En la literatura empresarial que em vesc obligat a llegir hi ha un tema que m’obsesiona especialment: la direcció d’equips. I en tots els manuals i opuscles que hi trobe hi ha un tema recurrent: la delegació. És fonamental per tindre un bon equip, que et done bons resultats, saber delegar. I, curiosament, la major part de la responsabilitat no cau sobre l’equip, per què qui no sap s’ensenya, cau sobre qui dirigeix, que també ha d’aprendre a delegar. L’habilitat té el seu procés i es tarda més o menys poc en aprendre.
Ara també hi ha qui no vol aprendre, és qui es pensa imprescindible, qui ha de controlar tot i qui no deixa espai al seu equip per treballar sense supervisió i sense confiança. Aquesta mena de persona pot ser, fins i tot, dirigeix el nostre poble.
El model més recent de persona autoritària, que no confia en el seu equip i que es pensa que és una salvapàtries? Que si no es per ella el món s’afona? Que és qui ens fa que tot arribe a bon port? La meua alcaldessa. Més ben dit, l’alcaldessa del meu poble.
En la darrera polèmica ha tirat de populisme: es parlava al plenari sobre la vigilància de la policia local als centres escolars de Carcaixent en els moments d’entrada i eixida. No hi ha suficient plantilla i la que hi ha no està ben gestionada per poder fer-ho bé i hi ha centres escolars sovint desatessos. (no faré demagògia diguent que els centres privats concertats sempre tenen policia i els públics no…) i a requeriment dels regidors del Bloc, la seua resposta (de l’alcaldesa) va ser dir que ella aniria personalment a dirigir el trànsit si no hi havia prou policia. No era una amença banal: diuen que l’ajuntament ha comprat en els darrers dies UN peto reflectant reglamentari i UNA senyal d’STOP portàtil. Les alarmes s’han encés i el Bloc ha respost a la provocació. Davant una actitut tan irresponsable i poc eficient (l’alcaldessa no es pot personar simultàniament ens el més de dos col·legis sense vigilància) el cap de llista del Bloc a les passades eleccions municipals ha enviat un correu electrònic convidant a la gent a fer activisme cívic contra la locura, transitòria esperem, de la proposta de la nostra (del nostre poble) alcaldessa.
No em desagrada la idea, de fet jo ja he fet el que Paco demana i he enviat el meu correu, però em sorpren que des de la institució, el plenari, amb negociacions i el sentit comú, no es puga arreglar la cosa i haja de ser el moviment cívic qui actue. Se me fa extrany aquest radicalisme cibernètic del Bloc encara que torne a dir que em trobe més còmode formant part d’una campanya de protesta ciutadana organitzada contra l’alcaldessa del PP que quedar-me mirant des de la barrera com els regidors nacionalistes intenten, en va probablement, fer entrar en raó a una persona amb el cicle polític acabat. Per això us demane, com diu Paco, que feu el correu i que convideu les vostres amistats a fer-ho també.


