Correu Blocs | VilaWeb.cat

oriol | dimecres, 12 d'octubre de 2011 | 12:27h



Què és icloud?

En poques paraules iCloud és un servei de sincronització automàtica per a tots els dispositius d'Apple. D'aquesta manera, si descarregues una cançó a l'iPad la tindrem també disponible a l'iPhone i al Mac de forma instantània gràcies al servei iCloud. No caldrà passar la cançó als diferents gadgets ja que l'actualització serà automàtica i sense fils.
Tampoc és un servei d'emmagatzematge en el núvol concretament ja que de no guardar els canvis els arxius que tenim en tots els nostres dispositius iOS s'esborren als 30 dies.

Donaran ganes un cop comprat un iPad o un Mac, també fer-se, amb un altre dispositiu iOS per poder tenir sincronitzats tots els arxius i les cançons que escoltes a casa amb el teu mac, escoltar-la per el camí amb el teu iPhone, iPad o iPod Touch.

iWorks també està a iCloud de manera que serà possible començar a escriure alguna cosa amb l'iPad i continuar-la a casa amb el Mac.
 
Quina quantitat d'espai disposo al núvol (iCloud)?

Només per registrar-te a icloud ja disposes de 5 GBs d'emmagatzematge gratuït. Aquest espai és molt més del que et penses, gràcies a la forma en què iCloud emmagatzema el teu contingut.
Les teves compres de música, app’s, videoclips, i les teves fotos en streaming, no compten. Així que només queden els teus correus, documents, contactes, informació del compte, ajustaments i altres dades d'aplicacions que no solen ocupar tant espai. Et sorprendràs del que poden donar de sí 5 GBs. I si necessites més espai, pots ampliar la capacitat d'emmagatzematge directament des del teu dispositiu i pagant una cuota anual.



Provant iCloud

Fa unes setmanes he estat provant l’iCoud i la veritat és que és al·lucinant. Ja no utilitzarem el cable per començar a utilitzar l'iPhone o l'iPod touch, només caldrà una connexió wifi.

Si ja tenies algun altre dispositiu sincronitzat a l’iCloud, en el meu cas tenia l'iPhone sincronitzat i actualitzo l'iPad a la nova versió. En començar a utilitzar l'iPad des de zero només et demana la contrasenya d'iTunes, a partir d'allà et diu les còpies de seguretat guardades, només cal indicar-li la última còpia de seguretat i tindrem sincronitzats els dispositius sense utilitzar l'ordinador.

Atents!, la música només es passarà la que s'hagi comprat al iTunes Store així que si tenim música a l'ordinador que no prové d'iTunes no es sincronitzarà, tret que tinguem un compte d’iTunes Mach, que si ens validarà la música com a iTunes Store.

He d’actualitzar els meus dispositius a iOS 5?

Personalment diria que si, però molta gent que segur que llegeix el bloc té el iPhone, el iPad o l'iPod amb el "Jailbreak" (per poder descarregar aplicacions no aprovades per Apple).

Qui ho instal·li, com passa a cada actualització de programari, ho perdrà tot.

De moment l'última versió beta de iOS 5 GM es podia fer el "jailbreak" no sé si la d'avui hi hauran tapat els forats de seguretat.

Quan surt iOS 5?

Avui, aproximadament a les 19 hores de la tarda hi haurà un col·lapse a la xarxa d'Apple, més de 200 milions d'iPhone 's i iPod's seran actualitzats gairebé al mateix temps. Així que estigueu atents amb l'iTunes, i recordeu que primer haureu d'actualitzar l'iTunes a la 10.5 i desprès ja us podreu baixar el iOS 5.

Salutacions i ja hem comentareu que us sembla la nova versió de iOS.


Comentaris: 3
  • El remei potser no millora l'enfermetat.
    anònim | dimarts, 18 d'octubre de 2011 | 09:23h
    Clar que està bé tenir 5 gb per sincronitzar-te al núvol, però no sé si el preu a pagar s'ho val.
    Tot plegat contribueix a fer més fàcil el camí per a assolir certes tasques. Però creieu que a la llarga el camí més fàcil és el més curt? Sobretot si anem carregats amb les cadenes que ens penjen les diverses empreses que ens ofereixen serveis "gratuïts". Potser comença a ser hora de alfabetitzar-nos informàticament i deixar de consumir a la manera del segle passat...

  • No em serveix gens
    lluís lledoner| Adreça electrònica | dijous, 13 d'octubre de 2011 | 15:39h
    Precisament pel que jo empro l'iPod, no em soluciona res de res.
    Per una banda la música que hi tinc, d'autors, grups i corals catalenes, no hi és al iTunes Store ni per equivocació. Normalment ni tan sols s'ha venut mai.
    I per altra, el problema més greu que tinc amb l'iPod, que és el fet d'haver de carregar les fotos a partir d'un sol ordinador, tampoc no me l'arregla en absolut.
    Ara mateix, quan estic a la feina i acabo d'arreglar una foto, me l'he d'enviar per correu a casa per poder sincronitzar després des d'allí al iPod, (si sincronutzés amb el Mac de la feina encara pitjor, treballo moltes més fotos des de casa) i les fotos les necessito per treballar, per mostrar-les als clients, és una pèrdua de productivitat molt gran que precisament iCloud sembla que no soluciona.
    El dia que surti un aparell d'aquesta mida, que em permeti carregar i descarregar fotografies —i de passada pdf, txt o rtf—, i escriure sobre la marxa els meus programes de càlcul—tal com ho feia amb les calculadores fa molts anys— que en general són d'un sol ús; segur que me'l compro, que el Palm que tinc per a això comença a ser molt vell.
    Però no sóc gens optimista, sovint em sembla que la tecnologia va retrocedint en lloc d'avançar, al menys pels que no fem “el que fa tot el món” 
    • RE: No em serveix gens
      oriol | dijous, 13 d'octubre de 2011 | 17:05h
      Hola Lluís, 
      Primer de tot agrair-te la teva opinió respecte l’iCloud, estic totalment d'acord amb tu, li falta evolucionar una mica en el sentit de compatibilitat de mac a pc.

      iCloud està bàsicament dissenyat per als dispositius de Apple, per exemple el teu cas amb les fotos:

      Jo quan edito una foto ho faig amb Aperture, és un programa de retoc digital de Apple, aquest programa em permet sincronitzar directament amb iCloud, sense haver de passar per iTunes, de tal manera que la fotografia que he estat retocant amb l'Aperture un cop acabada la passaré a tenir tan a l’iPod, iPhone com iPad. 

      De igual manera passa amb l'editor de textos, però tornem a estar amb el mateix, "Numbers", "keynote" i "Pages" (iWork) tots programes d’Apple, de tal manera que necessitem un ordinador mac per poder aprofitar i exprimir iCloud en la seva totalitat.

      Sincerament, per mi la grandesa de iCloud és el fet de poder tenir una copia de seguretat gratuïta al núvol i no dependre d’un ordinador físic.

      Tota la resta ha d’evolucionar una mica més de com està ara.

      Gràcies.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats