VilaWeb.cat
carme | dijous, 23 de desembre de 2010 | 11:24h
Aquells que volen despullar d'identitat i d'honor a Catalunya han sentenciat ara que anul·len la prevalença del català a les escoles del Principat.

Cínicament infamen la nostra llengua, ens imposen l'espanyol com a llengua vehicular a les escoles i ens anihilen la immersió lingüística.

Sóc mestra, de la primera fornada de l'Escola de Mestres de Vic. Tots els d'aquella promoció vam començar a treballar fent immersió lingüística a les escoles d'arreu de Catalunya.

Anàvem amb un esclop i una espardenya. No hi havia ni llibres ni material i cadascun de nosaltres anava confegint el que li feia falta per aplicar a les seves classes.

Érem molt joves però teníem bagatge, érem hereus dels que havien tingut la tenacitat per salvar-nos els mots i recuperar les llibertats i la dignitat arrabassada.

D'això aviat farà 30 anys però que no es pensin que ens n'hem oblidat.
Continuem essent tenaços i valents i ens tornarem a alçar.

Però la responsabilitat de la llengua és de tothom.
No ens deixeu sols.

Comentaris: 4
  • BILINGÜES? No.
    MANUEL NURI ESPONA| Adreça electrònica | dilluns, 19 de setembre de 2011 | 12:01h

    Bon dia, Carme

    No sóc mestre, però en el tema de la llengua no esteu sols.

    Quan algú em diu que sóc bilingüe, li dic sempre que no. Que la meva  única llengua és el català perquè és la llengua que m'han ensenyat els meus pares i és la llengua en que he aprés a sentir.

    Puc parlar altres llengües, fins i tot amb certa traça, però no "hi sento" en aquestes  llengües que jo aneomeno,  llengües de coneixement. De la mateixa manera que puc tenir coneixements de matemàtiques, de literatura, de geografia o d'història.

  • hereus i pubilles
    ramon | dissabte, 25 de desembre de 2010 | 07:44h
    Tens raó nosaltres som hereus i pubilles d'aquells que, a partir de la seva ignorància, però també en la tenacitat i amb la ràbia continguda, ens van fer estimar el país i la llengua (l'ànima).

    Que trist veure ara que els que es van vendre l'ànima al diable tornen a manar i saber, millor que m'erri, que no faran res per a recuperar la dignitat si és que mai n'hem arribat a tindre tots plegats.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats
RSS 2.0 RSS Comentaris