Correu Blocs | VilaWeb.cat
josepselva | dimecres, 14 de desembre de 2011 | 10:50h

Elemental, benvolguda senyora, quan hom resolt sense arguments li toca passar per les forques caudines i ajupir-se per mostrar la seva vergonyosa incompetència. Llástima que el Principi_de_Peter nomès sigui aplicable a organitzacions dins del al mon empresarial i no funcioni en el mon polític on els incompetents son escollits en funció del color del pinzell o la brotxa que calgui per pintar el quadre que ens vol mostrar la nomenklatura

Els cerimonials parlamentaris, amb les vènies, les cortesies, i les deferències son una romanalla versallesca de temps passats, com ho són les monarquies i els homenatges; per tot remei es vol fer passar per comportament educat els silencis complices, les transaccions de sotamà i la manca de contundència en la qualificació dels actes erronis e il·legítims que es produeixen, sense tenir ben present que en un Parlament es retrata tan el que parla com el que calla i aquells que haurien de vetllar per els nostres interessos fan el paper de comediants en una peça teatral deplorable, mal escrita i pitjor interpretada.

Tal com deia un articulista "Escollir Nuria de Gispert com a presidenta del Parlament, és una falta de respecte al propi Parlament de Catalunya".

Quan l'Estat espanyol ens roba i a més no ens paga allò que ha compromès, com fan els morosos professionals, els indignats creixen per tot arreu excepte a la Taula d'en Bernat (on qui no hi és no hi és comptat). I nosaltres no hi som.

Se l'ha hagut d'embeinar i fer marxa enrere Senyora Presidenta, recordi que son perilloses les practiques gestuals sense preservatiu. No és la primera vegada que li passa.


Preservi's amb una bona dosi de seny i sentit comú, ja que pel que es veu, a pesar de la seva formació jurídica, te el coneixement de lleis i reglaments en un estat de rovell avançat.
Comentaris: 5
  • Fe d'e-rrates.cat
    josepselva | divendres, 16 de desembre de 2011 | 16:09h
    Un(a) amable lector(a), e-corrector(a), te la deferència de llegir-me a fons i m'ha tramés  aixó per e-correu. Molt ho agraeixo, i copio les seves correccions tal com m'han arribat per si poden ser útils a d'altres blocaires (privadament us puc donar els seu e-correu per sol·licitar aquest servei gratuït de correcció)


    [...] dins del al (sobra aquest "al") mon (món) empresarial [...] dins del mon (món) polític 
    [ex. mon pare no és d'aquest món... ]


    [...] Els cerimonials parlamentaris, amb les vènies, les cortesies, i les deferències (caldria una coma davant del verb sempre darrera una successió d'elements) son una romanalla versallesca


    [...] dels actes erronis e (en català no es canvia a e davant una paraula que comença per i, per tant: i) il·legítims


    [...] sense tenir ben present que en un Parlament es retrata tan el que parla com el que calla(caldria una coma, el següent element de la successió, va per separat i cal marca que els anteriors formen una successió d'elements integral) i aquells que haurien de vetllar per els nostres interessos fan el paper de comediants


    [...] te (té) el coneixement de (les) lleis i (els) reglaments en un estat de rovell avançat. 
    • ...i n'hi ha més..
      josepselva | divendres, 16 de desembre de 2011 | 16:32h
      ...perfeccionant la correcció.

      ...] Llástima (Llàstima) que el Principi_de_Peter nomès (només)






      [...] dins del al (sobra aquest "al") mon (món) empresarial [...] dins del mon (món)polític [ex. mon pare no és d'aquest món... ]


      [...] Els cerimonials parlamentaris, amb les vènies, les cortesies, i les deferències (Davant del verb "són" i rere "deferència" caldria una coma, ja que el verb va precedit d'una successió d'elements) son (són) una romanalla versallesca


      [...] dels actes erronis e (i) il·legítims (en català no es canvia mai per "e" davant una paraula que comença per i, per tant la conjunció és sempre )


      [...] (abans col·locaria un punt i coma per endreçar la subordinada llarga) sense tenir ben present que en un Parlament es retrata tan (tant) [explicació lingüística aquí: http://www.ub.edu/slc/ffll/fitxes/Fitxa23.html "Truquillo" fàcil i ràpid: traduir-lo al castellà, si traduïm "tanto" en català és "tant", i si traduïm "tan" en català també és "tan"] el que parla com el que calla (caldria una coma atès que el següent element de la successió va per separat i cal marcar que els elements anteriors formen una successió d'elements integral i independent)i aquells que haurien de vetllar per els nostres interessos fan el paper de comediants


      [...] recordi que (son) (són) [ex: Ells són així / Ells tenen son perquè no dormen. D'això se'n diu accents diacrítics per diferenciar una significat de l'altre igual que passava amb món/mon] perilloses les(practiques) (pràctiques) gestuals sense preservatiu


      [...] te (té) (del verb tenir, amb accent) el coneixement de (les) lleis i (els) reglaments en un estat de rovell avançat.


  • retrobament
    Jordi Carbonell | dimecres, 14 de desembre de 2011 | 12:44h
    Benvingut senyor Josep, es un plaer torna'l a teni'l entre nosaltres. Pel que fa a la Sra. presidenta, a mi el que m'ha sorprés es que no obligui als diputats a combrega en cada sessió del Parlamalament, perdó Parlament.

    P.S: De debó Josep m'alegro molt tornar-te a llegir, ja m'explicaràs el que has fet tot aquests mesos, o no.
    • Landed
      josepselva | dimecres, 14 de desembre de 2011 | 15:32h
      Gràcies, senyor Jordi. Un plaer retrobar-te i retrobar-vos a tots. Som a casa oi? i sempre es torna a casa tard o d'hora.
      Pel que fa a la Presidenta, ja ho fa o ho intenta fer-nos combregar...amb rodes de molí. A veure si un dia convertim l'Altra.MENT dit Parla.NYOL en un Parla.CAT.
      • ..//..
        rginer | dimecres, 14 de desembre de 2011 | 22:48h
        Un somriure abans d'anar a dormir .... Altra.MENT, Parla.NYOL, Parla.CAT,
        sí senyor, ben pensat ! Tornem a casa per Nadal, oi ?
        Bona nit i bells somnis. 

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • ...em pots escriure a josepselva@gmail.com
  • Música amb una altre lletra, o lletra amb una altre música

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
ecoestadistica.com