interins passats a categoria de funcionaris mitjançant oposicions de caràcter intern per als "amics"....Això sí que és una vergonya i una actuació miserable per part d'un govern.

      Per últim a un economista de reconeguda vàlua en la matèria li diu que el seu nivell intelectual és baix.. Oi que està de broma?¿O és que el paradigma cultural, tecnològic i científic és el candidat del PSOE, un ministre d'indústria que confon kV amb kW?

      • La vergonya sociovergent
        Xavi | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 15:50h

        Ara es dediquen a fotre's a caldo i després faran el què voldran amb el quart cinturó, amb la linia de Bescanó, amb les retallades a l'Estatut,...

        Socialistes i convergent enemics a les urnes, amics alhora de fotre el país

  • intolerants
    Joan P| Adreça electrònica | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 02:23h

    sala martin, un bon soldat convergent, membre de la fundació catalunya oberta, quan deu haver cobrat per aquest circ? una vintena d´americanes grogues?

    i en montilla? quin sparring més senzill, oi?

  • sala i martin el sectari
    ruben miranda | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 01:56h

    No estic gens d'acord amb el senyor Montilla, amb les seves idees i polítiques, però resulta obvi per a qui es llegeix l'entrevista sencera que el senyor Sala i Martin ha anat a fer una caceria amb el candidat socialista, sense cap mena de remordiments, faltant a la verdat i manipulant afirmacions. Em sembla molt greu i recolço la postura del senyor Montilla.

    Les paraules del senyor Sala i Martin parlen per si soles, acusa al sr Montilla de no ser universitari i de no ser un bon català.

  • Penja-robes
    frutos| Adreça electrònica | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 22:51h

    Pobre Montilla, que semblava un japonès impassible, i arriba l´home de les jaquetes i me´l fa servir de penja-robes! Després de tant ridícul, ¿què farien ministres, secretaris i subsecretaris espanyols, amb un penja-robes de president de la Generalitat? Ben senzill: arrepenjar-s´hi... 

  • Ni Mas, ni Montilla, Carod-Rovira
    Pere | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 22:51h

    És evident que el Montilla és l'spàrring que li ha regalat el ZP al Mas com a pagament de la seva traïció.

    La jugada és mestra, perquè busca desmotivar per sempre més l'electorat independentista o fer-lo entrar al corral convergent.

    Ningú amb seny pot pensar que aquest home serà un bon president de la Generalitat.

    Però no podem tolerar que se'ns pixin damunt d'aquesta manera. La jugada és massa evident.

    Carod no és perfecte, s'ha equivocat moltes vegades i té una certa tendència a autodivinitzar-se, però em sembla que està infinitament més preparat i que és infinitament millor com a persona humana i com a català que cap d'aquests dos personatges.

    Fem que el tret els surti per la culata!

    Davant la manipulació, cal que el país sigui inundat per una evidència: De president, ni mas ni Montilla

  • Hem resulta impossible escoltar l'entrevista...
    la veu de les llambordes | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 22:21h

    Ei! algú sap el que ha passat amb l'entrevista d'audio d'en Montilla i d'en Sala-Martín?

    Intento escoltar-la a la web d'en Sala-Martín i la de la Vanguardia peró amb format auditiu  em resulta impossible.

    Em sabrieu dir si es tracta d'un trits error meu o si també us passa el mateix?

    En campanya electoral, tot és possible (ja m'enteneu)

    Gràcies! 

    • Audio Sala i Martín
      Anònim | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 23:00h

      Es pot escolta perfectament. Ocupa 9.75 megues. Fes clic i espera una estona a que es carregui el programa d'audio o descàrrega't el fitxer al disc dur i escolta'l des d'allà. Salutacions.

  • Que es dediqui a una altra cosa.
    F.C.N. | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 20:36h

    La persona que vulgui ser President de la Generalitat de Catalunya, President de tots els catalans, ha de saber com a mínim, entre moltes altres coses.........parlar i esciure el català perfectament, si no és així, millor que es dediqui a una altra cosa.

  • No hi ha nivell
    Llaudal | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 20:05h

    No em pensava que el Sr. Montilla pugués presentar un perfil personal i intel.ectual tant deplorable. A mesura que anava llegint i escoltat l'entrevista m'anava enfonsant jo mateix de vergonya aliena. Com pot presentar-se a candidat per a presidir el nostre país una persona sense els mínims recursos per aportar dades concretes del seu propi ministeri; que, a més, sigui ell qui les demani a qui l'entrevista; que no hagi sabut preveure el tipus de preguntes que justament  coincideixen amb les que fa temps circulen per la xarxa ? Com pot ser que només se li acudeixi refugiar-se en l'obra global del govern quan se li pregunta pels fracassos del seu ministeri? Com pot ser que encara ens vingui amb el conte de la llàgrima per justificar la seva negació pels estudis? Com si ell fos l'únic que voler estudiar sense ajuda paterna! Però la gran majoria dels que feiem universitat nocturna (de 6 a 10 del vespre) ho vam aconseguir... malgrat les vagues i els grisos! Respostes de pena per part d'un senyor que no sap donar la cara ni en els cartells electorals presentats fins ara. El meu vot per a Esquerra prefereixo que es quedi a la sana oposició que amb aquest senyor.
  • A Sr. Montilla li cal saber contestar
    Janton| Adreça electrònica | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 20:00h

    A Sr. Montilla li cal saber contestar, en tenc que l'ha agafat en un mal moment amb molt poc aguant, el Sr. Mantilla segur que sap o hauria de saber respondre millor, encara que les preguntes siguin provocadores ell no ha de caure en el parany, respondre acuradament, educadament, reflexivament, amb seny, i ser respectuos  encara que l'altre no ho sigui i portar les questions al seu terreny.

    Janton

  • Ni Mas ni Montilla
    stent | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 19:55h
    Ahir parlàvem del dvd del Mas i avui de l'entrevista del Montilla.
    Tan difícil és veure que ni un ni l'altre poden ser presidents de la Generalitat!!
    La Generalitat no es mereix tenir un president de tan poca categoria com el Mas o el Montilla.

  • Curiositats!
    Sebastià | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 19:44h

    Una curiositat...

    aquest tal José Montilla, és un dels regals del Pinotxero Zapatero cap el traidor Mas per a donar-li la Generalitat?
    "En un lloc de l'altiplà, amb nom que no hem oblidat, hi pactà la traició el Mas i el Zapatero que és el seu aliat..."

    La resta la podem llegir en la pregunta del Xavier Sala...


  • foto de SiM amb Esperanza Aguirre
    Xuan | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 19:31h

    Ui, sí, el Sala i Martin és un altre "sobiranista". Jo també votaré a ERC per que pacti amb CyU i així siguem independents i tots amb el nivell C d'en Mas, no com "l'espanyol" d'en Montilla.

    A part de conyes, deixo aquí una foto de Sala i Martin amb el Rei i Esperanza Aguirre...tot queda dit.

    http://www.elpais.es/elpaismedia/diario/media/200412/02/economia/20041202elpepieco_1_I_SCO.jpg
  • Sala i Martín a RAC1
    Carles | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 19:28h
    Acaben d'entrevistar a en Sala i Martín a RAC1 i diu que ha estat igual de dur amb tots el candidats.
  • enllaç a lavanguardia
    mai9 | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 18:18h
    http://www.lavanguardia.es/gen/20061016/51288016937/noticias/se-lo-que-es-trabajar-desde-los-16-anyos-empece-de-aprendiz-doce-horas-al-dia-turismo-generalitat-pp-estatut-el-prat-psoe-maragall-martin-francia-ciu.html

    aquest és l'enllaç a La Vanguardia i sense pagar

  • És candidat a President
    Guillem | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 17:33h
    A veure si ens entenem: en Sala-i-Martin pot ser collonut, brillant, sectari, impresentable, els adjectius cadascú li posarà els que vulgui, en tot cas, Montilla és a l'escenari perquè  potser serà el president de Catalunya. Dit això és evident que del possible president de Catalunya s'espera una maduresa i un saber fer. Si li diuen que no té el nivell C de català, que no té una carrera, o que és un troç de lluç, ell ha de saber aguantar la compustura i en aquest cas, no ho va saber fer gens bé.
  • Patètic
    Wisecat | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 17:29h

    El soso Montilla ara resulta que a més a més, es un intolerant. La rata funcionaria que viu dins d'ell li ha sortit de l'anima. Quin perill de persona. Com ens en podem enrefiar de un altre que no sap somriure i que parla el catalá tan malament, amb tan poc respecte. No hi ha res millor com a candidat dins del PSOE catalán? En Sala Martin ha estat genial! Desitjo que segueixi mostrant·nos com son de veritat, els candidats a presidir el nostre pseudo govern.

    • Efectivament
      Pompeu | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 18:14h

      Una persona que no parla tan bé el català com tu... no és de refiar!

      Heil!

      • No has entès res
        Un | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 20:12h
        Diu que parla malament sense respecte, no incorrectament segons les normes gramaticals ...

        Quan hom assenyala quelcom, el tonto es mira el dit.

        • ets un tonto a les tres
          Coto | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 10:08h

          Amic meu, ets un tonto a les tres. Però, un tonto manipuador.

          WISECAT escriu: "Com ens en podem enrefiar de un altre que no sap somriure i que parla el catalá tan malament, amb tan poc respecte".

          I tu, infeliç, ens vols fer creure que: "Diu que parla malament sense respecte, no incorrectament segons les normes gramaticals ".

          No, no, hi ha una cosa que t'has menjat que es diu "coma". Molt lleig això.

          Heil!

  • Quina por...
    Lluis | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 17:36h

    Quina por que'm fa pensar que ens poden acabar governant en Mas, candidat del capital i de la dreta provinciana o aquest funcionari del PSOE, español hasta la medula, que no te ni ofici, ni estudis i ni el nivell C de catalá! Ara aixó si, un morro que s'el trepitja i tot el benefici.

  • Veurem que passa
    Toni | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 17:14h

    A mi el to de l'entrevista no m'apassiona però només la criticaré quan vegi quina entrevista li ha fet Sala i Martín a Artur Mas. Si veig que el colla per la manca de currículum polític (especialment durant els anys més difícils), pels seus pactes amb el PP i pel pobre Estatut que va pactar, aleshores em semblarà que és un entrevistador dur però just. Si, per contra, és dedica a fer sessions sado amb uns i fel·lacions als altres em semblarà una vergonya.

    Pd. Algú recorda com acabava El zoo de'n Pitus?

  • mala llet
    martí | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 16:42h
    Una entrevista amb un estil que podria fer la cope, amb molta mala llet.
    De La Vanguardia d'aquets últims anys no m'estranya res
  • Un parell d'impresentables!
    Joan| Adreça electrònica | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 16:29h
    Ni l'un ni l'altre, home. Jo per al meu pais vull gent potent que ens porti amunt, que ens faci somiar; no caganers que insulten a aquells a qui odien, encara que jo tambe els odii. Per molt poc que m'agradi en Montilla trobo molt trista l'actitud d'en Sala i Martin. Aneu a pastar fang amb els vostres metodes cutres. Despres us queixareu de la teleporqueria, de la demagogia i etcetera, pero no heu fet res per a elevar-nos per sobre d'aquestes circumstancies. I a sobre entre tots us fem publicitat gratuita. Aneu a-pas-tar-fang!!

    Joan
  • monti paiton!
    desfet | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 16:16h

    Monti: L'home que el punxes i salta... més aviat peta, esclata. Digam sectari. jeje. Una abraçada.

    Per cert, hi ha tants bons entrevistadors que no són periodistes... no fotem.

  • Molt divertit, si senyor
    Jaume | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 15:50h

    És lamentable tot plegat:

    1. Què en Montilla tingui tants números per a ser president.

    2. Què Esquerra s'hi prestarà.

    3. Què Iniciativa estàn ancorats amb el tema pesat i inútil de si s'és o no d'esquerres i se'ls vegi a la cara les ganes de no perdre la poltrona encara que hagin de col·locar al Montilla o qualsevol altre Socialista a Sant Jaume.

    4. Què el PP pretengui utilitzar a Catalunya per als seus obscurs propòsits Estatals.

    5. Què Convergència s'avingui a caure tan baix en una campanya de cops baixos.

    Per favor! Una mica de decència!

    Sincerament, tres anys de tripartit han aconseguit espanyolitzar-nos del tot, políticament, ja semblem tan imbècils com els nostres veïns rocieros.

    Penseu que qui governi, és possible que l'haguem d'aguantar 8 o 12 anys! I potser amb majoria absoluta! 12 anys de Montilla... quin terror!

    Jaume

    • L'has clavat
      Lluís | dimecres, 8 de novembre de 2006 | 11:16h
      I si quin terror, però tranquil que ja ens donaran l'opi necessari perquè anem tragant.
  • Dediquis a l'economia (algú n'aprendrà) i no a entrevistes tendencioses...
    Carme | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 15:32h
    El meu suport al candidat Montilla, malgrat em faci ràbia que un senyor com el Sala i Martín l'hagi pogut fer trontollar. Tot i això penso que el Sr. Sala i Martin és un prepotent però no d'ara sinó de fa molt temps. El fet d'haver estat a Columbia ho fa servir com si fós l'única "maravella" de l'univers que hi ha estat. I no és això Sr. Sala i Martin, no és això!  I sap una cosa? el seu neolliberalisme no  portaria enlloc a la nostra estimada Catalunya, bé potser sí,  a ser més americanitzada com ho és vostè???? I em temo que això a la majoria dels votants catalans no ens interessa. Per un BON GOVERN D'ESQUERRES, ARA I SEMPRE
    • Per una Catalunya (nostra, estimada) més americanitzada, més neoliberal (salvatge) ara i sempre!
      Jo vaig estudiar al Patronat Flor de Maig | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 19:08h
      Comunitat de caràcter minoritari (àrea metropolitana de BCN) i fortament exclusivista (socialista, espanyola, funcionària, post-marxista) els membres de la qual es regeixen per creences (PRISA, Ana Belen, Carles Francino i els seus texans dels anys 80), motivacions (càrrec a la Dipu o a qualsevol Ajuntament on passar l'estona) i valors diferents (Fòrum de les Cultures 2004) als dominants de la societat (món civilitzat i globalitzat) on són incloses i respecte a la qual observen una actitud de rebuig o hostilitat més o menys manifesta (aquesta).
  • Un president espanyol
    emigdi | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 15:25h
    Felicitats a en Sala Martin. Veure els espanyols cabrejats i en espanyol és sensacional. Montilla és culpable d'aquesta merda d'estatut, i que hagin enculat el president de Catalunya. La seva sortida de to demostra que és un candidat penós i que no pot ser president del país. Si us plau, ERC, jo us votaré perquè vaig veure ahir el DVD de CiU (pensava abstenir-me però us votaré), però no em feu president aquest espanyol.

    • en espanyol?
      Guillem | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 17:24h
      l'entrevista es va fer en català.

      http://www.columbia.edu/~xs23/Montilla_Insultando/Montilla_ALL.htm

  • NO en tens ni idea!
    Carme | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 15:48h
    Parteixes de la base que tots parlem espanyol? El dia 1 de novembre te n'adonaràs que no és així! De totes maneres cadascú a la seva.. com sempre... però reconeix que els més independentistes sovint han estat o són familiars d'espanyols, no creus? Com us equivoqueu...
    • .
      Bacus | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 17:45h

      La catalanitat no s'aconsegueix
      empadronant-se, sino que és un decisió personal i
      voluntària, el fet de que els familiars siguin espanyols no
      vol dir que els seus fills no puguin ser catalans/independentistes.
      O
      al reves poden ser pares independentistes i el fill un skin-head
      (espanyol)

      Els votants del PSC catalans esteu Zombismetitzats
      i patiu síndrome d'estocolm.

      A mi sala-martin no em cau bé, però m'agrada que les entrevistes és fagin mossegant estil (monegal) i no com els massatges que ens tenen avituats.

      Recordeu l'entrevista Gabilondo-Rajoy o Terribes-Rajoy... és demostra que rajoy no te cintura...


      El que sap fer millor un polític és donar respostes que no tenen res a veure amb la pregunta...

      p.ex..

      Qui mana al PP, sr rajoy??

      rajoy- avui fa un sol esplèndit.

      si no sap fer això un polític no serveix, l'altra opció és que sigui sincer i digui el que pensa, però d'aquests ni ha poquissims.

      http://www.cuatro.com/multimedia/video.html?xref=20060914ctoultnot_1.Ves&view=baja



  • AIXÒ ÉS UNA ENTREVISTA?
    D. Madí | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 13:23h

    A través de l'enllaç que ofereixes he llegit l'entrevista íntegrament. Impressionant. Entre l'entrevistador i un inquisidor del Sant Ofici no hi ha cap diferència. Bé, potser els inquisidors no eren tan extremandament sectaris, mal educats i manipuladors.

    D'això en diuen entrevista?

    Sobre Montilla, penso que és culpable de no haver engegat aquest impresentable a la merda molt abans. Encara no entenc com va aguantar durant tant de temps les aseveracions (que no preguntes) d'aquest comisari polític de CyU.

    • Ah!
      Francesc | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 15:24h
      Ah! però el Jordi Masdeu no les fa així? És clar ,solament es "dissol" quan és un pijo-progre l'entrevistat. Al menys el Sala-Martín no diu que és periodista, sinó economista. El Masdeu, el Francino, el Franco...què en són, periodistes... o membres del Col·legi de Periodistes?
      • bla, bla, bla
        D. Madí | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 18:13h

        Els de CiU sempre justifiqueu allò que no és correcte contraposant un exemple que ningú no ha defensat. Cada cop que la cagueu, està justificat perquè un altre l'ha cagat abans. El famòs vídeo és imfumable però... ei! que abans, l'any 1996 hi va haver un vídeo del PSOE d'un doberman, bla, bla, bla!

        Si tal com reconeixes Sala Martín no és periodista, doncs, apa... que s'hi dediqui a la seva feina. Mira que fàcil.

        Masdeu, Franciono, Franco, no són periodistes? Coi, que potser els coneixes? T'ho han dit a tu? O potser és que tu signes els diplomes?

        Sigui com sigui, ja m'agradaria a mi no ser periodista i vendre un 10% dels diaris que ha venut el Franco. Fill meu com diuen els espanyols (aquells éssers tan dolents i que no et deixen viure: "Algo tendrá el agua cuando la bendicen".   

        • Aclariments
          Francesc | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 10:54h

          Voldria aclarir-li alguns conceptes que en dóna per fets:

          1.- No sóc convergent i no em dedico a la política. Mai he viscut d'un sou de cap administració ni sóc un "estómac agraït" de cap partit. Sóc sobiranista i no vull saber res dels partits actuals i, per descomptat, tinc el dubte de la meva participació en aquestes eleccions.

          2.- Quan dic periodistes vull dir periodistes INDEPENDENTS I PROFESSIONALS, aliens a la ideologia del qui els paga. Jo, com a enginyer, quan em diuen com he de fer el meu treball, i aquest no s'avé amb la seguretat de la instal·lació, li dic al qui em paga que es faci responsable de la decisió i per escrit. Com allò comporta el meu acomiadament, prefereixo l'atur (ja he estat diverses vegades) que els tribunals. Per cert, encara estic esperant les responsabilitats sobre el pont "desaparegut" a Esparreguera, o és que, com era pública l'obra, s'hi fica sorra?

          3.- Allò que "s'hi dediqui a la seva feina" n'estic totalment d'acord. Per allò no s'haurien de dedicar a la política el 98% d'aquells que hi són. Diuen que són gestors (?)...de dèficits públics i sense cap responsabilitat!! 

          4.- Jo sóc extremeny de naixement  (d'un poble de Badajoz) i vaig arribar-hi el llunyà 1971 amb vint-i-quatre anys com a immigrant. Per tant no odio els espanyols, però, com a independentista català, no m'interessa allò que passi més abaix del riu Sènia ni més a l'oest del Segre i l'Ebre. Com en pot veure la meva llengua materna va ser el castellà, però la meva llengua familiar és la catalana des de finals dels setanta, amb el Nivell  C, per obligació i  respecte que en dec a aquesta Nació que és Catalunya.

          5.- Difícilment pot tractar-me filialment perquè tinc cinquanta-nou anys.

  • Protegir la dignitat dels candidats
    Yuanyu| Adreça electrònica | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 13:04h

    Aquesta entrevista posa en evidència que:

    - Xavier Sala segueix sent l'impresentable que sempre ha estat

    - La Vanguardia aposta per fer una campanya ben bruta aquestes eleccions, tot publicant una entrevista del tot impresentable, a més a més d'altres moviments que hem vist i anem veient.

    No  hi ha dret que s'ataqui d'aquesta manera la dignitat dels candidats, siguin quins siguin. Això que ha fet en Xavier Sala és el mateix que fa Jimenez Losantos i en aquest cas l'objectiu no es promoure el PP, si no CiU: no és llibertat de premsa sinó llibertat d'insult.

  • La 27 Divisió
    Lector que avisa | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:50h

    Atenció amb la 27 Divisió.

    la27divisio.blogspot.com

  • quin parell...
    Roger | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:49h
    Certament m'afegeixo als comentaris ja escrits.

    En Sala Martín és un sectari, la seva entrevista de periodisme no té res.

    Però en Montilla vol ser president de la Generalitat, hauria de ser una persona prou preparada com per saber-se'n sortir. En Carod n'hauria sabut perfectament.

  • bufa!!!
    Josep M | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:34h

    Brillant, aconseguir fer reaccionar a en Montilla d'aquesta manera. Per fi se li veu una mica d'emoció, i el que es veu...no ho comento.

    Mira que és patètic dir-se un mateix que és bona persona. És d'un patetisme ignominós.

  • Dos cretins
    Miquel | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:33h
    En Montilla demostra la seva incapacitat de tenir cintura politica, fuig d'una entrevista com va fer en Berlusconi a les ultimes eleccions italianes, i en Sala-i-Martín demostra vegada més que és un personatge, pretencios, impertinent i estupid. Resumint dos cretins. 
    • Re: Dos cretins
      Francesc Pujols | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 18:08h

      Potser és pretensiós i impertinent. Però estúpid no ho és.
  • Cada dia que passa...
    Tristany| Adreça electrònica | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:04h
    veig més clar que a ERC només li queden dues opcions:
    1ª- exigir la presidència de la Generalitat, directament. I si això no s'acompleix...
    2ª- passar a l'oposició i veureles venir.

    Per una banda veig impossible fer un tripartit amb la dreta regionalista (CDC-UDC), per l'altre, pactar amb el PSC, que fa tot el possible per perdre i que té a ZP donant suport a Mas, sería una temeritat que no paga la pena. Cal enfortir ERC  i esperar.

  • "Talante" Montilla
    saltenc | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:02h
    Sempre sentim els savis dient que les entrevistes són fetes a mida, doncs amb aquesta no es podran queixar.
  • un qualsevol...
    Marc Arza| Adreça electrònica | dilluns, 16 d'octubre de 2006 | 12:01h

    En Sala i Martín pot fer perdre els números a qualsevol, però qualsevol no hauria de poder ser President de la Generalitat de Catalunya.

    Impresentable la poca cintura dialèctica del candidat Montilla.

    Salut,
    Marc Arza Nolla

    www.catalunyafastforward.blogspot.com

    • Aneu al pet
      Manel Baixa| Adreça electrònica | dimarts, 17 d'octubre de 2006 | 20:48h

      Feu pena tots els politics i els ke opineu no teniu personalitat... només interes!!!

      ANEU TOTS PLEGATS AL PET ! en especial els de CiU, 23 anys manant i ara veuen la palla al ull dels demes, deporable!!! ( apren Casadesús!)




pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 51 visites
  • Aquesta setmana: 1675 visites
  • Aquest mes: 6679 visites
  • Des de l'inici: 1242140 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 379 visites
  • Aquesta setmana: 7043 visites
  • Aquest mes: 28046 visites
  • Des de l'inici: 1842026 visites

Últims 40 canvis

Notícies VilaWeb

ACN

ACN Política

ACN Societat

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
Creative Commons License
Saül Gordillo. Bloc sense fulls is licensed under a Creative Commons Reconeixement-No comercial-Compartir amb la mateixa llicència 2.5 Espanya License.
Based on a work at blocs.mesvilaweb.cat.
Permissions beyond the scope of this license may be available at http://www.saul.cat.


RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats