VilaWeb.cat
jordimartif69 | Tot Tarragona | dilluns, 3 de juliol de 2006 | 23:00h
Company Jesús de Girona -que no de Natzaret-, entenc que et sentis atacat per qui l'únic que ha fet ha estat demanar precisament el que tu vols, respecte.

1 de juliol 2006

Company Jesús de Girona -que no de Natzaret-, entenc que et sentis atacat per qui l'únic que ha fet ha estat demanar precisament el que tu vols, respecte. Respecte per l'espai públic laic, respecte per la llibertat d'expressió i respecte per una de les opcions artístiques -la de Leo Bassi- que és tan legítima com qualssevol de les altres que hem vist aquestes passades festes de sant Pere a Reus, incloses les processons, a les quals no he anat però que no he demanat que es prohibissin. Respecte et demano, company.

Respecte que jo tinc per tot el que tu creguis, sempre que no ens ho vulguis imposar. Penso que no assumir una crítica com aquesta és un deix de les imposicions totalitàries que l'església que tu segueixes ha fet al llarg dels darrers segles i que espero que acabi ben aviat. Aprofito per demanar públicament que es deroguin les relacions de privilegi d'una religió sobre les altres que encara es mantenen. Del que va passar a la passada Festa Major se'n diu censura pura i dura, i així ho van entendre els reusencs i reusenques que van esbroncar l'arquebisbe de Tarragona, Jaume Pujol, membre de l'Opus, mentre encenia la darrera tronada. L'alcalde Pérez va mostrar, en aquest acte, un sotmetiment més, en forma de disculpes públiques a la institució de l'església, després de la polèmica de la Festa Major. I la gent va reaccionar en conseqüència.

Des del meu punt de vista, les esglésies no haurien de vehicular cap celebració cívica al nostre país, tot i que cadascú pot pensar el que vulgui i venerar el que li vingui de gust. M'agradaria saber que tu també respectes els altres. Jo als musulmans els respecto de la mateixa manera, però no a aquells que volen imposar el seu concepte religiós damunt la vida de la col·lectivitat; així que el tòpic -ho sento- de tan simple no et serveix.

Per acabar, només et convido a exercir la sana crítica en aquesta organització de què formes part. La crítica i l'autocrítica, que són dos coets que sempre ens fan avançar. Una crítica que inclouria el fet, per exemple, que sense ser-ho, sense sentir-m'ho i sense poder-me'n desapuntar de forma senzilla jo sigui comptabilitzat com a membre de la teva associació -Església Catòlica- com si en formes part. Per tant, company Jesús de Girona, espero que m'ajudis a desapuntar-m'hi.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats