VilaWeb.cat
marcus | Política [Categoria antiga] | dilluns, 31 de juliol de 2006 | 13:30h

Títol: Un anunci del temps que ve.

Autor: Miquel Pairolí.

Mitjà: El Punt, 28 de juliol de 2006.


Transcripció de l’article recomanat:

Un anunci del temps que ve és el que va prefigurar dimarts el Consell Executiu de la Generalitat quan els consellers socialistes van aprovar el pla d'infraestructures del transport de Catalunya sense el suport dels dos consellers d'ICV-EUiA. Un pla fonamentalment de carreteres, amb més de trenta-set mil milions d'euros d'inversió prevista i una vintena d'anys d'execució. Després ja sabem què passa, que els governs canvien, que els plans s'arxiven, que se n'elaboren d'altres. Ja veurem què en quedarà, d'aquest pla, què es durà a terme, què es modificarà, què s'oblidarà. La vella cançó... Ara, d'obres, se'n faran, i moltes, tant si és president Mas com Montilla. D'això es tracta en aquests anys que vénen. Per això n'hi ha que resen i fins i tot van als monestirs perquè els catalans donin una àmplia majoria a l'un o a l'altre, que, en certa manera i a efectes pràctics, tant és. El que cal és que ERC i ICV-EUiA no tinguin cap mena de clau, que puguin donar un cop de mà en un moment determinat si els ho demanen i se'n pugui prescindir sempre que convingui. Aquest és el somni de Montilla i també de Mas. Tots parlen de la reedició del tripartit, uns com a projecte desitjable i els altres com a amenaça. Però no és fàcil que es torni a reconstruir. Només ho veurem si el joc queda molt repartit, si l'aritmètica parlamentària és especialment adversa per als interessos dels dos partits majoritaris i això encara si, a la fi, no pacten entre ells que, per més que ho neguin obcecadament fins a l'1 de novembre, és una possibilitat molt real el dia 3. No cal que governin junts, només que un faci i l'altre deixi fer. Aïllar les minories. En això es basarà la campanya electoral. Empènyer els ciutadans al vot útil, a donar suport als grans partits, que ja se sap que aquests partits menors i ideològics no estan avesats a tocar poder i després només porten maldecaps. Cal que hi hagi un govern que governi. Cada dia ho proclamen els dirigents empresarials. Un govern que governi, vot útil, trenta-set mil milions en infraestructures. Tot és el mateix llenguatge.

Comentaris: 4
  • Tot pactat
    latrappola | dilluns, 31 de juliol de 2006 | 16:59h
    Si ja està tot decidit, les proclames a un nou tripartit, la sociovergència o el pacte nacionalista són només per confondre l'electorat i convertir-lo en vot útil, la realitat és que Mas serà president gràcies a l'abstenció del PSC. A tothom li està bé aquest repartiment de poder, els socialistes a les diputacions i els ajuntaments, els convergents a la Generalitat, i la sociovergència (la de veritat, és a dir, Godó-Lara) a seguir cobrant subvencions, del que es tractar és d'aconseguir que tot segueixi igual i que el sobiranisme no continuï creixent per seguir mantenint el negoci colonialista rentable.

    • Sòciovergència
      marcus | dimarts, 1 d'agost de 2006 | 08:14h
      Si he penjat aquest escrit -a part de ser un bon article i que el Pairolí m'agrada molt- és perque tracte un tema que donarà (o hauria de donar) molt per parlar.

      Salut i llibertat!
      Marcús.

  • Un articulista de primera
    Pere B.| Adreça electrònica | dilluns, 31 de juliol de 2006 | 15:00h

    Els articles curts que escriu Miquel Pairolí cada dia a EL PUNT són de consulta obligada per a tots aquells que ens agrada seguir l'actualitat política del nostre país -i també de més enllà- des d'una perspectiva crítica i transformadora.

    Sempre des d'una perspectiva nacional i d'esquerres, Pairolí ens delecta amb una escriptura elegant, irònica i gens dòcil amb el poder establert.

    P.D. Miquel, si llegeixes aquest comentari, m'agradaria proposar-te una cosa: per què no publiques un recull dels millors articles, com fan altres escriptors? Som molts que ho esperem!


    • Totalment d'acord
      marcus | dimarts, 1 d'agost de 2006 | 08:12h
      Alguns articulistes posen el seu mail de contacte. Aquest no és el cas de Miquel Pairolí, és una llàstima.

      Salut i llibertat!
      Marcús

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats