Correu Blocs | VilaWeb.cat
ceskfreixas | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 10:18h
1) Vaig veure la Gala dels Premis Gaudí i sí, la cosa ni matava per ser un fracàs, ni brillava per la seva espectacularitat.

2) Vaig riure bastant amb les cares dels polítics que enfocaven les càmeres de televisió quan els presentadors els hi estaven dient quatre veritats ben dites.

3) El to d'aquestes veritats va ser sempre el de la ironia. I suposo que això és el que els hi devia fer més ràbia, al Conseller de Cultura i al President de la Generalitat de Catalunya.

4) Resulta que aquest primer, en Ferran Mascarell, ahir es va queixar per les crítiques rebudes a la Gala d'entrega de premis. Va deixar anar, també en to sarcàstic, un llibertat d'expressió, mirant a en Joel Joan, president de l'Acadèmia del Cinema català.

5) I després de dir això, va afegir que no havia tingut oportunitat de contestar, de replicar aquelles crítiques rebudes. Tanmateix, les estava contestant en aquell precís moment.

6) Doncs miri, senyor Mascarell: nosaltres sí que no tenim oportunitat de contestar ni de replicar res del que vostès aproven i executen, senzillament perquè no tenim aquestes habitacions plenes de periodistes on hi feu les rodes de premsa, i perquè vostès tampoc han treballat gaire perquè nosaltres, el poble, pugui expressar-se i participar. No ens agraden les seves mesures neoliberals per sortir d'una crisi que nosaltres tampoc no hem provocat. Ho hem dit al carrer i no ens han fet cas.

7) Així que, ara, a vostè li pertoca assumir la seva responsabilitat i no disfressar-se de víctima. Perquè vostè serà millor o pitjor gestor, però forma part d'un govern que, en el seu moment, va anomenar-se 'el dels millors'. I, pel que veig, ho estan fent prou malament com perquè el poble, representat -en part- per l'Acadèmia del Cinema, els hi pugui llançar quatre crítiques. Que, com a bon demòcrata, hauria de saber encaixar.

8) Ah, i la propera vegada que juri un alt càrrec polític, ha de saber que no tota la cultura que es fa en aquest país serà de la seva corda ideològica. Només faltaria, oi?

Comentaris: 7
  • Amb les dues, escrivim en ordinador.
    en xil·la re-torna | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 13:17h
    Això d'al tejado era una broma, noi. Veig que les brometes i les ironies tampoc et van (com a en Ferran).
    Escolta'm literat -si vols-, escriptor o el que siguis, automàticament escric que no t'estranyi el que vindrà. Tampoc pensis que és res de l'altre món.
    Tu que escrius, escriu bé, almenys: "Tot tu dius tu mateix, tu sabràs..."
    Homeee, senyor escriptor, quina errada!
    (Em diuen repelent)
    Seguim... És que em vaig llegint la teva contestació en dues "pestanyes" diferents i, és clar, no tenc prou memòria.
    Que quedi ben clar; no, NO ENS AGRADA ELS QUE HAN SORGIT "ELEGITS".
    I si s'hi presenten o no, a mi què m'expliques, no és el tema que em preocupa,
    i tampoc m'ocupa el tema podrit del polític català.
    M'importa el que diu ben dit en Freixas (perdona que et foti per aquí dins),
    i m'emprenya que un JR o un xil·la o qui sigui -ja t'ho he dit- mal-interpreti
    paraules.
    O mal-intencioni les seves, ironitzant la paraula poble.
    La teva honestedat, em sembla mooolt... honesta.
    Però les subvencions van molt bé, si es destinen bé.
    I no hi entenc gaire de subvencions, així que deixe'm-ho estar si vols.
    I company conseller, vull dir, aconsellador, esper que entenguis que a mi la festeta tampoc era del meu gust, com tampoc ho són altres cosetes que es fan per allà darrere. Ja m'enténs...
    Igual que és fotut estar a l'atur, hi tant.
    Com et podem ajudar?
    Respecte idò.
    Ei, no et volia fer enfadar, de debò, senzillament et contestava,
    o més ben dit, donava la meva opinió amb el mateix dret, que assegut,
    l'has donat tu.
    El pardal un poc pertot, al cap, a l'entrecuix... Mira tampoc ho trob important.
    Ah, i retorno al teu primer post, el Parlament català no té res de respectable,
    mentres elles i ells no ens respectin.
    En vols saber unes quantes de bones del que fan els i les elegides?
    Llegeix home/dona llegeix.

    Atentament...
    ...amb tota sinceritat...
    A reveure.


    • Retorçat,
      JRRiudoms| Adreça electrònica | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 22:59h
      un xic retorçat tot plegat. Es aconsellable opinar sense faltar el respecte i no voler mossegar, d'entrada, a qui es dirigeix. I coordinar un xic les idees que es volen transmetre.
      Adéu
  • Una mica més d'elegància
    PereVilanova | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 13:15h
    No podria estar més d'acord amb en Mascarell, Cesk. El cinema català és un sector que està sobreprotegit i subvencionat per la conselleria de cultura. Això els dóna menys dret a queixar-se que els que formem part del nostre sector per exemple. Per altra banda la Gala de Premis va ser de mal gust i es va fer una mala crítica irònica sense gràcia i que va ofendre no només als polítics si no també als propis artistes i cineastes (incloent la directora de TV3 o l'assossiació de directors de cinema de catalunya que acaba de presentar el seu disguts pel tractament que va tenir la pel·lícula Pa Negre, la que ha tingut més èxit, recorde-m'ho, en els últims anys feta a casa nostra).
    Així doncs, estic plenament d'acord amb en Ferran Mascarell, cal creure que les coses es poden fer bé i que no tots els polítics són corruptes i que, per descomptat, si ens volem queixar ens poguem queixar ja que de motius n'hi ha molts! però que ho fem utilitzant la ironia en el seu sentit més intel·ligent i convincent i no com va passar a la Gala dels Gaudí que no ha fet que tirar-se pedres damunt el propi teulat. L'actitud arrogant dels organitzadors de la gala em sembla també reprobable.

    una abraçada company!
  • Amb quina mà escrius?
    en xil·la returns | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 11:10h
    Ei, Jota Erre Riudoms, al tejado!
    El que és perillós és mal-interpretar les paraules.
    O mal-intencionar les perilloses paraules que interpretes.
    Xicotot, si a tu et representa millor en Mas-carell i en Mas-colell,
    endavant, tu, que jo m'estim més en Xavi Mira i en Joel Joan, per sincers.
    I no m'agraden els personatges que interpretes tu.
    Jo, com a secundari, sóc el xungu de la pel·lícula.
    Saps allò de "volem el pa sencer"?
    Au idò, que encara et mossegaré.

    (Cesk, et saludo i t'abraç, company.)
    • Ei, al tejado!
      JRRiudoms| Adreça electrònica | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 11:46h
      No sé que coi vols dir amb això d' "al tejado!" i altres frases que has teclejat (que és quelcom diferent a escriure). Tanmateix pareix escriptura automàtica, però vist el teu nom (o és un pseudòinim, això de "xil·la returns"?) ja no m'estranya res del que pugui venir desprès.
      Ens agradi o no, ens representen més qui s'han presentat a unes eleccions i han sortit elegits, que no pas uns altres que no s'han presentat. Altra cosa és l'estimació que cadascú tingui o no per algú. I, sincerament, no m'estimo més a Mas-carell o al Mas-colell que al Xavi Mira i al Joel Joan; però sóc de l'opinió que no és honest el voler viure de subvencions públiques. I la festa -el petit troç que vaig veure- no era del meu gust, però això no tindria cap importància a no ser que potser, en part, estava finançada amb part del meu subsidi d'atur.
      No sé què vols dir amb això dels "personatges que [jo] interpreto" i el xungo de secundari... Tot tu dius tu mateix, tu sabras...
      Ja ho sé allò de que no ens alimenten les molles, però segons quin pa no el vull (prefereixo fer dejuni: és millor per la salut). Tots els meus respectes, a l'Ovidi Montllor i al Cesk.
      Un consell: no m'amenassis amb mossegar-me, "company", que fas el penes.
      Jo sé amb quines mans escric. El què no sé és si tu tens el pardal entre les cuixes o dins el cap (espero que no escriguis amb el pardal, però).
      Amb tota sincerat, adéu.
  • Representativitats
    JRRiudoms| Adreça electrònica | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 10:30h
    Referent al punt 7, dir-li que jo, com a part conformant del "poble", li ben juro que els artistessubvencionats de l'ACC no em representen. Encara que jo no els he votat, potser representen més al "poble" els polítics del parlament (per lo menys, aquests es van presentar a unes eleccions...).

    De totes maneres, aqui s'ha vist que és perillós mossegar la mà de qui et dona de menjar.

    Atentament
    • .
      ceskfreixas | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 10:34h
      Dir que "representen -en part-", em sembla que ja vol dir això que diu vostè. Igual que els polítics, que, en part, també ens representen. Ara, tot depèn de quina part siguis, clar.

http://blocs.mesvilaweb.cat/media/ZmFjZWJvb2s=_197830_1_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/dHdpdHRlcg==_197830_4_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/bXlzcGFjZQ==_197830_2_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/eW91dHViZQ==_197830_5_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/c3BvdGlmeQ==_197830_3_6512_1.png http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Ym90aWdh_197830_1_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/aW5pY2k=_117352_4_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Ymlv_117352_8_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/ZGlzY29ncmFmaWE=_117352_5_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/bWF0ZXJpYWw=_117352_3_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/dmlkZW9jbGlwcw==_117352_2_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Y29uY2VydHM=_117352_6_6512_1.png
.
http://blocs.mesvilaweb.cat/media/Ym90aWdh_117352_7_6512_1.png
.
Contractació - Telèfon Contractació - Correu electrònic

contractació i management:
679 51 42 67 (Sílvia) contractacio@ceskfreixas.cat


promoció i premsa:
669 21 26 83 (Lluís Bòria) tempsrecord@tempsrecord.cat
.

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 136 visites
  • Aquesta setmana: 3804 visites
  • Aquest mes: 14353 visites
  • Des de l'inici: 874572 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 390 visites
  • Aquesta setmana: 6558 visites
  • Aquest mes: 25635 visites
  • Des de l'inici: 729155 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats