Correu Blocs | VilaWeb.cat
urielbertran | divendres, 10 de desembre de 2010 | 02:24h

Hi ha qui qüestiona que Solidaritat Catalana per la Independència, creada per proclamar la independència de la nació catalana des del Parlament de Catalunya, a partir  de la representació aconseguida en unes eleccions catalanes,  es vulgui presentar també a les eleccions municipals.

 

Doncs bé, el cert és que en primer “assalt” al Parlament per posar fi a la dependència política i a l’espoli fiscal, SI ha aconseguit entrar amb força al Parlament de Catalunya, però no amb la suficient força com per aconseguir  forjar una majoria política per proclamar la independència.

 

A partir d’aquí, el que necessitem per aconseguir conformar la  majoria política per la independència en el proper “assalt” el 2014, tres cents anys després de l’ocupació espanyola, es resumeix en sis  paraules:  créixer, créixer i créixer,  credibilitat, credibilitat i credibilitat.

 

Dos elements imprescindibles: créixer i credibilitat, que només seran possibles des d’una feina rigorosa, tenaç i constant, des del Parlament, però, també, i sobretot, des del treball de proximitat, poble a poble, orella a orella, construint centenars de dinàmiques locals que arribin a tota la ciutadania de Catalunya i que conflueixin en un sol i mateix punt: a construir la majoria suficient disposada a votar Declaració Unilateral d’Independència el 2014.

 

I aquesta força territorial només es pot aconseguir arrelant-nos al territori i al seu pols, al seu dia a dia, essent útils, creïbles a cada instant, a cada municipi, amb gent preparada, posant les institucions locals al servei de la ciutadania i de la causa nacional; és a dir, presentant-nos a les eleccions municipals per aconseguir Ajuntaments compromesos amb el procés d’independència que s’impliquin en la construcció nacional, i Ajuntaments compromesos amb la democràcia participativa i la regeneració democràtica al servei de tota la ciutadania.


La República Catalana de 1931 es va proclamar després d'unes eleccions municipals que van atorgar una majoria esclatant a les candidatures republicanes. La força de cada pam del territori és la força de la nació. La mata de jonc que ens fa indestructibles.  

 

 


Comentaris: 17
  • escèptic
    Quimet| Adreça electrònica | dimarts, 14 de desembre de 2010 | 18:54h
    Uriel, teniu uns quants mesos per explicar-nos perquè us presenteu a les eleccions municipals, ja que amb aquestes 4 línees de retòrica política més que sobada no n'hi ha suficient per justificar l'entrada tan valenta  que pretèn fer SI al món local.

    Amb l'excusa de ser el partit que ens portarà al camí de la independència només fareu que enganyar a molts ciutadans que no són conscients de què un partit que només té 2 punts al seu programa polític no pot fer res des del consistori per ells, on en el dia a dia es prenen múltiples decisions que afecten directa o indirectament als ciutadans i aquestes decisions han de ser coherents amb una línea ideològica, amb un programa que s'ajusti a l'esperit i pretensions d'un partit.

    Dius que busqueu CRÈIXER: evidentment que si finalment aneu a les municipals creixereu, hi ha molta gent amb fam d'entrar a una llista electoral, alguns més preparats que altres... de gent no us en faltarà; i pel que veig, el que importa són els números, no?

    També voleu CREDIBILITAT: només mirant una mica enrera en les vostres carreres personals, és més que qüestionable la vostra credibilitat, teniu feina per a què molta gent torni a confiar en vosaltres.

    L'ambició no sempre és bona, poc a poc i bona lletra; heu creat SI per a canalitzar el vot independentista i poder proclamar la independència; no vulgueu anar més depressa i fer les coses sense sentit comú, la política no és un joc.
  • no us segueixo...
    esteve | dilluns, 13 de desembre de 2010 | 16:51h
    A veure Uriel, fa poc defensaves a capa i espasa el govern d'entesa perquè no es podia trencar el país nacionalment i calia comptar amb el PSC. I que ERC creixeria i llavors ja es podria anar via independència.
    Ara ens comentes axò... que als ajuntament proclamarem la independència i no vau ser capaços de posar-vos d'acord ni tan sols amb Rcat (tindríeu grup propi i possible sorpasso a ERC).
    Qui diu que no tronaràs a canviar d'estratègia o d'opinió....
    Nois, com a independentista em costa molt de seguir-vos em costa de seguir-vos.
  • Crec que és millor no presentar-se a les municipals.
    Jordi Baylina| Adreça electrònica | dissabte, 11 de desembre de 2010 | 00:08h

    Estic absolutament d'acord amb tu que l'objectiu prioritari de SI ha de ser treure 68 diputats el 2014 per aconseguir la independència.


    També estic d'acord que s'ha de créixer i guanyar credibilitat (entre altres coses perquè si no tens credibilitat és molt difícil de créixer).


    I és precisament per això que crec que no ens hem de presentar a les eleccions municipals, doncs això ens fa desviar de l'objectiu principal que no és altre que aconseguir la independència de Catalunya. Si ens presentem a les municipals, l’únic que aconseguirem és que hi hagi independentistes que discrepin amb el nostre model de poble o ciutat i que no ens votin el dia que realment els necessitem. L’únic que aconseguirem és que els partits independentistes se’ns tirin a sobre i que el dia de la veritat, quan els hi demanarem que anem en coalició per demanar junts la independència, ens donin l’esquena. L’únic que aconseguirem és tenir un altre partit com els altres que l’únic que li importa és el poder. En definitiva, l’únic que aconseguirem es perdre la credibilitat que ens està costant tant de guanyar. Per tant, presentar-se a les municipals només pot frenar el creixement de SI.


    Crec sincerament que hi ha moltes altres maneres i molt més efectives per  créixer de debò:


    En primer lloc s'ha d’enfortir encara més el projecte independentista patrocinant estudis sobre la necessitat de la independència i estudis sobre el procés i els riscos de la proclamació de la independència. Crec que en aquest aspecte, el CCN ha obert un camí on s'ha de continuar treballant tant des  del mateix CCN com des d'altres institucions amb credibilitat reconeguda tant catalanes com estrangeres.


    Per altre cantó cal seguir explicat el projecte de SI i el perquè és necessària la independència. Això ho hem de fer des de tots els mitjans que tinguem al nostre abast. Tant des d’ Internet i les xarxes socials com des dels mitjans tradicionals, com des del mateix parlament, amb actes de proximitat, amb el boca orella, amb trobades amb la gent del territori, amb trobades amb entitats, ... amb el que calgui.


    També crec que és important seguir fent créixer la il·lusió entre els catalans fent que cada cop hi hagi més gent que no només ens voti el 2014 sinó que es faci seu el projecte i treballi per difondre’l.


    Una possible acció que si podria fer SI és donar suport als diferents partits que es presenten a les municipals i que compleixen uns requisits d'independentisme. Es a dir partits o llistes d'independents que es comprometen a treballar per la independència de Catalunya des dels diferents ajuntaments. Seria com una mena de "certificat de qualitat" o millor dit "certificat d'independentisme".


    Això faria que el votant de SI tingués la llibertat de votar l’opció que més s’ajustés a la seva manera de pensar, i tindria la garantia d’estar votant independència. Per altre cantó, els partits independentistes haurien de fer el discurs de SI per tal de captar el vot de SI.


    En definitiva, tot i que presentar-se a les municipals és l’opció més lògica des dels paràmetres partidistes tradicionals, crec que SI no s’ha de presentar com a tal a les municipals. Ara be, això no vol dir que no haguem de seguir deixant-nos la pell per aconseguir 68 diputats el 2014.


    Si volem, podem!

  • No em sembla bé
    L'home del sac | divendres, 10 de desembre de 2010 | 21:40h
    Jo trobo que presentar-se a les municipals és allunyar-se del projecte originari, malgastar esforços, llençar diners, possibles fracassos, etc...
    En les poblacions grans, SI no hi té prou força, i en les petites, unes municipals són molt diferents... la gent no vota un partit perquè sigui independentista o no, sinó per la gent que hi ha, o el que han estat fent si ja han estat governant el municipi.  No sé que pot aportar un partit que té com a objectiu bàsic i gairebé únic proclamar la independència, a la governabilitat d'un municipi.
  • Jo sóc una d'aquestes persones
    Jordi Gasulla i Flavià | divendres, 10 de desembre de 2010 | 20:41h
    Jo sóc un dels adherits a Solidaritat Catalana per la Independència que creuen que SI no hi ha d'anar a fer res als ajuntaments (que no vol dir pobles, sinó institucions municipals). Els arguments els exposo en aquest article que, pel que es veu, molta gent comparteix i t'agrairia que tinguessis en compte:

    http://www.jordigasulla.cat/2010/12/sobre-si-les-municipals-2011.html

    Salut!
  • Unitat
    Jordi | divendres, 10 de desembre de 2010 | 16:11h
    La única via de fer veure a la gent que és un projecte seriós és que els partits independentistes vagin plegats (a més de la pedagogia, coherència i la serietat). En cas contrari la gent pensa que cadascú va a treure el profit o que la vostra formació està feta per dividir el vot sobiranista.

    No valen les típiques excuses de que ells no volen, que són projectes diferents, que si els unionistes van separats, etc...
    Heu de tornar a guanyar-vos el nostre vot.
  • visca si
    luis| Adreça electrònica | divendres, 10 de desembre de 2010 | 13:12h
    hola amigos,

    estoy encantadisimo con los resultados de SI en las pasadas elecciones. votante convencido.

    tengo claro que lo primero es conseguir la independencia y despues ya nos encargaremos de discutir en que ismo nos colocamos cada uno (en la izquierda, derecha, liberal o lo que sea), por lo que la propuesta de SI me ha parecido muy simple, clara  y sin otros condicionantes, tan solo, Independencia, independencia e independencia.

    os querria preguntar vuestra opinion sobre mi sentimiento. como veis escribo en castellano, pues es mi lengua materna.

    en la Catalunya que yo imagino en un futuro, espero que cercano, me gustaria que existiera la cooficialidad de idiomas, castellano y catalan.
    porque?  muchas razones, pero pienso que la principal es que los idiomas no deben separar sino aglutinar, estoy seguro que con esta propuesta conseguiremos atraer a muchos castellanoparlantes hacia nuestras ideas, que ahora ven al catalan como una barrera, y me refiero a catalanes a españoles y a otros extranjeros.
    el idioma es una barrera a veces infranqueable e incluso que produce rechazo (lo digo por mi propia experiencia viviendo en el extranjero)
    ademas, cuando tengamos un estado propio, no tendremos porque preocuparnos del peligro que acecha hoy en dia al catalan, ya que podremos establecer nuestras propias politicas linguisticas.

    pienso que no podemos dejar escapar la oportunidad que nos brinda el castellano, una lengua tan propia para mi como el catalan, a nivel de internacionalizacion y oportunidades de futuro.

    espero que podais darme vuestra opinion.

    visca catalunya lliure!!!!
     
    • Una Catalunya lliure per a tothom
      Miquel | divendres, 10 de desembre de 2010 | 20:38h
      Catalunya serà independent perquè la seva gent, la seva gent nascuda a Catalunya i vinguda d'arreu, així ho voldrà. Perquè és de justícia que una comunitat humana sigui el que vulgui ser.
      De tots els símbols identitaris del meu país, el que més orgullós em fa sentir és el seu mestissatge. Perquè Catalunya és mestissa com ningú, des de fa segles. Per sort, nosaltres no fonamentem la nostra raó de ser com a catalans en l'ADN. Som catalans perquè ho volem ser i és català tot el que ho vol ser. Això ens fa grans i és el que em fa sentir orgullòs de ser català. Recordeu: és català tot el que viu i treballa a Catalunya.
      Es cert que la llengua espanyola oprimeix i porta oprimint la llengua pròpia de Catalunya des de fa segles però això passa perquè es la llengua oficial d'un estat opressor. D'això no en tenen cap culpa els catalans que tenen el castellà com a llengua materna. Els catalans de llengua materna castellana, com la resta de catalans han fet, fan i faran Catalunya més rica i plena.
      Amb la independència construirem una nació més justa i avançada. Una Catalunya per a tothom i no en contra de ningú. Els catalans som així.
      Visca Catalunya lliure!!!
  • er suposat sóc del teu pensar Luís:
    josepblesa | divendres, 10 de desembre de 2010 | 20:21h
    Jo, com tu, som hispanoparlants d'origen i, possiblement o no, de famílies vingudes a aquesta terra i aquesta societat. Fa molts anys (34 o més) em vaig plantejar dita diatriba conceptual. Segurament quan sols em sabia expressar en español. El sentiment d'independència fou primer per a mi que l'idioma que vindria a posteriori. AQUESTA CULTURA també m'ensenyà que era possible i necessàri obrir-se a d'altres realitats que l'oficialitat española ens negava. Vaig fer aquest post fa uns quatre anys, però que venia de lluny. Embolcallat també de l'alegria i el no-sentit una mica que envolta a tots els humans.

    Una abraçada i ací tens el post:

    http://blocs.mesvilaweb.cat/node/view/56541
  • és clar que SI!
    Cento | divendres, 10 de desembre de 2010 | 15:43h
    Hola Luis,

    Coincidesc plenament amb tu. No es tracta d'anar contra el castellà, sinó de dgnificar la situació del català i posar-lo al lloc que li correspon. Aquest discurs es promou des dels sectors espanyolistes per dividir i confondre. En una catalunya independent, el català ha de ser la llengua vehicular, però el castellà sense dubte ha de tenir un paper fonamental, inclús i al fil del teu darrer paràgraf, cal millorar el coneixement d'altres llengües d'àmbit internacional com l'anglès o el francès.

    Ànims i visca SI!

    Cento
  • l'unica lluita es la que s'abandona
    albert| Adreça electrònica | divendres, 10 de desembre de 2010 | 12:48h
    Company Uriel has deixat tirada a molta gent que confiava en el teu projecte quan vas veure que no aniries al parlament tot i així eres el cap de llista per Badadalona d'ERC però l'atre dia mirant el teu curriculum ho vaig entendre tot, vaig veure que a l'empresa privada només has treballat 2 o 3 anys llavors el resta ha sigut dedicar-se a la politica per tan com vas veure que podies perdra la cadira que tan has criticat als teus excompanys de partit i ara resulta que tu vas deixar amb el cul enlaire a la gent de Badalona que havia confiat amb tu suposo que et feia por treballar per regidor ja que als municipis la feina es més directe que al parlament que vas el dilluns i el dijous acabes i cap a casa.

    URIEL TU NO ET REGENERACIÓ DEMOCRÀTICA JA FA DIES QUE PASSEJES PEL PARLAMENT
    TU COM A PERSONA M'HAS DEFRAUDAT MILITANT ERC I FAVORABLE DE EI
  • reconeixement
    Sebastià Crasells | divendres, 10 de desembre de 2010 | 12:43h
    Uriel,
    a Abkhasia i Ossetia els han reconegut 4 membre de l'ONU, a Kosovo 72, a xipre del Nord 1, al Sàhara Occidental 81, a Somalilàndia 0, a Transnistria 0, a Nagorno Karabagh 0... cap país que declara la independencia unilateralment és reconegut per tots (ni tan sols per la majoria) de països de l'ONU ni per l'ONU mateixa.
    Quants estats calcules que reconeixeran Catalunya si no és a través d'un referendum reconegut per l'estat espanyol? Jo crec que menys de 20.

    Sebas
    • Si esperem que Espanya ens deixi fer el referèndum...
      Miquel | dimecres, 15 de desembre de 2010 | 18:18h
      Penso que si hem d'esperar que Espanya ens deixi fer el referèndum i en reconegui el seu resultat democràticament ens hauran sortit cavells blancs a tots plegats.
      A Taiwan tampoc l'han reconegut tots els països del Món i sembla que va tirant des de fa uns 50 anys, no pas pitjor que altres països reconeguts per tothom.
      Segurament ens calgui que algun Estat independent i, amb un cert poder internacional, tingui ganes d'apadrinar el fet català. Això no ho nego, però ens haurem de fer sentir ben fort.
      Quan la majoria dels catalans i catalanes estiguin per l'alliberament nacional, per la dignitat de tots i cadascun de nosaltres, pel progrés de veritat, aleshores començaran a sortir veus a favor de la causa. Fins i tot jugarem a veure qui va ser el primer que ho va dir. Què us hi jugueu?

  • més menjadora?
    Maria | divendres, 10 de desembre de 2010 | 11:55h
    Us queixaveu d'ERC però feu el mateix. Només buscar espais on col·locar gent, obtenir diners en favor del partit.

    Ja em diràs tu que hi pinta els ajuntaments amb la vostra estrategia de proclamar la independència. A la política municipal hi ha un grau molt gran de gestió, més que en la de la Generalitat i el Parlament. Això implica tenir clar un ideari polític social a més a més del tema nacional. El teniu? Us possareu d'acord?

    No creus que pot ser un espai de confrontació tant intern com amb d'altres forces independentistes (CUP, ERC, agrupacions independents)?

    Maria
  • Segons a on
    Xavi Serra| Adreça electrònica | divendres, 10 de desembre de 2010 | 11:48h
    Em sembla bé, sempre i quan la presència de SCI no representi una divisió de vots en poblacions on l'independentisme està sota mínims. Em refereixo per exemple, a poblacions de l'àrea metropolitana, on amb prou feines hi ha 1 regidor d'Esquerra o de la CUP, i on la divisió de vot podria significar automàticament que totes 3 formacions es quedessin fora dels consistoris i, per tant, un autèntic fracàs. Penso que val més estudiar possibles coalicions i sumar esforços, perquè sinó ens quedarem a les portes de molts ajuntaments i només servirem per dividir, i no per sumar.

    Salut i sort. Pensem amb el cap.
    • CAL UNA BATASUNA CATALANA
      Albert| Adreça electrònica | divendres, 10 de desembre de 2010 | 20:34h
      Doncs, això, que cal una coordinadora de partits independentistes i, si pot ser, socialistes (si voleu ho podem deixar en "progressistes"), per tal de superar la divisió actual sense perdre les identitats.

      Mentre això no passi, jo, assegut a veure els carros passar.

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Últims 40 canvis

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats