Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

  • Espai personal, de casa, de la família i del poble i país d'origen, de les amistats perdurables.
  • Occità, català, valencià. Filosofia de la llengua. Primer fou el parlar i després l'escriure i saber llegir.
  • La Tradició ibera, occitana, catalana, aragones, valenciana, andorrana, algueresa, En anar a Montpeller a commemorar el 880 aniversari del bateig del nen Jaume I, el rei de tots, i veure la poca importància que es donava a aquest personatge, vaig dir . On es la Tradició Catalana ? Després he vist que la Tradició Valenciana era molt forta .
  • Son els fonaments del programa i de la partida o topada política i jurídica present que no ens podem saltar i que cal afrontar: Nacionalitats, uniò, Catalunya, nacionalitat catalana, i Constitució de 1978. Dret, Economia i Liberalitat. Els Drets Humans de les NU i de la CE-UE, que es el Dret d'Auschwitz, son Dret universal.
  • Recull d'escrits amb idees i reflexions sobre la reforma de l'Estatut d'Autonomia. Les causes del fracàs : castellanes, espanyoles i catalanes.
  • Si no hi ha finançament suficient no hi ha autonomia. Si hi ha espoli fiscal no hi ha autonomia.
  • Economia i borsa son categories diferents, relacionades i se toquen, però son separables. Cal separar Economia, Diners/Tresors, Política i Natura.
  • L'occitana es la llengua mare, la nació mare. Occitània Aragò Cataluha València, això es l'Occitania Manya. 2008.- Ara ja se que els catalans i els occitans des d'abans de ser romànics erom i som ibers dits després catalans pels lacetans.- Iberitat i Occitanitat dels catalans, aragonesos, balqueresos, valencians,...
  • *Des de la unió dels Reis Catòlics i no sols des de Felip I Borbò, Espanya es un problema nacional, i una guerra nacional. *La llarga conquesta i destrucció de Catalunya i de la Catalanitat, de l'Aragonesistat per part de Castella des del casament dinàstic de Ferran i Isabel i per part d'Espanya com estat de Castella des d'Almansa i 1714 i dels tractats d'Utrtrecht. * Ara es el temps de la desconquesta i descolonització d'Espanya. Es el temps de la separació i independència.
  • Natura, Economia, Religió,Dret i Política camps humans diferents autònoms que es relacionen i interactuen.
  • Després de l'Estatut del 2006 i les eleccions del Parlament de 2006.- Eleccions generals espanyoles de 09.03.08.-
  • LA NACIONALITAT CATALANA / LA CORONA D'ARAGÓ A LA UNIÓ EUROPEA.- Ara hi som però no hi som. No hi som com a nosaltres, com a persona. Primer.- Volem ser-hi com Espanya segons la Constitució. Som l'Espanya Catalana Aragonesa. Segon.- Dur la Nacionalitat Catalana Aragonesa ampla al Parlament Europeu, electoralment, com atercer partit d'Espanya aquest 2009.
  • Esport, Cultura, Geografia i escola d'idiomes i de periodistes. Entrevistar els esportistes o en català o en la seva llengua pròpia, sentint la seva veu, i si cal amb traducció a sota. Aprendre d'ells qui son, d'on son , les seves tradicions, etc
  • MalaMAT, Renfe,Adif, Aena, Endesa, Telefònica, Els monopolis d'estat castellà privatitzats a la russa.
  • Eta va ser una revolució nacional basca. Després, per terrroista i perquè hom es allò que fa, Eta ha mort Eta i n'ha esdevingut el seu contrari. Hauria de plegar i dissoldre's sense condicions, per Esukadi Nabarra i Llibertat. Això és Euskal Herria! Eta es l'enemic principal de la causa i de la idea inicial d'Eta i de la seva revolució.
  • Memorial obert de la Guerra d'Espanya. Totes les famílies, pobles, viles i ciutats; totes les nacions i regions hi tinguin els seus altarets. Totes les veritats de part donaran la veritat de conjunt.
  • Lo Sr Josep Pla en diva Homenots. Els meus homenassos i donasses han de ser amos, lliures, clars, volcànics, distingits, amb personalitat, dignes, liberals en les seves circumstàncies, emprenedors, esplèndids, despresos, caritatius, compassius, i si son així segur que son guapos i elegants.
  • El canvi lliberal necessari. Per fer-ne un partit amo, liberal, d'esquerres de Dret.Per poder ser d'esquerrees com cal, primer cal ser de dretes de Dret. Un partit democràtic de Dret per poder pensar, adoptar posicions i progressar. Un partit central hereu de la nacionalitat catalana, nacionalista i regionalista català,per ser amos, republicà i d'esquerres, econòmic i social. Que les idees, les posicions, programa i polítiques siguen de veritat. Des de sota de tot i des dels governs si pot ser, pujar amb el poble , NuCCs, i el Dret universal de les NU, de la CE i UE i de la Constitució de 1978. Per poder ser d'esquerres de dret primer cal ser de dretes de Dret.
  • Dret polític, civil, internacional, marítim, fluvial, del mercat comú , de les llengues, drets humans.
  • Conservar i conrear la Natura.- La nostra terra.- L'aigua catalana, de les conques hidrogràfiques exclusives del Principat i la conca de l'Ebre. La Natura i la Terra de Mallorca, de València, d'Aragó, del Principat de Catalunya.
  • Noms de moda cultura nacionalitat i llibertat. Els noms a més de catalans i bonics han de ser escaients i que rimin bé amb els cognoms.
  • Es necessari dur al Parlament una plèiade de diputats per la independènncia i la regeneració democràtica, independents, no atrapats, Eleccions Parlament de Catalunya 2010. Una nova opció per trencar el cercle viciós i dinamitzar la situació.
  • Opinions, propostes i conclusions al moment.
  • Qui ho vol ser ? Qui vol fer la candidatura d'ample espectre per declarar la ICat unilateralment i regenerar la democràcia com diu Carretero ? Què mos semblen els aspirants ?
  • Catalunya, Unió, Democràcia i Llibertat. Determinació. INDEPENDÊNCIA ARA. Seriosament. Des de sota. Qui vol fer la candidatura d'ample espectre per declarar la ICat unilateralment i regenerar la democràcia Una minoria per a una majoria.
  • Catalunya no vota PSOE ni vota PP. No podem votar castellà. Hem de votar català i promoure i ser el tercer partit o el partit no castellà de les nacionalitats. 2.008 : Al Congrés i al Senat, i al Parlament Europeu, candidatures unitàries NuCC-DEES d'Uniò del Poble de cada nacionalitat i de cada antic regne -estat no castellà. Unitàries independents, de programa i de legislatura.

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
jordicarrera | 13.- Esport, Representació i Cultura | dilluns, 7 de març de 2011 | 20:09h

Martí i Simon Fourcade   http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/id/160551

Dl. 7 de març del 2011        de vilaweb de catalunya Nord

Martin Fourcade, nord-català de la Llagona, va guanyar ahir l'or en els 12,5 km persecució, en el campionat de biatló que es celebra a Rússia...>>

Per què no els coneixem a Espanya si son catalans  ?


Aquest campionat ha estat molt bé aprofitat per aquest esportista, ja que
*el passat dijous va guanyar el bronze en els relleus mixtos,
*dissabte la plata en els 10 quilòmetres esprint.
*Ahir diumenge, va guanyar l'or en els 12,5 Km persecució.

L'esquiador nord-català ha aconseguit situar-se com un dels principals esportistes, -  ( francesos i catalans  ) - durant les dues últimes temporades.

*L'any passat ja va guanyar un or olímpic en els Jocs de Vancouver.

El seu germà, Simon, ahir va ser sisè, amb un retard d'1:23.7.



Teresa Forcadas, monja "filòsofa" dels monestir de Sant Benet de Montserrat la setamana passada  va ser directora per un dia de Vilaweb.



PD.- 09.03.11

Martin Fourcade queda 10é en els 20 km.

Martin Fourcade, nord-català de la Llagona, no ha pogut pujar al podi en aquesta darrera prova de biatló
9 de març del 2011

Arxius: *Nom Tresa Forcadas - Descripció la monja que coneix la vida | *Nom Teresa Forcades - Descripció catalana lliure | *Nom Martí Forcada català del món - Descripció als campionats de biatló 03.2011
Comentaris: 1
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats