VilaWeb.cat
botxi | Polític-militar | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 00:09h

Iñaki etxera... L’Iñaki, cap a casa.  Em refereixo a Iñaki de Juana, pres polític basc segrestat a la presó espanyola d’Algesires, i que porta 6 setmanes en vaga de fam davant la total passivitat de l’esquerra i del nacionalisme benpensant i panxacontent.

No entraré a valorar la trajectòria nacionalista de l’Iñaki.  Tant me fa.  Va colpejar durament l’enemic i per això porta dues dècades a la garjola.  Va prendre una opció de vida amb la qual podem o no estar d’acord.  Tant me fa.  No és el motiu d’aquest posting.

L’Iñaki ha complert la condemna, d’acord amb el Codi Penal vigent aleshores.  Doncs prou.  Cap a casa.  Doncs no.  L’Estat espanyol, emulant Guantánamo o Israel, s’inventa una “nova” interpretació del Codi Penal i el manté engarjolat després de complir condemna.  Naturalment, el Poder Judicial espanyol demostra (un cop més) el seu paper subaltern i convalida aquesta “reinterpretació”.  Cap argument jurídic... només la conveniència política en clau espanyolista.  La injustícia feta justícia.

Però amb això ja hi comptem.  És així.  És un argument més per fotre el camp d’Espanya.  El problema, el drama, és la inacció, el total abandonament, per part dels habituals amics de totes les causes “democràtiques”, dels “drets humans”, etc.  (...)


On són ERC, ICV, Esquerra Unida, el PSM, el Bloc... ?  (Amb CiU no podem comptar-hi, queda clar :  el seu paper de “nacionalismus interruptus” el tenen molt clar.)  Però els habituals cridaners de totes les causes desesperades... on són ?  Estem parlant d’un escàndol judicial de proporcions siderals.  Estem obrint la porta a la simple derogació de l’estat de dret.

On és Amnistia Internacional ?  Per què es preocupen tant dels taliban de Guantánamo i no baden boca amb l’abolició de la tutela judicial a un estat europeu com l’Estat espanyol ?

On són els centenars d’advocats compromesos ?  Com és que el Tribunal de Drets Humans encara no ha rebut milers de sol·licituds d’intervenció ?

Què passa amb l’Iñaki ?  ¿ És potser perquè és un pres d’E.T.A. que tothom calla ?  ¿ És potser perquè és un nacionalista radical, que mirem cap a un altre cantó i tolerem la que possiblement és la injustícia més gran dels darrers 30 anys ?

La causa de l’Iñaki no és només la causa dels nacionalistes, és la causa de tothom qui creu en l’aplicació justa i imparcial de la justícia.  Si la “justícia” espanyola se’n surt i l’Iñaki passa els propers anys tancat i complint una condemna inexistent... tururut viola !!   Ja podem plegar.

Mentrestant, els del GAL es pixen de riure amb els seus 3 mesos de presó a canvi d’una trentena de morts.  D’aquests tampoc no se’n recorden, tots aquests benpensants i panxacontents.

Comentaris: 20
  • psicopata
    Toni Perpinyà | dissabte, 23 de setembre de 2006 | 20:44h
    Aquest tio és un psicòpata i la seva pena són milers d'anys a la presó. A més mentres estava tancat ha continuat delinquint. No veig on estaria millor que ben tancat.


  • Botxí! Ets un freaky!!!
    Anònim | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 19:55h

    Doncs això, nen! Que ets un freaky del quinze! Vols un pacte CIU+ERC (on ereu els CIU+ERC abans que CIU pactés amb el PP al 1999 i fins al 2003???; sou una colla de criptoconvergents que voldríeu l'ERC titella d'en Colom), defenses els etarres (tant freakies com tu, però amb més collons), et cagues amb en Rubianes (perquè parla en castellà, és de ICV i tu ets un catalanet ben pensant i molt educat), defenses els parlants de guaraní quan segur que no en coneixes cap i si el coneixes li parles en castellà (perquè és un sudaca que se li'n refot el català), però per contra te la suen els negrets ploramiques i menjats per les mosques (sic, botxinetus imbecilus dixit).

    Només aconsegueixes una cosa; que entri en el teu bloc per petar-me de riure en veure algú tan passerell! Tallat el cap amb la teva destral! (és una metàfora això darrer, no et desitjo cap mal ni te'l faria, com segur que te'l farien sense cap mania els etarres que defenses)

    • Criptoconvergent ?
      botxi | dimecres, 20 de setembre de 2006 | 00:11h

      Home, això és gratuit....  Com vaig explicar fa temps, em vaig donar de baixa d'ERC (quan érem quatre gats) en el moment que el partit va començar a pactar amb el PSC-PSOE a l'ajuntament de Barcelona.

      Sempre he defensat l'acord entre nacionalistes, per sobre de tot.  No des de la subordinació, ans des de l'entesa en clau de país.  Què on era jo al 99 ?  Votant ERC, malgrat tot...

      Ah, i si llegir el Botxí et fa riure una estona, doncs ja em dono per satisfet.  Tot el que sigui obir debat m'interessa.  A reveure (i gràcies a tots pels comentaris).

      • La llei de l'embut
        Anònim | dimecres, 20 de setembre de 2006 | 10:29h
        Per què a ERC li exigeixes tant respecte als pactes i tant poc a CIU? Continua sent respectable CIU, per tu, després de pactes repetits amb el PP? És més: no s'ha posat CIU a l'alçada de qualsevol partit espanyol com un altre després del pacte amb el PP? (i això que no hi compto les mil i una espanyolades dels 23 anys de despropòsits quan van governar) Per què a CIU li perdones tant i en canvi, a ERC, a la primera de canvi, els denostes perquè pacten amb els socialistes?
  • CiU nacionalista?!!?!
    Anònim | dimecres, 20 de setembre de 2006 | 08:56h
    Ara sí que ric (veus com em fas riure); CiU és nacionalista segons tu! Ara que hi penso, tens raó, és nacionalista ESPANYOLA!!!
  • Són tots una colla de freakies!!!
    Anònim | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 12:49h

    Els etarres, només per freakies, ja es mereixen estar on estan. Que els bombin!!!

    Quan ells han matat no passa res, són actes de guerra; quan els maten a ells són assassinats de l'Estat.

  • Cal trencar el silenci
    Sdinger | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 11:43h
    Totalment d'acord amb el comentari. Només afegir que se li perllonga la pena (en realitat un pena perpètua ) per dos articles d'opinió!!
    • Amenaçar és opinar?
      Anònim | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 12:26h
      Els articles "d'opinió" eren constitutius del delicte d'amenaces terroristes. Una manera d'opinar com altra qualsevol. Això li ha costat seguir on segueix.

  • Justícia ja
    Jesús | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 11:12h

    Es necessita més ressó de tot això.
    Jo només penso en què si es salten la justícia amb el cas de l'iñaki, és com obrir la porta: què més no faran a partir d'ara?
    Si ningú protesta, si ningú diu res, tindran via lliure per fer i desfer sense por que ningú aixequi un crit per protestar.
    Qui seran els propers? els catalans? els gallecs? els canaris?

    Això s'ha d'acabar.

    Gràcies pel post.
    • Igualment
      Anònim | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 12:07h
      Igualment faran el que els roti. El que hem de mirar és que no ens ho facin a nosaltres.
  • Catalanet que no n'aprèn!
    Anònim | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 10:48h

    Botxinet capullet (no és un insult, és una qualificació que fa referència a la teva immaduresa política)! Formes part d'aquests catalanets que se pensen catalanassos perquè criden "Visca Terra Lliure" o "Terra Lliure, torna!", però que a l'hora de la veritat us quedeu en les paraules. Vist el fracàs de l'activisme armat a Catalunya, us emmiralleu en Euskadi i ETA i voldrieu ser com ells quan sigueu grans, però com a molt escridasseu als independentistes d'ERC al Fossar de les Moreres (ERC, l'únic independentisme parlamentari i per tant democràticament representatiu, mal et pesi) quan no teniu collons de proclamar la lluita armada i "tiraros al monte" (gràcies a Déu! tot sia dit).

    Pren-te les pastilles, botxinet, i sobretot creix. A ETA li ha portat fluixa Catalunya i la seva independència; ans al contrari, amb les seves accions "col·laborant" amb nosaltres els catalans només han fet que comprometre la nostra causa, emprant-nos per fer-se publicitat, com en el cas de la treva a Catalunya (s'oblidaven que el nostre país anava de Salses a Guardamar i de Fraga fins a l'Alguer, els molt ignorants) que van comprometre a ERC i a Carod i al moviment independentista en general.

    Com nosaltres per ells som un caganers, per mi es poden podrir a la presó de per vida i que els defensi sa mare. Jo em dedicaré a Catalunya, mentre, doncs com deia Companys, Catalunya només té als catalans per defensar-la. I no ens perdem en batalles que no són la nostra.

    • No és pas incompatible
      botxi | dimecres, 20 de setembre de 2006 | 00:04h

      Dius que et dedicaràs a Catalunya.... bé, jo també.  No és incompatible amb denunciar una enorme injustícia.

      Sobre el paper d'E.T.A. als PPCC, jo no n'he parlat mai.  A cap posting.  Per això no sé perquè treus coses que jo no he dit mai.  De fet, discrepo del propi fet de que hagin fet servir els PPCC com a camp de batalla de la seva guerra.  En això, estem d'acord.

  • Ja es veu el que t'agrada
    Lluís | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 09:36h

    Com únic comentari dir-te que l'Estat tracta a éssers de la classe de De Juana com es mereixen.

    Aquest fulano està condemnat a més de 3000 anys de presó per haver assassinat a unes 20 persones. Duu 18 anys en la presó, o sigui, menys d'un per assassinat.

    Afortunadament, des que el Tribunal Suprem va establir la doctrina que aquests delinqüents múltiples compleixin les seves condemnes successivament s'ha acabat la conya que surtin al carrer amb compliments de pena tan ridículs.

    Si l'assassí De Juana es posa en vaga de fam no és el nostre problema. A veure si es mor aviat i s'estalvia l'Estat la seva manutenció i allotjament.

    Tu, Botxí, pren nota. Això és el que li espera als quals tenen les teves idees. Si per covardia encara no han engegat la teva vocació "militar", és el moment que ho facis i provis que des de llavors la teva biografia es començarà a semblar a la d'un De Juana més.

    Bé ja es veu el que t'agrada. Qui són els teus ídols. Què afalaga el teu gust. Quina classe d'ésser ets.

    Que sàpigues que això no té gens que veure amb Catalunya o el català. Tu ets un degenerat que et disfresses de defensor d'una cosa que no té gens que veure amb tu.

    • On és l'argument ?
      botxi | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 09:46h
      Gràcies pel comentari (també als altres).  El que no veig en el teu escrit és cap argument a favor de mantenir-ho a la presó després de complir la seva condemna (bé, potser l'ànim de revenja o l'odi contra el nacionalisme radical basc).
      • La idea és doble ...
        Lluís | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 10:06h

        La idea de mantenir a la presó a aquests delinqüents és doble: d'una banda que compleixin el mínim que l'ordenament jurídic permet de les condemnes que reben --40 anys de compliment efectiu--, d'altra banda, evitar que surtin al carrer assassins sense penedir ni rehabilitar, disposats a tornar a assassinar.

        I, com bé assenyales, conductes aberrants com la d'aquests assassins multi reincidents sense capacitat de rehabilitació té la seva arrel en la forma de pensar nacionalista. En això es veu en la seva màxima expressió la toxicitat d'aquesta forma de veure el món. Veure el món en clau nacionalista pot dur a l'individu als comportaments més aberrants. La llista d'intoxicats que hem vist és enorme; alguns exemples: aquests extremistes bascos, serbis, nazis alemanys, franquistes espanyols, catalanistes de Lluís Companys, xinesos de Chiang Kai-Shek, ...

        Del que no comentes gens és de la teva atracció malaltissa per aquests delinqüents monstruosos. Què hi ha aquí en aquest subconscient malalt. Tens identificades les causes de l'odi que et conduïx?

        • N'hi ha més
          Francesc | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 16:53h

          Més delinqüents monstruosos:

          Nacionalistes i imperialistes de Stalin i Mao Tse Tung, defensors de la puresa ideològica com Walter Ulbritch, Erich Hönecker, Ceasescu i Janos Kadar, camboians per un nou món de Pol Pot, falangistes i milicians de checas espanyols, milicians de la FAI....n'hi ha hagut molts

  • estem parlan de llei ??
    Ruc | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 10:50h
    Si la llei diu X i després no és cumpleix "l'estat de dret" que tant us ompliu la boca salta pel aires.

    Aquí s'ha redactat una llei d'aplicació retrograda i això sabem que s'haguanta amb pinces, ja que tb es podria haver eliminat la llei de punt final de la tant adulada transició, però ara no toca...

  • La llei és la mateixa per a tothom
    borinotus | dimarts, 19 de setembre de 2006 | 08:25h

    Però l'argumentació de la seva diferent interpretació a persones i situacions diferents està profundament lligada a aquell vell i profund aforisme espanyol: "Por mih cohone"

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats