VilaWeb.cat
botxi | Polític-militar | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 00:45h

Trobo una excel·lent proposta la del Montilla, la de fer un debat (en) espanyol a un canal d’àmbit espanyol.  Naturalment que el Montilla ho fa perquè sap que és l’única opció que té per guanyar-li un debat a l’Arturito (podria parlar en el seu perfecte andalús, i el moderador el tindria a la butxaca, àdhuc a Antena 3, no diguem si és a qualsevulla de les altres...).

Perquè el Montilla, a una cadena espanyola, faria del que ell sap i pot fer millor : d’espanyol.  Quan parlés de “nuestro país”, quedaria clar que es tracta de “nuestro país, España”.  Cap dubte.  I si parla de “nuestra selección”, queda clar que és “la roja” aquesta que volen fotre de moda.

Però.... ai ai ai.... amb l’Arturito...  De què faria l’Arturito ?  De nacionalista català que planta cara al botifler Montilla ?  O de pactista simpàtic a Madrid, estil Miguel/Miquel Roca/Roca ?  Quina esquizofrènia, tu !  Per això no vol el debat, en Mas !!  (...)


Als de CiU els és fàcil, en època electoral, d’anar de nacionalistes, sobre tot a l’Avui, a El Temps o a Vilaweb.  No et fot ?  Saben que poden quedar bé amb quatre eslògans, que després ja “matisaran” convenientment quan toqui.  Ara, anar a la tele madrilenya, és una altra història.

A la tele madrilenya, el que diguin quedarà enregistrat i el passaran tants cops com aquí hem passat la famosa promesa mentidera de Zapatero.  Amb la diferència que ZP pot incomplir, i no passa res, però als de CiU els presentaran la factura quan convingui.

Sr. Mas, vinga, machote, tingues pebrots d’anar a Madrit a fer-te el patriota davant del botifler renegat.  Tingues pebrots d’anar a la tele espanyola a demanar seleccions catalanes, balances fiscals, català obligatori, control de la immigració per a Catalunya, presència a la Unesco...

¿ O de què vol debatre, Sr. Mas ?  ¿ Només “dels problemes que interessen les persones”, i deixar-se de “debats identitaris estèrils”... i aleshores regalar-li al renegat la victòria televisiva?  No ho té fàcil, Sr. Mas...

Bé, sí ho té fàcil, simplement rebutja, tot ofès, el debat, fent-se el catalanista.  Perquè ser catalanista a TV3 és fàcil, oi ?  Per què no prova a fer-se’l també a Madrid, i així s’entrena per quan esdevingui President ?  Potser perquè no cal ?

Comentaris: 14
  • El comentari fet amb retard
    borinotus | diumenge, 8 d'octubre de 2006 | 16:25h

    Aquest comentari l'escric amb dies de retard degut al famós "captcha error".

    Volia dir que la història aquesta de la llengua del debat és un nou intent del PSC d'identificar el votant castellanoparlant com a "xarnego militant". Ja ho van intentar amb la qüestió dels origens del Montilla i no els va sortir gaire bé. Pensen (igual que el PP i els Boadella's boys) que el "cinturó roig" s'aixecarà en massa a votar qui els representa i que si no ho han fet fins ara és per la manca d'un referent en el qual s'hi sentin identificats.

    A mi (que visc al "cinturó" i sóc "xarnego") em sembla que el perill de "confrontació entre comunitats" fa temps que es va conjurar i de fet no hi ha hagut mai una militància espanyolista. No s'entendria sinó que la immersió lingüística en el sistema educatiu hagi provocat tan pocs problemes (poso aquest exemple perque el trobo el més indicatiu).

    D'acord que molta gent d'aquesta zona pot ser reacia a parlar en català i se sent espanyola però us ben asseguro que (pel que jo veig i amb les  excepcions que calgui consignar) tothom que fa servir aquesta estratègia d'atiar aquests fantasmes es fot unes bones morrades.

    • D'acord
      botxi | dimarts, 10 d'octubre de 2006 | 01:39h

      Molt d'acord.  Afegiria que el Zaragoza va una mica desesperat perquè veu que PSC+ICV < CiU, i això fa que necessiti ERC desesperadament, i faci el que pugui per arreplegar quatre vots.

  • Televisió espanyola per a votants espanyols afincats a Catalunya
    niventnigent | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 23:23h

    Hola,

    Tal com ho veig jo, l'interès del PSC-PSOE per fer un debat en un canal espanyol és per atraure el vot de la massa de votants socialista que vota a les generals però no a les autonòmiques. Aquesta tipologia de votant viu totalment alienada de la realitat catalana, i sovint no té ni sintonitzada TV3.

    La jugada seria rodona per a Montilla: podria dirigir un missatge dissenyat especialment per aquest votant potencial, i en Mas no hi tindria res a guanyar, perquè el seu electorat hem de suposar que sí que mira TV3 (la "seva").

  • Caracterització del comportamente d'aquest paio
    Ferrán | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 10:28h

    Està capacitat per a entendre'l tot, jutjar-lo i emetre dictamens. És com un tertulià dels de la Ràdio: s'atreveix a opinar sobre gairebé tot. L'insult és una eina d'ús habitual en ell: botifler Montilla, botifler renegat, Mas ... que no té pebrots. ..

    Sap el que hauria de fer tot el món, i l'hi diu. Fins i tot coneix per endavant que els altres van a fer altra cosa.

    Té una idea clara de com ha de ser la gent: com ell es pensa. Manifestant un típic problema de narcisisme, els quals no són com ell creu que és, són dolents. Déu meu, com una cosa tan íntima com l'auto-admiració pot esdevenir en un comportament ridículament antisocial.

    Classificar conformement a criteris particulars i amanir-lo amb insults és un típic comportament violent, de clara arrel totalitària. Els quals tenen aquest comportament segurament han rebut aquest tracte en la seva infància i es manifesten amb violència antisocial com "resposta" a allò que ell va sofrir.

    No té la Generalitat Dispensaris Frenopàtics on es tracti de reinserir en la vida civil a aquests espècimens esgarriats?

    Encara que el narcisista d'aquest blog ho crea, Català no és una categoria homogènia. Hi ha f. de p. catalans i bones persones catalanes. Ell sap on cau ...

    • Nen, no saps ni escriure el teu nom
      Anònim | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 15:11h

      Ferran no du accent a l'A, tros d'ase, per la qual cosa suposo que votes a PSC i ets del sector Montilla o CIU sector Justo Molinero, que després de 23 anys o més de viure ací no teniu ni puta idea de parlar la llengua autòctona... que dir que escriure-la.

      I per a una vegada que Bush-Txinet encerta no me'l confonguis ni esvalotis.

      • Ascriurem kom ans surti dals pabrots!!!
        Ferran | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 18:45h

        Si sóc com Montilla. Txarnego total. Escric en aquesta llengua i en tres més. Encara que veig moltes faltes d'ortografia en gent educada en l'escola de la Generalitat. Jo el català ho he après llegint literatura en català. Ffaig faltes, però us entenc de p. mare. I sé de quin peu coixegeu.

        Ascriurem kom ans surti dals pabrots!!!

        • Disculpes
          Anònim | divendres, 6 d'octubre de 2006 | 11:58h

          Era broma, Ferran.

          Per cert, sóc el mateix Anònim que escrigué allò de "asciurem kom ans surti dals pabrots!!!". Una qüestió de sentit de l'humor. Per cert, jo també sóc xarnego.

  • Bush-txinet, em sorprens!!!
    Anònim | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 09:57h

    Bush-txinet!!! Per una vegada em trec el barret davant teu! Ni jo hagués fotut tan el dit a la nafra!

    Després d'això, PERÒ, m'hauries d'explicar perquè tens tantes ganes d'un pacte CIU+ERC, doncs són tal púrria de gent aquests de CIU que tampoc tal pacte és gaire diferent del que en el seu dia es va fer amb el PSC i ICV. Ho sento, però després de la lloança que t'he fet havia de dir algo el teu estimat Anònim, l'autèntic anònim i no aquests altres usurpadors que es dediquen a fer de normativització lingüística als participants, estil la repel·lent Norma dels 80. Filòlegs catalans: talleu-vos el cap un rato i treballeu positivament per la reconstrucció nacional enlloc de donar pel sac als que parlem la llengua.

  • En els moments més durs del boicot.
    Anònim | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 08:47h

    Artura Mas estava a favor d'ofrenar noves glòries a Espanya. si calia defendre els interesos economics per ell representats.

    Fins i tot, si fa falta dir que li agradava la selecció espanyola, ho diu.

    L'èxit de l'Estatut promogut per ERC amb el PSC du a aqueste situacions.

  • Si jo fos en Mas...
    4 barres | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 03:34h

    ...i em passés el dia llegint segons quins blocs a Vilaweb, tindria la mateixa sensació que un bolo de la bolera quan veu com la bala roda i roda i s'acosta i cada cop es fa més grossa...

    Llastimosament, tant en Mas com tots nosaltres vivim en una realitat més indulgent amb els milhomes de plàstic i els polítics connivents amb el capital venut a Madrid. Però a cada porquet li arriba el seu Sant Martí.

    Per cert, s'acosta Sant Martí...

    • correccions
      Anònim | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 09:09h

      "Bolo" = bitlla, i "bolera" no existeix en català. I en aquest cas, "bala" és "bola" (una bala és petita).
      I l'expressió "a cada porquet li arriba el seu Sant Martí" és una simple transcripció del castellà.
      Esforcem-nos una mica per eradicar el catanyol.
      • Tens raó, "correccions"
        3 barres | divendres, 6 d'octubre de 2006 | 01:24h

        Dispensa, Pompeu, però és que eren quarts de tres de la matinada i ja no hi veia de son. Però com que tens raó, m'he penalitzat traient-me una barra.

        L'altra cosa és això del porc. Suposo que m'acuses de fer "una simple traducció literal". "Transcripció" seria haver-ho copiat d'un text en castellà i haver-ho escrit  en castellà mateix. Esforcem-nos una mica per eradicar les imprecisions.

  • No donguis pal kul
    Anònim | dijous, 5 d'octubre de 2006 | 09:59h
    Ascriurem kom ans surti dals pabrots!!! Nurmeta cutra!!

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats