Correu Blocs | VilaWeb.cat
PereSegura | Independència | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 13:51h
Bon dia! fa un temps que no escric...

I avuí vull posar una reflexió que bressola la mateixa paraula que fa temps ens brotlla:
INDEPENDENCIA.
i anem farcits d'arguments.
Independència es no dependència, i direu "quina obvietat", oi?
Però pensem un moment en aquella edat, adolescència, on comencem a independitzar-nos.
Hi trobarem semblances.

L'adolescència cerca identitat, va camí de maduració...

 
Doncs certament, necessitem la independència:
Per deixar de pidolar, deixar darrera ambivalències (allò que un dia ens menjariem el mon i l'altre no sabiem què fer de nosaltres mateixos).

Necessitem la independència per assolir l'administrar-nos nosaltres mateixos.

La necessitem per viure identitat pròpia i ànima nostra, per sentir-nos un país en el món, no subordinat a un altre (o pitjor sotmés, homogeneitzat... castellanitzat).

Necessitem la Independència per fer el que podem sense ser esclaus de reivindicacions o espontaneismes necessitats d'autenticitat.

La necessitem per viure vincles i comunitat amb els paísos amics i germans i per establir pau i comprensió i camí humà amb tots els pobles i nacions.
...
Hi ha d'altres discursos aturats i ancorats en "adolescència" ciutadana o política" sense progrés (volgudament o no?, per part d'alguns cínicament?) :

I aquests van dient:
Pacte fiscal? 
Es trenquen les costures?
Sobiraniquè?
Transició cap a on?
Decidir, quan, què?
Emancipació...? Desde quan algú s'ha sentit o és pot sentir "fill" d'Espanya?
Divorci? Amab quí, quan? com casats? Cert que algú encara ens vol casar...?
....

DIGUEU INDEPENDÈNCIA !! 
NO MÉS EUFEMISMES, NO MÉS SUBORDINACIÓ, SOTMETIMENT, ESPOLI !
La llibertat és perd per la por i es guanya pel seu exercici responsable.


Comentaris: 3
  • Independence
    Guy Riordan| Adreça electrònica | dimarts, 14 de febrer de 2012 | 17:18h
    La independència és una condició d'una nació, país o estat en què els seus residents i la població, o alguna de les parts, exercir l'autogovern, la sobirania i en general, al llarg del seu territori. -Guy Riordan
  • Pacte fiscal, ridícul total
    Anònim | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 21:22h
    Molt ben dit Pere,

    ahir a l'Ateneu Barcelonès van repetir la demanda del catalanisme de fa més de 100 anys?! I se'n donen vergonya? Saben com va acabar? És a dir, res de res, estem al mateix lloc, fem una cosa diferent i millor!

    I en Miquel Roca??:

    - Dient que els arguments en contra del Pacte Fiscal-Concert "no li valen"?! Que els preocupa gens als espanyols que "no li valguin" a en Miquel Roca? Que no li va quedar clar com valoren l'opinió d'en Roca a Espanya després de l'operació Reformista?

    - dient que l'argument de la generalització del concert és inviable perquè no hi hauria prou diners no li val, perquè els catalans no demanem de generalitzar le model.... si us plau! Que no es pot generalitzar? I ÉS CLAR QUE SÍ! QUE EN MIQUEL ROCA NO HO SÀPIGA?!?!?  El concert per al país basc i per catalunya són més diners, és clar, però el concert NO ÉS "més diners per a tothom", el concert ÉS "a cadascú els seus diners"!!!

    No hi ha raons que valguin.

    Només dir les coses pel seu nom i ser lliures és ser INDEPENDENTS.

    I PUNT

    Ramon Munné
  • independenciaaaaa
    judith| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 14:30h
    ....independència per a seguir vivint amb la nostra cultura que no és gens adolescent i amb la nostra llengua.
    VISCA CATALUNYA INDEPENDENT!!!

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats