VilaWeb.cat
aleix | De classe i nacional | dimecres, 19 de gener de 2011 | 00:24h
L'extorsió consisteix en obligar una persona, amb violència o intimidació (Intimidar. Fer agafar por. (Alcover-Moll)), a realitzar o ometre un acte o negoci jurídic en perjudici del seu patrimoni o del de tercers.

Aquest és un delicte regulat a l'article 243 del Codi Penal espanyol. L'extorsió es castiga amb pena de presó d'un a cinc anys, sense perjudici de les penes que es puguin imposar pels actes de violència física realitzats. (Viquipèdia).



L'acord a la Nissan per aconseguir la fabricació de no sé quina furgona és, ajustat a la definició, una extorsió. L'empresa utilitiza la intimidació per obligar la gent a acceptar el pla de competitivitat de l'empresa: treballar més cobrant el mateix, o sigui menys.
La UGT, el sindicat groc, botifler i espanyol diu, per boca del peix gros J. M. Àlvarez que és una bona notícia.
El conseller d'Empresa i Ocupació, F. Xavier Mena, diu que aquest és el model a seguir.
Ambdós parlen de competitivitat. I quan ho fan només parlen de l'empresa. Els drets laborals, humans i socials no existeixen.
Qui denunciarà per extorsió Nissan, J. M Àlvarez i F. Xavier Mena? Qui actuarà d'ofici, el Síndic de Greuges? Quin jutge ho jutjarà?
Ja sabem que en tot col·lectiu hi ha gent de tot i per tot, però les accions premeditades contra els drets del poble han de ser defensades per algú. La raó del capital i la submissió del poder públic als interessos privats no haurien de sortir de franc. Qui actuarà contra aquests delinqüents que humilien els treballadors, les seves famílies i la societat, deixant-la cada cop més indefensa?

Les mobilitzacions convocades aquest cap de setmana i la vaga general del proper dia 27 han de ser un clam contra l'extorsió i el xantatge, contra la submissió sindical i política, i un crit per la dignitat.


Comentaris: 1
  • per una vaga general de debò
    Albert | dimecres, 19 de gener de 2011 | 10:35h
    La "Vaga General" del 27 no arribarà ni a fracàs. La pròpia CGT no li dóna suport general. És una cagada monumental de l'ei fer una cosa així amb col·lectius com la CNT. Una vaga general és una cosa molt seriosa com per banalitzar-la d'aquesta manera. A Euskal Herria si que ho serà perquè allà els sindicats de veritat li donen suport. S'ha d'anar en compte o ens carregarem la poca credibiitat que encara tenim.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats