Correu Blocs | VilaWeb.cat
xaviermir | divendres, 3 de febrer de 2012 | 08:37h
Durant els anys en què Esquerra Republicana ha tingut responsabilitats de govern, des dels diversos fronts del nacionalisme espanyol (govern i mitjans de comunicació) s'ha fet pressió perquè la gent ho percebés com una despesa innecessària. I a gent del partit que aleshores era cap de l'oposició i que avui és govern ja li anava bé perquè li feien la feina de desgast. Han passat mesos. Toca començar a valorar en què ha quedat aquell argument esgrimit per CiU.




El 12 de gener de 2008 Toni Cruanyes escrivia a l'Avui: "Si l'estratègia exterior de Pujol passava bàsicament per convertir Catalunya en un lobby a Brussel·les, ara la diplomàcia catalana ha perdut els complexos." Persones com Enric Canela —crec que aleshores encara militant de CiU— escrivien: "Carod-Rovira té l’objectiu clar de la internacionalització si hem de fer cas de les seves actuacions. Això està bé (...)  En aquesta política no hem de cedir un mil·límetre. Apareixeran enemics. Cal defensar-la tots a una, sense partidismes." Fins i tot gent de CiU amb sentit de país, doncs, les defensava. Ara callen. O ja no són a CiU o callen. Sigui per vergonya o per disciplina de partit.

Més recentment, el 28 de desembre de 2011, Salvador Cardús deia a La Vanguardia: "
Jo entenc bé la voluntat del PP, malgrat el cinisme dels seus arguments. Però no puc entendre que el Govern de CIU s’hi acomodi tan dòcilment." Allò que ja denunciava Cardús ha anat a més i CiU, de bracet del PP, en lloc de defensar les delegacions, les ha anat aprimant.

No pretenc, amb aquest brevíssim apunt, fer un buidat exhaustiu de tot allò que s'ha publicat a favor i en contra de l'obra de govern duta a terme per Esquerra tot i tenir el PSOE-C com a socis de govern, cosa que li va costar un fortíssim càstig. Només m'agradaria que em diguéssiu si penseu que en aquest aspecte, tant des d'un punt de vista independentista com des d'un punt de vista simplement de país, estem millor; si realment us creieu que CiU està fent, en un any i escaig de govern, un bé al país. Sigueu honestos tant els qui militeu a CiU com els qui els vau votar per castigar Esquerra perquè havia fet Montilla president.

El diputat d'Esquerra Pere Aragonès va denunciar —i ho podeu veure en aquesta brillant, contundent i convincent intervenció al Parlament— les despeses desproporcionades del govern espanyol en les seves ambaixades mentre a nosaltres ens neguen el pa i la sal. Ho recull l'etiqueta #espoliambaixades. I què fa el president Artur Mas? Ignorar el tema. Ni apareix a l'agenda de la reunió amb Rajoy. Ni ho denuncia. Al contrari, continua desmantellant les delegacions a l'exterior. Així preparem la transició nacional? I encara hem de sentir veus que diuen que envegen Escòcia perquè Espanya no és Anglaterra. El problema és que CiU no té res a veure amb l'SNP.

Comentaris: 7
  • Per la independència es clau tenir aliats a l'exterior
    Andreu | dissabte, 4 de febrer de 2012 | 16:51h
    Es imprescindible que Catalunya tingui relacions internacionals, aliats que donin suport al procés d'independència. També per rellançar la economia catalana. Per això el PP ha anat tant A SAC en contra de les delegacions exteriors catalanes. El que no s'enten és que CiU sigui tant de de dretes i tant poc catalanista quan governa perque a l'oposició era ben diferent.
  • benvingut !
    germamarx | dissabte, 4 de febrer de 2012 | 15:37h
    Ben retrobat, sr. Mir. No sap pas com trobava a faltar un bon pintor de parets com vostè !.
  • Ben tornat!
    Elsa Álvarez | divendres, 3 de febrer de 2012 | 19:10h
    Celebro que hagis tornat a escriure el bloc, Xavier. Fan falta veus clares i tan ben expressades com la teva. Una forta abraçada.
  • Ben trobat!
    Elsa Álvarez | divendres, 3 de febrer de 2012 | 19:08h
    Celebro que hagis tornat a escriure el bloc, Xavier. Fan falta veus com la teva. Una forta abraçada. 
  • Què es cura viatjant?
    Josep | divendres, 3 de febrer de 2012 | 11:39h
    "El nacionalismo se cura viajando", diuen els altres nacionalistes. Doncs les delegacions internacionals de la Generalitat era un bon antídot. Que potser ens volen més independentistes?
  • LESOTHO
    e| Adreça electrònica | divendres, 3 de febrer de 2012 | 09:14h
    Mentre a nosaltres ens fan tancar delegacions (amb la submissa acceptació del president de la transició nacional ?), ells continuen obrint-ne (amb els nostres diners esclar). No fa ni un mes va apaèixer al BOE la creació del consolat espanyol a Lesotho, una fita segurament importantíssim, de transcendència universal, sense que ningú en digués res.
    • Normalitats
      JRRiudoms| Adreça electrònica | divendres, 3 de febrer de 2012 | 10:36h
      És normal que un Estat "lliure i sobirà" (el Reino de España) obri ambaixades i consolats allà on vulgui o pugui...

      El què no és normal, és l'espoli i el robatori fiscal (i d'això s'en parla bastant, encara que ningú en faci gaire cas).

      I tampoc no és normal que un Estat autodenominat "aconfesional" financiï amb els diners de tots el ciutadans/servs una Església (la catòlica romana): més de 13 milions d'euros mensuals (BOE 31/12/2011), ademés d'altres privilegis per part de governs autonòmics, ajuntaments i empresses públiques vàries. I d'això, ben poca gent en parla (és més: molta gent es pensa que dita Església s'autof¡nança...).

      Atentament

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 52 visites
  • Aquesta setmana: 671 visites
  • Aquest mes: 2770 visites
  • Des de l'inici: 542771 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 414 visites
  • Aquesta setmana: 5517 visites
  • Aquest mes: 19119 visites
  • Des de l'inici: 1201936 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats