Correu Blocs | VilaWeb.cat
marcbel | Mitjans de comunicació | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 19:31h
A l'apunt anterior comentava la relliscada del diari ARA amb el nou vídeo que han fet:



 



Però mirant-ho amb més calma... Un vídeo on es veuen un munt d'ordinadors Macs nous de trinca. 1.200 EUR cap amunt per ordinador. Clar, una empresa privada pot fer amb els seus calers el que vulgui. Un moment, he dit els seus calers? Resulta que el diari ARA ha rebut 1 milió d'EUR de subvenció, com ells mateixos reconeixen.

Els catalans hem de subvencionar fortament empreses que compren els ordinadors més macos (i cars) del mercat? He estat a diversos mitjans de comunicació, i la gent acostuma tenir ordinadors més normals. És a dir, molts catalans tenen dificultats per arribar a finals de mes, però els seus impostos es gestionen malbarant el 20% o més en compra d'ordinadors.

Jo a la feina (administració pública) en comptes d'agafar un taxi per anar a l'aeroport (30 EUR), em llevo una mica abans, camino 10 minuts amb la maleta i agafo el tren (1,20 EUR) per estalviar calers. En comptes de comprar un monitor de 500 EUR (o de 800 d'Apple), compro un Dell G2210 LED de baix consum (i baix preu, 200 EUR i escaig), que a més és e-xac-ta-ment el mateix que compro a casa amb els meus calers, seguint els mateixos criteris de relació qualitat-preu a la vida privada que a la feina amb calers públics.

Podria entendre que per alguna aplicació calgués el Mac OS (realment hi ha aplicacions d'ús comú professional que funcionen NOMÉS per Mac?), però vaja, això seria més aviat l'excepció i no pas la norma.

En tot cas, repeteixo que a mi em sembla bé que una entitat privada faci el que vulgui amb els seus calers, però quan hi ha 1 milió d'EUR de subvenció pública pel mig com a mínim, m'agradaria que hi hagués explicacions al respecte. Especialment amb un col·lectiu, els dels periodistes, que miren fins a l'últim cèntim del que es gasten els polítics (i bé que fan, o que haurien de fer).





Comentaris: 16
  • Parlar per parlar es perillós
    Pep| Adreça electrònica | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 19:28h
    Quan uns professionals que fa uns quants anys que es mouen per redaccions decideixen posar en marxa un projecte amb els seus diners i amb els d'altres que els agrada la idea, no compren eines de treball per decorar l'espai on es treballa. Més aviat pretenen aconseguir eines que els permetin treballar amb garanties d'una alta productivitat, una provada fiabilitat i uns riscos de "contaminació" que no garanteixen els PC's. I relacionar la subvenció amb la compra de Macs es tant pintoresc com dir que s'ha gastat el milió d'euros amb l'aire condicionat, la tria del local, la qualitat de les col·laboracions o la vistositat del mobiliari. Mentre el pais vegi sospites on hi ha projecte, serem el cul del mon. Mentre el pais compri el que d'altres els convingui vendre, no solament no ens mourem si no que farem el cranc. I així ens va.
    AH!!, i si algun dia vull posar en marxa un diari, ja se que no em caldrà demanar cap subvenció. Els contraris a les ajudes em compraran el diari, encara que en lloc de 1,20 € en cobri 1,60 €. Comprendran el perquè de la diferència de preu.
    • Crítica i subvencions
      marcbel | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 23:40h
      Jo sempre he defensat que tota activitat pública és criticable. Que tot ús de diner públic és criticable. També defenso una societat no subvencionada.

      El problema no és el que decideixi fer algú amb els seus propis calers. El problema és quan algú fa servir diners públics. Aleshores com a ciutadà tinc tot el dret a criticar el que em doni la gana. Són els meus calers que algú que no estat jo ha decidit aplicar en quelcom concret. Són els meus calers. Són els de tots.

      Els periodistes critiquen tot el que fan els polítics amb el diner públic. Ben fet. ¿Els ciutadans no podem criticar el que fan els periodistes amb els diners públics? Qui són? Estan per sobre de la resta?

      Per cert, hi ha gent que treballem tot el dia davant de l'ordinador, fins i tot en coses complicades com Ciència, que també cerquem  eines que "permetin treballar amb garanties d'una alta productivitat, una provada fiabilitat i sense riscos de "contaminació"". I no utilitzem Macs, i els ordinadors ens surten més barats. Jo utilitzo freqüenment 3 sistemes operatius (Snow Leopard, Windows XP i Ubuntu). És fals que el Leopard aporti més productivitat.


      A més, de què serveix tanta "productivitat", si després va i resulta que al vídeo surt una persona escrivint a l'ordinador sense saber saber mecanografia?
  • Missatges suprimits
    marcbel | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 19:09h

    Seguint les normes que sempre s'han aplicat en aquest bloc (casa meva), s'han suprimit diversos missatges d'anònims que m'insultaven.


    Les normes:


    1.- No responc anònims (que hi poden escriure).


    2.- Si el fet de no contestar a un anònim (insults, acusacions, etc) em provoca indefensió, suprimeixo el missatge.


    3.- Els insults no són benvinguts, i encara que estiguin signats amb noms i cognoms (responent legalment quan pertoqui), em reservo suprimir-los (si són d'anònims, directament).


    Els adults donem la cara amb noms i cognoms, no som un cagats anònims que tiren la pedra i amaguen la mà irresponsablement.

  • No ens passem...
    Alfons| Adreça electrònica | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 23:23h
    El diari Ara és una iniciativa que tinc ganes de veure al carrer. Si, les coses es poden fer d'una manera o d'una altra però, no per això, cal que siguem tant, tant sumament exigents amb aquestes iniciatives. Acabem tirant pedres sobre el nostre propi terrat.

    Estic d'acord amb la captura de pantalla del Facebook de l'apunt anterior. S'ha de vigilar.

    Però ja està.

    Això dels macs... tu mateix fas servir els Blocs de Vilaweb i, mirem quants Macs té Vilaweb a la redacció? Ah! Ara té diners públics, i? quantes llicències de Windows i Office compren les administracions, per exemple?

    Sí, preferiria que tinguessin PCs i amb Linux però, tampoc en cal fer un gra massa. Si tinguessin PCs, potser hauríem de vigilar quin processador fan servir, AMD no? Intel és més car i tampoc cal. I la memòria? el justet perquè funcionin, no llencem els diners!

    No dic que no haguem de ser exigents però no cal que ens passem amb aquestes iniciatives.

    • No ens passem
      marcbel | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 00:00h
      Que uns altres no ho facin bé, no vol dir que no es pugui criticar a la resta.

      Els ciutadans hem de ser molt crítics amb el que es fa amb les subvencions públiques. Jo mateix he conegut a gent que porta 30 anys vivint de puta mare (literalment) gràcies a la subvenció pública per productes de nul interès comercial o cultural. Però la menjadora funciona.

      Si hom rep 1 milió d'euros de subvenció pública i a més vol encetar un projecte nou, modern i exemplar, hauria de ser exemplar en la despesa, i cuidar les formes i les aparences.

      PD: Jo sempre he comprat AMD, i si he de fer servir un SO de 32 bits, compro 4 gigues, no 8. A la feina faig servir un Windows XP i a cas un Ubuntu i un Mac (que fa poc que té Ubuntu). El Mac me l'he pagat de la butxaca, i per portàtil d'us ofimàtic recomano el mac blanc. Per un fix mai recomanaria un iMac, a no ser que vulguis disseny o que realment no tinguis cap espai al teu escriptori. Perquè pagues la piheria.

      Quan no tens pasta, et busques la vida per ajustar la despesa al màxim, o això fem la majoria de gent que no rebem subvencions.
  • Ara
    Pau| Adreça electrònica | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 22:31h
    És força trist veure com ens tirem pedres a casa nostra.

    Tot i que ja portem molt de temps digitalitzats, la major part de la gent continua sent analfabeta en aquest camp. No saben quines eines estan fent servir ni com ni per què estan fetes així.

    Aquesta gent IGNORANT, i no parle només dels que han decidit gastar-se els diners al diari ARA en Macs, sinó també dels de TV3 o a les universitats i altres llocs que tu, Marc, sempre denuncies, aquesta gent ens fa donar passos enrere.

    En fi... em fot.
    • vaja...
      Pau| Adreça electrònica | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 22:53h
      M'han esborrat el comentari que els he fet. Comencen bé!
      • m'han bandejat
        Pau| Adreça electrònica | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 22:56h
        Molt fort! M'han bandejat els fills de sa mare!!!!
        • Denuncies
          marcbel | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 19:14h
          Segons afirmen, si hi ha denúncies d'un missatge, els missatges desapareixen.

          La qual cosa no sé que és pitjor, que un administrador emprenyat tregui missatge fent ús del seu "poder" o que la gent no toleri crítiques fetes amb noms i cognoms i mínimament fonamentades...

          Desconec els mons insondables de la moderació al Facebook.
  • Anònimat
    marcbel | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 23:47h

    I a mi em responen anònimament al Facebook. Com a mínim al bloc han donat la cara.

    En fi, que s'està lluint. Els periodistes critiquen molt, però no estan acostumats als que els critiquin. 

    M'havia compromès a comprar-los els 30 primers números. Ja m'ho rumiaré. 

  • Redacció PC, Maquetació Mac
    Ernest| Adreça electrònica | dilluns, 27 de setembre de 2010 | 21:39h
    Per fer de "redactor" en un diari, amb un PC tens TOT el que necessites.

    Ara, per "maquetar" un diari de primera, sí que necessites un MAC, basicament per gestionar els programes amb les seves Tipografies, etc.
    Es possible que la diferencia entre un Mac i un PC per "maquetar" ara mateix estigui més aprop del que em penso, no sé. Però els maquetadors de tota la vida, i la gent que ha estudiat disseny gràfic a l'escola, han treballat sempre amb Mac.

    Tots el Macs que tenen no crec que siguin tots per maquetar... :-S

    En el cas del diari "Ara" deu haver molt de "pijeria", que en una situació de crisis i subvencions haurien d'anar més en compte.

    Tens raó Marc.
    :-)
    • ja posats...
      Toni| Adreça electrònica | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 09:05h
      Ja posats a compatibilitzar costos, també podriem parlar del manteniment, dels equips d'informàtics, de costos d'eficiència derivats de la pèrdua de productivitat en l'ús de programari no òptim per a la tasca per al qual desitgem l'ordinador, i altres problemes comuns derivats amb el sistema operatiu, com l'alentiment de la maquina amb el temps, la possibilitat de contreure virus i els costos d'antivirus amb llicència, o per què no, de l'eficiència energètica (el consum elèctric de processadors més nous, de portàtil, o les pantalles poden significar una gran variació en factures elèctriques), o els costos per al medi ambient que les companyies no acostumen a internalitzar.

      Ben mirat tot són eleccions personals, però segur que no discutirem que ningú maqueta diaris amb Linux (tot i ser el sistema operatiu més barat), i que en molts casos, un ordinador un 20% més car pot acabar sortir més barat, si comptem tots aquests altres costos que molts cops obviem.
      • Subvenció i empresa privada
        marcbel | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 14:28h
        Jo no discuteixo que una empresa privada triï el que vulgui.

        El que discuteixo és que els catalans subvencionem a una empresa que compra els ordinadors més cars del mercat. Perquè no n'hi ha de més cars al mercat.

        La resta, inclosos els insults d'anònims suprimits (aquest bloc és casa meva, i té unes regles clares), és no entendre res.

        • ah si?
          Toni| Adreça electrònica | divendres, 1 d'octubre de 2010 | 13:47h
          Home Marc, i tant que hi ha ordinadors més cars. Alienware? No cal anar tant lluny, has mirat mai certes configuracions avançades? A vegades un simple PC amb requeriments elevats de targetes gràfiques o RAM és més car que un mac, tot i que estem d'acord que no és un cas freqüent. 

          És igual, és un llarg debat en el que molts només comptabilitzen els costos de l'equip, no altres conceptes com cost/anys de vida útil o altres indicadors molt més interessants si el que volem és tenir en compte el cost real d'un equip informàtic. No em sembla incorrecte subvencionar ARA, ja que els diners finançaran molt més que uns ordinadors, i si aquests donen el rendiment esperat seran rendibles.
           
          • Configuracions equivalents
            marcbel | divendres, 1 d'octubre de 2010 | 14:23h

            Parlo de configuracions equivalents. Òbviament el Mare Nostrum és més car, model d'ordinador que "qualsevol" pot encarregar a IBM.


            Agafa les configuracions de Mac i cerca les equivalents en altres marques (no parlem ja de clònics). Jo sempre he trobat que Mac és més car entre un 20% i un 40%.


            D'altra banda, totes les empreses serioses compten el cost real de l'ordinador i el seu període de vida útil. Parlo en aquests termes.

  • no és només maquetar
    Pau| Adreça electrònica | dimarts, 28 de setembre de 2010 | 10:29h
    Jo parle per experiència: a la feina portem anys amb l'Ubuntu i no ens ha calgut cap tipus de despesa en manteniment. Si alguna cosa falla, canviar les peces és barat i ràpid.

    En eixos ordinadors del vídeo, canviar qualsevol cosa fora de garantia és car i complicat i no ho pot fer ningú.

    Per acabar, potser alguns es pensen que donar suport al català significa només fer un diari en català i tota la resta, en castellano por supuesto porque es mejor y más fiable.

    A això només puc dir: ¡anda ya!

    I com dic: parle des de l'experiència. Per escriure notícies no cal un mac de 22 polçades de 1400€. Amb un ordinador de 500€ la cosa ja va bé. I amb Windows!

Catalanitzador per al Windows


RSS 2.0 RSS Comentaris

Vols rebre els apunts del bloc? Escriu el teu correu:

Lliurat per FeedBurner


Visites al bloc

Visites a la portada
  • Avui: 250 visites
  • Aquesta setmana: 2272 visites
  • Aquest mes: 9769 visites
  • Des de l'inici: 738097 visites
Visites a les entrades
  • Avui: 942 visites
  • Aquesta setmana: 7280 visites
  • Aquest mes: 29327 visites
  • Des de l'inici: 1805430 visites

Accés de l'autor

Nom d'usuari
Clau
Recorda'm

Els meus llibres preferits

La identitat de les nacions Sense Espanya. Balanç econòmic de la independència. Espanya, capital París. Tots els camins porten a Madrid. Informe Diagonal El dit d'en Colom. Catalunya, l'imperi i la primera colonització Americana

More of Marc's books »
Book recommendations, book reviews, quotes, book clubs, book trivia, book lists

Arxiu

« Maig 2012 »
dl dt dc dj dv ds dg
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031   

Últims 40 canvis


Creative Commons License

www.flickr.com
RSS 2.0 RSS Comentaris
MÉSVilaWeb és una producció de Partal, Maresma & Associats