Correu Blocs | VilaWeb.cat
sgordillo | Relat diari | divendres, 8 de setembre de 2006 | 14:30h

Les declaracions de Pepe Rubianes a El Club de TV3 [vegeu el video], en el context d'una brutal ofensiva catalanofòbica durant la duríssima negociació estatutària, ha estat l'excusa per vetar l'espectacle de l'artista català al Teatro Español de Madrid. La combinació de Rubianes i García Lorca ha resultat inacceptable per als intolerants i neofeixistes, que troben aixopluc en l'alcalde de Madrid, Alberto Ruiz-Gallardón, que passa per ser el més moderat del Partit Popular.

Sense intentar copiar en Pepiño -i no fent servir els seus termes-, m'agradaria saber què en penseu d'aquest lamentable episodi. Feu els vostres comentaris.   

Anotacions a la bloquesfera política

> Sandro Maccarrone (Joventut Comunista): Rubianes, solamente

> Javier Naya (Joventut Socialista): Rubianes

> Joan Antoni Baron (alcalde de Mataró, del PSC): La torna d'en Rubianes

> Joana Torres (PSC): L'Espanya rància i de pandereta

> Oriol Vaquer (Joventut Socialista): Atac feixista a la llibertat d’expressió per part de Ruiz-Gallardón

> Roc Fernàndez (regidor de CiU a Sant Feliu de Codines): Rubianes, Gallardón i l'Hereu de Clos

> Marc Espasa (Joventuts d'Esquerra Republicana): El cas Rubianes

> Jonatan Triviño (Joventut Socialista): Atac a la llibertat d'expressió

> Carles Sala (regidor de Festes de Tarragona, d'UDC): Pepe Rubianes

> Iñaki Escudero (coordinador d'EUiA a Osona): Rubianes, Madrid i l'Estatut

> Ricardo J. Royo-Villanova (Izquierda Unida): Pues no sé si puta España, pero puto Madrid, desde luego

> Carles Ribera (El Punt): Rubianes

> Oriol Izquierdo, escriptor: Rubianes

> Martí Rosselló, escriptor: Rubianes, el dolent

> Croat Català: Especial: Rubianes som tots. Crida al boicot

> Toni Ibàñez, escriptor: El cas Rubianes...

> David Figueres, escriptor: De Rubianes, en som uns quants

> Vilapou: Pepe

> Borinotus: Rubianes

> Carquinyol: L'Espanya que censura


Comentaris: 29
  • Elogi de la censura
    Anònim | dijous, 28 de setembre de 2006 | 20:36h
    article publicat a http://cinicat.wordpress.com/LA CENSURA A PEPE RUBIANESSeptember 8th, 2006 by cinicat

    L’alcalde de la ciutat de Madrid ha entès, com bon patriota que és, que no es podia permetre que un home com Pepe Rubianes estrenés una obra a la capital del Regne, i menys encara en el marc del Teatro Espanyol.. Un home que és capaç de burlar-se de l’Espanya Eterna, Una, Grande y Libre, i que sectàriament només reconeix com a vàlida l’Espanya que ell anomena democràtica, un home així no mereix que se li permeti estrenar cap representació seva en tan digne espai escènic. I que no diguin que això és censura ni limitació de la llibertat d’expressió, perquè no ho és. Simplement és un qüestió d’honor patri. A Madrid no fan com aquells nacionalistes catalans de pacotilla que davant del posicionament polític d’un nacionalista espanyol de veritat com és l’Albert Boadella, no li prohibeixen perquè no gosen i encara el subvencionen més que a ningú per dissimular. Els catalans sí que censuren i limiten la llibertat d’expressió, encara que no tinguin nassos de fer-ho obertament. Aplaudim, doncs, Alberto Ruix Gallardon per la seva gallardia en defensa de l’honor espanyol, que en definitiva vol dir també en defensa de la llibertat d’expressió.

  • HISTRIONISME TOIXARRUT
    Toni Ibàñez| Adreça electrònica | dissabte, 9 de setembre de 2006 | 11:12h
    El cas Rubianes dóna molt que
    pensar... La cosa sembla simple, però no ho és. El simplisme arrossega
    molts opinadors acrítics que s'apunten al blanc o negre amb una
    celeritat paorosa. No es pot apel·lar a la llibertat d'expressió per a dir qualsevol cosa de qualsevol manera.
    En Rubianes mai no ha estat sant de la meva devoció. Sempre l'he trobat
    barroer, groller, pescater... Rubianes ha fet la viu-viu tots aquests
    anys explotant el seu "humor escatològic" tot esdevenint el pallasset
    oficiós de Catalunya (de la mà del pallasso oficial, en Bonafont, via
    TV3) sense haver de parlar, oh paradoxa, una puta paraula en català. És
    la dubtosa gràcia del culo, caca, pipi. El seu "èxit" diu molt dels seus admiradors. Ningú amb dos dits de front pot defensar les desafortunades declaracions que va perpetrar al programa El club de TV3,
    malgrat que puguem estar d'acord amb el fons ideològic. I és llàstima
    que, en aquest cas, el missatger hagi matat el missatge el qual val
    molt la pena, perquè l'obra Lorca eran todos
    és una obra seriosa, oportuna, didàctica, molt recomanable. Rubianes
    s'ha enterrat ell solet. El seu histrionisme toixarrut, injustificable,
    l'ha deixat fora de joc. Culpar ara els altres dels seus errors ho
    trobo covard i lamentable. Per tant (i no sabeu com em dol) comparteixo
    l'editorial de l'ABC d'ahir. I sé que, amb aquest post, m'exposo a ser rebutjat pel Pensament Únic Català. Se me'n fot. La dissidència és el que em queda de propi enmig d'aquest papanatisme oligofrènic que m'envolta.

    http://entrellum.blogspot.com



    • És un cas de censura, o bé es discriminació?
      J.R. | diumenge, 10 de setembre de 2006 | 03:29h

      No sé si es correcte de parlar de censura en aquest cas. M'explicaré:

      En Rubianes és una mena de Boadella bis. Tots dos fan servir l'escàndol i la grolleria per atreure públic a les seves sales. Aleshores, la qüestió es si aquesta mena de màrqueting ha de ser finançada o cofinançada amb diners públics. Si la resposta és NO, ni Rubianes ni Boadella haurien d'actuar en teatres fets o comprats amb diner públic. En aquest cas no estaríem davant d'un cas de censura, perquè podrien continuar actuant sense cap problema en sales privades (si és que els volen, és clar), sinó d'un cas de discriminació. A Pepe Rubianes, l'Ajuntament de Madrid l'ha discriminat per maleducat. No hi tinc res a dir. Són els madrilenys qui han de decidir què es fa dels seus impostos. Sospito que, a diferència de nosaltres, als madrilenys no els agrada que els insultin i pagar ells la festa.

      Tampoc no tindria res a dir, per exemple, si a Boadella no se li permetés d'actuar el TNC: És més em molestaria veure junts el nom de Boadella o el de Rubianes i  el TNC, trobo que seria fer un mal ús dels meus diners.

      Dit d'una altra manera: un empresari de teatre privat pot negar-se perfectament a contractar un actor, simplement perquè no li agraden els valors que encarna aquell actor. Trobaria estrany, per exemple, veure un actor que insulta els catòlics actuar en un teatre de l'Església Catòlica. I si ho pot fer un empresari privat, també ho pot fer un Ajuntament, només que l'Ajuntament actua en nom dels seus representats. Suposo que quan Gallardon ha actuat d'aquesta manera, ho ha fet perquè creia que aquest era el sentiment d'una majoria de madrilenys, que són els qui paguen el "tinglado". Si ha fet bé o malament, ja ho diran les urnes.

  • El profe de filo del meu insti, ves
    Mireia| Adreça electrònica | dissabte, 9 de setembre de 2006 | 16:18h
    Home Toni, que també podries deixar el text tal i com el tens al teu blog, que diu aixís

    "Rubianes ha fet la viu-viu tots aquests anys explotant el seu "humor escatològic" tot esdevenint el pallasset oficiós de Catalunya (de la mà del pallasso oficial, en Bonafont, via TV3) sense haver de parlar, oh paradoxa, una puta paraula en català. És la dubtosa gràcia del culo, caca, pipi. El seu "èxit" diu molt dels seus admiradors."

    amb l'enllaç al meu blog amb lo de "dubtosa gràcia del culo, caca, pipi", que jo ho entenc que no t'hagi fet gràcia lo del profe de Filosofia del meu insti, però que l'home es aixís ves.


  • la dissidència...
    Josep M | dissabte, 9 de setembre de 2006 | 11:26h

    Pel que veig hi ha declaracions desafortunades que no admeten disculpes i t'enterren, i d'altres com en Boadella, en Matamoros o qui sigui que van fent. Entenc, doncs, que per tu es mereixi l'oprobi i la censura per ser groller? Que s'ho ha buscat per temptar la bèstia i si aquesta l'empaita ja s'ho farà? Ai quina vergonya aquest Rubianes tan maleducat i que diu coses de tan mal gust a la tele, si això no ho fa ningú! ningú ho fa contra...ells. Com s'ha atrevit? ui no no, a mi que no m'hi emboliquin, jo sóc ciutadà catalanet assenyat, educat i gens problemàtic. Sóc en un llimb més enllà d'insults d'una banda i una altra, dissideixo de la crítica per ser més sant.

    Això vols dir? caram molt heroic :)

  • HISTRIONISME TOIXARRUT
    Toni Ibàñez| Adreça electrònica | dissabte, 9 de setembre de 2006 | 11:06h
    El cas Rubianes dóna molt que
    pensar... La cosa sembla simple, però no ho és. El simplisme arrossega
    molts opinadors acrítics que s'apunten al blanc o negre amb una
    celeritat paorosa. No es pot apel·lar a la llibertat d'expressió per a dir qualsevol cosa de qualsevol manera.
    En Rubianes mai no ha estat sant de la meva devoció. Sempre l'he trobat
    barroer, groller, pescater... Rubianes ha fet la viu-viu tots aquests
    anys explotant el seu "humor escatològic" tot esdevenint el pallasset
    oficiós de Catalunya (de la mà del pallasso oficial, en Bonafont, via
    TV3) sense haver de parlar, oh paradoxa, una puta paraula en català. És
    la dubtosa gràcia del culo, caca, pipi. El seu "èxit" diu molt dels seus admiradors. Ningú amb dos dits de front pot defensar les desafortunades declaracions que va perpetrar al programa El club de TV3,
    malgrat que puguem estar d'acord amb el fons ideològic. I és llàstima
    que, en aquest cas, el missatger hagi matat el missatge el qual val
    molt la pena, perquè l'obra Lorca eran todos
    és una obra seriosa, oportuna, didàctica, molt recomanable. Rubianes
    s'ha enterrat ell solet. El seu histrionisme toixarrut, injustificable,
    l'ha deixat fora de joc. Culpar ara els altres dels seus errors ho
    trobo covard i lamentable. Per tant (i no sabeu com em dol) comparteixo
    l'editorial de l'ABC d'ahir. I sé que, amb aquest post, m'exposo a ser rebutjat pel Pensament Únic Català. Se me'n fot. La dissidència és el que em queda de propi enmig d'aquest papanatisme oligofrènic que m'envolta.

    http://entrellum.blogspot.com



  • avergonyir
    sonia | divendres, 8 de setembre de 2006 | 22:53h
     Rubianes em va fer avergonyir,  jo soc catalana, i no em sento gens espanyola, però amb aquestes actituds, no fem altre cosa que "inflar el gos",  donar carnassa a la bèstia.
     I no si val dir que Rubianes és així, que s'ha d'entendre  etc etc....   Que algú s'imagini que hages passat si  Joaquin Sabina (per posar un exemple qualsevol),  hagés dit .. puta Catalunya  etc etc...

  • per exemple...
    croatcatala | divendres, 8 de setembre de 2006 | 23:04h
    ens hauriem queixat i ens haurien respost que som uns feixistes que no respectem la llibertat d'expressió?
  • Estic avergonyit.
    Josep-Amílcar Albert | divendres, 8 de setembre de 2006 | 20:58h

    Estic avergonyit d'estar (per obligació) en un estat en el qual 31 anys després de la mort de l'extint, el feixisme és encara present. Monuments, repressió cap a la llengua, agressions, censures..... ja és massa!!!

    I a més el silenci, còmplice, dels polítics i artistes castellans que fins ara no han obert la boca.

    Més del que pense en http://amilcaralbert.blogspot.com

    Jo també soc Pepe Rubianes.

  • Rubianes...
    Josep M | divendres, 8 de setembre de 2006 | 20:08h

    En Pepe s'ha estat de dir i repetir, disculpant-se (com si la gent inteligent no entengués el que volia dir quan es cagava en el patriotisme barat i feixistoide) per la mala interpretació de les seves paraules.

    Jo també ho hauria fet, perquè aquesta Espanya que critica no és solament la feixista, és tota ella, transversalment, escolteu tertulians "progres" i ho entendreu, o potser és que sols n'hi ha una, d'Espanya, una manera de concebre la seva articulació dogmàtica, jacobina, inquisitorial i genocida que és, simplement, l'inevitable fruit de la seva història.

    Així que en Rubianes s'ha equivocat. Sí, ho ha fet pretenent dir-los res a ells. Ells són els jutges i botxins, ningú els ha de fer recapacitar, ningú els ha de donar una veu crítica.

    No fem comèdia. De què serveix protestar? sols perquè et prenguin per roig i separatista, termes odiats per igual per sociates i populars. Tremquem llaços i alliberem-nos d'aquesta feixuga càrrega.

  • Lamentable... només?
    iluro| Adreça electrònica | divendres, 8 de setembre de 2006 | 18:41h
    Llegint el teu post he vist que l'has definit com a lamentable, el mateix adjectiu que se'm va ocórrer quan ho vaig saber. Posteriorment, donant-li voltes, l'adjectiu va passar a ser un insult. Però no ve d'aquí. Ja els coneixem i sabem com reaccionen.
    A mi l'unitat d'Espanya no només em sua la polla, sinó que actes com aquest fan que encara reforci més la meva voluntat de dir que jo també vull un estat propi.
    Per cert, no farà cap pas en Mario Gas? O seguirà el procediment dels polítics i no voldrà deixar la còmoda poltrona on està?

    Com en Rubianes està més sol que mai (no he llegit veus dels seus companys de professió) potser s'haria de fer una campanya similar a la que va proposar en Xavier Mir. Si fos el cas, igual Vilaweb seria vista com un niu d'opinió anti-espanyol i terrorista mediàtic i es compararia amb Batasuna. Tot pot ser en aquest podrit estat.
  • Ho porten als gens
    Mercè| Adreça electrònica | divendres, 8 de setembre de 2006 | 17:44h

    Acabo d'enviar dos e-mails, un a l'alcalde i l'astra a la Regidora de Cultura de l'Ajuntament de Madrid entrant en el blog de Sandro Maccarrone.

    Passats 30 anys de la mort del dictador i desprès del temps d'exercici democràtic, que passin aquestes coses a dia d'avui em confirma en una teoria que em resistia a creure: el cavernícoles del país veí porten als seus gens la intolerància, el fanatisme i la irracionalitat.

    Per molta pedagogia (paraula de moda) que fem, mai no entendran res de res. Penso que, dissortadament mai no canviaran.

    Pepe, et dono tot el meu suport. Mercè

  • Ho porten als gens
    Mercè| Adreça electrònica | divendres, 8 de setembre de 2006 | 17:43h

    Acabo d'enviar dos e-mails, un a l'alcalde i l'astra a la Regidora de Cultura de l'Ajuntament de Madrid entrant en el blog de Sandro Maccarrone.

    Passats 30 anys de la mort del dictador i desprès del temps d'exercici democràtic, que passin aquestes coses a dia d'avui em confirma en una teoria que em resistia a creure: el cavernícoles del país veí porten als seus gens la intolerància, el fanatisme i la irracionalitat.

    Per molta pedagogia (paraula de moda) que fem, mai no entendran res de res. Penso que, dissortadament mai no canviaran.

    Pepe, et dono tot el meu suport. Mercè

  • Llibertat d'expressió
    Roser | divendres, 8 de setembre de 2006 | 16:46h
    Com molt bé escriu avui Marcos Ordóñez a El Pais:
    Madrid es perd un gran espectacle teatral i evidentment seguim amb les dues Españas i sobretot amb un poder molt negatiu de la España nacional, fascista i intolerant.
    Tot el meu suport per en Pepe Rubianes.
  • Llibertat d'expressió
    Roser | divendres, 8 de setembre de 2006 | 16:46h
    Com molt bé escriu avui Marcos Ordóñez a El Pais:
    Madrid es perd un gran espectacle teatral i evidentment seguim amb les dues Españas i sobretot amb un poder molt negatiu de la España nacional, fascista i intolerant.
    Tot el meu suport per en Pepe Rubianes.
    • Sí però
      borinotus | divendres, 8 de setembre de 2006 | 17:08h
      ...pel que fa a l'altra Espanya (roja, progressista i liberal), tampoc s'han estat gaire d'insultar-nos quan ha calgut.
      • Tots són iguals
        Francesc | divendres, 8 de setembre de 2006 | 17:44h

        Ahir a la nit, a un quart de dotze aproximadament vaig sintonitzar, per casualitat perquè les emissores espanyoles no és el meu fort, la cadena SER. Aquests pijos-progres de tertulians del grup PRISA son el tolerants? Bah! Són iguals que la COPE en aquests temes. Estaven posant a Pepe Rubianes a parir! Ja te raó Pepe, ja.. que se'n vagin a la m...

        Per descomptat, ara més que mai Jo també vull un Estat propi

        • Seny o rauxa
          Roser | dissabte, 9 de setembre de 2006 | 12:59h
          Hi estic d'acord amb el que heu escrit, i ja està bé que aquí hem de tragar i tragar i com som assenyats i no volem dónar la nota, així ens va!
          Sembla que en Rubianes podrà fer l'espectacle en un altre teatre, que és el que ha de fer.
          I en alguns comentaris que he llegit, es veu massa el llautó d'aquests catalanets benestants, assenyats, i que miren per la seva butxaca, no fós cas que no ens comprin !!!
          Prou, volem un Estat propi !
  • Indignant. On són els defensors de la llibertat d'expressió ara?
    Jordi Eduard| Adreça electrònica | divendres, 8 de setembre de 2006 | 16:40h
    No sigueu ingenus, ens diuen. No somieu truites, repeteixen. Els matins de la COPE? Llibertat d'expressió, és més, denuncia de la "dictadura nacionalista", bramen. Mare de Déu. Que no els sentiu atiant cada matí l'odi contra catalans, progressistes, immigrants, laics, ODI! El món al revés. Colla d'hipòcrites. Pepe, tens tot el meu suport.
  • La COPE solamente
    saltenc | divendres, 8 de setembre de 2006 | 16:24h
    Les institucions a part de cobrar impostos tenen que ser garants de la democràcia però aquesta gent del PP tenen l'oracle de la COPE i així es molt complicat arribar a tenir una dreta moderna com en els països de la vella Europa.



pagina nova d'en Saül Gordillo








Vols rebre els apunts del bloc? Introdueix el teu correu:

Lliurat per FeedBurner






www.flickr.com
Saül fotos Más fotos de Saül

Ver el perfil de Saül Gordillo en LinkedIn

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 22 visites
  • Aquesta setmana: 1247 visites
  • Aquest mes: 2990 visites
  • Des de l'inici: 1211343 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 46 visites
  • Aquesta setmana: 5568 visites
  • Aquest mes: 12782 visites
  • Des de l'inici: 1701400 visites