VilaWeb.cat
mariadolors | educació formal | dimarts, 31 de gener de 2012 | 20:44h
Diuen que és remar contracorrent, potser sí. Perquè sembla que resoldre els conflictes amb violència - verbal o física, de molta intensitat o de poca - sigui la forma normal de fer-ho, la més habitual. O com a mínim la més coneguda i més popular. (segueix) 

La que més surt a la tele, tant als telenotícies com als programes brossa que donen rèdit a molts famosos i que rebenten audiències, amplificant-se infinitament. També és la forma que han posat de moda molts jugadors i seguidors de futbol. I la que fan servir molts polítics, gairebé sempre només verbalment, però en molts països del món els polítics i governants permeten que hi hagi guerres destructives. La violència és la forma d'actuar davant dels conflictes que ostenta la policia, la que triomfa al cinema, a les sèries, als còmics, als videojocs... i és la que s'estilaria en el dia a dia dels passadissos i patis d'escola sinó s'hi estés al damunt; la que es troba al carrer en sortir de classe moltes vegades, la que encoratgen algunes famílies per allò de defensar-se i tornar-s'hi, la que promouen molts iguals entre ells... i la que els i les mestres - i moltes altres persones, moltes! - combatem com podem amb la pedagogia, amb la paraula, el gest, la reflexió, ... l'enraonar... perquè no hi ha altra forma, per resoldre de debò els conflictes, que fer-ho per la via de la no violència.
Sí, potser sí que és remar contracorrent!
Ahir era el DENIP. Com cada any la data torna i ens recorda que tot està per fer... i que tot és... possible?
Comentaris: 92
  • La violencia.
    jordi vera| Adreça electrònica | dimecres, 2 de maig de 2012 | 20:31h
    Personalment, la violencia, em sembla una falta de respecte molt gran, perque aixi no se solucionen les coses, al contrari, s´enpitxoren, molt més.
    Cada vegada hi ha més violencia, sobretot als col·legis o als instituds.
    Aixo no pot seguir així, em de posar una solució inmediatament. 
  • NO A LA VIOLÈNCIA
    Patrii | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 10:00h
    Jo dic que no a la violència perquè es dolent matar o pegar a les persones i jo creec que es millor parlar-lo ancara que avegades m'enfadi i pegui a algunes persones:S
  • Violencia
    Jeremy Santiago | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:48h
    molta raó però quan estem cabrejats no ens podem aguantar i ens barallem.
  • La violencia
    carlos | dijous, 2 de febrer de 2012 | 22:03h
    Barallan-se no se soluciona res, però hi ha vegades que ya estas tant nervios, desesperat o com li volguem dir que acabem per agafar la justícia per la mà això no es fa i tal però en el moment que et passa el problema és molt dificil de saber parar-li els peus a l'altre i a tu mateix/a i parar-s parlar. Parlant és lúnica manera de solucionar les coses però  és molt dificil de poder-la utilitzar en alguns casos. Si s'utilitza a temps es poden solucionar la mayoria del problemes.
    • La pau
      Ornela & Nerea | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:35h
      Carlos pelear-se no sirve es ton terias tienes toda la razón.
  • Els conflictes entre els paisos son molt desastrosos.
    Zakaria | dijous, 2 de febrer de 2012 | 13:05h
    La guerra mai no te fi,es una guerra darrera un altre.No se com acabara el mon això es terrorrific
  • violència
    Amadou | dijous, 2 de febrer de 2012 | 13:01h
    Jo crec que la violencia no es la millor manera de soluncionar els probloemes per que fa que molta gent paiteixi. Però també crec que hi ha molta gent que fa servir la violencia.Per exemple al institud si no haguesi professors seria la selva per  que ningu es podria controlar.Sincerament jo crec que la millor manera de solucionar els problemes es parlar i arribar a una solucio per el problema que sigui aixì el mon funcionara millor.   
  • N0 A LA VI0LÈNCIA!
    Erika Milay Sarria Trujillo| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:59h
    Jo estic en contra de la violència. Perquè, les coses no es solucionant barallant-se ni tot això, hi ha altres metòdes. Com per exemple dialogant, perquè barallant-se no es soluciona res, de cap manera. Barallant-se, ho que fa es que tinguis més problemas...etc. En canvi, parlant es soluciona i acabaria en el lloc on s'hagui parlat, pero barallant-se no s'acabarà mai, perquè podria ser, que ho deixin axí com esta, pero podria que no s'hagui acabat, es a dir, que quedaria pendent.

    Un altre cosa, es que algunes vegades hi fa falta la violència, com per exemple si et volen atacar tens que enfrontar-t'hi, pero en aquest cas, N0!


    Esperu que us hagui agradat!
  • Viva la PAU!
    Yaiza Murcia Plà| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:59h
    Jo estic en contra de la violencia, perquè perdem moltes vides, i es una tonteria molt forta i llavor, jo creec que no trendia que aveure peleeas ni res de aixo perque les coses se poden solucionar parlant! I hi ha gent, que solament pensa en barallas, estan boigs...Però tambè hi ha vegades que te han fet una cosa tan forta pero tan forta, que si el pigues o la pigues li vols matar però si ets llistu, pues saps el que tens que fer i el que no...(:
    Tambè els vidiojocs, el futbol tot aixo de peleas fa que la gent, solament pensi en aixo, peque es el que veus...I la gent que ven armes, tambè li agrada, no que si matin si no que li compren i llavors el guanya diners...Però no pensen en el mal que fan, i llavors, fins que passà no passa el que té que passar, no guanyan la lección ;)' I jo a vegadas, bueno com a tothom et vols fer el chulito i tot això i de alla, venen el problemas i eso...Però la guerras que son tonterias, de religións, propietats...NO MOLA!

    '' Donam l' mà,
     no importa el color,
    entre tots farem un mon millor''! 
    • #·No a la violència!
      Camila ~~> túconfi:$| Adreça electrònica | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:31h
      Wow! Quina biblia, cariño meu:)
      Estic d'acord amb tu. Perque la gent  d'avui en dia pensa que pegant es resolen els problemes. Y NO ÉS AIXÌ! (:$)
      (8) Dona'm la má, no importa el color entre tots farem, un mon millor.. Y D'AIXARÉM ALS QUI VINDRÁN.. UN PLANETA IMPRESIONANT! *-* Ojala les coses fosin aixì.. 
  • NO VIOLENCIA
    alexandra| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:58h
    La meva opinio es que no utilitzem la NO violencia per que els venedors de armes s'aruinarien i per que el govern ya te armes preparades.
    M'AGRADARIA UN MON SENSE GUERRES! lluitem per aixo :)
  • Viva la Pau!!!
    Sunita| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:57h
    Per a mi, les guerres són molt dolentes(alguna gent pensa això, però altres s'en passen del tot. A la vida tenim molts conflictes que es poden resoldre parlant, no pegant-se, perquè si mentre pegues no parles, només et surten les paraulotes, i això no m'agrada gens ni mica.
    Les guerres des de que van aparèixer la gent cada vegada va morint(amb les armes, pistoles..).
    Quedant mirant o callat no es fa res quan una persona està pegant a l'altre.
    Si deixem de barallar-se estarem molts contents, i amb una vida alegre.

    Jo vull que tot això de la violència acabi molt molt ràpidament, i visquem amb "Pau".
    "Dona'm la mà,
    no importa el color,
    entre tots farem un món millor"!!!

    • Tens raó
      Martha | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:27h
      Sunita tens moltíssima raó, jo sempre que veig una baralla s'ho dic a algú, peró la gent que està allà mirant em diu que no ho digui, es com si els hi agradés. Estic en contra de que la gent digui "pelea pelea!" i també " ven ven que hay pelea!!". La proposta que faig es que quan veiem una baralla, ho diguem, perquè es pot fer molt mal, i no provocar com: "Uy lo que te ha dichoo!" o "pelea,pelea".
  • Viva la PAU!
    Yaiza Murcia Plà| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:57h
    Jo estic en contra de la violencia, perquè perdem moltes vides, i es una tonteria molt forta i llavor, jo creec que no trendia que aveure peleeas ni res de aixo perque les coses se poden solucionar parlant! I hi ha gent, que solament pensa en barallas, estan boigs...Però tambè hi ha vegades que te han fet una cosa tan forta pero tan forta, que si el pigues o la pigues li vols matar però si ets llistu, pues saps el que tens que fer i el que no...(:
    Tambè els vidiojocs, el futbol tot aixo de peleas fa que la gent, solament pensi en aixo, peque es el que veus...I la gent que ven armes, tambè li agrada, no que si matin si no que li compren i llavors el guanya diners...Però no pensen en el mal que fan, i llavors, fins que passà no passa el que té que passar, no guanyan la lección ;)' I jo a vegadas, bueno com a tothom et vols fer el chulito i tot això i de alla, venen el problemas i eso...Però la guerras que son tonterias, de religións, propietats...NO MOLA!

    '' Donam l' mà,
     no importa el color,
    entre tots farem un mon millor''! 
  • La no violència
    Rodrigo | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:55h
    La violencia es per totes parts i nomes algunes persones parlen.
    • La no violència
      Sergio | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:27h
      Jo crec que és veritat peró el que hem d'intentar és fer que totes les persones arreglin els problemes parlan i no amb violència.
  • La no violència
    Eduard | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:54h
    Per a mi utilitzar les armes no es la millor manera de solucionar la violencia entre nosaltres.
  • No Violencia
    Alex | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:52h
    No fa faltar lluitar amb violencia per guanyar algun territori o alguna cosa
    la pau es lo millor per a tots.  En tot al mon te que tenir paz Paz paz Paz y mas paz.
  • no ala violencia¡¡
    chara | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:52h
    perque en la televisió i en els eports sempre hi ha violencia perque es fan les guerres axio  nomes fa mal ala gent i no shi guanya res perque amb la violencia no shi pot solucionar res la violencia genera mes violenca
  • les guerras
    luis87| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:51h
    Per a mi les guerras sòn molt dolentes. A la vida tenim molts problemas que podem resoldra parlant. Pero a mi la violencia no m'agrada perque dona mal.
  • La no violencia
    Marc Torrente | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:49h
    Tandebò hi haguessin persone com en gandi, tothom fosim com ell totes aquestes coses de les armes i les guerres acabarien de seguida.
    • No violencia
      Alex | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:59h
      Marc molt molt molt Be. El que dius però una cosa tan debò no va juntoooooo jajaja
  • La Meva Reflexió
    Adriana| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:49h
    La meva reflexio es que els problemes no es solucionen donant cops, perquè així aconseguirem més problemes.La violència té moltes conseqüècies i es millor parlar i solucionar-ho, que donar-se cops de puny.
  • no a la violencia
    JOEL | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:47h
    la violencia no em sembla be   y jo crec k el nens i nenes fem servir la violencia per cridar l'atencio y per solucionar problemas els nenes avui dia no savem resoldre problemes parlant quasi sempre fem servir la violencia
  • la violencia
    albert | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:47h
    Per a mi les armas no son la manera de solucionar las guerras es pot parlar facilment. 
  • se ma olvidat
    Miguel Peña Garro | dijous, 2 de febrer de 2012 | 12:52h
    Ha i les armas nomes son per jugar al call of duty i diferens llocs.
     
  • Per què ho fem?
    Joseph | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:36h
    A mi la violencia el que em diu i em transmet és que el unic recurs és el DOLOR fisicament i spicologicament, alguns volen que els nens no aprenguin a ser dolents gracies a la violencia, pero en realitat els no poden dixar desapersivit el que passa al seu entorn, m'agradaria que tots fesim alguna cosa per remediar-ho.
  • No a la violència!
    Elina | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:33h
    Jo crec que tenim de fer alguna cosa per tot això, perquè no es normal que a totes parts, a la tele, a l'escola, al carrer, hi hagi violència, tant verbal com física. Això dels videojocs dons jo crec que no es podria arreglar, perquè es un entreteniment per a les persones i no es pot fer-hi res. Això de que maten de que abans els fanàtics mataven a les persones, només per tenir idees diferents, ho trobo una bestiesa! Bueno que no a la violència i que haver si trobem una solució. Ànims!

    • Estic d'acord
      Iván | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:32h
      Jo estic d'acord amb tu però estaria be que per parar guerres, baralles etc tindriem que parlar tranquilament en un lloc tranquil, i en comptes de a les guerres, firmar la pau amb un paperet .Tindriem que fer-nos amics d'aquesta persona . Els videojocs entenc que siguin de guerra etc. Perquè ami m'agraden molt, però fer les mateixes coses a la vida real que al videojoc és una tonteria mol greu.
  • No a la violència.
    Inga | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:33h



    Jo crec que això de la violència esta molt malament. Les coses es poden solucionar parlant. No pot ser que les persones es morin, per culpa dels fanàtics.  Les guerres no serveixen de res, perquè si solucionem una cosa amb una guerra, despès tornarà a haver. Com per exemple en el futbol, que la gent es cabreja amb els arbitres i comença a pegar-los.


  • Barrelles en Futbol
    Noman| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:33h
    En futbol els jugadors es barallin molt com el (Pepe), com el equip Madrid. Jo crec que no tens que barallar, per que guanyar i perder es igual.
  • No violencia al futbol
    Amin | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:32h
    Jo penso que la violència al futbol es una tonteria perquè si el teu fill esta jugant, i tu vas i et barallés amb un altre home es un mal exemple  pel el teu fill.
    Perquè si tu li dius que no es baralli i tu fas lo contrari el teu fill aprèn de tu.

    (Jo jugo a futbol i e vist molt homes barallant se)
  • La guerra es lo pitjor
    Alejandro | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:32h
    La guerra acabara con la humanitat,ho amb molts nens,dones o avis.Es important que tots els nois i noies de institut aprenguem a solucionar les coses sense violència.
    • Resposta a Alejandro
      Joel | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:27h
      Tens tota la raó Alejandro aixó és penós però és inebitable que aixó termini del tot, sempre hi haurà persones que fassin servir la violència.
  • NO TOT ES VIOLENCIA
    Mohamed El Aissaoui | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:32h
    QUE LA VIOLENCIA NO HO SOLUCIONA TOT SI NO HO EMPITJORA. ES HA DIR TOT ES POT SULUCIONAR TOT SIMPLEMENT PARLANT I CUMUNICANSA. LA GENT ES PENSA QUE LA VIOLENCIA ES TOT PERO JE VUI DIR QUE ES POT SULUCIONAR TOT AMB LA COMONICACIO I EL RESPECTE.
  • Noviolencia
    Jhon | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:31h
    Jo estic d'acord amb la noviolencia.Però jo dic que la violència es impossible que s'acavi pero tenim que intentar-lo ademes la violència no soluciona res.
  • faltorros de futbol
    Emil Sava | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:31h
    Que has tindria que sancionar al pepe perque es un faltorro i la UEFA no la sancionat.
  • NOviolencia
    Oscar espada| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:31h
    Les baralles en el futbol son penoses "dan pena" mireu lo que a passat egipte pero Ganhdi va poder parar una guerra si no estara mort podriam evitar moltes guerres.
  • tot això no es just
    David| Adreça electrònica | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:29h
    Yo crec que no hes just que als que no li agraden lo que diuen els demés cada persona te que tenir la seva opiniò.També tot això pot afectar al futur dels humans
  • faltorros de futbol
    Emil Sava | dijous, 2 de febrer de 2012 | 10:26h
    Que has tindria que sancionar al pepe perque es un faltorro i la UEFA no la sancionat.
  • m´agrada la pau
    YU | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 13:00h
    A mi m´agrada mes la pau que la guerra .
    Quan hi ha una baralla és millor el dìàleg. 
  • Reflexió
    Judith Cubillas | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:59h
    La meva reflexio es que els problemes no es solucionen donat cops perquè així conseguirem mès problemes.La violencia te moltes conseqüècies dolentes i es millor parlar i solucionar-ho que donar-se cops de puny.
  • denip
    Anònim | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:58h
    jo crec que alguns videojocs no son tan violents pero si a de lluitar contra la violencia .
  • Reflexiò
    Yessica Romaña | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:57h
    Jo estic en contra de la violència perquè si parléssim envézd'enganxar el món aniria molt millor.
  • No violencia
    Iván | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:55h
    Jo crec que la violencia no serveix per a res tot es millor parlar-ho i no barallar-se ni gastar bales amb altres persones. Si parlem és més ràpid i ningú és farà mal.
  • Reflexió a la no violència
    Elsa Delgado | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:52h

    La meva reflexió sobre el text es que estem envoltats per la violència. Des de que naixem fins que morim, la violència ens acompanya. Això no ha de ser així, la vida no és per estar sempre lluitant, hem de ser pacífics amb tothom. Les armes o altres estris que serveixin per lluitar haurien de desapareixen. Es millor parlar les coses que no a cop de puny. Hauríem de parlar més que lluitar. Fins y tot la gent important com polítics, lluiten entre ells. Tindríem que canviar per a millor. Aquesta és la meva reflexió sobre el text.  


  • NO A LA VIOLÈNCIA!!!
    Joel | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:51h
    A mi em sembla que la paraula es l'única bona forma de solucionar les coses però també penso que mai tots els problemes no es podran solucionar sense violència.  La veritat és que si que és remar contra corrent perquè la malloria de la gent fa servir la violència per solucionar els problemes i la veritat no els solucionen els empeoren. També penso que no s'ha aconseguit que a l'escola es solucionin els conflictes.
    • No a la violència!
      Elsa Delgado | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:34h
      Jo  crec que no tens raó Joel, perquè si tots posesim de la nostra part no hi hauríen baralles. Però s'ha de començar a posar tots una mica de la nostra parta. Perque la gent diu "NO A LA VILÈNCIA!", però si no proposem solucions es dir una cosa que no t'agrada pero no proposar solucions. Aixì no havancem. Hem de dir solucions per lluïtar amb la paraula. 
  • la viulencia no es bona
    aexa | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:51h
    em sembla que es molt bonic que una persona lluiti per que no hi hagi mes guerras.
  • Reflexio
    Jeffry i Juanan | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:51h
    Penso que la guerra no es la solucio, tendriem que deixar de banda les barralles i comenzar a utilitzar el dialeg.
    Penso que no es possible deixar de costat les armes, ja que tothom se ha acostumbrat a utilitzar la violencia.
  • reflecció curtaa
    Anònim | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:50h
    Jo estic dacord es que es te que parlar i no barallarse, per què si ens barallem anirem per el mal cami...
    es millor parlar 
  • #·No a la violència!
    ~~;> Camila.| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:50h
    Yo penso que els problemes no es tenen que solucionar amb la violència!
    I hem sembla molt malament la gent que pega als més debils o a la gent menor de ells vv' Pero avegades sé que el moment et porta a pegar.. (ho sé) Pero no sé, et tens que controlar! I ami moltísimes vegades  m'ha passat això i hem intento controlar.. (avegades o aconssegueixo i avegades no). 
    I lo que més em fa enfadar.. Que la gent pensa que matan o disparant a la gent amb una pistola, es solucionen els problemes! I no és aixì !

    NO A LA VIOLÈNCIA, SÍ A LA PAU!:D 
    • Clar que si!
      paaulitoo te loo repitoo | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:37h
      Estic molt d'acord amb tu Camila!! :D
  • Pau no violencia
    Nerea & Ornela | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:46h
    Hola :
    Nosaltres estem en contra de violència, perque no ens semble un mode adequat de solucionar les coses .Viva la Pauuu!!
  • Reflexiò
    adri | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:46h
    yo estic dacor en la pau en el mon fra le guerres i fotra la violencia.
  • La PAU
    Jesús | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:46h
    Jo diria de lluitar amb les persones però sense viòlencia, contra les persones que no volen la pau sinò tot el contrari, també hauríem de evitar més baralles a l'institut i no fer guerres com s'estàn fent en alguns països europeus i d'altres continents.
  • DENIP
    Marta | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:46h
    Jo crec que la gent és molt violenta, tothom relaciona els conflictes amb la violencia. Hi ha moltes baralles entorn la convivència de les persones. Jo crec que les persones, abans d'usar la violència, tindrien que pensar, que la millor manera de solucionar un conficte es parlant i arribar a un acord. Així doncs, no vol dir que un conflicte es pugui solucionar parlant, alomillor segueixen enfadats/dades, però no hi haurà violència. Igualment, això costarà anys de recuperació, ja que la gent  està acostumbrada a usar la violència. Molts creiem que si tots fem un gran esforç, podrem aconseguir no usar la violència.
  • La PAU
    Sergio | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:44h

    Em sembla que tots hauríem de lluitar per la pau al mon i no fer tantas coses de guerra com els jocs i els instituts, col·legis, etc. El que el mon necessita és més pau al mon i que tothom pugui fer coses sense tindre por.


  • Reflexió
    pau rueda | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:44h
    A mi m'ha agradat l'expressió de remar contracorrent. Pels que no sapiguin el que significa, significa el següent: La majoria de persones solucionen els problemes amb violència, doncs els que remen contracorrent són aquelles persones que fan el contrari, que solucionen els problemes parlant o d'alguna altra manera que no sigui amb la violència.
    • #·No a la violència!
      ~~;> Camila.| Adreça electrònica | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:39h
      Molt bé Paulito:D!
      Perque hi ha gent que no ho sap.. I poden pensar que es un altre cosa(Y).

      NO A LA GUERRA, SÍ A LA PAU! 
  • Ese Paulitoooo
    Nerea & Ornela | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:53h
    Ol·l·l·l·l·l·leeeeee Pauuuu!!
  • No violencia
    Iván | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:44h
    Jo crec que la violencia no serveix per a res tot es millor parlarlo i no barallar-se ni gastar bales amb altres persones. Si parlem es més rapid i ningu es farà mal.
  • un esfors
    ghania | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:43h
    Yo crec que si volem que s'acabi la violéncia en el món doncs   tothom ha de fer un esfors perquè hi hagi pau en tot el món.
     
  • Encontra de la violencia
    josue | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:31h

    A mi m’agradaria que per una vegada la gent no resolguessin  els seus conflictes amb  baralles i insults  si no parlant i arribar a un acord pacífic  i no amenaçar de mort.


  • La Pau
    oumaima | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:29h
    Per a mi la violencia no soluciona res, per a mi només genera molts problemes.
    Es millor solucionar els problemes de la vida parlant i aclarint-ho tot de manera raonable, perquè aixi ens estalviem les baralles i els insults. :) 
  • no a la violència
    Jose Maria| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:28h
    Jo crec que la violència de vegades no es bona peró d'avegades es necesari encara que sigui un dia,barellarte amb algu si t'ha menaça am una navaja, o amb una pistola o amb el que sigui pots defensarte am almeñs un cop de puñ o de patada.
    Per exemple et venen a matar d'oncs yo li dono amb el que sigui. 
    Remar contra corrent em sembla que es quan tu proposes una ideea i la gent no vol estar agust o no els gusta aquella ideea.  
  • La pau no violència
    Sergio| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:27h
    A mi no m'agrada la violencia perque aixi no es solucionen els problemes i com està el mon hi ha més lladres que un altre cosa avans de solucion-to barallant i per aixo no es pot no solucionar les coses sense pensar jo crec que pegar i fer util el medi ambient.I per el be de tot el món no barallar millor parlar-ho
  • Que es remar contra corrent?
    Irene i Patricia | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:27h
    Remar contra corrent que la mayoria  de la gent vol violència i l'altra part de la gent es contradeixen .
  • La pau no violència
    Sergio| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:25h
    A mi no m'agrada la violencia perque aixi no es solucionen els problemes i com està el mon hi ha més lladres que un altre cosa avans de solucion-to barallant i per aixo no es pot no solucionar les coses sense pensar jo crec que pegar i fer util el medi ambient.I per el be de tot el món no barallar millor parlar-ho
  • Contra la violencia
    Noelia | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:25h
    Ami no em sembla be aixo de la violencia penso que seria molt millor si les coses es parlesin.
  • Violència
    Ismael| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:25h
    Per amí la violencia, no es tan malament, perquè si amí em volem pegar, yo em defenso. També si estás a casa y vinen a robar-te i a pegar-te o matar-te, jo ho mato.
    • #·No a la violència!
      ~~;> Camila.| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:58h
      Oala,noi! Com pots defendre la violència?Ö 
      Com creus que amb la violència s'arreglen les coses! Hem sembla molt malament que defensis la violència! T'agradés que un noi de 16 anys et vinguesi a pegar? I et fes mal? Hay no defendries la violència, veritat? :D
      Unpetó:$
  • La violència
    xXBrYaNs!npZzXx(Bryan simon | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:25h
    Jo no recurriria a la violència a no ser que em peguen llavors em defenderia.


    :D 
  • A favor de la violència
    Mohammed | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:25h
    Jo, no estic d'acord amb el que diu, la violència, es una de les maneres millors per solucionar el problemes, perquè, jo penso que parlant no fem res només diem la nostra idea i l'altre la seva, però, amb armes defenses la teve idea fins al límit i ningú, (si guanyes), pot negociar amb tú.
    • Si a la Violència!
      Mohammed | dimecres, 8 de febrer de 2012 | 10:14h
      La meva idea segueix igual, l'ésser humà, la manera de defendres i de atacar, és la VIOLÈNCIA.
  • La violencia
    Jeffry | divendres, 3 de febrer de 2012 | 12:28h
    No es la millor manera de solucionar els conflictes perque ha vegades la violencia no solucuina res, sino que empitjora les coses.
  • violència? NO!
    Irene i Patricia | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:23h
    Patricia: Jo crec que es millor parlar les coses i no fer-ho amb la violencia perquè si ho fem amb la violència acabarem malament.

    Irene: Jo prefereixo i espero que els meus companys opinin el mateix que tots preferim la pau i no la violencia perquè amb la pau aclarirem tot i amb la violència no aclarirem res i també que de un problema molt petit es pot formar un problema molt gran.



    NO A LA VIOLENCIA, SI A LA PAU!
     
  • La violencia
    Simon | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:23h
    Jo crec que pegar i fer util  de les armes no esta bé pro si hi ha una guerra es tindria que utilitzar. I també pegar no es una bona manera de solucionar el conflisctes jo crec que es millor parlar i intentar solucionar.
  • Violéncia
    Ismael| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:23h
    Per amí la violencia, no es tan malament, perquè si amí em volem pegar, yo em defenso. També si estás a casa y vinen a robar-te i a pegar-te o matar-te, yo ho mato.
     
  • No violència
    Andrea| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:22h
    Jo crec que les coses es solucionen parlant, i no amb violència.
    Si tots col·laboressim una mica, segur que els problemes es solucionarien parlant, com ha de ser.
  • No violència
    Raül| Adreça electrònica | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:21h
    Jo no vull violència perquè així podem viure mijor i, poder tenir més menjar, més escoles... Remar contracorrent jo crec que és evitar que no hi hagin lladres... i no vull que hi hagi violència perquè les coses així no es solucionen.
  • Contra la violència!
    David | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 09:30h
    M'agradaria que s'acabes aquest tema de la violència, no m'agrada gens. Es molt més fàcil fent-ho sense violència, parlant, gesticulant, etc... I per una vegada s'acabarien els problemes de veritat.
    • Es posible?
      Iván | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 12:50h
      Estic d'acord amb tu però tot això és molt difícil aconseguir-ho però, tindriem que posar tots de la nostra part.
  • Pau
    Adrian.v | dimecres, 1 de febrer de 2012 | 10:27h
    Les coses es solucionen pegant-se volem o no , solament els politics parlen.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats