VilaWeb.cat
rginer | Actualitat | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 17:23h
Dia 5 de febrer, a Mishref, una manifestació de més de 500 persones protestant per el genocidi de la Ciutat d'Homs. I la humanitat mira la televisió, llegeix els diaris, cerca a You Tube, escolta els crits de desesperació de la gent. Milers de persones assassinades, dones, infants, homes grans, joves, adolescents, àvies, famílies senceres.
Dos països exercint el dret de veto a les Nacions Unides: Rússia i Xina. Genocidis en altres països, i el veto que apareix, perque és més important mantenir els profits econòmics que els genera el país on es mata sense més, que respectar la vida humana.

El principi de la responsabilitat de protegir.
170 Caps d'Estat i de Govern en una cimera mundial de l'any 2005, van arribar a un compromís ferm, la RdP (Principi de la responsabilitat de protegir). Es vol assegurar una resposta efectiva de la comunitat internacional davant el risc imminent de genocidi i altres crims massius. No es vol tornar a repetir els horrors de Ruanda, Srebrenica, Cambodja o Argentina. A Síria està passant.

Paper mullat, acord sense efecte, vergonya. Veure les imatges, escoltar les cròniques, llegir els diaris d'ací i d'arreu, és per a mí un cop dur molt dur, i el cor es trenca de mica en mica. Estic neguitosa, trista i amb molta ràbia. 

Fotografia: Reuters. Manifestació a Mishref, 05.02.12. Pancarta on es pot llegir el nom de la Ciutat d'Homs i el signe de la resistència de la societat civil i l'exèrcit defensor davant la barbàrie d'un governant genocida.

 

Comentaris: 1
  • estic com tu
    Salvador| Adreça electrònica | dissabte, 11 de febrer de 2012 | 00:39h
    Estic com tu, Roser, ple de ràbia i indignació i sentit una gran impotència.
    No hi ha dret i no hi ha c....ns per intervenir amb decisió per part de les potencies mundials. Serà un drama, ja ho és de fet, si ningú no ho atura

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats