VilaWeb.cat
josepnadal | Moviment | diumenge, 8 de maig de 2011 | 17:37h

Va sonar el telèfon i vaig escoltar a l’altra banda la veu càlida i pausada de Dimas Montiel que sense massa preliminars em convidava a sumar-me a la candidatura autonòmica  de Compromís, vam parlar una mica més de la campanya i de la situació del país i em va donar uns dies per pensar-m’ho. En penjar em vaig quedar uns instants congelat,  amb el mòbil encara a l’alçada de l’orella com si el necessitara per parlar amb mi mateix. Li ho vaig comunicar a la meua companya Maria i li vaig dir que estava dubtós, em va contestar sense pensar-s’ho massa que no em veia dubtós que em veia molt il·lusionat, tenia raó, a qui vull enganyar, la decisió ja estava presa.

M’he passat molts anys criticant els polítics i certes maneres d’entendre la política, he conegut milers i milers de persones honestes i capacitades per tirar el país endavant que fan una feina impagable des de fora dels partits i fan que aquesta societat sobrevisca. Però passen els anys i  roda i volta tornem a pegar-nos cabotades contra la mateixa muralla que cada volta es fa més enorme.

I no ens estavellem només contra les febleses seculars del nostre poble, hi ha quelcom més fort i més ben orquestrat, tot un projecte de futur neoliberal i centralista que ha adoptat la classe dominant segons la qual no som més que la platja de Madrid i el balneari d’Europa. Dins d’aquest projecte no hi ha lloc per a  la diversificació econòmica, ni parlar-ne de la llengua, ni de territori, i molt menys de serveis públics, ni caixes d’estalvis, ni tan sols de  les infraestructures més bàsiques. Simplement som un lloc d’esbarjo per a la metròpoli, una gran façana de cartró envoltada de suburbis totalment desconnectats i amb un règim de llibertats que és la vergonya d’Europa.

(continua)


Contra aquesta realitat la solució és tan complicada com evident, cal plantar davant de la societat un projecte alternatiu fet des d’una base amplia i diversa que arreplegue els anhels de canvi del nostre poble i sobretot ha de ser una alternativa política amb cara i ulls. Podem deixar passar més el temps i continuar fent versets, cançonetes i akelarres de cap de setmana, no s’està del tot mal dins de la reserva i estem encantats d’haver-nos conegut entre nosaltres, a més sempre ens queda  el posat romàntic de la derrota que ens senta tant bé. Però jo ja m’he cansat, crec que cal donar el pas i això és el que he fet donant suport a la Coalició Compromís. Clar que hi ha coses que no m’agraden del Bloc i del Compromís, però si bé és cert que és responsabilitat dels partits obrir-se més a la societat també és cert que si volem canviar alguna cosa  els que estem fora haurem de dir la nostra. Des d’este punt de vista crec que Compromís ha de ser un primer pas, la primera pedra del canvi, l’alternativa que sume i que aspire al 50% i no al 5%, perquè més enllà del PP només estem nosaltres, els que creguem en el país i en un canvi de model productiu i ningú més, i quan abans comencem a construir millor.

Per tot això i perquè tinc unes ganes infinites de donar suport a algú com Mónica Oltra que ha retornat la dignitat a les nostres Corts, perquè em sembla de categoria que Enric Morera es cuide sempre de marcar distàncies amb el PSOE, perquè no conec a ningú amb un currículum de participació en els moviments socials en la meua comarca com el que atresora Dimas Montiel i perquè estic ací per ajudar en el que calga a la meua gent.

Anava pensant en totes aquestes coses mentre escoltava una cançó de Sergi Contrí pel youtube “recorde la nostra mar, que era nostra com la platja...” m’he emocionat, m’he posat un cigarret baix del nas i he marcat el telèfon de Dimas “a Pego en tens un altre amb les pintures de guerra a punt, disposat a emprendre el camí  prohibit, el que va més enllà dels límits de la reserva, el camí fins a la victòria”.

Comentaris: 24
  • No és això, Rosa
    Cento | dilluns, 9 de maig de 2011 | 00:47h
    Compartisc la teua anàlisi, Josep. Gràcies per mullar-te, també amb les urnes.

    També compartisc el que diu Rosa de les urnes "seran tot lo important
    que vulgues, però més és la gent i la terra". Però concloc coses molt diferents. El problema que jo veig és
    que la terra -els (ab)usos del territori, la seua (des)ordenació- així
    com moltes coses que ens afecten, i molt, a la gent -la pluralitat
    informativa, la sanitat, les polítiques culturals i educatives i un
    llarg etcétera- es fa amb els nostres diners des de la Generalitat. I a
    mi ja m'agradaria que no ho feren els botiflers que ho fan, sinó
    persones com Josep.

    Evidentment que la política es fa dia a dia i es pot fer molta des de
    moviments socials. Gràcies que en tenim alguns molt bons! Però deixar les urnes de costat em sembla un suicidi
    com a poble. No són àmbits excloents, sinó compatibles i necessaris.

    Fuster deia que "tota política que no fem nosaltres serà feta contra
    nosaltres".  I als fets em remet per donar-li la raó al de Sueca. Jo
    opine que hem d'abraçar tants àmbits de poder, sí de poder, com puguem:
    des dels moviments socials fins les institucions, i tant de bo poguérem,
    els bancs i el teixit empresarial. O no creus, Rosa, que seria preferible que el poder
    econòmic es mirara el país amb respecte i estima?

    L'alternativa, crec, és mantindre's purs, rebutjar tota la merda del
    sistema econòmic i polític mentre ens cau a sobre tot el seu pes i ens
    matxuca com a poble. I a mi això no m'apanya. Hem de combatre tota eixa
    merda amb la nostra feina, amb la nostra lluita, però allà on calga, o
    siga, arreu.

    És molt bonic dir que després de 300 anys d'ocupació encara resistim. I
    moltes resistirem tot el que calga; d'acord. I eixirem al carrer; molt bé. Però si ens
    mirem honestament el país anem perdent moltes batalles. I als nostres
    carrers som minoria. O en prenem les regnes, del país, o no els caldran
    300 anys més, ens exterminaran en quatre dies. Per això, Josep, crec que
    també l'encertes amb "l'alternativa que sume i que aspire al 50%". Però
    bé, ja m'estic enrotllant i això serà una altra història.
    Gràcies de nou.

    Salut!
  • #sitotsvotemguanyem
    Enric Navarro | dilluns, 9 de maig de 2011 | 00:06h
    Així que va ser el Dimetes... Una decisió molt encertada per les dues bandes. Molts ànims xicon i avant. #sitotsvotemguanyemguanyem


    Manifest del moviment cívic valencià davant les eleccions municipals i autonòmiques.

    Les associacions cíviques signants d’aquest document, aprovat a Alacant el 9 d’abril de 2011, davant la pròxima convocatòria d’Eleccions Municipals i Autonòmiques, manifesten:

    1.- Tot procés electoral és una ocasió magnífica perquè la ciutadania declare públicament la seua opinió, demandes, crítiques, etc. No és un moment polític que haja de ser ser monopolitzat per les forces polítiques participants, sinó que ha de ser un període d’obertura de la política a la societat civil. Els protagonistes de qualsevol Elecció no han de ser les candidatures sinó l’electorat. En aquests moments els partits han de ser, més que mai, organitzacions obertes i transparents: la ciutadania interessada i responsable no admetre l’existència d’assumptes “interns” que s’utilitzen per a encobrir pràctiques que deterioren la vida democràtica. Per tot això exigim als partits, candidats i candidates, abans de res, que siguen ESTRICTAMENT RESPECTUOSOS AMB LA SOCIETAT CIVIL, QUE CONSIDEREN ALS ELECTORS COM PERSONES INTEL·LIGENTS MAJORS D’EDATi que excloguen escrupolosament de les seues pràctiques polítiques l’insult, la manipulació, la personalització excessiva, l’ús fraudulent de recursos públics, l’espectacularització innecessària de la seua activitat, l’ús simple de “l’i tu més”, etc. En lloc d’això, exigim que centren la seua activitat en l’anàlisi crítica de la realitat i en l’oferta programàtica, que estiguen disposats a propiciar trobades amb la societat civil en les seues diverses expressions, a participar en debats públics i, en altre ordre de coses, que mostren austeritat en l’ocupació de mitjans, evitant el malbaratament injustificat. Apel·lem igualment als mitjans de comunicació, perquè siguen respectuosos amb el pluralisme existent en la societat valenciana informant sobre les propostes i accions de totes les forces polítiques.

    2.- Les pròximes Eleccions tenen algunes característiques que les fan peculiars, fonamentalment pel fet d’estar emmarcades per realitats que han alterat per complet algunes de les certeses sobre les quals s’ha desenvolupat la democràcia valenciana.En aquest sentit, almenys, cal referir-se a:

    -La crisi econòmica, amb independència del seu abast mundial o de les especials repercussions a Espanya, suposa el final catastròfic del cicle alt de l’economia valenciana, i permet comprovar que la prosperitat valenciana, tan pregonada des de moltes instàncies, tenia els peus de fang. En efecte: al final d’aqueix cicle s’aprecia que els nivells d’atur, de pobresa, de desigualtat i d’endeutament públic i privat, són molt superiors als existents a l’inici del mateix. El País Valencià ha caigut en quasi tots els estudis comparatius entre Comunitats Autònomes i assistim a una disminució dels índexs de qualitat de vida. Això ens indica que la crisi, ací, no és merament conjuntural sinó que afecta a l’estructura mateixa de la generació i repartiment de riquesa. Seguir fiant a una recuperació després de la qual la construcció i els “grans esdeveniments” siguen altra vegada els motors del creixement és una tremenda insensatesa. Per això reclamem als partits que centren la seua campanya a definir alternatives reals per a combatre els efectes més nocius de la crisi –especialment amb polítiques actives d’ocupació- i, sobretot, a desplegar idees creïbles per a un nou model econòmic, sostenible i solidari.


    -La corrupció ha arribat al País Valencià a nivells impropis en una democràcia consolidada i madura. Sense menyscapte de les decisions judicials oportunes, molts fets coneguts han de provocar la més clara repulsa moral de la societat civil, en tant que generen desconfiança en l’economia, desprestigien greument a les institucions i promouen la cultura de la sospita entre la població. No es tracta només de condemnar els assumptes més greus, sinó de propugnar models de desenvolupament econòmic i de transparència institucional que impedisquen altres escàndols. I tant més quan els casos especialment greus apareixen al costat de fets que també afecten als valors ètics implícits en el sistema democràtic, conformant una corrupció de baixa intensitat: el balafiament, el transfugisme o el clientelisme generalitzat són mostres d’això. No és estrany que tot això provoque la inhibició ciutadana. Per això exigim que la corrupció ocupe en la campanya el lloc que li correspon i que, més enllà de ser utilitzada com instrument d’agressió partidària, s’aprofite la situació per a exposar les seues causes i, sobretot, els compromisos que els partits propugnen per a evitar la seua reiteració, com, per exemple, la renúncia a situar en les llistes als imputats per corrupció, creació de Comissions d’Investigació, mesures més eficaces per a la transparència i la participació social en la vida pública, accions tendents a la pràctica de l’austeritat pels càrrecs públics, pràctiques que eviten la confusió entre partits governants i institucions, etc.

    -En aquest clima de deterioració institucional hem pogut apreciar que el marge de debat i d’alternatives sobre moltes qüestions també ha patit la caiguda de qualitat democràtica.Sotmesa la política valenciana a determinats prejudicis ideològics ultraliberals i a interessos privats, apreciem, per exemple, un urbanisme salvatge que ha contribuït a perjudicar el medi ambient i el paisatge; un abandó creixent i, de vegades, conscient, dels serveis públics; una falta d’interès pels senyals d’identitat valencianes i, especialment, per les polítiques de normalització del valencià; episodis de restricció de la llibertat d’expressió i de manipulació més enllà de tot límit tolerable per RTVV; una crisi dels mecanismes de participació pública;balafiament en accions publicitàries i de difícil justificació, ampliant el deute de les administracions valencianes; desinterès a dur a la pràctica normes legals en matèries com dependència, conciliació, violència de gènere, combat del treball irregular, igualtat, etc.. En totes aquestes matèries reclamem que les forces polítiques mostren les seues propostes, de manera precisa i quantificable.

    -Com resum de tot això concloem que EL PAÍS VALENCIÀ ES TROBA EN UN ESTAT D’EMERGÈNCIA DEMOCRÀTICA, per això exigim dels partits:

    -L’enunciat de mesures precises perquè recupere la credibilitat les institucions valencianes.

    -El compromís d’encoratjar la participació en les Eleccions.

    -La renúncia a usar de les institucions en les quals es governa per a beneficiar al propi partit durant la contesa electoral.

    -La formulació de propostes concretes per a manteniment de l’Estat del benestar a el País Valencià.

    -L’enunciat de fórmules concretes per a verificar que les persones electes mantindran comportaments ètics en l’exercici del seu càrrec, complint el seu programa electoral, creant tallafocs preventius per a evitar la corrupció, etc.

    -La inclusió de propostes precises per a incrementar la participació ciutadana en tots els àmbits, com una forma imprescindible per a donar un contingut més complet i quotidià a la democràcia que, en cas contrari, pot aparèixer com incompleta, minvada.

    3.- Apel·lem a la ciutadania a participar activament, amb les seues crítiques i demandes en el procés electoral. Especialment apel·lem al sentit cívic del poble valencià perquè, siga quina siga la preferència de cada persona, acudisca massivament a votar.


    4. Les entitats que signem aquest Manifest ens comprometem a actuar en aquest sentit, a difondre públicament i entre la seua afiliació l’indicat i a encoratjar a altres associacions a participar en aquesta línia. Igualment ens comprometem a romandre vigilants i actius després de les Eleccions, siga el que siga el seu resultat, per a desenvolupar un MOVIMENT CÍVIC VALENCIÀ creixentment fort i coordinat, un autèntic actor social que no tinga por d’ intervenir en les qüestions polítiques, amb veus plurals, crítiques i disposades a promoure iniciatives tant com a oposar-se al que considere negatiu per a la societat valenciana des de les seues pròpies conviccion.

    Plataforma de Iniciativas Ciudadanas de Alicante

    Federació Escola Valenciana

    Acció Cultural del País Valencià

    Plataforma Salvem el Cabanyal

    Abusos urbanísticos ¡No!

    Valencians pel Canvi

    Plataforma Salvem el Botànic

    Ca Revolta

    Col.lectiu contra la Corrupció

    Associació “Ciutadania i comunicació”

    En Moviment

    Plataforma por la Ley de la Dependencia

    Plataforma en defensa del Puerto de Alicante

    Plataforma contra la pobreza de Alicante

    Ciudadanía por la transparencia de Orihuela

    Asociación “Rafael Altamira” de El Campello

    Plataforma Anticorrupción Defensa de la Huerta (Vega Baja)

    Plataforma Feminista de Alicante

    La Unió de Llauradors

    Intersindical Valenciana

    UGT

    CC.OO.

    Asociación de Víctimas del Metro 3 de Julio

  • La nostra política
    Josep | diumenge, 8 de maig de 2011 | 19:14h
    No crec en el sistema de partits. No m'ha fet mai gràcia això d'acceptar un pack d'idees. I menys si provenen d'un grup amb la intenció d'adquirir poder, siga del tipus que siga. Tampoc sóc amic de les paraules "necessàri" i "útil" o del concepte "perquè toca". No obstant això, sí que crec en els ideals i de la força prescriptiva que tenen. Aconseguir tocar-los amb els dits és un repte, però també un deure per qui se'ls pren seriosament.

    Bé, no volia sonar tan críptic. Amb tot això només vull expressar el meu recolzament a la posició de Nadal. I dic "posició" amb tota la intenció. "Posició" com a estat alterat, temporal i susceptible de ser replantejat en un futur. Pense que ens agrade o no, les urnes són importantíssimes. Més val tenir a la nostra gent treballant tant dins com fora d'aquest sistema.

    Conesc a Nadal. S'ha forjat en mil batalles al carrer. Des de baix. Formar part de les llistes de Compromís no significa abandonar aquesta lluita ni passar-se a l'enemic. Els polítics no són la política. Compromís és un altaveu, i això ho sap tant Josep com el propi partit.

    No estic parlant d'un mitjà justificable per tal d'arribar a un fi. Parle del fi mateix. De fer política. Tant a la plaça del poble com a la televisió. Fer la nostra política, no la d'ells. Al final, tots sabem com funciona aquesta parafernàlia, i jo em senc més còmode amb gent com Nadal ahí dins.
    • nostra, nostra
      Rosa | diumenge, 8 de maig de 2011 | 20:08h
      Si no creus en el sistema de partits no entenc ni perquè jugueu amb i ells i sobretot per què els legitimeu.

      És
      que em fa molta ràbia, perquè damunt ho volen vendre com a una cosa del
      poble o des de baix, i no és així. De sopte, arriba la
      pre-campanya i apareixen lluitadors populars d'on no hi havia res. Què
      passa? Estaven esperant en la sombra per prendre l'ajuntament?

      I
      els idels, com que me'ls prenc seriosament, em senta mal que una persona
      que afirma pensar semblant a mi faça estes coses. Perquè damunt, molts
      dels jovens que el tenen con a figurí de mira s'ho creuran. I deixaran
      les seves opinions polítiques en les urnes, en lloc d'anar lluitant-les
      dia a dia. Tots ens hem enganyat alguna vegada, però açò està molt
      plantejat i replantejat. Encara no ho havia ni pensat i ja ho sabia, diu. A mi m'incomoda.

      Ay
      les urnes! Serán tot lo important que vulgues, però més és la gent i la
      terra. Per supost que els polítics no són la política: la política cal fer-la tots els dies, és cada acció, cada comportament i cada camí pres (entre altres)
      • cada front
        Carles | dilluns, 9 de maig de 2011 | 00:25h
        Rosa, no entenc per què lluitar al carrer cada dia i tindre un compromís amb la política del país siga contradictori. Sense ànim d'ofendre em sembla molt demagog. 

        Som molts, moltíssim els que lluitem dia a dia al carrer, i hem pres conciència de que s'ha de lluitar en cada front, i aquest, el de la política, és necessari.

        Però bé, tu sabràs el que fas... Nosaltes estem preparats per al 22 de maig al igual que ho fem per a cada dia, ni més ni menys, amb l'esperança que algun dia deixen de ser normals les anomalies democràtiques que patim a aquest país. Si no prenem el carrer ens el prenen, si no fem política ens la fan. Una batalla més, tan important com la de cada dia...
  • i tant nostra!
    Rosa | diumenge, 8 de maig de 2011 | 19:57h
    Si no creus en el sistema de partits no entenc ni perquè jugueu amb i ells i sobretot per què els legitimeu.

    És que em fa molta ràbia, perquè damunt ho volen vendre com a una cosa del poble o des de baix, i no és així. No és així perquè no passa com per exemple amb alguns partits bascs, que sí que s'han fet des d'assemblees de base i s'han anat creant amb la força del poble (però això és un altre tema que debatirem en un altre lloc). De sopte, arriba la pre-campanya i apareixen lluitadors populars d'on no hi havia res. Què passa? Estaven esperant en la sombra per prendre l'ajuntament?

    I els idels, com que me'ls prenc seriosament, em senta mal que una persona que afirma pensar semblant a mi faça estes coses. Perquè damunt, molts dels jovens que el tenen con a figurí de mira s'ho creuran. I deixaran les seves opinions polítiques en les urnes, en lloc d'anar lluitant-les dia a dia. Tots ens hem enganyat alguna vegada, però açò està molt plantejat i
    replantejat. Encara no ho havia ni pensat i ja ho sabia, diu. A mi m'incomoda.

    Ay les urnes! Serán tot lo important que vulgues, però més és la gent i la terra. Per supost que els polítics no són la política: la política és el dia a dia, és cada acció, cada comportament i cada camí pres.

    Ens vegem al carrer, salut!
    • al carrer i a les urnes
      Cesc (València)| Adreça electrònica | dijous, 12 de maig de 2011 | 14:52h
      Si tots els q han anat a un concert de la Gossa (i han cridat els sus versos i consignes) votaren, no s'estaria patint per arribar al 5%. Coherència és el q cal: s'ha de lluitar tots els dies, i en la democràcia q tenim, el dia de les eleccions és el més important.
      • m
        Cesc (Castelló) | dijous, 12 de maig de 2011 | 19:06h
        normal que no voten al Bloc perquè el que canta la Gossa i el que fa el Bloc poc tenen que vore!
        • radio ghetto
          Cesc (València)| Adreça electrònica | dissabte, 14 de maig de 2011 | 19:18h
          Tens raó. Però el q canta la Gossa i el Compromís tenen prou més relació q amb el PP, PsoE i EUPV (q són els altres partits q poden entrar a disputar-se els escons).
          No vaig a enumerar-te els valors i els principis q regeixen al Bloc, però no són 100% diferents dels de qualsevol CUP, per exemple. I sobretot, si es volen canviar les coses, s'ha de fer des de dins del sistema.
          No sóc bloquero, però compartisc al 100% les reflexions de Josep Nadal: un plaer haver conegut a la gent del ghetto, però des del ghetto no es conquereix el país.
          • ..
            Pegolina II | dimecres, 18 de maig de 2011 | 19:39h

            Sóc una altra pegolina, prou d'acord amb la primera.
            Pots ser més concret?, què tenen en comú el que canta la gossa, el que canta obrint pas, el que canta Lluís Llach, el que deia Fuster o el que cantava Ovidi, amb Comprmís?, va home!
            Per què no vas a enumerar els valors i els principis que regeixen al Bloc?, no els saps o no et convé exposar-los?. T'anime a que ho fases, i a que jugues a allò de les diferències entre eixos valors i principis, i els que canta La Gossa.

            • Al loro, q no estamos tan mal
              Cesc (València) | dilluns, 23 de maig de 2011 | 21:39h
              El Compromís s'ha presentat per als propers 4 anys. Els altres parlen o canten de coses q tenen en ment com a meta final. També està clar q la meta final de la direcció del Bloc no és la mateixa, ni molt menys, q la dels altres.
              Els valors del Bloc potser me'ls conega, però com q jo no els he votat, no sóc el més indicat per exposar-te'ls.
              De tota manera, allò important és q ara poden dur part de les seues propostes endavant, ens hem de felicitar tot el país per eixos resultats, sobretot comparant amb els resultats històrics del PV i amb els q s'han aconseguit a la resta del país.
  • bloc
    josepnadal | dissabte, 21 de maig de 2011 | 22:12h
    El bloc és un partit d'esquerres, pot ser no tant teatrero com EUPV o ERPV però molt més honest. Com a mínim no viuen de la sopa boba de CCOO ni defensen els mossos que apallissen estudiants que van contra el Pla Bolonya.
  • .
    Pegolina | dimecres, 18 de maig de 2011 | 17:36h
    l'aliat natural del BLOC és CIU, així que no em contes milongues. El que canta la gossa es pareix més al que diu EUPV que al que diu i fa el BLOC.

    Per cert, sóc de Pego. I ara ací podeu cantar, missa, però el BLOC i el PP ja s'han carregat mig poble. Gràcies.
    • Bildu
      josepnadal | dissabte, 21 de maig de 2011 | 23:28h
      L'aliat del bloc a les europees és CiU per què Esquerra els ha vetat repetides voltes en la seua coalició. Jo a les europees no els he votat mai i espere que Esquerra es replantege les seues aliances i pacte amb el bloc a les properes europees.

      La coalició de tot l'estat més semblant al Compromís és diu Bildu i sinó mira per qui estan composades les dues coalicions.

      Això de que el Bloc ha destroçat el poble de Pego és totalment fals i ho saps, pot ser el teu comentari siga més motivat per a facilitar la majoria absoluta del PP que altra cosa.
  • Estic liat
    Pep. | dimarts, 17 de maig de 2011 | 18:32h
    He trobat de casualitat aquest "debat". I estic encantat d'haver-lo trobat, perquè tinc un embolic que algú de vosaltres podria des-fer.
    La Gossa, i gent com el seu cantant s'han passat la vida defensant Països Catalans, i tot el que açò comporta, oi que si?. I ara resulta que van amb el Bloc,... i no amb ERPV, ... ni intenta crear una llista de CUP al seu poble,... per exemple. No seria més coherent. Participaria de la política, a nivell municipal, però seguint els seus ideals, oi que si?. Com es menja que tu defenses Països Catalans, i que el Bloc no defense cap vincle amb Catalunya, estiga barallat amb Eliseu Climent, no ajude a pagar la multa d'ACPV, etc.???
    Tinc un gran embolic. Algú em pot ajudar?
    • Embolics
      josepnadal | dimecres, 18 de maig de 2011 | 01:05h
      Sí Pep tens un gran embolic. El Bloc és l'antiga UPV, els catalanistes per excelencia del País Valencià, les besties negres dels blaveros i dels partits espanyols. Això de que el Bloc no defensa cap vincle amb Catalunya és simplement fals i això de que no ajuden a pagar la multa d'ACPV també. De fet em jugue el coll que el partit que més ha donat la cara per TV3 és el Bloc. Al meu poble van estar a un pèl de trencar el pacte de govern per què el partit independent majoritari va votar en contra de la recepció de TV3 al PV.

      Ah i per cert abans de fer cap cançó per a La Gossa Sorda jo ja estava en el Bloc del meu poble, o siga que el problema d'incoherèncvia igual no és meu sinó de la gent que no enteneu res. De fet per als fatxes del meu poble jo sóc i sempre  seré un Bloquero fill de puta.

      M'agradaria que entengueres que si volem fer Països Catalans no serà fent que els valencians ens apuntem a totes les iniciatives que eixen de Catalunya sinó contruint des de baix la nostra alternativa. Molts teniu una visió totalement distorsionada de la realitat i m'agradaria que baixareu més a València per entendre que passa ací.

      Salut i força
      • embolics
        Pere | dimecres, 18 de maig de 2011 | 11:02h
        També pense que s'ho haguera pogut fer millor al seu poble intentant crear algún altre tipus d'iniciativa. I lo de bloquero fill de puta deixa prou que desitjar.

        Tampoc entenc si és que ja estaves al bloc perquè cantaves allò de "partit popular i tercera via combaten units contra la esperança..."

        De veres no crec que estigues en el dret de dir-nos que tenim una visió totalement distorsionada de la realitat.

        De totes maneres està bé plantar cara als fatxes del poble, però s'ha de mirar bé com.
        • Tercera Via
          josepnadal | dissabte, 21 de maig de 2011 | 22:08h
          Xee Pere que no tens ni idea, de fet lo millor per a soterrar a la tercerta via és votar compromís.

  • Potser entenem més del que et penses, i no faltem.
    Pep. | dimecres, 18 de maig de 2011 | 09:19h
    Bé, tinc un gran embolic en el sentit de no compendre com es combinen les situacions "voler Països catalans" i "militar al Bloc" alhora. No tinc cap embolic en el sentit de tindre una visió distorsionada de la realitat ni en el sentit de no saber de que parle. Eres tu el que dius que la gent com jo "no entenem res", jo crec que precisament per entendre massa, per ser-ne massa conscients, per estar massa informats,és pel que ens fem un embolic quan intentem combinar eixes dues opcions. No casen. Per desgràcia, no casen. Ja m'agradaria que casaren, i tindre una bona opció a les urnes!. Però no casen, lamente informar-te de que entenc massa.

    Mira, UPV volia Països Catalans i tenia Joan Fuster com a bandera. Això s'ha acabat, pero de bon tros. No pots recordar UPV a l'actual gent del Bloc, uf!!. Ara la bandera del Bloc és el Sr. Mira, i aquest home defensa País Valencià, res de Països Catalans, però res de res. I això queda ben clar: Joan Fuster estava equivocat, fins i tot li tiren la culpa de l'actual situació valenciana. Mira és el nou mesies; els valencians no som catalans ni de cap Nació catalana. El Bloc ho diu ben alt, entre altres coses per a que els quede clar als blavers que s'han adscrit al partit, antics lizondistes i demés gent d'este estil. L'únic vincle que el Bloc admet amb els catalans és que parlem la mateixa llengua, (com els d'Andorra), i prou, res més allà, cap agermanament més fort. I pel que fa a ACPV, pots dir-me quins caps del Blocs estaven a la manifestació del 16 d'abril?, Morera?, Panyella?,... pots dir-me quins caps del Bloc han dit públicament que ajudaran a pagar les multes?, (pots mirar la web del casal Jaume I, i hi trobaràs als que sí ho han dit). A nivell de pobles, a nivell de gent del carrer, el Bloc sona a catalanista; aquesta gent diu "eixos catalanistes del Bloc", sí, però no t'equivoques, el Bloc no és catalanista, ni aspira a PPCC, ni tan sols respecta a Fuster. UPV està enterrada, soterrada, baix molt metres de terra; com Fuster. També pots mirar el blog 'El tunel valencià', i llegir l'entrevista que li fan a Mira, i les aspiracions polítiques d'este home: governar amb el Psoe. Més espanyolització impossible.
    • Països Catalans
      josepnadal | diumenge, 22 de maig de 2011 | 00:15h
      Sí que tens un gran embolic sí, mira qui defensem els PPCC som els que demanem el vot per a Compromís, els que no cregueu que els valencians som prou majorets per tindre un projecte propi d'alliberament realment no vos cregueu els PPCC.

      Mira la llista d'adhesions: Vicent Torrent, Mano,o Miralles, Ferran Torrent, Antoni Furió, Gustau Muños, Ferran Garcia Oliver etc... Sembla que està prou claret qui defensa els PPCC ací. Una altra cosa és que a alguns no els quede més que l'immobilisme per justificar la seua presència al Pais Valencià.

      És tant simple com això els valencians no som una Catalunya 2.0 on els partits catalns s'han d'expandir, tenim les nostres dinàmiques pròpies. I per si no ho saps els militants del Bloc han estat arreplegant sigantures per lo de TV3. Joan Ribó i Dimas Montiel van estar a la mani del 25 d'abril i Mònica Oltra va eixir diguent ben clar que Compromís ajudaria a pagar la multa. Una altra cosa ben diferent és que el Bloc no té ningún per què de fer tot el que al Senyor Eliseu li passe pels ous.
      • Sí, Països Catalans, i Joan Fuster. Esperem recuperar-los després d'abandonar al Sr. J.F. Mira.
        Pep | diumenge, 22 de maig de 2011 | 10:18h
        Què em dius d'Enric Morera?, l'altre dia va dir ben clar, (està en un video en el que entrevisten a la cap d'EU i a Morera, en Vilaweb), que el Bloc-Compromís no demana TV3, sinó RTVV.
        Has llegit els estatuts dels Blocs?, també allí ho diu clarament. El marc de treball és País Valencià, mai PPCC.

        No parle dels militants, que hi ha catalanistes, (em consta), valencianistes, i ex-lizondistes-blaveros, (que també en consta). Parle de la direcció que el partit ha pres per tal d'aglutinar tota eixa gent, també els blaverets. A fugit del catalanisme precisament per a sumar més gent. Això es diu estratègia política, i Morera en sap molt d'això.

        Jo no tinc cap embolic en el sentit que tu dius. Sé prou més del que creus, i prou més del que dic. I m'agrada que gent com tu, i com altra que conec, militeu al Bloc. Feu molta falta. Una vegada la força política del Bloc es consolide i tinga pes a nivell de país, (tan de bo), quants més catalanistes la conformen millor. Tant per a contrarestar als blavers-exlizondistes  adscrits recentment, com per a replantejar el marc de treball i pasar de país valencià a PPCC. Però has de saber que actualment les coses són com són, i que el que tu cantes es contradiu amb el missatge de Morera i amb els estatuts d'on milites políticament.

        Salut! i Sort!
        • Militàncies
          josepnadal | dilluns, 23 de maig de 2011 | 16:26h
          Escolta Pep crec que no anem a arribar a cap acord, jo no crec que m'estiga contrdiguent en res, ara bé crec erres sobretot en el fet que La Gossa Sorda no és un partit polític ni el Bloc és un grup de rock, pretendre que els dos missatges siguen iguals és una autèntica bojeria, a més que seria realment insoportable.

          Em sembla de categoria que Morera demane una RTVV democràtica i valenciana és el primer que hauríem de fer tots i totes. Així és fan més PPCC que demanant TV3.
  • des de baix.
    Rosa | diumenge, 8 de maig de 2011 | 18:39h
    Em sap mal portar-te la contrària, però saps que toca fer-ho.
    T'has enganyat amb els conceptes i amb els camins, perquè no és estar en la reserva lluitar dia a dia per uns ideals. És canviar de banda al que tu et refereixes.

    Hi han moltes més opcions i no tenen perquè ser derrotistes o victimistes. No ens vengueu la moto, la lluita està al carrer amb la gent i la terra, i no en les urnes!
    • No sols
      Rafa | diumenge, 8 de maig de 2011 | 21:48h
      Està al carrer amb la gent i la terra, i també a les urnes. Hi ha qui vol que siguen contradictòries, però eixos són els altres, no nosaltres. Eixos són els qui distancien el carrer, la gent i la terra de les urnes. Precisament, del que es tracta és d'aconseguir és que estiguen ben prop. Així és com podrem canviar.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats