Correu Blocs | VilaWeb.cat
puigdencama | Pels ulls | divendres, 4 de maig de 2012 | 15:23h
La casualitat va voler que ahir, el dia que Martí de Riquer feia 98 anys, tragués de la biblioteca el seu L'arnès del cavaller (armes i armadures catalanes medievals) i com un boig en comencés a devorar els capítols.
Val a dir que llibres com aquest, que poden semblar per a quatre estudiosos o rates de la biblioteca, són pedres de les voltes que sustenten una cultura. 

Segueix...

Sense L'arnès del cavaller no haguéssim entès gaire cosa de la nostra literatura medieval, i per tant no haguéssim entès Lo Tirant lo Blanc, per exemple. I sense entendre Lo Tirant lo Blanc segurament la nostra nació seria una mica menys sòlida. en cultura i autoestima. 
Ausbergs, perpunts, targes i d'altres conceptes que avui dia ens semblen extraterrestres, Riquer ens ho explica i ho fa entendre de manera didàctica. Ho exemplifica amb exemples de la literatura i de l'art català. Cert és que tenim els deu volums de l'
Alcover-Moll per a saber què volen dir aquests termes, però Riquer ens explica cronològicament les armes dels cavallers i els motius de l'evolució en aquestes. Potser trobem que és un llibre molt desigual, la poca documentació que ens queda de l'Alta Edat Mitjana contracta amb l'abundosa informació que podem trobar dels segles XIV i XV. Tot i així, tenim 500 pàgines plenes d'informació, cites i il·lustracions que acaben de ser reeditades per La Magrana. 

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2013 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  
RSS 2.0 RSS Comentaris