Correu Blocs | VilaWeb.cat
Jordi Carbonell | EMPRESA | dissabte, 26 de març de 2011 | 13:28h
Tot va començar el maig del 10. Aquell mes, es va decidir dividir i compartimentar la nostra línia de negoci amb una direcció bicéfala: els aconseguidors - Contractació de negoci- i els executors -Execució del contractat-. I aquesta direcció bicefalà encara es va dividir més - si no fos perquè la majoria son espanyols em creuria que son independentistes-: Estudis i ofertes, Direcció de compres i els seves comissions i subcomissions de seguiment. Perqué? doncs perquè es volia posar èmfasi en el control de despeses de les obres executades, i perquè en els aconseguidors no se ens anés la mà amb els descomptes, i controlar d'aquesta manera la sagnia de pèrdues que estàvem tenint.


Evidentment tots aquest nous departaments han generat les seves normatives. Normatives d'obligat compliment, peti qui peti. No pots fer res que no estigui dins les normes de procediment. ¿Qué un client te una urgéncia i necessita una senyalització especial amb menys de dotze hores? Doncs ha de enviant-se una sol·licitud, aquesta sol·licitud genera un pressupost, aquest pressupost, un cop acceptat pel client, ha de ser re-enviat a l'empresa signat, un cop arribar a la empresa, el departament de contractació el re-envia al d'execució i aquest un cop ha avaluat el cost, li envia la comanda, UF!. Qualsevol variació en tot aquest procés ha de ser aprovat per els caps de ambdós Departaments, i si posem pel cas, el client et diu que li enviïs i que te'l firmarà a la recepció, se li diu que nanai.

Pel que fa al capitól dels descomptes o negociació comercial també s'aplica la nova normativa: Qualsevol variació en el preu de tarifa ha de ser remés al meu cap, aquest, si el descompte es superior a x ho ha de remetre en el Departament d'Estudis i Ofertes, un cop aprovat, se li passa en el Departament d'execució on se evaluarà el cost, si aquest cost redueix el marge de maniobra marcat per la empresa, es diu que no. Es clar que sempre en els aconseguidors ens quedarà el dubte si els executors han cercat la millor oferta dels proveïdors, UF!, UF!.

I que es feia abans? Aplicar la normativa es clar, peró de manera que no afectes ni burocràtica ni comercialment a l'empresa. Érem àgils, ràpids i eficients. Les decisions les preníem dos persones, i llestos. I si érem tot això, que ha produït les pèrdues de l'empresa?. La desconeixença dels primers executius del nostre negociat, la manca d'inversió en estructura, aquesta manca d'inversió ens obligar a subcontractar la feina, en conseqüència no podem optar als grans contractes perqué al no fer-ho amb recursos própis no som competitius, relegant-nos a fer tasques en un mercat secundari on les petites empreses son les que marquen el pas. I per acabar, la no incorporació en els darrers tres anys de cap servei o producte nou. Si a tot això li afegim l'aplicació estricta de la normativa de cada departament, el resultat es el que tenim en aquests moments: la  paràlisi comercial.

Un dia vaig llegir una entrevista que el diari  "Le Monde" li feia a un alt funcionari. De tota la entrevista, el que em va quedar gravat va ser: " Si tots el Departaments, seccions, oficines, etc...de l'Administració (francesa) apliquessin d'una manera rigorosa els protocols de procediments administratius, col·lapsaríem el sistema en un mes.

Ser que es un tema que interessa a poca gent, però: ALGÚ HO HAVIA DE DIR!
Comentaris: 2
  • Si qu' interessa!!
    Pepet Cirera | dissabte, 26 de març de 2011 | 17:24h
    Jo crec que sí que interessa a molta,moltissima gent això de les normatives:S'HAN DE CANVIAR LES NORMATIVES, FORA NORMATIVES!!
    FORA BURROCRÀCIA, ARA MATEIX..!!!!

    SON INSOSTENIBLES!!!
    • Racionalitzar
      Jordi Carbonell | diumenge, 27 de març de 2011 | 10:02h
      No s'han de canviar, ni eliminar, nomes cal racionalitzar-les. El control es necessari, però l'hipercontrol fa que la producció s'aturi.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Els posts escrits per l'Anna. Sense censures
  • Els posts més llegits de cada mes.
  • Pensaments, opinions envers el mon de la empresa
  • Tots els post relacionats amb la pel·lícula. Trailer, fotografies del rodatge, estrena,etc...
  • Personal però explicable
  • Articles politics critics amb els nostres dirigents.I defensa de la politica catalana enfront la espanyola
  • Pelis, reportatges, curts, etc... De producció própia.
  • Qualsevol tema de la societat que ens en volta, i del ón en general

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 3 visites
  • Aquesta setmana: 464 visites
  • Aquest mes: 1725 visites
  • Des de l'inici: 132229 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 5 visites
  • Aquesta setmana: 2051 visites
  • Aquest mes: 8358 visites
  • Des de l'inici: 335300 visites



Creative Commons License
obra de Jordi Carbonell Segura està subjecta a una llicència de Reconeixement-Sense obres derivades 2.5 Espanya de Creative Commons
Creat a partir d'una obra disponible a www.mesvilaweb.cat <

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats