VilaWeb.cat
botxi | Polític-militar | dijous, 6 de juliol de 2006 | 01:45h

Estic radicalment en contra d'aquesta barbaritat legislativa anomenada "permís de conduir per punts".  Penso que jurídicament és insostenible.

Començo per dir que jo no respecto mai els límits de velocitat.  Són absurds, parteixen de la base que tothom és un inútil al volant, que tothom porta un cotxe de 25 anys d'antiguitat i que, a més, tothom té un mal dia.  Per això són injustificadament baixos.

El límit en autopista (120) és ridícul.  La gran majoria de conductors, amb la mà al cor, està d'acord amb que és massa baix.  És un límit pensat fa 30 anys, amb carreteres de fa 30 anys, amb cotxes de fa 30 anys.  Si l'estatutet del 79 era com un Seat 600 i per això no valia (CiU dixit), el límit de 120 tampoc no val, pel mateix motiu. (...)


A Alemanya no hi ha límit en autopista, i no hi ha més accidents.  És un fet totalment demostrable i que els recaptadors de multes sempre amaguen.  La gent s'autoregula, cadascú va a la velocitat que li és més còmoda, depenent de la seva perícia, de l'estat de la via, del cotxe....

Jo acostumo a anar entre 180 i 200.  En alguns trams (l'AP-2, per exemple) puc estirar fins a 220, amb total tranquil·litat.  Actualment estic fent entre 6.000 i 7.000 km cada mes, entre l'estat espanyol i mitja dotzena de països més per on em bellugo.  No sé quants quilòmetres he fet en ma vida, potser un milió.  Mai, mai no he tingut cap accident (toca ferro!).

No per córrer més ets més imprudent.  Ni molt menys.  Imprudent és qui condueix torrat o amb drogues, o amb un cotxe vell i en mal estat, o amb son, o qui canvia de carril sense mirar, o qui es distreu amb una conversa molt animada...Però per excedir un límit pensat fa 30 anys, doncs no.

Per què dic que el permís per punts és jurídicament insostenible ?  Doncs perquè sanciona barrejant naps i cols, i aplica condemnes retroactives.  En Dret Penal, una cosa així seria antijurídica de ple.  Doncs en dret administratiu sancionador, que no és sinó una versió reduïda del dret penal, igual.

En dret penal, cada fet es jutja de forma separada i independent.  Hi ha casos de sancions reforçades per delicte continuat o per habitualitat, però sempre referits al mateix tipus penal.  Al permís per punts, qualsevulla infracció et pot servir perquè, barrejada amb altres que no tenen res a veure, et sancionin anys més tard per segona vegada (la primera, amb la comissió de la infracció, la segona, mesos o anys més tard, en perdre el carnet per uns punts perduts molt de temps enrere).

És com si un dia insultes algú, i et condemnen per una falta.  Al cap de tres mesos vas a Andorra, passes una joia, te l'enxampen, i t'apliquen una sanció administrativa.  Un any més tard insultes el Borbó per Internet, i et condemnen per injúries.  I dos anys més tard el teu dòberman mossega un paio, n'ets responsable per tinença d'animals ferotges i et condemnen.  I simultàniament, et tanquen dos anys a la presó per acumulació de totes aquestes petites faltes comeses en els darrers tres anys.  Una veritable aberració que crearà innombrables injustícies en aplicar càstigs per segon cop a fets ja sancionats.  Ja ho patirem....

Comentaris: 6
  • casualitat?
    Reyes | dilluns, 10 de juliol de 2006 | 20:37h

    Tens raó, a les autopistes alemanyes no hi ha límit de velocitat en autopista, però... t’has preguntat per què? Allà hi són els principals fabricants de cotxes potents europeus. Casualitat?


    • Sí, pot ser
      botxi | dilluns, 10 de juliol de 2006 | 23:03h
      Queda clar que les 3 marques alemanyes de gama alta tenen el seu pes, així com també els seus usuaris :-)
      Però això no invalida el fet comprovable que a Alemanya no hi ha més accidents en autopista, i la velocitat mitjana del carril esquerre és de més de 160 (i em faig l'A-5 i l'A-61 de dalt a baix sovint...).
  • pero no estas sol al mon
    Anònim | divendres, 7 de juliol de 2006 | 21:43h
    M'alegro que puguis anar a 220 i que mai hagis tingut un accident, pero has d'admetre que un dia et pots trobar a un despistat d'aquests que dius anant a 120 i us la fotreu grossa... Si tots dos aneu a 120 sera bastant menys greu.
    Noi, parles d'alemanya, pero mira't els EUA, alli ningu es passa de la ratlla (si el limit son 65milles/hora, que es una mica menys de 110km/hora, ningu va a mes de 75 que serien 120). I t'asseguro que molts alli fan mes quilometres que tu, pero tenen paciencia (i si et te la fots anant a 220km/h, la gent pensara de tu , i amb rao, el mateix que si te la fots anant torrat). Ah, i jo he passat por en una autopista alemanya, amb un cotxet petitet i veient Audis i BMW passant a tota bufa fotent-se rafegues de llums per encara anar mes rapid. Si fos per mi, 120 ja esta be.

    A mi mes que la velocitat em fot el limit d'alcohol en sang. Jo tambe havia conduit torrat i sempre controlant (o aixo em pensava), pero noi , m'he de fotre mentre hi ha gent que s'ha fotut no se quantes medecines i ningu els diu res.
    Ves amb compte, noi.

  • No per córrer més ets més imprudent
    Joan Vecord | divendres, 7 de juliol de 2006 | 16:15h

    Tens raó quan dius que no per córrer més ets més imprudent, però també és cert que, donat el cas fortuït d'una fallada mecànica (p.ex. la punxada d'una roda) és exponencialment molt més perillós un cotxe a 200km/h que un a 120km/h, sobretot per les nefastes conseqüències per a d'altres cotxes que estiguessin pels voltants en aquell moment.

    Personalment també penso que el límit de 120km/h fa curt, però permetre míssils a més de 150km/h és un risc innecessari.


  • No per córrer més ets més imprudent
    Joan Vecord | divendres, 7 de juliol de 2006 | 16:15h

    Tens raó quan dius que no per córrer més ets més imprudent, però també és cert que, donat el cas fortuït d'una fallada mecànica (p.ex. la punxada d'una roda) és exponencialment molt més perillós un cotxe a 200km/h que un a 120km/h, sobretot per les nefastes conseqüències per a d'altres cotxes que estiguessin pels voltants en aquell moment.

    Personalment també penso que el límit de 120km/h fa curt, però permetre míssils a més de 150km/h és un risc innecessari.


  • Si tot fora tant dolent com el carnet per punts, estariem salvats.
    Anònim | dijous, 6 de juliol de 2006 | 23:54h
    El que passa és que hi han una infinitat de lleis e injusticies molt més fotudes.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats