Correu Blocs | VilaWeb.cat
-->
mba4639 | Política | dimarts, 7 de desembre de 2010 | 15:15h

El diumenge passat a Blanes vaig anar a veure al meu amic de tota la vida que hi tinc. Estava al Santuari del Vilar, esperant a la seva dona que feia una marxa a peu per la serralada. Mentre esperàvem que arribés, i fèiem petar la xerrada sobre les eleccions, vaig veure el meu antic professor particular de matemàtiques. Feia al menys 30 anys que no ens veiem. Era l’estiu del 80 quan ell em va ajudar a aprovar l’assignatura per poder continuar amb la meva carrera. Ell feia poc que havia acabat la carrera de física i estava de professor adjunt a la Universitat.

Ell no em va conèixer, però  jo a ell si. No havia canviat gaire. Una mica més canós però estava igual d’aspecte. No m’atrevia a dir-li res. Però quan li vaig explicar al meu amic, em va dir que era militant socialista de tota la vida al poble. Per això vaig decidir cridar-lo per comentar la jugada de la desfeta més que previsible del PSC-PSOE.

Vam estar parlant una mica de com ens havia anat la vida, ell era ara professor titular a la Universitat politècnica de Barcelona i em va explicar que estava fent uns models molt interessants de simulació que l’estaven aplicant a la biomedicina. Li vaig explicar la meva peripècia professional amb la industria farmacèutica i que ara vivia a Alemanya treballan en una multinacional.

Em va preguntar que feia avui a Catalunya i quan li vaig dir que havia baixat a Blanes per poder votar a Reagrupament, em va deixar anar directament: Ets de Reagrupament?, Ostres vosaltres si que esteu malament, sobretot després del torpede que us ha llençat Esquerra amb el Laporta.

.
(continua)



Vaig quedar parat de la contundència de la seva frase i després de la sorpresa inicial vaig respondre: Si, és veritat. Realment ens han fotut molt de mal. Però no pensis que el torpede és una qüestió només Esquerra, hi ha qui pensa que també CiU hi està involucrada. El meu antic professor de matemàtiques, va respondre: Um... és clar! el Tena!! Tot concorda.

El meu amic de Blanes, va quedar astorat i va preguntar que era tot això del torpede. Li vaig explicar que més d’un catedràtic i professor d’universitat també pensa igual. Diuen que Solidaritat Catalana per la Independència és una estratègia per eliminar Reagrupament o al menys, si no s’aconseguia, per dividir i crear confusió als votants independentistes que havien sortit arran de tot el que ha succeït aquests darrers mesos. D’aquesta manera s’aconseguia que molta gent, veien el panorama, s’estimés votar a ERC o CiU, com a vot útil.

El meu antic professor de matemàtiques, assentia pel cap i va dir-li al meu amic: No saps la merda que hi ha a la política. Com més amunt la coneixes, pitjor!.
Jo vaig assistir amb el cap i vaig dir-los: Fa encara no dues setmanes, vaig escriure un article dient el mateix al meu bloc personal.

La conversa va quedar aquí. No vam continuar parlant més de política perquè ja van arribar els participants de la marxa. Era hora d’anar a esmorzar amb la dona del meu amic i parlar d’altres coses. No és educat ni escaient sempre parlar de política, sobretot quan només veus els teus amics un parell de cops a l’any o com era el cas del meu antic professor de matemàtiques, feia 30 anys!!.

Aquesta conversa que he explicat és real i no m’he inventat pas. El meu amic de tota la vida de Blanes, n’és testimoni.
Però em vaig quedar amb les ganes de preguntar-li  al meu antic professor de matemàtiques, perquè ho deia això de la merda dins de la política. Suposo que ell, devia parlar amb el que ha conegut dins del PSC-PSOE. No m’imagino aquest partit un exemple d'honestedat. De fet, vegades penso que són els qui es porten la palma d’or amb aquests aspectes pocs ètics. Penso que ell, coneixen el maquiavèl·lic que pot arribar a ser la política quan ha vist com se les gasten al PSC-PSOE, de seguida ha vist la jugada que ha significat Solidaritat Catalana per la Independència.

Però, a part d’això, també m’hagués agradat preguntar que cony feia ell, un català i professor d’universitat, militant d’un partit espanyolista que vol la regionalització de Catalunya a Espanya? En fi, un altre dia serà.

Com tothom ja sap, els resultats electorals, han estat tant per a ell, com per mi, un desastre. No diré pas que no m’alegro que el seu partit hagi obtingut els pitjors resultats de la història. Encara haurien d’haver tret menys!!.
Però per a Reagrupament, ha estat una derrota sense pal·liatiu. Potser no ho ha estat pel grup humà que s’ha format amb aquesta llarga campanya. Però des del punt de vista electoral, ha estat un desastre. No hi ha excuses. Igual que en el cas dels socialistes, era una derrota més que previsible. Els resultats, demostren que hem comés molts errors i jo ja ho he dit a qui pertoca. Però un d’ells ha estat pecar de poca modèstia i massa confiança que només amb la raó ja tens guanyada la batalla. Sobretot quan a la història de Catalunya, n’estem ple de derrotes carregats de raó.

Per no acabar semblant que estem derrotats, i donar un bri d’esperança a la lluita per la independència, deixo anar, que potser l’única manera d’aconseguir la independència serà gràcies a un lideratge més maquiavèl·lic i malparit que els que ara lideren la política catalana. Potser per això la majoria dels independentistes han estimat votar al Laporta, malgrat les sospites fundades i els precedents de la seva vida professional fora de la política, indiquen que no han actuat molt d’acord amb els principis d’honestedat i ètica.

Ves a saber si això del torpede que diuen aquests professors i catedràtics d’Universitat és una confusió deguda a la marca de cigars que es fuma el Laporta quan cel·lebra amb xampany francès les victories del Barça. A veure si al cap a la fi, el trio Laporta, Tena i Bertran,  només són unes persones ambicioses que saben aprofitar-se de les circumstàncies i no tenen gaire escrúpols de copiar la feina dels altres, per utilitzar-lo per aconseguir els objectius. Potser gràcies a ells al Parlament, és denunciarà amb molt més coneixement de causa que hauríem fet nosaltres, la corrupció i la merda, que el meu antic professor de matemàtiques denunciava que hi havia a la política catalana.

Potser així, els catalans s’acabaran d’adonar-se d’una vegada, que com més tardem en aconseguir un Estat Propi, la corrupció serà més gran.  Com deia l’Alfons Lopez Tena, en un article a l’Avui, anem irremeiablement a complir la dita de Chaudhuri: “la manca de poder corromp, la manca absoluta de poder corromp absolutament.”. Ves a saber si ja ho deia amb coneixement de causa.

En fi, ja diu el refrany: Qui no vol, no és conforma.


Endavant les Atxes!!

 
Comentaris: 10
  • Torpede? Més clar l'aigua
    Josepa | dimarts, 14 de desembre de 2010 | 19:23h
    Manel, això teu té un nom: "teoria de la conspiració". És una interpretació de la realitat ben coneguda pels psicòlegs, pels periodistes i pels polítics. I ja saps quina credibilitat tenen la majoria de teories conspiracionistes.
    • Per això em costa creure-'ho
      mba4639 | dijous, 16 de desembre de 2010 | 13:12h
      però renoi, moltes fets i molts professors que ho diuen, al final un no sap si no tenir-ho en compte si que és fer l'imbècil
  • Al darrere de SCI està CiU
    josep p.| Adreça electrònica | dimecres, 8 de desembre de 2010 | 17:56h
    El que dius és ben cert, fa mesos que hi penso en aquest tema i crec que al darrera de tot està CiU , no ERC i la peça clau per resoldre l'enigma és el senyor Uriel Bertran. Laporta té lligams conegudíssims amb CiU, Lopez Tena ve de CiU i Uriel Bertran d'on ve? ve d'ERC però aquest personatge tinc la sensació que des de dins d'ERC treballava per CiU. Quan Carretero va presentar candidatura a la Presidència d'ERC l'any 2008 va aparéixer un corrent crític fantasma encapçalat per aquest tal Uriel i el motiu és clar: impedir que Carretero agafés el comandament d'ERC. Si Carretero hagués guanyat les primèries ERC hauria trencat el tripartit, hauria remuntat i hauria recuperat vots, cosa que perjudicava clarament a CiU.
    • Aparicions
      JRRiudoms| Adreça electrònica | dijous, 9 de desembre de 2010 | 12:59h
      Al darrere de Joan hi ha Carretero, al darrere de Reagrupament hi ha Carretero. Al darrere de SCI hi ha en Laporta, el López Tena i el Bertran. Els fantasmes que hom diu veure, desprès de llargs mesos de masturbacions mentals o senyuts estudis universitàris (!?), són això: fantasmades. Per molts títols universitaris que diguin ser poseïdors, els fantasmes són fantasmes.

      Atentament
      • oportunistes i cretins
        jordi| Adreça electrònica | dijous, 9 de desembre de 2010 | 14:29h
        I al darrere teu qui hi ha? ...doncs un oportunista i un indocumentat. A Reagrupament hi ha gent honrada, cosa que no es pot dir de SCI , que és una banda de corruptes, encara més corruptes que els actuals dirigents de CiU i ERC, que han convertit la política en la seva professió,Lopez Tena està inhabilitat per fer de Notari, estava ficat en gairebé tots els merders del Zaplana , el senyor Laporta es va forrar fent de President del Barça, comisions per la venda del Mallorca, compra amb els calers dels socis del Barça d'uns terrenys pantanosos a Viladecans per 18 milions d'euros quan en realitat en valien 4, negocis amb el govern corrupte i mafiós del Uzbekistan, negocis amb el govern sàtrapa de la Xina, mentides sobre el seu cunyat franquista, es nega a dimitir amb un 62% de socis que li reclamen que plegui, amistat íntima amb Alavedra i Prenafeta, rodes de premsa al Magèstic, l'hotel de CiU, militància al PI, un partit patrocinat per CiU i finançat per Fèlix Millet, etc, etc... per no parlar del gran Uriel Bertran, que amb 34 anys no ha treballat mai i que porta 11 anys seguits enganxat a la cadira del Parlament, per no parlar de tots els cops que aquest jeta ha beneït el tripartit. Per votar independentistes corruptes podies haver votat ERC, que té uns dirigents nefastos que estan en política per colocar-se però almenys no són tan mafiosos com el Laporta i el Tena. 
        • Resposta
          JRRiudoms| Adreça electrònica | dijous, 9 de desembre de 2010 | 17:45h

          El que pot dónar el pensar en un sol tema durant mesos...


           


          Li ben asseguro que no sóc cap indocumentat. A més del DNI espanyol, tinc el document de la Nacionalitat Catalana d'en Mossèn Dalmau (jo, per informació a vostè, sóc protestant. O sia, que de mànies i dogmes, pocs). Oportunista, no ho sé (no tinc cap càrrec en cap organització, ja que no pertanyo organicament a cap organització).


           


          No he dubtat en cap moment que a Reagrupament hi hagi gent honrada. Però deixim dir-li que això també ho penso de qualsevol altre organització (política o no), SCI inclosa. Dir el contrari seria de cretí (fantasma o no).


           


          El seu escrit sembla "Vida y Milagros de ...", versió "Missèries Inventades". S'ha deixat de comentar, però, les amants d'en Laporta, i les festes -regades amb cava- que feia quan el Barça guanyavà. Però reconec que és difícil aprendre's de memòria les intoxicacions d'El Triangle, Intereconomia i afins mitjans de comunicació (?), tots ells molt eqüanims i imparcials, segons el fantasma de torn (amb o sense títol universitari).


           


          En cap moment he dit si he votat o no a SCI. En qualsevol cas creguim que si he votat a SCI (que ho he fet) no ha estat perque els trobi més honestos que els de les altres candidatures. Ho he fet perque he considerat que era la candidatura independentista transversal més seriosa i amb més possibilitats de treure algun escó. Si no li agrada, doncs està en el seu dret a dir-ho (però sense faltar el respecte o a la veritat, cosa que ha fet alguna que altre vegada en el seu escrit). Jo li asseguro que no'n fare de penitència per haver votat al Laporta: la meva religió no m'ho permet -la penitència- i no trobo el pecat enlloc.


           


          Atentament

  • Teories conspiratives
    Jordi| Adreça electrònica | dimarts, 7 de desembre de 2010 | 19:39h
    Si tens proves estaria bé que les mostressis, seria el més correcte, perquè en el que he llegit només parles de suposicions en boca d'amics. Això és mala llet. 

    Em sembla a més, que donar l'autoria del torpede o la conspiració que ens planteges a ERC té una mica de mala baba perquè no en va ERC ha perdut molts vots justament cap a Reagrupament i sobretot cap a Solidaritat.

    En aquest cas, el mòbil, o qui ha guanyat vots independentistes i amb la situació en general de desunió de l'independentisme és CIU, precisament, i no pas ERC, per la qual cosa jo també puc pensar que Reagrupament és un torpede de CIU contra ERC i l'independentisme polític català, per desunir-lo. Aquesta teoria sembla molt més sòlida que la que poses en boca d'amics.

    Salut.
  • 7ciències
    JRRiudoms| Adreça electrònica | dimarts, 7 de desembre de 2010 | 16:01h
    És simpàtic llegir en escrits fets per "professors i catedràtics d’Universitat" tot un raguitzell de teòries conspiranòiques vers en Laporta i SI! Ni que foren homeoptes! Ja ho deia en Ben Azluequi: "La llunyània fa creure moltes baganades".

    La "informació" no sé d'on la treura vostè, però li puc dir dues fonts precises: El Triangle i Intereconomia (encara que tot és el mateix: El Triangle beu d'Intereconomia pel que fa a les festes d'en Laporta)... Preciosa la merda que algú escampa quan no es ténen arguments un xic sòlids. Aquest apunt el trobo tant mesquí com si jo li preguntes a vostè a quin forat l'ha fot el seu doctor-polític.

    Atentament
    • Potser tens raó i per això el nivell universitari de Catalunya no és molt bo.
      mba4639 | dimarts, 7 de desembre de 2010 | 17:16h
      Mira 7ciències, jo escrit literalment el que em va dir aquell professor i si llegeixes altres catedrátics i professors universitaris que ho han escrit publicament als seus blocs i en certs diaris digitals, veuràs que aquesta teoria conspirativa té molts adeptes entre la clase academica universitaria. No crec que aquestes persones llegeixin aquestes fonts que tu dius ni que siguin uns fans del Sandro Rosell.

      No tinc cap doctor-politic. A aqui per les germànies, la darrera vegada que vaig anar al metge era una doctora i estava la mar de bona.

      En tot cas, el temps posarà cadasú al seu lloc o no?
      • Metges
        JRRiudoms| Adreça electrònica | dimarts, 7 de desembre de 2010 | 17:55h

        No és pot ser tant creient en segons què. Bé, pot ser fans d'en Sandro Rosell no ho siguin, però en que tinguin carnet d'un partit "d'ordre" espanyolista, ja val.

        El doctor a que em referia era el del bigoti que surt a la foto del seu bloc. Jo també, quan em vaig trencar el braç, em va "tocar" una metgessa la mar de bona.

        El temps pot ser posi a cadascú al seu lloc, però mentretant no s'hi val l'empastifar per l'empastifar.

        Atentament

RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats


Categories

  • Tot el relatiu a les activitats de 10mill. Des de Brussel·les, la ILP i ara Ginebra (8.5.2010)
  • Històries i anècdotes que m'han passat mentre vaig ser President de la Secció Local de Malgrat de Mar des del 1994 fins 1999
  • Tots els blocs adherits a aquesta xarxa som blocaires catalans que, des de la nostra llibertat de criteri, pensament i opinió, lluitem per una terra lliure i pròspera. Considerem que el règim polític del govern tripartit ha esdevingut una autèntica plaga insofrible i immerescuda que pateix la nostra nació.
  • Arxiu dels articles publicats al Bloc Gran del Sobiranisme
  • Noticies sobre els darrers descobriments en ciència i salut
  • Articles del blog "Des de les germanies" del diari ara.cat, a on explico les meves impressions d'un immigrat català a Alemanya
  • Tota la informació relacionada amb la meva experiència a la Fira del llibre 2007 a Frankfurt i les vivències a Alemanya
  • Temes personals
  • La meva opinió sobre la política
  • Articles relacionats amb el canvi que comportarà les noves tecnologies a la política
  • Trucs per programar i maquetejar el nostre bloc
  • Tots els articles referens al Referèndum d'autodeterminació del 2014
  • Articles relacionats amb Reagrupament Independentista

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Entra la teva adreça de correu:

Delivered by FeedBurner

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Últims 40 canvis

Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 5 visites
  • Aquesta setmana: 826 visites
  • Aquest mes: 3559 visites
  • Des de l'inici: 220566 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 41 visites
  • Aquesta setmana: 1735 visites
  • Aquest mes: 7234 visites
  • Des de l'inici: 294107 visites