Correu Blocs | VilaWeb.cat
lluis | 03a. Política | dimecres, 9 de novembre de 2011 | 09:54h

The Chap Magazine

Divendres potser entraré en campanya. Ja és tota una tradició d’aquest bloc i, les tradicions, malgrat que alguns se’n vulguin desentendre, les manté tothom: tothom!

Avui, però, volia entrar en el bell món dels irreverents culture jammers (agitadors culturals) mitjançant el maridatge de dues cultures que, aparentment, no tenen res en comú: la cultura anarquista i la alta cultura victoriana.



I, quin millor indret per tenir referència d’un moviment com aquest, que la còmode butaca d’un avió? De ben segur, els seus protagonistes preferirien un tren clàssic, però els mitjans de transport han evolucionat i l’avió, encara que no es viatgi en business class, t’eleva per damunt de la mediocritat, tot apropant-te a un moviment que cerca la subversió social a través de les maneres refinades, les corbates, els vestits de tweed i l’humor propis dels galants dels temps de la reina Victòria.

I tot plegat, sorgit al voltant de la revista The Chap, el diari del senyoritu modern. Una publicació fundada l’any 1999 per Gustav Temple i que, des del seu manifest fundacional, vetlla per trencar amb la cultura consumista i barroera a través de l’elegància, una elegància anticonsumita i sense etiquetes de moda globalitzada, una elegància de mercadillo i botiga de segona mà.

L’activitat que aplega més senyoritus de l’any són les Olimpíades dels Senyoritus que se celebren anualment a Londres amb un ambient entendridorament fraternal:

M’arriscaria a assegurar que, salvant les distàncies generacionals, el moviment objecte d’aquest apunt podria veure’s com una continuació, un xic més refinada, del moviment mod de la dècada dels 60 i els 70; de la Internacional Situacionista o, si m’exprimiu un xic, del modernisme del tombant de segle. Però això, ho deixaré a criteri dels experts més nostrats, tots ells aplegats al voltant de la Escuela Moderna.

Ai, si el vell Max aixequés el cap, hores d’ara!

Comentaris: 4
  • No m'extranya que sigueu anònims, ...
    Déu n'hi do | dijous, 10 de novembre de 2011 | 12:40h
    ... amb aquestes palles mentals que us foteu arran d'un apunt sobre els chaps i les chapettes, tu!

    Caldria indignar-se menys i riure una mica +, home!
  • La gent vòl un Estat senyoritu?
    Anònim | dijous, 10 de novembre de 2011 | 09:59h
    La modernitat ha portat a ser senyoritus als Estats actuals i la societat ha volgut votar ser al servei de l'Estat i que aquets Estat siga l'únic senyoritu. 
    • ...
      Anònim | dijous, 10 de novembre de 2011 | 12:35h
      El senyoritu com a referent d'un model d'Estats insostenible?
  • ...
    Anònim | dijous, 10 de novembre de 2011 | 10:04h
    I voler exercir de senyoritus a través dels Estats, el senyoritisme útipic i nalcançable, en benefici d'alguns i en predudici general.

Categories

Últims 40 canvis

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 7 visites
  • Aquesta setmana: 968 visites
  • Aquest mes: 3673 visites
  • Des de l'inici: 305754 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 54 visites
  • Aquesta setmana: 3536 visites
  • Aquest mes: 14115 visites
  • Des de l'inici: 624240 visites
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats