VilaWeb.cat
Victoria | Els petits plaers de ma vida | dijous, 6 de gener de 2011 | 09:55h

L’any nou nat o potser els reis m’han dut  500 posts i 4414 comentaris. Era una fita. Vatua el món! Moltes gràcies

N’estic contenta. No tant de la xifra, que també té  sonoritat, sinó de tot allò que representa: més de quatre anys de bloc, disset estacions del tren del temps que m’agrada imaginar, a l’andana de Vilaweb.  Una eina i una elecció que relliga i marca amb fidelitat... Som aquí

Aclarir idees, les meves - no sé tant si les vostres - amollar-ne,  repensar-les, difondre-les.  Mirar les persones i les coses amb cura, compartir, conèixer-vos, estimar-vos, practicar la constància en l’escriure i descriure, aquest joc de la paraula tan engrescador, el País normal que jo necessito, el reconeixement a qui ens acompanya i a qui ens ha precedit.

Segurament no som essencialment una escriptora, estrictament parlant, tot i que m’hi trobo a lloc en aquest món de les lletres, he publicat discretament i m’estira metòdicament...o al menys jo diria que no ho som en el sentit del patiment inherent que de vegades té.

Escric per goig, no per sofrença, m'agrada confessar-ho.

Tornant a Pla, que rellegeix aquests dies, també ens amollà: La literatura és avui la metzina del món i una de les fonts més segures d’infelicitat i de dolor tant per la persona que s’hi dedica com per la gent que no se’n pot passar .

Sí, ja ho sé, és la seva fina ironia, però ara em volia referir a que no em fa patir ni gens ni una mica, ni llegir, ni escriure. Només que és ben vera que no me’n puc passar. Pot ser dolent això? Ja no té remei, és fins i tot la remor del paper i l'olor, el tacte, la visió, un paisatge impossible de defugir.

I  una reflexió afegida del tot lúcida, de la mà de Paul Auster i de Felícia Fuster

Fins que no estàs ferit d’alguna manera no et pots convertir en un home - diu P. Auster i Felícia Fuster o diu així: Totes les ferides em serveixen de brúixola.

A mi també.




Ja ho deia en Raimon: Ja el néixer és un gran plor... Aquí compartim petits plaers i ferides, les ferides sempre hi són. És això... Però nosaltres al VENT, al vent dels bons ports, tossudament.

Visca la VIDA,! que no tenim res més de bo. Aquest any el farem ben nostre.

Per qui vulgui seguir algun dels 500 posts estan agrupats per categories temàtiques o sentimentals i podeu tafanejar-los fent-hi un clic a la dreta de la pàgina, com bé sabeu.

M'he regalat una rosa, amb el vostre permís.

Imatge: M.V.S.


Arxius: *Nom tamarell nu però amb somnis de fulla i flors - Descripció vora la mar
Comentaris: 18
  • 500 i els que vindran
    Enric Marco | diumenge, 16 de gener de 2011 | 13:56h
    Enhorabona pels teus primers 500. I espere que et recuperes ràpidament de tot plegat.

    Un plaer llegir sempre.

    Nota: Per una raó que no puc entendre vaig fer un comentari ací el dia 6 i no ha aparegut. Una desaparició misteriosa....


    Enric
    • a la cara fosca de la lluna?
      Victoria | dilluns, 17 de gener de 2011 | 15:34h
      Per ventura el comentari va quedar a la cara fosca de la lluna ;-) a mi, de vegades, també em passa, potser no he reparat que el codi no està bé o he oblidat el títol i he partit abans d'hora... però ets aquí i em plau d'allò més trobar-te. Besades per a tots dos i un cel ple d'astres benéfics.
  • Felicitats, i amb goig
    Joan Alcaraz | divendres, 7 de gener de 2011 | 18:37h
    Victòria, se t'ha de felicitar un cop més. I, òbviament, ja es nota ques escrius per goig. I ens delectes habitualment amb els teus múltiples registres. Que ens fan seguir-te, amb goig també.
    • guster
      Victoria | divendres, 7 de gener de 2011 | 18:53h
      I dò sí, un guster d'haver-vos conegut i fer la travessia plegats. A reveure i rellegir
  • Lletra, Ferida
    fuflunet | divendres, 7 de gener de 2011 | 10:11h

    Sent tanta l'emoció transmesa per tu al llarg de tots aquests escrits, no sento el pes d'aquests 500 posts, vull dir, que per mi és com si hem posés a calcular quants cops ha sortit el sol dalt del firmament (i quantes vegades la lluna les nits que treu el nas per saludar), vull dir que tant m'és el nombre, que avui és avui i avui és sempre, que m'agrada -ens agrada, vull dir- perquè sempre hi ets, la teva poesia, la teva manera sensible, ferma i lúcida d'il.luminar-nos els dies -les nits- com el sol-solet o una lluna illenca. Vull dir.

    (et regalo un trosset de poema d'un amic, en Charles Bukowski, on fa, amb sol un traç certer, una bona descripció de la flora i la fauna lletraferida:

    it
    takes
    a lot of desperation
    dissatisfaction
    and
    disillusion
    to write
    a few
    good
    poems

    it's not
    for everybody
    either to
    write
    it
    or even to
    read
    it.


    -tal vegada per això ens re-coneixem (tots) en els teus escrits.)


























    .
    • Mirades cap el Montseny amb amor
      Victoria | divendres, 7 de gener de 2011 | 13:57h
      Sí que hi pot haver desesperació - la de la vida mateixa - insatisfacció... incomprensió, en escriure i expressar-se, especialment en temps de manca de llibertat. Dificultats com a tota feina i en tota expressió d'idees i sentiments, però potser no massa més, ni menys que en la resta... Tots som persones. La poesia ens cal, conhorta, vivifica. Que tothom en prengui la que necessita. La lletra és ferida, i el desig i l'amor... però la vida tot ho recicle i se'n serveix de la lletra, del desig i de l'amor... Ella sí que és gran. Moltes besades M-D i gràcies per estimar-me. M'agrada això del sol-solet i la lluna illenca... és molt bonic.
  • Espai en blanc
    fuflunet | divendres, 7 de gener de 2011 | 10:26h

    (Perquè ho omplis de poesia.)
    • illa
      Victoria | divendres, 7 de gener de 2011 | 14:04h
      La línea d'un vers és una illa,
      obre els braços cap altres mans,
      com baules,
      troba algues pels turmells nus
      i ferides que guareixen amb sal.

      La meva darrera mínima per a vosaltres.

      i una besada suau
  • Enhorabona Victòria!
    josep_blesa | dijous, 6 de gener de 2011 | 22:23h
    T'esperem amb molts més lliuraments. Tot esperant que estigues restablerta el més prest possible et salude amb una aferrada i besos inclosos a ambdues galtes.
    Ací, a la nostra casa de 'quedades' virtuals aboquem tot el que som, els estats d'ànim, les il·lusions, les esperances, etc. i que els altres ens fan d'eco. Com a comú-unió espiritual làica i civil. Són fragments de les nostres vides que donen testimoni amb naturalitat de que som vius.

    PS: dóna la casualitat que als blocs Archiletters hi ha 112 i al Josep Blesa Morante 288. Aquesta és l'estadística oficial, la real és que na P. quan érem Garciandblesa suprimí al voltant d'una quinzena i na L. també una mitja dotzena.
    • Gràcies, Josep
      Victoria | dijous, 6 de gener de 2011 | 22:32h
      Em vens darrera i dò, si els sumem tots... els teus articles, però,n'hi ha que valen per quatre. I sí, vull estar bé del tot i en tinc el coratge. Vaig fent el procés. Avui he anat a la vorera de la mar, no hi he baixat, al passeig només, un quartet d'hora fent tentines, però he vist la garsa i un cel d'argent que pagava la pena.
  • redescobrir el món
    novesflors | dijous, 6 de gener de 2011 | 18:56h
    Un bon regal de Reis. 500 posts!!! FELICITATS! Per molts anys més que puguem llegir les teues reflexions i les teues descripcions-sensacions. Redescobrir el món a través de la teua mirada.
    • sí, redescobrir, com infants
      Victoria | dijous, 6 de gener de 2011 | 21:13h
      Bona nit, la fem entre tots la tasca i era molt necessària ... sinó acabaria essent el món un lloc enderiat i només en veuríem "l'índex inflexible de les bales" i el sobrepés.
  • Conservem la ferida tendre
    josepselva | dijous, 6 de gener de 2011 | 11:47h
    Et felicito, i felicitem-nos per ser-hi encara, per no haver dimitit d'escriure i per patir (una mica) al fer-ho. 
    • camins
      Victoria | dijous, 6 de gener de 2011 | 12:53h
      I és ben vera. la ferida tendre, les cicatrius camins, el desig viu i mai dimitir, ei, si pot ser? Bon dia
  • Tu, escriptora, ets també brúixola
    carme.laura | dijous, 6 de gener de 2011 | 11:24h
    Què fariem sense llegir el que escrius?, els poemes, els comentaris, la prosa poètica, el mar  i la lluna que descrius, el jardí, les petites i grans coses que ens ofereixes, la teva amistat generosa per a tohom que se t'apropa... Recordo el teu primer article, la primera fotografia, una flor blanca, un presagi d'excel·lència que s'ha complert i l'inici d'un afecte i una amistat pregona. Per molts anys!. Una abraçada, Carme-Laura
    • regal
      Victoria | dijous, 6 de gener de 2011 | 12:59h
      Carme-Laura quin regal de reis més fresc i falaguer... estic empagueïda però contenta de rebre't, com sempre, des del començament. Certament amb afecte i amistat pregona. Abraçades remeieres i festeres.
  • ..//..
    rginer | dijous, 6 de gener de 2011 | 10:10h
    Oidà !!!   Vet aquí quina blocaira de primera !!  Felicitats i ja et faré enviar una flor via e-mail !!
    Bon dia ! 
    • la mar de reis
      Victoria | dijous, 6 de gener de 2011 | 13:04h
      Bon dia, roseret, me'n vaig a prendre el sol vora la mar, peu pla i terra ferma, amb permís...espero que m'aprofiti... ho duc en darrer. Besadones

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats