Correu Blocs | VilaWeb.cat
raulromeva | Miscel·lània personal | dimecres, 25 de gener de 2012 | 10:29h

Avui, i de manera excepcional, vull dedicar uns minuts a parlar d'un esport que per bé o per mal mou masses, el futbol, i més concretament d’un episodi trist com és la ja famosa trepitjada del defensa Pepe, i de la inhibició del Comitè de competició, la institució que havia de determinar la gravetat de l’acció.

Segueixo amb interès nombroses disciplines esportives, com a ex-esportista i com a aficionat. I de la mateixa manera que celebro l’actitud exemplar d’alguns esportistes que s’han guanyat el respecte per la seva manera de veure i viure la seva activitat, em toca lamentar la d’altres.

A aquestes alçades no podem pretendre que les institucions públiques quedin al marge d’aquesta mena de qüestions. Ho vulguem o no l’impacte d’aquest esport sobre les dinàmiques de les societats és cada vegada més gran, i per tant reclama que de tant en tant ens aturem a pensar fins a quin punt és permissible que determinades maneres d’actuar quedin impunes. Trobo que això és especialment important de cara a la formació de joves esportistes, formin part o no de les elits que singularitzen els diferents esports.

Tot això és el que m’ha portat a co-signar una pregunta sobre els valors a l'esport a la Comissió Europea (aquesta l’hem signada conjuntament amb en Ramon Tremosa). Malauradament no és la primera vegada que em veig obligat a fer una pregunta d’aquestes característiques, i tan de bo fos la darrera.

Nota final: Malauradament (ho sé per experiència) aquesta mena de qüestions sovint se sobredimensionen i ocupen uns espais socials i mediàtics certament exagerats. A mi m'ha suposat amb prou feines cinc minuts signar aquesta pregunta, però estic segur que l'impacte que tindrà serà molt superior al que li pertocaria. Crec que entre tots plegats hauríem de reflexionar serenament sobre aquesta mena d'assumptes.

Fent això, insisteixo, no busco ni polèmiques ni confrontacions gratuïtes, sinó reflexió. I és per això que aquí deixo el tema, per reprendre la meva agenda habitual.

 

Pregunta de Ramon Tremosa i Raül Romeva a la Comisión Europea (25.01.12)

 

Hace unos días, tal y como se muestra en el video, http://www.mundodeportivo.com/20120118/el-clasico-barca-real-madrid/salvaje-pisoton-de-pepe-a-leo-messi_54245077075.html, un jugador del FC Barcelona fue agredido, de manera voluntaria, por un jugador del Real Madrid CF. A pesar de la claridad de las imagenes, el órgano español encargado de ejercer la potestad disciplinaria, el Comité de Competición, http://www.rfef.es/index.jsp?nodo=29 no ha visto ningún hecho sancionable.

El deporte tiene un gran impacto para la sociedad en general. Su importancia social, educacional y cultural hacen de él un activo muy importante a preservar y, a la sazón, a poner en valor.

A la vista de lo anterior y teniendo en cuenta el white paper de la Comisión, COM(2007) 391 final, la resolución del Consejo 2011/C162/01 y la COM(2011)12.

1-¿Cree la Comisión que estos graves hechos vistos por millones de personas y niños han de quedar impunes y, por lo tanto, percibidos por la sociedad como neutros?

2-¿Está satisfecha la CE de saber que nadie del Comité de Competición español va a ocuparse de este caso de violencia en el deporte?



Font foto: Esport3
Comentaris: 10
  • Prof. ASsociado
    J.M. Loureiro| Adreça electrònica | dimecres, 25 de gener de 2012 | 18:35h


    Sr. deputado europeu,

    E se em vez de se preocupar com a pisadela do Pepe (cujos efeitos
    passaram ao fim de 5 minutos), se preocupasse com o seu trabalho de
    político irrelevante? Sabe V.Exa. que as feridas provocadas pela
    incompetência dos políticos (entre os quais V. se encontra... ganhando
    bem, mas fazendo pouco...) aleijam muitíssimo mais, muitíssimo mais
    gente, durante muitíssimo mais tempo? Não, isso não sabe... apesar
    da conversa erudita, a sua sabedoria parece terminar ao nível do
    relvado de futrbol, onde o Messi pousou o cu e a mão ao mesmo tempo!
    Vá trabalhar, malandro!
    Sem cumprimentos,

    J.M. Loureiro


    NB: podia ter escrito noutras línguas... mas o Português é uma língua
    oficial na Europa... peça ao Messi para lhe traduzir...


  • Alguns fets (i més enllà de la reflexió)
    raulromeva | dimecres, 25 de gener de 2012 | 18:12h
    Desde 2004 he presentat 915 preguntes (413 durant període 2004-2009, i (502 des de 2009). D'aquestes només 3 tenen a veure amb futbol (una relacionada amb homofòbia, l'altra amb critreris d'esponsorització, i la d'avui sobre violència i impunitat). El Parlament Europeu és una arena de reflexió sobre temes que afecten les nostres societats.

    La Comissió Europea disposa de nombrosos documents (inclòs un llibre Blanc) sobre violència a l'esport. La reacció que aquestes tres preguntes han provocat, tan mediàticament com social, m'han sorprès relativament (és a dir, no massa), però en tot cas m'han preocupat molt. I és precisament aquesta sobredimensió que es dóna a aquestes mena d'assumptes (en comparació amb d'altres més importants) la que em porta a pensar que sí, que són temes que mereixen que com a mínim en parlem i hi reflexionem una mica, serenament.

    Ho vulguem o no molta gent s'hi emmiralla, en l'esport, i crec que és bo tenir cura de què acceptem, com a societat, i de què hem de condemnar per tal que determinats patrons no es reprodueixin. I crec que cal fer-ho en fred, com he mirat de fer, amb tot el meu respecte i amb la ferma voluntat que arribem a situar algun dia aquest afer, l'esportiu, en la dimensió social, política i econòmica que li pertoca.

    Respecto la discrepància sobre el com, peró reivindico que un representant ha de, com a mínim, poder pensar, reflexionar i posar sobre la taula qüestions que, incomprensiblement per a mi, mouen milions de diners, i omplen milers de pàgines d'hores radiofòniques i televisives. 
  • Just
    Llum88 | dimecres, 25 de gener de 2012 | 14:46h
    No soc afeccionada al futbol, però perdre 5 minuts per fer una pregunta que denuncia una injustícia comesa aprofitant la posició d'eurodiputat em sembla adient i justificat.
    Això em porta al lema de Mans Unides: "si vols la pau, defensa la justícia".
    El trobo moolt encertat i fa reflexionar.
    Gràcies per la teva bona feina: Raul i Ramon. 
    • torracullons
      Andreu| Adreça electrònica | dimecres, 25 de gener de 2012 | 17:46h
      haciendo un simil del pais con el Titanic: el barco se hunde y la orquesta de Ramon y Raul siguen tocando mientras se hunde....que gracioso, no?? cuando podian estar "arreglando la averia"??  en fin, con votantes como este que os "aplaude" por el trabajo bien hecho en defensa de la paz y de la justicia, nada, que siga la fiesta y la musica.. Idiotas, idiotas los votantes por votar a una casta intocable e indecente de politicos cuando no mal gestores, corruptos y cuando no, como el amigo Ramon y Raul.. Porque no seguis haciendo el idiota pero rehusando al "salario" que el contribuyente os paga cada mes por NO HACER NADA FRUCTIFERO??? si al menos lo hicierais gratis, con vuestros sueldos podrdiamos alimentar a unas cuantas familias.. Ya se os acabara el chollo de la lista cerrada de turno.. que cara mas grande!!! peo no hay un minimo de sentido comun, tu al menos, que te consideras progresista?? pues aqui la has cagat, noi
  • torracullons
    Andreu| Adreça electrònica | dimecres, 25 de gener de 2012 | 14:35h
    Estimat amic Raul.. soy votante de izquierda Unida desde hace muchos anios y mi simpatia por los movimientos ecologistas han ido siempre de la mano.. pero lo de esta pregunta con el amigo Ramon ha pasado los limites de la indecencia y verguenza politica.. Si ya de por si la Eurocamara esta devaluada por su falta de peso politico, la imagen de los eurodiputados por los suelos (vagos e indecentes cobrando un paston) el hecho de esta "preguntita" la cual acabo de ver en un periodico deportivo afirma mas mis convicciones: sois unos jetas y si tuvierais un minimo de verguenza dimitirias ya.. Sis reallmente te consideras un hoombre progresista, devuelve el dinero que te estas llevando todos los meses por hacer el gilipoyas y vuelve a la Universidad.. Eso si que seria ser coherente y no poner el cazo para cobrar, caradura!!!... lo demas es ser un autentico malparit... ponte a trabajar seriamente y deja el puesto, cullons!! menudo progresista de los cojones estas hecho, malparit!!!

    Andreu

    • Certs comentaris sobren
      Helena | dimecres, 25 de gener de 2012 | 16:49h
      Tot i que comparteixo que el futbol té molta influència, penso que aquesta pregunta potser no era necessària. Ara, trobo del tot injust que per aquesta pregunta es desmereixi la tasca diària d'alguns eurodiputats com Romeva, i que es posin al mateix sac a tots els eurodiputats dient que no fan res de bo i que només estan al PE pels diners!! A més, els qualificatius que fa servir aquest senyor (el del comentari previ) el desautoritzen totalment per opinar de res!! Aquest senyor reprodueix les actituds violentes que precisament es volien denunciar amb aquesta pregunta! De fet, posa en evidència que potser sí que cal fer-ne de preguntes com aquesta!!!
      • torracullons
        Andreu| Adreça electrònica | dimecres, 25 de gener de 2012 | 17:58h
        ah, por cierto Helena.. no me gusta el futbol al menos como herramienta para ocultar los verdaderos problemas del pais.. pan y circo, decian en Roma..

        Para Raul: vuelve a la Universidad, ejerce como docente y no seas un adlatare del poder.. No merece la pena..

        cheers, from Perth, WA.
  • torracullons
    Andreu| Adreça electrònica | dimecres, 25 de gener de 2012 | 17:52h
    muy bien helena, molt be!! encima aplaudamos la "gran labor profesional de una camara pintamonas cuyo poder es secundario con respecto a los principales gobiernos europeos"... y joder que agresividad la mia!!! te has orinado porque has leido dos palabrotas y te han herido el yunque del oido?? sorry pero a estas alturas y con la gravedad de la situacion me he cansado de escribir tan retoricamente y voy a lo mas directo... por diosss... sentido comun, sentido comun es lo que falta y menos papanatismo politico.. aaahhh, y resultados, como en una empresa.. Estos eurodiputados son prescindibles, TODOS.
     deu

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 100 visites
  • Aquesta setmana: 1162 visites
  • Aquest mes: 10279 visites
  • Des de l'inici: 570512 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 465 visites
  • Aquesta setmana: 4592 visites
  • Aquest mes: 31563 visites
  • Des de l'inici: 2219491 visites

Últims 40 canvis

Arxiu

« Febrer 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
272829    
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats