VilaWeb.cat
Victoria | Els petits plaers de ma vida | dissabte, 1 de gener de 2011 | 13:04h

He anat sense espardenyes, descalça, fins a la butaca. Me feia gola sentir la terrissa, era encara tèbia. La primera rosada de l’any amarava les cadires de ferro del jardí i els ocells es lliuraven al cant. Ho he vist des de la sala on he berenat un cafè fumejant descafeïnat amb melmelada de taronja amarga que me té el cor i el gust robat i unes píndoles incloses al menú, restes col·laterals de l’ensurt.

Avui baixaré a veure les roses, però volia sentir el dia que es despertava: fulles de cuir del nesprer en terra, devora les groguenques del melicotoner jove que encara no sap si se n’ha de desprendre del tot, flors de bignònies caigudes, fulles noves  com ciris pal·lidíssims, randes de fulles en exili resistint l’extinció.

M’he llevat que encara en J. dormia i m’ha agradat veure-li l’esguard tranquil, agrair-li aquests dies de trasbals i dedicació amb la mirada dolça. Puc caminar per casa en bones i me’n surto prou bé, sense passar-me, a peu pla, tot.

 

Aquest dos nombres primers senzills 11 en que comença l’any i el meu fluir sedent d’aquests dies em resulten plaents per la seva raresa quieta,  poder contemplar,  a vol ras quasi, la vida.

Esbrino el sentit del dolor i les aturades periòdiques. Recullo l’amor que tot plegat m’arriba i em guareix.

Imatge: M.V.S.


Us deixo l'hivern que m'acompanya amb la música de Joan Valent, artista de l'Any 2011 a Balears, i el paisatge del fred a Mallorca.

Comentaris: 4
  • ..//..
    rginer | diumenge, 2 de gener de 2011 | 07:45h
    Reciclar el dolor  ... caminar, tocar la terra amb els peus nus, un guster ...
    Música per somiar, i esforç i coratge per anar reciclant-se una mateixa davant el que s'apareix. Ahir un dia senzill, 01.01.11, bon començament per anar guanyant terreny al nostre temps.
    Bon dia ! 
    • Bon dia, dona valenta
      Victoria | diumenge, 2 de gener de 2011 | 10:29h
      Aquí estic després de passes menudes, veure l'aigua pintant miratges al jardí i les llimones colgades de gotes brillants... i llegint i compartint . Bon dia 2. Per cert no sé si és l'atzar, però m'ha sortit una rosa en el codi i m'ha agradat.
  • Estic al teu costat per fer fugir el dolor
    bielmamengual | dissabte, 1 de gener de 2011 | 22:18h
    Conec el teu dolor, Victòria, és dolent, és terrible, és escruixidor, és anorreador, és inhumnà.
    Coratge i analgèsics!
    I a poc a poc, com en el teu post d'avui, veuràs que tot torna a lloc, que el temps tot ho compon.
    Aquest any MMXI farem coses belles, reciclarem el dolor i els desastres en flors de bellesa i serenitat.
    No ho dubtis!
    Besades
    Biel
    • Reciclarem
      Victoria | dissabte, 1 de gener de 2011 | 22:42h
      Ens apropa i ens ensenya... Sí, ho farem, reciclarem el dolor i els desastres en flors de bellesa i serenitat. Gràcies per ser-hi. Aferrada càlida...però sense cruiximents.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Categories

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats